@kolf: mij is aangeraden om eerst te huren. Als we nu al iets duurs aan gaan schaffen en het komt niet op gang heb je een godsvermogen uitgegeven aan de kolf. je kan hem altijd nog bestellen zei ze. @slapen: laatste nachten veel wakker geworden door hoofdpijn. Gelukkig lig ik niet meer hele nachten wakker en val ik wel weer in slaap vorige week trouwens wel 1 nacht. @eten: ik eet vrij gezond deze zwangerschap, ook niet echt meer trek dan normaal. Eerder minder trek. Maar met die kruidnootjes in de winkel ben ik wel gezwicht deze week. Enige nadeel: Ik ben er dus achter gekomen dat mijn maagzuur van de kruidnootjes komt. Gisteren na het eten gelijk weer last.. Ik MAG gewoon geen ongezonde dingen eten van de baby denk ik
Kolf had ik vorige keer gekocht, een dubbele, maar na een paar dagen alweer verkocht, mijn zoontje dronk prima alleen heel vaak. Ook nog kolven om een voorraad op te bouwen vond ik vreselijk, gevoel alsof ik de hele dag aan t voeden was. Ik ga pas met ong 5 mnd weer werken en dan doe ik combi met flesvoeding, vorige keer ook gedaan.
Ik ook! En mn man kreeg een storingsmelding, moest om 3:30 weg, terwijl ik dus al vanaf 2 uur wakker lag. Sliep denk om 4 uur ofzo pas weer pfff
Hier een 28 weken dansje! Het komt inderdaad al dichterbij... Thanks voor de tips van de dames die ervaring hebben met kolven! Ik zat te twijfelen of we er een moesten aanschaffen. Heb een handpomp gekregen van een vriendin, dus die hebben we in elk geval. Verder denk ik nu dat de verloskundige ons wellicht kan adviseren of helpen aan een huurpomp mocht dat nodig zijn. Wat denken jullie, is dat realistisch? Gisteren ook een goed gesprek gehad op mijn werk. Er stond nog altijd de verwachting dat ik voor mijn verlof een onderzoeksproject zou af ronden die al maanden niet verder komt door allerlei onverwachte omstandigheden. Dat wilde ik dus graag in een wat meer realistische verwachting omzetten en dat is gelukkig gelukt! Mijn begeleidster dacht zelfs enorm mee over hoe we de verloren tijd in mijn verlof met het inhuren van extern personeel kunnen inhalen. Zo fijn!
Kolf: kraamzorg had sowieso erover dat ze 1 meenemen in de kraamweek! En via hun kan je die “goedkoper?” aanschaven dus kijken of die bevalt dan! Maar vind zelf rondkijken ervaringen lezen enz ook altijd wel fijn haha slapen: is hier ook vreselijk, duurt wel ff voor ik in slaap val en dan op gegeven moment plassen daarna is het helemaal drama, moeilijk in slaap komen, mega licht slapen veel dromen. En die verstopte neus blegh haha
De kraamzorg helpt je met een kolf wanneer het nodig is. Zij weten hoe wat en waar je dat het beste regelen kunt.
Verloskundigen hebben over het algemeen geen kolf. Kraamzorg meestal wel! Vaak kun je via de kraamzorg een kolf huren (setje wat vervangen kan worden, zoals borstschild moet je dan vaak wel betalen) en daarna idd goedkoper via hun aanschaffen! Ik heb ook geen electrische kolf aangeschaft, omdat ik nog niet besloten heb wat ik ga doen. Vorige twee keer had ik hele heftige D-TSR. En omdat ik er dit keer grotendeels alleen voor sta, ook 's avonds en 's nachts, weet ik niet of ik het überhaupt wil proberen.
Hier heb ik de kolf kunnen overnemen van een bekende tegen een leuk prijsje incl allerlei accessoires. Dit had ik gehuurd niet goedkoper kunnen krijgen
@voeding Hier besloten kv gegeven. Mede door de slechte ervaring die ik bij mijn twee oudste kids gehad heb. Daardoor dochter ook direct kv gegeven en deze keer na toch veel twijfelen besloten ook voor kv te gaan. Sinds we het besluit genomen hebben ben ik er ook direct een stuk rustiger onder. @slapen heb uiteindelijk twee uur wakker gelegen en toen toch weer in slaap gevallen. Maar dat de wekker vanmorgen ging @aftellen zag gister in mijn banner dat ik nog 80 dagen te gaan had. Ik zeg tegen vl dat betekend dat de baby al over 59 dgn geboren mag worden. Dat klinkt ineens nog maar heel kort! Tijd gaat nu super snel!! @honger Dat ik wakker werd had ik helemaal geen honger meer. Zo vreemd. Heb uiteraard wel gegeten anders wordt ik weer niet lekker. @darmen mijn darmen doen het sinds 2 wkn wel weer goed gelukkig. Wel veel geluidjes en gerommel maar daar geen pijn van of harde buiken. Over 1,5 uur hebben wij de afspraak in het ziekenhuis. Mij benieuwen wat mij daar te wachten staat. Ben nog nooit bij een gyn geweest Laat het maar een beetje over mij heen komen hoewel ik wel merk dat ik toch wat zenuwachtig ben...
@Suzy85 @mamavandave Hmmm... Ik woon in Duitsland en hier hebben ze helaas geen kraamzorg... Wij gaan (hopelijk) een paar uurtjes na de geboorte weer naar huis en zijn dan in principe meteen alleen met de baby. De verloskundige komt in het begin wel (meermaals) dagelijks langs om te kijken hoe het gaat en ev. te helpen met dingen. Vind ik best wel spannend! Ik ga haar maar gewoon ff vragen hoe het zit met borstvoeding en kolven denk ik.
Ah sorry, dat had ik even niet door. Ongetwijfeld is dan de verloskundige degene die je verder op weg kan helpen. Maar bij twijfel of als je meer info vooraf wil, kun je natuurlijk ook altijd even contact opnemen met de Duitse La Leche League https://www.lalecheliga.de/. Zij hebben zeker alle info die je nodig hebt.
Ik kies ook dit keer weer bewust voor kunstvoeding, dus geen ervaring met een kolf. Slapen: is hier al maanden een drama. Vannacht was een redelijk goede nacht. 24uur in slaap gevallen tot 6.30 en maar 2x eruit vanwege kramp of volle blaas. Honger: ik heb wel iets sneller honger, maar eet nog steeds veel minder dan voor de zwangerschap. Ach ik heb al overgewicht dus allang blij dat er nog steeds maar 3kg aan zijn. Gisteren het kraampakket ontvangen, dus dat kunnen wij ook weer afstrepen. Kraamhulp neemt hier dacht ik met 30 weken pas contact met je op, dus wij wachten af. Morgen 28 weken... Dan dans ik extra hard want ben jarig morgen Nou ja dansen... Ben al blij dat ik nog als een pinguin kan hobbelen, maar meer lukt helaas niet meer
Nou ben weer thuis hoor. Hele controle gehad en nog een echo maar op dit moment weten ze niet wat het is. Zijn wel wat dingen uitgesloten en daardoor nog 3 opties over, een blaasontsteking (daar heb ik urine voor ingeleverd en kijken ze gelijk na op eiwitten), mijn darmen die lopen aan beide kant langs mijn baarmoeder, kan zijn dat die krampen veroorzaken. Of het zijn toch weeën. Vanmiddag wordt ik gebeld met de uitslag van het urine onderzoek. En heb de uitdrukkelijke boodschap gekregen dat zodra ik weer van die pijn aanvallen krijg ik gelijk de verloskundige moet bellen en dan door naar het ziekenhuis zodat ze het op dat moment kunnen bekijken. Voor nu weet ik dus nog niks.
Lekker hoor. Hier een vriend met nesteldrang en moodswings Hij is nu de babykamer aan het schilderen. De verfrollers hebben van de week allemaal pluis afgegeven. Echt zo balen. Kregen bij de praxis een nieuwe pot verf en andere rollers en heel veel excuses. Maar ja de boel kan wel weer helemaal opnieuw