Wij hebben ook een puckababy piep, maar van de week bij de borstvoedingsinformatieavond werd geadviseerd deze de eerste weken niet te gebruiken als je borstvoeding wil geven/geeft omdat je hiermee de (honger)signalen van de baby niet goed kunt aflezen... Hier dus ook even zoeken hoe het dan de eerste weken aan te pakken...
Qua deken, er zijn gewoon ledikant en wiegdekens te koop bij de grote babyzaken. Wol of 100% katoen, liever niet synthetisch/fleece.
Hier ga ik geen luieremmer gebruiken. We hebben boven wel een prullenbakje voor de luiers die ‘s nachts verschoond moeten worden en ben overdag toch gewoon beneden, zo weinig mogelijk traplopen met bekken. Poepluiers verdwijnen in een geurzakje en plasluiers gewoon in de prullenbak. We hadden bij de eerste ook een luieremmer, nou, dat ging stinken, gedver! Heb ook bij een gezin gewerkt die hadden een Diaperchamp, en iedere keer als ik m verschoonde dan kwam er toch een vieze lucht uit, niet best!
Die diaperchamp hadden wij ook en hebben we met de verhuizing weg gedaan. Hier in het dorp kan ik de luiers weg gooien bij het kdv. Dat doen we bewust. Zowel voor het mileu, maar ook omdat de grijze container nu nog €10 kost om te leven en en de prijs gaat naar €18. Dus wij scheiden afval om die reden, maar ook voor het milieu.
Ohhh die is fijn als je kindje daar behoefte aan heeft! Denk dat wij, ook ivm borstvoeding en met ervaring zoontje om te ontbakeren, eerst een slaapzakje gebruiken.
Het zal vast loslopen! Ik ken genoeg mensen die ze de puckababy vanaf de geboorte al gebruiken en ook borstvoeding geven. Je moet er denk ik je eigen weg in vinden en uiteindelijk heeft iedereen een mening erover, positief of negatief. Ik trek me er inmiddels niks meer van aan
Heel goed!! Voor ons was het echt een uitkomst! We hadden er 3: 1 aan, 1 in de was en 1 in de kast.. alleen met 6 maanden moesten we ontbakeren omdat hij ging rollen, dat was wel een uitdaging! Nu gaan we hem alleen gebruiken als de baby er echt veel baat bij heeft.
Ik zorg in ieder geval dat ik er ook een gewone slaapzak bij heb. Daarmee ga ik beginnen, als hij behoefte heeft aan inbakeren, dan ligt de Puckababy klaar
Dat hoor ik inderdaad vaker, van het ontbakeren. Lijkt me een hele uitdaging ja, want het is natuurlijk een heerlijk en geborgen gevoel voor zo'n kleintje. Voor nu heb ik 1 bakerzakje, want wie weet vindt ze het niets. En anders is het zo besteld!
En inderdaad, ik heb ook een gewoon slaapzakje. Alleen is die in maat 56/62. Die kan ze niet meteen aan, dus ik kijk wel even hoe we dat gaan oplossen t.z.t.
Wij hebben Tommee tippee sangenic luieremmer, beviel ons destijds erg goed! Dus nu via marktplaats weer eentje gekocht Ja ik was ook doorverwezen, maar na 2 x een te hoge waarde heb ik niets geks weer gehad.. Nu dus 1x daags testen en verder niets.
Wij hebben het eerste half jaar geen slaapzak gebruikt, zoontje lag gewoon onder deken. Pas na een half jaar schopte hij de dekens van zich af en toen overgegaan op slaapzakje
De kleine dame is hier ontzettend druk! Ze zet zich continu af aan de bovenkant van m’n buik. Ik vraag me af hoe ze nu ligt.
Ik heb dus n swaddle gehaald, kijkem of ze dat nodig heeft/prettig vindt. Anders gewoon slaapzakje. Luieremmer van diaperchamp heb ik nog van mn zoontje. Poepluiers altijd in geurzakje, ook daarin. Dan gaat t goed. En regelmatig verschonen. Wij hebben ondergrondse containers en betalen per zak, dus ik scheid zoveel mogelijk. Als hij bijna vol is, aanvullen met de luiers en weggooien.
Geen dieet of zo gekregen? Hier dus alle waardes goed, alleen de nuchtere moet onder de 5.3 e n die was 5.5
Hier denk ik dat wij geen luieremmer gaan halen. Overdag ben je toch beneden en in de nacht met voeden zal ik hoe dan ook naar beneden moeten om de fles t maken Vond het met luieremmer zo stinken bij mijn zoontje
Wij hebben zo “luier”emmer met deksel die bij badje zit. Maar alles is hier gelijkvloers dus even na de prullenbak lopen is ook geen probleem. En sowieso luierzakjes halen we (oke gelijk nu op lijstje wat te halen zetten nog...)
De diëtiste vond mijn eten en waarden prima, dus niets echt aangepast.. (Wel wat tips voor afwisseling gekregen) Bij mij was het blijkbaar een storm in een glas water. Verder weinig contact met diabetes verpleegkundige, alleen om waarden door te mailen..