Even een andere vraag hoe zijn jullie verzekerd? Hebben jullie nu een aanvullende verzekering toegevoegd vanwege de zwangerschap?
Hoi meiden Ik ga een poging doen om mee te schrijven als dat mag vandaag de 20 weken echo gehad en alles was goed! 26 januari ben ik uitgerekend en we weten niet wat we krijgen. Kindje loopt nu alweer 1,5 week voor op groei en dat zal waarschijnlijk nog meer worden net als bij onze oudste 2. Met 36 weken wordt ik door de Gyn nagekeken en dan zal er denk ik weer een inleiding van komen met 38 weken. oudste was met 38 weken 3845 en de jongste was met 38 weken 3930. Suiker is alle twee de keren getest maar daar komt niks uit. Wel fijn dat ze het goed in de gaten houden allemaal! Kindje voel ik vanaf de 13/14 weken al dagelijks maar de laatste weken voel ik hem heel goed zo leuk! Afgelopen zaterdag heeft mijn man het ook kunnen voelen echt zo bijzonder. Zoals ik al dacht te voelen ligt de placenta aan de voorkant. Hoe gaat het werken bij jullie nog? HIer goed afgelopen week bijna 40 uur gewerkt in de thuiszorg en dat gaat mij nog goed af. Mijn buik is al flink aanwezig waardoor sommige handelingen zoals zwachtelen niet zo makkelijk meer gaat haha. Deze week werk ik gewoon mijn normale uren en dat is ook wel erg fijn!
Kan ook. Maar weet nog van de vorige keer dat ik echt enorm labiel was de eerste weken (nog net geen crisis), wil dan geen dingen aan mn hoofd hebben die ik nog moet regelen. Hou ervan als alles klaarstaat/ligt, ook al heb ik t niey nodig. Desnoods verkoop ik m weer.
Vorige keer wel gedaan ivm cursus, ziekenhuisbevalling, anticonceptie erna (spiraal) en evt besnijdenis. Maar nu berekend en is de moeite niet. Ik ga geen cursus doen en weet nog niet wat ik met anticonceptie wil, en geen besnijdenis want n meisje (hebben we bij mn zoontje uiteindelijk ook niet gedaan trouwens).
Even nieuwsgierig...waarom hebben jullie uiteindelijk geen besnijdenis gedaan? Wij zitten hier thuis niet over op 1 lijn. Ik ga me niet aanvullend anders verzekeren voor de zwangerschap. Heb even berekend en het kost me meer dan het me oplevert dit keer.
Ik ben aanvullend verzekerd voor de zwangerschap alleen maar ik zat wel in mmm traject dus dat speelde ook mee
Ohhh dan moet je dat zeker doen! groot gelijk! Hier wil ik alles klaar hebben voor week 32 aan grote spullen. Daarna sint, verjaardagen, kerst en met verlof. In mijn verlof wil ik kunnen relaxen, enveloppen schrijven en eventueel wat wasjes doen.
Verzekering: ik heb her uitgebreidste pakket van Interpolis, maar krijg dan weer geen kraampakket ik ben sowieso medisch, dus ziekenhuis bevalling wordt vergoed.
Iemand ervaring hier al met de suikertest? En met 7 of 8 ponders? Welke kledingmaat hebben ze dan meestal? Zoontje heeft 6 weken in 50 gezeten. Heerlijk zo mini. Of zijn ze met 7 a 8 pond nog steeds wel mini?
Nu je het over Sint en kerst hebt! Mooie tijd ook om nog wat cadeaus te krijgen voor de baby Ik denk dat mijn vriend wel weer uitpakt met kerst. Even wat hints laten vallen wat ik nog wil voor de kleine Haha
Ik wilde het wel en liefst nog voor zijn 1e jaar, maar mijn man is zo bang voor medische ingrepen (bij een van ons) en heeft zich laten ompraten door mijn moeder (die vindt t mishandeling). Nu vind ik m te oud dus moet hij t zelf maar bepalen later.
JA zeker zijn ze dan nog mini onze oudste ging wel snel naar 56 maar die was ook al 54 cm met geboorte. Jongste heeft iets langer in 50 gezeten want die was maar net 50 cm maar wel bijna 4 kilo bij geboorte. Zelf schaf ik nooit veel aan vooraf we weten al niet of het een J/M is en ik hou niet van neutrale kleding. meestal 2 setjes jongens en 2 setjes meisje in maat 50 en dan pas de rest na de geboorte.
Ik was zelf 4100 gram en 52 cm bij de geboorte en mijn moeder vertelde dat ik nooit in maat 50 heb gepast. Dus meteen maat 56 en daar was ik na 2 weken al uitgegroeid zei ze. Dus ze raadde mij aan om niet teveel kleren in maat 50/56 te kopen. Heb nu wat gekocht in maat 62. Desnoods krullen we de mouwtjes wat op in het begin. Heb wel wat in 56 tweedehands gekocht trws voor de eerste weken en wil alleen een newborn pakje in 56 of 62 nieuw kopen verder.
Mijn dochter was 3400 gram en 51 cm en heeft best nog een tijdje in maat 50 gezeten. Sterker nog, dat was best aan de ruime kant op het begin. Suikertest ook moeten doen eerste zwangerschap en dat vond ik zelf heel onprettig. Wat wil je erover weten?
Hier een zoon van 52 cm bij de geboorte, qua benen moest ie gelijk in maat 56, en bovenkleding kon hij nog makkelijk maatje 50 aan. De boxpakjes in maat 50 paste hij dus niet echt, maar goed. Hij was overigens 7 pond, heel gemiddeld. Dus ik zou niet teveel 50 halen, wel wat meer in 56
Hier alleen ervaring met mini baby.. 42 cm en 2700 gram. 8 weken lang in maat 44 gezeten. En geboren met 38.5 dus niet prematuur
Ik vond de suikertest verschrikkelijk. Je moet dat nuchter naar binnen gooien binnen een bepaalde tijd. Ben dehele dag stront misselijk geweest van de suiker
Mijn zoontje was 51.5cm en 3720gr en heeft toch een paar weekjes in maat 50 gezeten. Verzekering... Hier wel een aanvullende gezin Suikertest... Afschuwelijk. Mierenzoet drankje op de nuchtere maag... En dan dat eeuwige wachten, waar je niet mag lopen, eten en drinken. Heerlijk misselijk en verveeld was ik