Uitgerekend: 16 t/m 31 januari 2020 Deel 2!

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Dame09, 3 sep 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. sarah28

sarah28 Fanatiek lid

14 feb 2013
    3.605
    1.913
    113
    @Pinguinkje ja echt he, zer gewoon dat streepje op t formulier dacht ik, maar nee dat mocht niet...

Wat fijn dat alles goed was! Ja dat laag zitten merk ik hier ook, soms echt zo'n zwaar drukkend gevoel als ik loop.

Zo uit frustratie over de suikertest even een berg kleertjes in maat 56 besteld haha, bij www.jayno.nl. Kwam ik toevallig op en hebben ook leuke dingen in sale. Heb 3 jurkjes, een setje, twee vestjes, een legging en een shirtje voor 85 euro. En allemaal verschillende kleuren ook, heb echt een gevarieerde garderobe nu voor dr, weinig roze, maar vanalles en nog wat!

Brenda028, Momof2girls19, Dafino en 2 anderen vinden dit leuk.
  2. mimi1988

mimi1988 VIP lid

7 apr 2015
    6.946
    4.154
    113
    Controle bij de verloskundige was goed. Buik loopt voor qua termijn, maar baby ook. Baby lag er nu goed voor, maar kan over een half uur zo anders zijn. Heeft nog genoeg ruimte. Cordring is ook binnen :)

Jasjes: wij hebben dikkere vesten en gebruiken verder een voetenzak/deken in de maxi cosi/kinderwagen.

Bloedneus: ik had het bij zoontje ook. En de 3 jaar daarna nog. Laatst bij de huisarts geweest: gronische ontsteking. Na de bevalling krijg ik hier Neusspray voor.

3. mamavandave

mamavandave Fanatiek lid

25 nov 2012
    2.016
    1.327
    113
    Vrouw
    Verpleegkundige
    NULL
    @mimi1988 Leuk dat jullie ook voor een cordring kiezen! Wij ook, maar je hoort het nog niet zo heel veel!

@Dafino Een echte winterjas is niet nodig in draagdoek/drager (en ook niet prettig meestal). De doek/drager geldt als een laag, dus romper lange mouw, trui/shirt en een dik vest is voldoende. Berenpakjes worden wel veel gebruikt voor dragen, omdat dan de beentjes lekker warm blijven. Het maakt ook nog uit of je over of onder je jas draagt. Ik vind erover niet fijn, dus draag onder mijn jas en dan is dat ook nog een extra laag :)

Dafino vindt dit leuk.
  4. Cindy29

Cindy29 Fanatiek lid

13 okt 2013
    1.601
    1.098
    113
    Hier geen jasje. Laagjes, Dik vestje en dikke voetenzak moet voldoende zijn.

Cordring: wij gaan hem ook gebruiken. Ook al aangegeven in mijn geboorteplan (in hoever je dat zo kunt noemen). Ze zeiden wel dat ze niet iedere ring kunnen gebruiken, dus dat word ter plaatste besloten. Ze hadden namelijk pas nog 1 die niet goed afsloot, er kon volgens haar nog zo een vinger bij... Dus klem erop.

Bloedneus: geen last van. Volgens mij in mijn leven ook nog nooit gehad.

@sarah28 oh snap die frustratie. Ik zou ook zo balen!!!!.
    Jayno is een leuke site hé... Bestel ik ook vaker voor mijn zoontje. Niet heel onbelangrijk.... de prijsjes zijn ook erg leuk:D

sarah28 vindt dit leuk.
  5. mimi1988

mimi1988 VIP lid

7 apr 2015
    6.946
    4.154
    113
    @mamavandave @Cindy29 als hij niet past, dan hebben we pech. Dit is wel onze eerste keus. Wij moeten hem zelf meenemen naar het ziekenhuis. In het ziekenhuis gebruiken ze hem wel, maar alleen als hij is meegenomen door de ouders.
    Mocht het een keizersnede worden, dan laten ze de navelstreng lang. Kamertje er naast knippen ze dan weer een stuk er af en dan pas gaat de cordring er over. Op de OK mogen ze hem er niet op doen.
    Wij hebben de latex vrije trouwens. Zoon had een kiwi allergie (dan heb je vaak automatisch ook een latex allergie).

6. mimi1988

mimi1988 VIP lid

7 apr 2015
    6.946
    4.154
    113
    O ja, mag van de vk morgen en vrijdag wel weer werken na een ruime week rust. Maar zodra ik meer bekkenklachten krijg, weer harde buiken en me daar door heel beroerd voel, moet ik stoppen.
    Dit gaf het UWV ook zonet aan. Die belden om te vragen hoe het ging.

7. Dafino

Dafino Fanatiek lid

2 feb 2019
    2.140
    1.854
    113
    Vrouw
    Thanks voor de tips dames. Zal het nog even met vl overleggen. De draagzak komt sowieso over zijn jas en niet eronder. Maar we hebben inderdaad ook zo’n soort berenpakje. Even kijken wat hij wil.

Hier nog helemaal niets van het uwv gehoord en sta toch al 85% ziekgemeld sinds 1 juli. Sinds vandaag 100% ziek dus wie weet dat ze nu dan nog gaan bellen? Ik wacht het rustig af.

Vannacht weer beroerd geslapen. Merk dat nu gelijk. Ben echt kapot moe. Denk dat ik zo even een klein tukje ga doen. Moet nog een hele dag...

8. mimi1988

mimi1988 VIP lid

7 apr 2015
    6.946
    4.154
    113
    De lifestyle shoot is ook geregeld :D

mamavandave en Momof2girls19 vinden dit leuk.
  9. Cindy29

Cindy29 Fanatiek lid

13 okt 2013
    1.601
    1.098
    113
  10. mamavandave

mamavandave Fanatiek lid

25 nov 2012
    2.016
    1.327
    113
    Vrouw
    Verpleegkundige
    NULL
    Wij hebben ook de "normale". De latexvrije hoeft echt alleen als er een latex allergie aanwezig is.

Wel heel belangrijk is de navelstreng uit laten kloppen en dan pas doorknippen en cordring (of klem trouwens) erop.

11. Langmuts

Langmuts Fanatiek lid

1 okt 2018
    2.928
    2.250
    113
    Waarom is dat belangrijk? Ik lees daar nergens iets over terug namelijk :)

12. Momof2girls19

Momof2girls19 Bekend lid

4 feb 2019
    583
    713
    93
    Vrouw
    De meeste verloskundigen doen dit al (het uit laten kloppen)

13. Cindy29

Cindy29 Fanatiek lid

13 okt 2013
    1.601
    1.098
    113

Dat stond dus ook in mijn geboorteplan... Maar ze zeiden idd dat ze dat al standaard doen.. Mits er geen gekke dingen gebeuren natuurlijk

14. Langmuts

Langmuts Fanatiek lid

1 okt 2018
    2.928
    2.250
    113
    Oh ik zal het eens navragen morgen..

Ik wist wel dat veel mensen het willen, maar zag het verband met de cordring niet..

Ben wel benieuwd hoe lang het uitkloppen ongeveer duurt.. Iemand een idee? :)

15. Lalaatje90

Lalaatje90 VIP lid

15 jan 2014
    5.777
    2.874
    113
    Friesland
    We hebben nu 6 mappen met geboortekaartjes gehad en ik denk dat we de keus al hebben gemaakt :)

Langmuts, Seffie, Dafino en 3 anderen vinden dit leuk.
  16. mimi1988

mimi1988 VIP lid

7 apr 2015
    6.946
    4.154
    113
    Op de OK niet heel lang. En doen ze alleen als de OK niet gelijk daarna weer bezet is. Maar ze proberen er wel rekening mee te houden.
    Na een natuurlijke bevalling weet ik het niet. Weet wel dat het standaard is geworden in ons ziekenhuis. En het staat hier ook in het geboorteplan.

Langmuts vindt dit leuk.
  17. Dafino

Dafino Fanatiek lid

2 feb 2019
    2.140
    1.854
    113
    Vrouw
    Schrijven jullie allemaal een geboorteplan? Mijn vk vroeg daar gister naar. Bij de twee oudste was dat nog niet. Bij de jongste wel en heb ik het ook wel gedaan. Maar of ik daar nou een meerwaarde aan gehad heb. Heb aangegeven dat ik geen plan schrijf. Dit wordt de vierde keer bij dezelfde vk. Ga er vanuit dat we elkaar nu wel goed genoeg kennen. Ik wil overigens ook thuis bevallen misschien dat dat ook scheelt. Andere keren ook thuis bevallen.

18. Momof2girls19

Momof2girls19 Bekend lid

4 feb 2019
    583
    713
    93
    Vrouw
    Ik heb het bij beide dames wel gedaan en nu dus ook weer. Ik ga deze keer ook weer thuis bevallen hoop ik. Tweede keer ook gelukt :)

Dafino vindt dit leuk.
  19. Langmuts

Langmuts Fanatiek lid

1 okt 2018
    2.928
    2.250
    113
    Ik heb er helemaal niets mee :) (bij de andere 2 was het ook nog niet aan de orde..)

Ik moet het nu wel, omdat een cordring niet standaard is in ons zh.. En dat is ook het enige dat ik erin ga zetten :D

Dafino vindt dit leuk.
  20. Cindy29

Cindy29 Fanatiek lid

13 okt 2013
    1.601
    1.098
    113

Hier moest ik het invullen. Stonden 4 vragen op.

Heb er ook op gereageerd dat een bevalling niet te plannen valt en of ik wel of geen pijn medicatie wil, geef ik dan vanzelf wel aan..

Wel erin gezet dat ze de navelstreng moeten laten uitkloppen en de cordring moeten gebruiken

Langmuts en Dafino vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina