Vanmorgen een groeiecho gehad. We gaan een klein meisje krijgen. Gewicht was nu 1050 gram en ze zit op de p5 lijn. Ik krijg nu ipv om de 4 weken om de 2 weken een groeiecho en moet volgende week ook weer komen voor een dopplermeting.
Dat is balen zeg. Goed naar je lichaam luisteren. Misschien toch ook helemaal stoppen met werken (of heb je dat al gedaan)
Dat is zeker een kleine meid! Weten ze ook hoe dat kan? Of waren je andere kindjes ook klein? Weet eerlijk gezegd niet meer waarom je de groeiechos krijgt.
Oei, dat is wel aan de kleine kant idd. Hopelijk trekt het nog bij en is de volgende meting je meisje iets groter dan p5. En goed dat ze het goed in de gaten houden vanaf nu! Hoe was het bij je vorige kinderen eigenlijk?
Zeker niet de enige hoor. Vrees zelfs dat de mijne groter is haha. Krijg er ook echt dagelijks meerdere opmerkingen over van allemaal onbekenden die denken dat ik op t punt van bevallen sta ofzo.
De oudste was 50cm en 3200 gram en de jongste was ook klein (44cm en 2535 gram). Dit kwam omdat de placenta niet goed doorbloed was en ik door door ook pe kreeg. Daarom nu ook aan de ascal en groeiecho's. Ze hebben nu nog geen verklaring. Het kunnen verschillende dingen zijn, maar het kan ook gewoon genetisch bepaald zijn. Dat moet dus in de aankomende weken uitwijzen. Volgende week de dopplermeting waarbij ze dus naar de doorbloeding van de placenta en de hersentjes gaan kijken
Ben nog niet helemaal gestopt. Voor de komende 2 weken wel. Daarna weer kijken hoe het gaat. Als de harde buiken niet afnemen, dan moet ik weer bellen.. kijk het even tot vrijdag aan hoe de nachten gaan.
Wat schrikken @mimi1988! Rustig aan doen en goed naar je lichaam luisteren!! Hier vandaag weer echt veel pijn dus ik heb een afspraak bij de fysio gemaakt om te laten controleren of het mijn bekken zijn. Kan er donderdagavond al komen gelukkig. Wel goed nieuws van de verzekering! Ondanks dat de kinkhoest vaccinatie volgens mijn pakket en de navraag die ik er over gedaan heb niet vergoed wordt, is het ook bij mij gewoon uitbetaald (zilveren kruis). Gewoon proberen met indienen loont dus! Toch lekkere meevaller van €60
Dat klinkt wel spannend. Hoop dat jullie snel duidelijkheid hebben en jullie meisje gewoon klein blijkt te zijn.
Hoop voor jou dat de harde buiken afnemen. Denk wel goed om jezelf hoor. Die kleine moet echt nog wel een paar weken lekker bij mama blijven. En dan is je werk echt maar bijzaak.
Is dat zo klein dan? Als ik Google kom ik vaak nog op minder gewicht uit. Weet dus totaal niet wat "normaal" is Die van ons werd afgelopen week op 1200gr geschat en dat was juist iets hoger dan normaal
Irritant he dat je dat niet zomaar kunt terugvinden. Ik was vorige week ook al aan het Googlen. Wij hadden met 28+0 een meting van 1150 gram en dat was p36. Maar ook een paar dagen verschil van meting maakt alweer flink uit in de groei op deze termijn. Gelukkig houden ze dit soort dingen goed in de gaten als het nodig is. Toch bijzonder wat we tegenwoordig allemaal al kunnen medisch gezien. Maar 1050 is bijna 10% minder gewicht dan ons mannetje en op ong dezelfde termijn, dus klinkt wel als klein dan toch.
@mimi1988 Oei, schrikken!!! Echt rustig aan doen nu dus idd!! Hier ook kortademigheid. Buik/baby zitten behoorlijk hoog, maar gelukkig nog niet echt last van mijn maag! Vandaag voor het eerst overdag een keer antagel genomen. Vandaag voor het laatst mijn wekker om 5.45 zetten voor het werk. Laatste keer opstaan om 6u en werken vanaf 7u. Laatste keer bij de clienten langs. Pas over een half jaar weer!!!!! Gister trouwens ziekgemeld voor 50% en vanochtend om 7.30u had ik al bericht van het UWV!! Duurt een maand om een beslissing te nemen of ze wel gaan betalen @Cindy29 Heerlijk van je moeder! En die klachten klinken toch wel aardig heftig/serieus!!
Hier trouwens geen idee hoe groot of klein de baby is... en idd, op elke website staat weer iets anders! Vandaag ook gebeld voor de kinkhoest vaccinatie! Over twee weken kan ik terecht. Ze hebben nog even gekeken of ik het zou redden om na 16dec te komen voor de prik, want vanaf 16dec wordt het vergoedt, maar dat is toch echt te laat, want dan ben ik al 34 weken!