Uitgerekend: 16 t/m 31 januari 2020 Deel 2!

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Dame09, 3 sep 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Pinguinkje

Pinguinkje Bekend lid

10 sep 2018
    798
    695
    93
    Vrouw
    @mimi1988 Ook een dikke knuffel van mij! Heel logisch dat je dit soort gevoelens hebt... Waarschijnlijk is het goed die er ook gewoon te laten zijn, maar ook nuchter proberen te blijven: er gaan zoveel bevallingen goed! En jullie hebben je portie ongeluk al gehad. Dit keer gaat het vast helemaal goed komen! Probeer positief te blijven denken... En vertrouw ook op je ervaringen en je lijf: jullie hebben genoeg meegemaakt om ook bij eventuele moeilijkheden er samen doorheen te komen. Je bent sterk!

Bij mijn zwangerschapsyoga herhalen we trouwens een mantra aan het begin en eind van elke sessie die mij heel erg helpt: Dat we de rust, kalmte en het vertrouwen in onze geest, lichaam en het universum mogen vasthouden :)

mimi1988 en Langmuts vinden dit leuk.
  2. Suzy85

Suzy85 Fanatiek lid

16 apr 2016
    2.378
    2.857
    113
    Informatiebeveiliging
    Provincie Utrecht
    Dikke knuffel @mimi1988. Ik hoop dat je het allemaal wat los kunt gaan laten, maar verstandig dat je het ook met vk/gyn gaat bespreken.

mimi1988 vindt dit leuk.
  3. Seffie

Seffie Fanatiek lid

17 apr 2019
    2.287
    2.625
    113
    Vrouw
    Om 13.45 heb ik die "spoed" groei echo n.a.v mijn ziekenhuis opname. Ben zo beniewd hoeveel groter hij dan is. Tegen mijn moeder zeiden ze ook: jij krijgt een heel groot kind! maar uiteindelijk was ik 48 centimeter haha. Dat is dan wel 30 jaar geleden :p

4. Langmuts

Langmuts Fanatiek lid

1 okt 2018
    2.928
    2.250
    113
    Ik denk ook dat het hier op uit gaat draaien hoor, we zullen het afwachten ;)

5. Brenda028

Brenda028 Fanatiek lid

18 apr 2016
    1.725
    1.471
    113
    Bah hier griep. Heel veel overgeven en diarree. Kan dat kwaad voor de baby? Ze is echt enorm druk in m’n buik sinds ik ziek ben, alsof ze het niet prettig vindt

6. Suzy85

Suzy85 Fanatiek lid

16 apr 2016
    2.378
    2.857
    113
    Informatiebeveiliging
    Provincie Utrecht
    Ach wat vervelend. Beterschap! Als je koorts hebt (boven de 38,5) moet je deze proberen te onderdrukken met paracetamol. Dat is wel heel belangrijk in de zwangerschap. Hou je nog wel iets binnen? Als je denkt dat je uitdroogt, kun je beter even met de huisarts contact opnemen, maar anders vooral uitzieken. Het kan in principe buiten de koorts weinig kwaad. Je baby is waarschijnlijk vooral drukker omdat jij rustiger bent. Normaal wordt ie in slaap gewiegd met al je bewegingen en nu is ze meer wakker. Vooral minder beweging is iets om in de gaten te houden, niet meer beweging. Maar als je twijfelt, kun je altijd de vk bellen he. Daar zijn ze voor!

Brenda028 vindt dit leuk.
  7. Langmuts

Langmuts Fanatiek lid

1 okt 2018
    2.928
    2.250
    113
    He bah wat vervelend.. Beterschap!

Hou je vocht inname even goed in de gaten, en dat je geen koorts hebt.

Twijfel je, bel de vk even voor advies.

Ik zou zelf niet zo snel steeds naar paracetamol grijpen, maar dat is persoonlijk :)

Neem goed de tijd om uit te zieken ❤️

8. Loveischocola

Loveischocola VIP lid

11 jan 2019
    12.267
    12.640
    113
    Vrouw
    @sarah28 Hoe laat mag je, hopelijk is alles goed. Knuff voor jou ook

De prik viel deze keer wel mee! Gelukkig, heb waarschijnlijk wel indalingspijn. Soms proberen ze t ook met hun kont. Ze denkt dat hij nog steeds met hoofdje na boven ligt maar was moeilijk te zeggen..
    5 dec sowieso na gyn toe daar doen ze waarschijnlijk toch ook wel een echo, en bekijken hoeveel ruimte hij heeft nog. Ben benieuwd!

@Seffie succes straks

Brenda028 vindt dit leuk.
  9. Lalaatje90

Lalaatje90 VIP lid

15 jan 2014
    5.777
    2.874
    113
    Friesland
    Ik wil ook zo graag nog een echo, even spieken :p

Langmuts en Loveischocola vinden dit leuk.
  10. Loveischocola

Loveischocola VIP lid

11 jan 2019
    12.267
    12.640
    113
    Vrouw
    @Lalaatje90 Snap ik! Ik vind stiekem ook wel eventjes leuk om te zien dan weer. En ook noodzakelijk vanwege mijn baarmoeder. Heb trouwens de cordring 2,- issie!

mamavandave, Langmuts en Lalaatje90 vinden dit leuk.
  11. Lalaatje90

Lalaatje90 VIP lid

15 jan 2014
    5.777
    2.874
    113
    Friesland
    Zal volgende week vragen. Moet niet vergeten.
    Hier ligt de kleine meid ook nog steeds in stuit. Ben benieuwd naar volgende week.

12. Loveischocola

Loveischocola VIP lid

11 jan 2019
    12.267
    12.640
    113
    Vrouw
    @Lalaatje90 Als je thuis kan bevallen hebben ze hem ook altijd mee in de tas vertelde ze. Hopelijk draait ze snel

Lalaatje90 vindt dit leuk.
  13. Langmuts

Langmuts Fanatiek lid

1 okt 2018
    2.928
    2.250
    113
    Waar heb je de cordring gekocht? Ik kan het nergens irl kopen merk ik, vrees dat het online wordt..

14. Loveischocola

Loveischocola VIP lid

11 jan 2019
    12.267
    12.640
    113
    Vrouw
    Mijn verloskundige verkoopt ze gewoon

Langmuts vindt dit leuk.
  15. PippiMoustache

PippiMoustache Fanatiek lid

16 jul 2018
    1.820
    1.711
    113
    Vrouw
    Bij mij ook bij de vk!

Langmuts vindt dit leuk.
  16. Langmuts

Langmuts Fanatiek lid

1 okt 2018
    2.928
    2.250
    113
    Helaas, de plaatselijke vk hier niet.. En het zh/de apotheek ook niet..

17. sarah28

sarah28 Fanatiek lid

14 feb 2013
    3.605
    1.913
    113
    Thanks! 20 uur pas pfff maar kon niet anders deze week...
    Ah fijn dat je toch nog even kan kijken de 5e! Mooi sintcadeau :D

18. Seffie

Seffie Fanatiek lid

17 apr 2019
    2.287
    2.625
    113
    Vrouw
    #3638 Seffie, 18 nov 2019
    Laatst bewerkt: 18 nov 2019
    Hier was de groei echo helemaal goed. Buikje was ietsje pietsje boven gemiddeld maar gewoon helemaal netjes zei ze. Mijn man en zijn familie hebben allemaal een wat langer bovenlijf dus denk dat het daar vandaan komt :D

Oja hij weegt nu 1869 gram :)

JosjeM, mimi1988, PippiMoustache en 6 anderen vinden dit leuk.
  19. Dafino

Dafino Fanatiek lid

2 feb 2019
    2.140
    1.854
    113
    Vrouw
    Ben even wat stil geweest. Heel druk weekend achter de rug. Zaterdagochtend hele ochtend voetbal. Daarna naar mijn schoonouders voor de sinterklaasintocht. Waren om 21uur weer thuis. Gister naar mijn ouders voor de sinterklaasintocht hier in het dorp. Staan we daar bij de Sint staat mijn schoonzusje ineens achter mij. Verrassing, je hebt nu je babyshower... Die had ik echt totaal niet aan zien komen. Voor het eerst echt verrast, hartstikke leuk!! Super verwend ook met een boxkleed, kipkep, bevallingsjurkje, luiertaart en een kadobon. En dat allemaal tijdens een heerlijke high tea. Daarna terug naar mijn ouders hun huis, daar waren vk en de kids nog. Lekker na zitten kletsen en om 20uur thuis.

Ben vandaag echt kapot. Ben vanaf de bank de Sint inkopen aan het voorbereiden. Jongens vragen behoorlijk dure kados dus even blackfriday afwachten en kijken of we dan nog wat leuke kortingen kunnen scoren.

Moet nog heel wat bij lezen zie ik. Hier is het niet stil geweest :)

@mimi1988 knuffel voor jou ❤️

@Langmuts lastig dat jullie niet uit de naam komen. Maar het komt vast goed. Gelukkig heb je nog even, hoewel het ook wel lekker is om de naam te hebben. Dat geeft dan toch wel rust.

@Brenda028 Beterschap! Wanneer je ergens over twijfelt altijd de vk bellen. Daar zijn ze voor.

@Seffie fijn dat alles goed was!!

@Loveischocola gelukkig viel de prik mee! Dat kan je ook weer afstrepen.

@sarah28 succes vanavond!

Morgen hebben wij weer een afspraak bij de vk. Heb de laatste dagen behoorlijk wat menstruatieachtige krampen gehad. Heel benieuwd wat ze morgen zal zeggen.

Heb ook heel veel last en toch ook wel pijn rechts achter mijn ribben. Alsof ik een marathon gelopen heb en te weinig lucht heb. Alleen dan heb ik dus niets gedaan en toch heel de tijd die zeurende stekende pijn. Herkent iemand dat?

JosjeM, Vlindertje0102, Brenda028 en 4 anderen vinden dit leuk.
  20. PippiMoustache

PippiMoustache Fanatiek lid

16 jul 2018
    1.820
    1.711
    113
    Vrouw
    Ik kan er een extra kopen en naar je opsturen? Of even online?

Deel Deze Pagina