@Langmuts Oef ja dat is dan wel lastig iets te vinden.. euhmmm ik zal eens nadenken! @Seffie Dit is al een oudje eens bij de c&a gekocht...
@Langmuts en zoiets als Lynn dan? Dat vind ik de enige manier voor een combinatie van dit soort namen. Wij zijn er ook nog niet 100% uit, maar twijfelen wel tussen 2 namen maar dat komt omdat we ze beide heel erg mooi vinden en er liever geen weg strepen haha. Luxe probleem!
Lynn valt bij hem inderdaad wel in de smaak. ik mis iets bij lynn, en zou er dan een combi naam van maken.. Maar bij de combi namen is hij bang dat het wordt afgekort.. Rosalynn - roos/rosa Noralynn - nora Dat idee..
Pff.. hier begint de angst toch langzaam te komen voor de bevalling. Ik kijk er naar uit, maar merk dat ik toch weer angstig word om ook dit kindje te verliezen. Of dat zijn hartslag daalt tijdens de bevalling en er zes artsen je kamer binnen rennen en alle alarmen af gaan. Ik weer aan het zuurstof moet en dat ze alle zes opgelucht ademhalen als zijn hartslag weer om hoog gaat... Dit gebeurde tijdens de bevalling van zoontje en heb ik als zeer traumatisch ervaren. Op dat moment dacht ik echt: zie je, ook deze gaat dood... Ik stond er zo relaxed in deze keer... maar nu...
@mimi1988 Snap dat je er tegenop zit, zou dat ook onbewust je krampen/harde buiken veroorzaken. Of komt het daardoor dat je nu zo denkt?
Meer het laatste... stond er heel relaxed in. Door zoontje zijn zwangerschap het ook positief mogen ervaren en ben ik veel meer Ontspannen deze zwangerschap in gegaan (na de 14 weken)... En nu idd nu met die harde buiken/krampen merk ik ook dat ik denk: als de baby er maar geen last van heeft. Zou hij toch te vroeg komen? Hele zwangerschap spookt week 36 door mijn hoofd. Nergens op gebaseerd.
@mimi1988 Wanneer heb je weer controle? Dan ook deze angsten aangeven, miss mag je wat vaker langskomen, als je dat zelf fijn vind? Hier kan je sowieso altijd je verhaal kwijt. En nu je meer thuis bent helpt ook vaak niet mee ga je er alleen maar meer over nadenken/piekeren. Knuff voor jou ❤️
Dat is lief! Dinsdag hebben we weer een groeiecho en een gesprek met zowel de gyn als vk. Ga het dan ook zeker bespreken met ze..
Oh wat vervelend, die angst.. Heel begrijpelijk, ik begin ook bepaalde dingen te herbeleven merk ik! Heb je wel eens geïnformeerd naar zwangerschaps haptonomie? Daar begon mijn huisarts over. Ik ga er zelf niets mee doen, maar misschien kun jij er iets mee om je angsten onder controle te krijgen? Al denk ik dat zulke angsten altijd wel blijven.. Maar bespreek het in ieder geval even met je vk/gyn. Dan kunnen ze er zoveel mogelijk rekening mee houden ❤️
Ja ik ken het wel. Ik moet gewoon straks ons kindje in mijn armen hebben en kunnen zien dat hij het goed maakt. Dan zijn de angsten snel verdwenen (en komen er andere angsten voor terug in de kraamweek door de hormonen )
Misschien helpt het om te bedenken dat week 36 een prima week is om goede kansen te hebben? (hier een bevalling gehad met ruim 34 week, en hij mocht zelfs even op mijn borst liggen voor hij in de couveuse ging.) Ik heb dat met 14 december, ook geen idee waarom.. Zou een maand te vroeg zijn, en ik hou me er nu maar aan vast dat als ik de 32 week voorbij ben, ik in mijn eigen ziekenhuis mag bevallen, en de kansen dus goed zijn! (voor mij is dat as woensdag) Mij heeft het ook goed gedaan om nu al prematuur Kleertjes in huis te hebben.. Stukje verwerking /gemoedsrust /controle ofzo.. Maar goed, ik ben geen kindje verloren dus kan me eigenlijk niet verplaatsen in jouw gevoel natuurlijk ❤️
Sorry dat ik het niet meer weet, ik lees hier zoveel verhalen.. Maar is je dochter bij de geboorte overleden? Als je geen behoefte voelt, niet reageren is ook prima hoor!!
Ja ik moet sowieso in het Radboud bevallen (wonen we op 20 min rijden vanaf, dus dat scheelt). Week 36 is goed, maar liever week 38 of zo Prematuurkleetjes heb ik niet, maar heb wel maatje 50 en anders zo bijbesteld. Al wordt hij groot geschat. Natuurlijk mag je dat vragen. Weet ook niet of ik dat hier al eens verteld hebt. Onze dochter is met 23.2 in mijn buik overleden. Met 11 weken zagen ze een verdikte nekplooi bij de vk. Helaas was het een vrijdagmiddag en konden we pas maandags naar het ziekenhuis (nog geen Radboud). Maandagochtend werd deze opgemeten en bleek hij 6mm te zijn. Dat wees volgens de gyn op een chromosoomafwijking. Hij dacht aan down. Die woensdag hadden ze nog een plekje vrij voor de vlokkentest, een vruchtwaterpunctie kon pas een aantal weken later. We hebben ons toen op de lijst gezet en thuis besloten om de test door te laten gaan. De test werd keurig uitgevoerd en de vlokken werden opgestuurd naar het Radboud. Ruim een week later hoorden we welke afwijking ze had (wil ik wel via pb zeggen Ivm herkenning). We mochten in het ziekenhuis wekelijks op controle komen. Helaas hebben we in dit ziekenhuis de meest vreselijke artsen getroffen: ‘als jullie volgende week terug komen, dan is ze overleden’ of ‘mocht je haar in de tuin willen begraven, doe het dan wel diep genoeg ivm de hond van de buren’. Ja de vooruitzichten waren niet goed, ze had overal hydrops (vocht). Maar ze was wel ons kindje en ik droeg haar met trots. In week 19 eisten we overplaatsing naar het Radboud. ‘Maar wij kunnen ook wel even met ze bellen’. Nee wij willen daar heen! In het radboud waren ze vervolgens woest op het vorige ziekenhuis dat ze ons zo behandeld hadden. We waren een leuk ‘studieobject’ voor hun geweest. Kindjes met deze chromosoomafwijking meoten sowieso in Nijmegen behandeld/gevolgd worden tijdens zwangerschap en daarna (als ze het overleven, want dan kan wel). Met de weken werden de hydrops meer en meer en uiteindelijk is haar hartje in de verdrukking gekomen en is ze overleden. We wisten al heel snel dat ze de zwangerschap niet zou overleven, maar ze was ons kindje. Ons meisje. En hebben haar de kans gegeven.. en daarna een hele mooie bevalling en een prachtig afscheid. Precies zoals het bij ons past. En nog gaan we regelmatig met zoontje even naar haar plekje.. Hij beseft ook dat hij een grote zus heeft die in de wolkjes is..
Heb je al een namen app geprobeerd waarbij jullie beiden kunnen swipen door namen en je bericht krijgt wanneer jullie allebei een naam leuk vinden? Wij gebruikten Kinder en Charlies names. Wellicht biedt dat een oplossing.
Jeetje wat verschrikkelijk heftig zeg! Heel bijzonder hoe jullie het (ondanks alles) hebben kunnen doen, en fijn dat ze dat plekje nog heeft en nog steeds zo duidelijk onderdeel is van jullie gezin ❤️ De nekplooi heb je het volgens mij wel eens over gehad, de rest van je verhaal herken ik niet eigenlijk.. Verschrikkelijk hoe jullie behandeld zijn! Dat geeft nu misschien wel de naarste herinneringen In het radboud ben je op de beste plaats, probeer dat te onthouden❤️ En zodra je weer onzekerheden hebt, spreek (of typ) ze uit meid.. Maak van je hart geen moordkuil ❤️❤️ Het is niet niks wat je meegemaakt hebt!