Heb ik vanaf t begin haha, bij mijn andere zwschappen ook. Het teken voor mij dat ik zwanger ben wel vervelend he je voelt je net n oud wijf
Verlof: ik ga 6 wk van tevoren, 17 dec is mijn laatste werkdag. Dus nog iets meer dan 11 weken, jippie! En dan 15 juni pas weee beginnen Kinkhoest: ik had ook vast gebeld omdat ik wist van de leveringsproblemen en dat klopte idd. Ze gingen het bestellen maar waarschijnlijk pas over 4-6 wk binnen, dat is prima. Gewicht: ging eerst in 2 weken van 3 naar 5 kilo en nu in 2 weken maar halve kilo erbij dus op 5.5. Vind t wel prima, ik eet normaal en zie wel waar t eindigt. @Seffie wat naar die pijn! Gelukkig is t weer weg! Harde buiken voelt echt als een strak staande buik met soms een bobbel. Ik heb t bijv ook even na een orgasme (tmi misschien haha, maar daardoor weet ik wel precies hoe t voelt). @mimi1988 gefeliciteerd nog!! Probeer echt je rust te pakken hoor!
Vandaag de babykamer een beetje meer vorm gegeven alles moet nog gewassen worden natuur maar ik heb het voor het zicht even snel opgemaakt Aan de kant van het ledikantje komen nog lijstjes aan de muur en een plankje.
Bekijk bijlage 628961 Heel mooi @Seffie!!! Hier staan de meubels ook al... Maar daar is ook alles mee gezegt Muurschildering komt over 3 weken en daarna kan ik beginnen met alle accessoires
Weet je dat ik dus best chagrijnig wordt van deze opmerking? Niet vanwege jou hoor, ik weet dat het goed bedoeld is, maar het is het enige wat ik continu maar hoor van mensen de laatste tijd, "Joh, je hebt nog even de tijd". Maar heel eerlijk?? Ik vind dat dus gewoon niet. Het gaat echt heel snel. Dat weet ik nog wel van de vorige twee. En helemaal dit keer, vanwege de tijd van het jaar. Ik weet dat het lijkt/klinkt alsof we nog een hele lange tijd hebben.... en ik voel me tot nu toe goed. Maar wie weet hoe het over een paar weken is. De kans dat ik over een aantal weken niks meer kan door bekkeninstabiliteit is ook nog steeds behoorlijk reëel/groot. Daarnaast, heb ik normaal al weinig tijd voor dingen, met een man die in ploegen werkt en dus 2 van de 3 weken afwezig is en de zorg voor twee grotere kinderen, wat inhoudt de hele dag heen en weer vliegen tussen werk (gemiddeld 4 dagen per week), school, sporten, zwemles, speelafspraakjes, kinderfeestjes enzovoorts. Daar komen dan nog sociale verplichtingen bij zoals verjaardagen enzo... en het gewone gezinsleven, van opruimen, schoollunches maken, koken en noem maar op. En dat vind ik echt niet erg hoor. Het hoort erbij en ik red het prima. Anders kwam er niet een derde. Ondanks een chronische ziekte waardoor ik altijd pijn heb en nu nog erger sommige dagen, en ook sneller vermoeid kan zijn. Maar dan krijgen we komende periode nog al die extra dingen, die deze periode normaal al druk maken, naast de normale dagelijkse dingen: - week vakantie - Naar K3 met dochter - Sint Maarten - Nachtje weg met vriendin - Kadootjes kopen voor iedereen, incl familie (familieweekend met kerst) - Sinterklaas - Concert met schoonmoeder - Familieweekend - Kerst - Oud&nieuw En dan heb ik nog 28 dagen voordat ik moet bevallen en wil ik niet nog een hoop hoeven doen in mijn verlof.... de komende 11 weken zijn gewoon best nog wel druk en vol, mede door die feestdagen en dergelijke deze periode. Ik wil het gewoon graag in grote lijnen af hebben voor mijn verlof begint, zodat ik relaxt mijn verlof (en familieweekend/kerst en oud&nieuw) in kan. Sowieso ben ik in het algemeen gewoon graag voorbereid. Haha hoezo hormonen!! En het is echt geen aanval op jou hoor @Lalaatje90 . Ik wordt vooral gek van familie en vrienden die dit maar blijven roepen, terwijl ze dondersgoed weten hoe druk ons leven is. En die het dus eigenlijk niet zo goed bedoelen, omdat ze vinden dat ik veel te vroeg ben met alles En dan denk ik, nou en, laat me lekker! Over 3 weken begint het derde trimester al. Vooral familie doet alsof ik net 12 weken ben ipv bijna op 2/3 van de zwangerschap Iedereen doet het zoals hij of zij het fijn vind. Maar in mijn "echte" omgeving lijkt men dat soms wat te vergeten, zelfs mensen die zelf kinderen hebben Hebben jullie ook soms van die irritatie puntjes?
Oeps... sorry. Wist niet dat je er zo over denkt Als ik dat had geweten had ik dit natuurlijk niet gezegd. Maar ik zal de aanval niet persoonlijk opvatten hihi. Ikzelf ben helemaal niet zo druk en voor mij geldt het natuurlijk wel dat ik nog even de tijd heb. Maar ik snap ook heel goed dat je er misschien tegenop ziet om allee nog door te spitten in zo’n druk schema.
Was mij wel aan het ergeren aan mijn man. Die doet maar of we de tijd van de wereld hebben en ik wil gewoon dingen af hebben en in huis. Hij heeft vandaag dan toch eindelijk geluisterd want hij heeft het bedje leeggehaald en omhoog gezet en het hemeltje weer in elkaar gezet
Dankjewel meiden ben er ook mega blij mee @mamavandave wel of niet druk.. iedereen doet dingen lekker op zijn eigen tempo. Ik word ook helemaal gek van die opmerking van collega's of familie: "oooooh maar je hebt nog even de tijd, relax een beetje". Dan denk ik: nee ik voel me lichamelijk helemaal niet lekker en ben juist blij als alles gedaan is. Ook al heb ik het veel minder druk dan jij, toch kan ik het niet hebben als niet-zwangeren dat zeggen. En ook een bekende irritante opmerking: "je moet een beetje gaan genieten". Uhmmmm hoe dan als ik elke dag bijna flauwval mensen hebben altijd een mening. Hihi
Haha nee joh, echt geen aanval op jou! (Ik mis het hartjes emoticon). Jouw opmerking was gewoon even de druppel Ben wel blij dat ik niet de enige ben die zich aan deze opmerking kan storen!
Het is ook echt niet dat ik mezelf zielig vind ofzo, dat we het druk hebben is gewoon een feit. Wij zijn het gewend. Maar van bepaalde mensen is het gewoon een soort van minzaam doen ofzo. Betuttelend. Een beetje zo van, he, gos, jij met je hormonen, maak je niet zo druk joh. Het zijn je hormonen "maar", je hoeft niet zo te stressen ofzo. En dan voelt het ook nog alsof zij wel even zullen bepalen hoe jouw agenda eruit ziet en je wel of niet rustig aan kunt doen. Dan heb ik echt zoiets van, ga nou gauw een eind weg. Ga je lekker met jezelf bezig houden
Ik leef nog hoor Afgelopen week terug gekomen van onze 2 weken vakantie. Het was zwaar in de extreme hitte maar wel alles gedaan wat we wilden doen en veel wezen relaxen bij ons huisje met zwembad, ideaal! Vandaag dus de allerlaatste tablet Zofran genomen omdat ik niet meer krijg. Dus we duimen heel hard dat het goed blijft gaan. Nu weer wennen aan het dagelijkse ritme. En eindelijk ben ik aan de babykamer begonnen. Heerlijk om daar nu de tijd voor te hebben
Hihi ik herken dat ook wel @mamavandave Ik kom nu dus al in de "problemen" met bepaalde dingen die ik zelf wilde maken/doen (o.a. gordijnen, details kinderwagen en maxicosi, babydrager van doekenstof, hemeltje) ik kan niet meer naar de markt voor een stofje, en de enkele winkel die hier stof verkoopt heeft niet wat ik wil (en ik wil ze voelen dus online ook geen optie) Ik moet nu dus "standaard" dingen kopen, die ook nog eens veel duurder zijn. Allemaal omdat ik nog tijd genoeg had.. Nu zit ik dus met bekken en rug klachten, en mag ik weinig meer en moet ik meerdere keren per dag plat liggen Ik had nog zoveel zelf willen doen Maar @Lalaatje90 niets persoonlijks, ik merk dat ik het zelf ook zei hoor.. Maar merk toch dat een derde zwschap (in mijn geval, maar hoor het nu om me heen ook) toch best pittig is voor het lichaam, en dan komt van uitstel helaas afstel Maar das natuurlijk wel heel persoonlijk