Ik kreeg de uitslag net al, geen suiker. Ben zo blij, begon m toch n beetje te knijpen. Uitslag van rhesus heb ik ook nog niet, week geleden geprikt...
@sarah28 Leuke jurk!! Ik lees allemaal dingen over rhesus. Ik hoef dat volgens mij helemaal niet. Heb nog niks gehoord in elk geval.
Als het goed is, is jouw rhesusfactor bepaald bij de eerste bloedafname rond de 11e week. Als je rhesusfactor positief is, is er geen enkel probleem en zal deze ook niet besproken worden. Is de rhesusfactor negatief op C of D, dan kan dit problemen opleveren in combinatie met de rhesusfactor van de baby. Het kan zijn dat je antistoffen gaat aanmaken tegen het bloed van de baby. Vandaar dat er dan in het geval van rhesus D, anti-antistoffen worden toegediend in de 30e week van de zwangerschap en na de bevalling. Voor rhesus C bestaan geen antistoffen, daar wordt veelal gemonitord of alles goed gaat en indien er problemen ontstaan zal daarop geacteerd worden...
Ik heb gewoon even in mijn dossier gekeken van het ziekenhuis. Daarin zag ik de uitslag staan, officieel krijg ik de uitslag pas aankomende maandag bij de VK. Expres gepland in de 30e week, zodat mocht het nodig zijn, direct de prik gezet kon worden. Dus het kan zomaar zijn dat de VK misschien pas bij de volgende afspraak de uitslag ter sprake brengt bij je?
Ja net gekeken en idd staat erin! Ze is o positief dus ik moet de injecties. De volgende afspraak is met 30 wk dus dan kan ze meteen zetten. Zal voor de zekerheid ff mailen, voordat t weer misgaat haha. Thanks voor de tip!
Kun je zomaar kijken in je dossier? Iemand trouwens last van de inenting? Ik blijf vandaag maar naar de wc rennen (sorry voor het detail ) het is het water. Weet niet of ik iets onder de leden heb, of misschien toch van de inenting
Ik kan via het ziekenhuis inloggen op mijn pagina (met digi-d) en dan kan ik daar mijn labuitslagen inkijken..
Ja dit verhaal ken ik. Dit is nr3, en bij de andere twee er ook niet voor geprikt. Maar ik heb tijdens de opleiding verloskunde dus geleerd dat het vrij zeldzaam is, dat er antistoffen toegediend moeten worden. Maar misschien is dat veranderd. De opleiding is alweer 14 jaar geleden en heb het door omstandigheden niet af kunnen maken. Toen hadden we alleen rhesus D volgens mij. Ik heb dus het gevoel alsof super veel van jullie er voor geprikt worden!
Zover ik weet kan ik niet inloggen en mijn uitslagen bekijken. Vandaag de dagcurve geprikt 3 waardes heel mooi, alleen de nuchtere waarde met 0.1 boven de max.. Neem aan dat ze hier niets meer doen en dat ik gewoon volgende week weer moet prikken