Uitgerekend: 16 t/m 31 januari 2020 Deel 2!

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Dame09, 3 sep 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Dame09

Dame09 Fanatiek lid

6 mrt 2019
    3.571
    5.519
    113
    Vrouw
    Ik moet nog 6 weken werken. Ben de 17e uitgerekend en ga ook met 5/4,5 week voor de datum eruit :)

2. Momof2girls19

Momof2girls19 Bekend lid

4 feb 2019
    583
    713
    93
    Vrouw
    Ik moet ook nog 7 weken werken.

Ik ga geen bv geven want 2 keer gedoe geweest dus ga nu gelijk voor mijn eigen rust voor kv

Dafino en Vlindertje0102 vinden dit leuk.
  3. Lalaatje90

Lalaatje90 VIP lid

15 jan 2014
    5.777
    2.874
    113
    Friesland
    Ik werk de maand november nog.
    De ouders van mijn oppaskinderen hebben het beste met mij voor vanwege bekken. Dus vanaf december heb ik verlof :)

Dafino, Vlindertje0102 en Momof2girls19 vinden dit leuk.
  4. sarah28

sarah28 Fanatiek lid

14 feb 2013
    3.605
    1.913
    113
    Lekker he! Ik merk ook dat ik niet echt focus meer heb, alsof je bijna op vakantie gaat (al begint t dan vaak wat later haha). Ik nog 20 werkdagen!

Dafino en mamavandave vinden dit leuk.
  5. Seffie

Seffie Fanatiek lid

17 apr 2019
    2.287
    2.625
    113
    Vrouw
    Hier nog 10x werken :rolleyes: had nog vakantie dagen over, in totaal 4 weken. Dus 2 weken ervoor en 2 weken na mijn verlof geplakt. Ben verplicht 6 weken van te voren te gaan ivm ziektewet dus nu 8 weken :D

6. Brenda028

Brenda028 Fanatiek lid

18 apr 2016
    1.725
    1.471
    113
    Dat is fijn! Welke verzekering? Ik heb hem vandaag gehaald. Mijn verzekering zegt hem niet te vergoeden namelijk

7. Brenda028

Brenda028 Fanatiek lid

18 apr 2016
    1.725
    1.471
    113
    Hier nog 26 dagen werken. Vandaag over 7 weken laatste werkdag maar gelukkig nog af en toe wat weken met een verlofdag er in dus dan weken van 3 Ipv 4 dagen. Aftellen is ook hier begonnen :roflmao:. Deze week paar kandidaten gesproken voor m’n vervanging maar was allemaal niks. Volgende week spreek ik zoals het lijkt 2 goede. Zou fijn zijn als dat geregeld is!

8. Suzy85

Suzy85 Fanatiek lid

16 apr 2016
    2.378
    2.857
    113
    Informatiebeveiliging
    Provincie Utrecht
    @kinkhoestvaccinatie: Hier morgen kinkhoestvaccinatie. Geen leveringsproblemen via de apotheek, dus ik laat m bij de huisarts zetten. Ik las dat iemand zei te wachten tot de eerste weken december ivm vergoeding. Echter, pas vanaf 16 december start het programma en het is nog maar de vraag hoe ze het gaan starten. Bijv alleen een oproep voor vrouwen die op dat moment 22 tot 28 weken zwanger zijn zou kunnen. En dan val je er dus echt buiten (en waarschijnlijk is 16 december sowieso net buiten de 32 weken en val je dus erbuiten).

@kolf: schaf er nog geen aan als je er nog geen hebt. Kijk eerst even of t allemaal lukt straks met bv. Heb je er 1 nodig in de eerste weken om t op gang te brengen, dan heb je een zware kolf nodig die je alleen kunt huren. En is kolven niet nodig, dan raden ze aan om dit ook pas na 4 tot 6 weken te starten om je productie in de eerste fase zo goed mogelijk af te stemmen op je baby. Zelf heb ik de medela freestyle, omdat ik ook langdurig gekolfd heb (tot mijn dochter 11 maanden was en ik werkte vanaf dat ze 4 maanden was weer fulltime). Maar ga je het minder gebruiken, heb je prima goedkopere alternatieven. Ook van horigen heb je een hele goed en die is goedkoper dan de freestyle en daar heb ik vele goede reacties over gehoord.

Ik hoopte nog 7,5 week te werken. Helaas is mijn bloeddruk aan het stijgen en is de verwachting dat ik binnen 2 weken weer aan die rotmedicatie gezet word. Dan hou ik het werken vast niet vol en zal ik dus ook verplicht eerder mijn verlof moeten starten. Morgen weer controle en vervolgstappen bepalen. Ik baal er echt enorm van. Hoopte toch stiekem niet weer medisch te worden, maarja...

9. mimi1988

mimi1988 VIP lid

7 apr 2015
    6.946
    4.154
    113
    Hier nog 13 dagen werken. Werk momenteel maar 2 dagen per weer.
    Morgen nog een dagje en dan weer uitrusten. Na 1 dag werken toch wel weer meer bekkenpijn.

Kolf: schaf ik pas aan als de bv goed loopt. En misschien huren we er eerst wel 1. Wil sowieso 6 maanden bv geven, daarna zien we wel.

Jasjes: wij hebben dikkere vestjes. Voor deze baby er 1 gekocht van Feetje. En heb er nog een aantal van zoontje. Die liggen ook al in de kast.

Vandaag van een leerling een paar sokjes en een beertje gekregen voor de baby. Zo lief!

We twijfelen nog steeds over de naam. De naam die we hadden vind zoontje maar niks. Hij zegt dan ook echt: niet ....!!
    En als we de andere naam noemen zegt hij: ja dat is mijn broertje. :)

Dafino vindt dit leuk.
  10. mamavandave

mamavandave Fanatiek lid

25 nov 2012
    2.016
    1.327
    113
    Vrouw
    Verpleegkundige
    NULL
    Ah zo! Jij telt alleen de werkdagen. Dan moet ik er nog 19 :D

Wat betreft de kolf, dat klopt niet helemaal. Ik heb de medela gebruikt vanaf dag 8, na de bevalling (ik kon maar een week live kolven). Ik heb dus geen zware kolf gehuurd, ik huurde juist de medela van de kraamzorg om het op gang te brengen en ben deze blijven gebruiken toen ik op dag 7 van live voeden over ging op fulltime kolven.

11. Suzy85

Suzy85 Fanatiek lid

16 apr 2016
    2.378
    2.857
    113
    Informatiebeveiliging
    Provincie Utrecht
    Als je in die eerste week een kolf nodig hebt om het op gang te brengen, dan volstaat over het algemeen echt alleen de zware kolf (en uiteraard zijn er altijd uitzonderingen, maar er is een reden dat dit het algemene advies is). Je kunt het dus niet vergelijken met na een week, als het al op gang is, overstappen op kolven.

12. Dafino

Dafino Fanatiek lid

2 feb 2019
    2.140
    1.854
    113
    Vrouw
    Volgens mij zitten wij beide bij zvk. Er staat op mijn overzicht een bedrag van €35,57 (uit mijn hoofd) van de apotheek precies dat zij mij de inenting gegeven hebben. Ook het consult van de ha is vergoed.

13. Brenda028

Brenda028 Fanatiek lid

18 apr 2016
    1.725
    1.471
    113
    wow dat klinkt top. Hier ook zka. Ik heb me laten inenten vandaag bij de ggd. Was €60,50 kwijt voor vaccin en consult samen. Heb het meteen als declaratie ingediend, als het afgekeurd wordt ga ik gewoon bezwaar maken.. Ga hier maar eens een projectje van maken hihi

Dafino vindt dit leuk.
  14. Dafino

Dafino Fanatiek lid

2 feb 2019
    2.140
    1.854
    113
    Vrouw
    Blehhhh ben echt klaarwakker! Iedere nacht ben ik wel een paar keer wakker, maar dit is wel extreem :eek: Sliep om 10uur omdat ik zo moe was. En nu lig ik al een uur te draaien. Ergste is dat ik ook nog honger krijg :confused:

15. PippiMoustache

PippiMoustache Fanatiek lid

16 jul 2018
    1.820
    1.711
    113
    Vrouw
    Heel herkenbaar, ik was gisteren om 4.15 klaar wakker. Niet meer geslapen en moest er om 5.30 uit :mad: zo irritant! Heb het meerdere keren per week :(

16. PippiMoustache

PippiMoustache Fanatiek lid

16 jul 2018
    1.820
    1.711
    113
    Vrouw
    Jippie, 27 weken!!

Straks naar verlos, weer even naar het hartje luisteren ♥️

17. mamavandave

mamavandave Fanatiek lid

25 nov 2012
    2.016
    1.327
    113
    Vrouw
    Verpleegkundige
    NULL
    Een algemeen advies is een algemeen advies ;) en geldt dus lang niet voor iedereen. Ik moest het bij nr2 eerst met de kolf op gang brengen, heb toen een paar dagen live gevoed en daarna overgestapt op fulltime kolven. Het verschilt dus echt per persoon. Ik had genoeg aan de freestyle.

Wat sowieso goed kan helpen en ik iedereen aan zou raden, is een consult bij een lactatiekundige! Die kunnen je super goed adviseren :D

Momof2girls19 en PippiMoustache vinden dit leuk.
  18. mamavandave

mamavandave Fanatiek lid

25 nov 2012
    2.016
    1.327
    113
    Vrouw
    Verpleegkundige
    NULL
    Ik heb ook op de raarste momenten honger :cool::roflmao:

Momof2girls19 en Dafino vinden dit leuk.
  19. Langmuts

Langmuts Fanatiek lid

1 okt 2018
    2.928
    2.250
    113
    Bij ons in het zk blijkt het dus ook de standaard om de navelstreng te laten uitkloppen (indien mogelijk) fijn!
    Verder alles weer goed:thumup:

@ kolf : ik ga eerst voor de leen kolf, wordt volledig vergoed bij mij, dus onzin om dan zelf wat aan te schaffen:D

@ honger: echt hè, de hele dag heb ik honger:eek:

@ slapen :ik slaap nu zo'n 3 maand al slechter, rond elke 2 uur ben ik wakker:rolleyes: en dan gewoon elke nacht op nieuw .. (kan de klok er bijna op gelijk zetten:|)
    Heb me er bij neergelegd, dat wordt na de bevalling niet beter:p

Dafino en mamavandave vinden dit leuk.
  20. mimi1988

mimi1988 VIP lid

7 apr 2015
    6.946
    4.154
    113
    Meer dames die ‘s nachts last hebben van de darmen? Zodra ik ga liggen krijg ik last van mijn darmen en daardoor ook zere harde buiken. Darmen borrelen vooral en veel lucht.. :oops::confused:

Deel Deze Pagina