Uitgerekend: 16 t/m 31 januari 2020 Deel 2!

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Dame09, 3 sep 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Cindy29

Cindy29 Fanatiek lid

13 okt 2013
    1.601
    1.098
    113
    Oh en zoontje heeft schijnbaar toch een kinderziekte :rolleyes:
    Ze twijfelden tussen 5/6ziekte en roodvonk... Maar vonden het toch meer op roodvonk lijken.
    Hij was vandaag alweer naar school, dus ik denk dat wij het ergste gehad hebben

2. Langmuts

Langmuts Fanatiek lid

1 okt 2018
    2.928
    2.250
    113
    He bah wat vervelend! Maar gelukkig gaat het de goede kant op. En jij? Moet jij ook bloedprikken daarvoor?

3. Cindy29

Cindy29 Fanatiek lid

13 okt 2013
    1.601
    1.098
    113
    Roodvonk en 6de ziekte schijnen niet gevaarlijk te zijn voor zwangeren... Alleen koorts kan problemen veroorzaken.

Maar vermoedelijk hebben de meeste het toch al doorgemaakt in hun kinderjaren.

5de ziekte is schijnbaar alleen gevaarlijk tot 20 weken.

Dus alle 3 de ziektes, volgens de huisarts, geen gevaar voor de baby

Langmuts vindt dit leuk.
  4. Langmuts

Langmuts Fanatiek lid

1 okt 2018
    2.928
    2.250
    113
    Ah fijn! Gelukkig maar:thumup:

5. Pinguinkje

Pinguinkje Bekend lid

10 sep 2018
    798
    695
    93
    Vrouw
    @mimi1988 Veel sterkte vandaag! En wat een mooi bedje is het geworden zeg!

@Loveischocola Hier ligt de baarmoeder ook iets hoger links. Mijn verloskundige zei dat dat bij veel vrouwen zo is. Kan aan de ligging van de baarmoeder liggen ofzo. Maakte volgens haar niks uit iig.

@mamavandave Rustig aan doen met schoonmaken... Ik krijg daar altijd zo snel last van m'n bekken van. Het kan ook best een paar dagen/weken even iets minder schoon zijn toch? ;)

Ik heb inmiddels de uitslagen van de glucosetest en een bloedbeeld binnen: alles helemaal goed! :thumup: Erg blij! Vooral omdat ik voor 98% vegetarisch eet en er zoveel mensen om me heen zijn die continu zeggen dat mijn kindje vast tekorten krijgt etc...

Suzy85, Seffie, Vlindertje0102 en 3 anderen vinden dit leuk.
  6. Langmuts

Langmuts Fanatiek lid

1 okt 2018
    2.928
    2.250
    113
    Fijn dat alles goed is, weer zo'n voorbeeld van mensen die alles maar denken te mogen vinden en zeggen ;)

7. Pinguinkje

Pinguinkje Bekend lid

10 sep 2018
    798
    695
    93
    Vrouw
    Oh ja, echt! Ik word er zo langzaam aan echt gek van... Ik krijg van iedereen adviezen over alles. En meestal is het totaal het tegenovergestelde van elkaar... Wat voor kleren het best zijn, wat voor bedje, wat voor kinderwagen, wat voor luiers of billendoekjes, wat voor opvoeding. Werken of niet... Het duizelt me nu al!

Soms voel ik me echt een slechte moeder dat ik niet al alle consumentenbondtests rondom babyspullen heb gelezen en al duizend boeken verslonden over de opvoeding etc. Maar ja, er moet ook nog gewoon gewerkt worden enzo :rolleyes: Of neem ik het allemaal veel te nuchter misschien? :confused:

Momof2girls19 en Langmuts vinden dit leuk.
  8. Cindy29

Cindy29 Fanatiek lid

13 okt 2013
    1.601
    1.098
    113
    @Pinguinkje Hahaha zo herkenbaar :roflmao:

Hier een schoonzusje die mij het bloed onder de nagels vandaan haalt.

Ze bedoeld het goed, maar bij alles zegt ze... Mag ik jou een tip geven....
    En ik denk dan
    Nee dat mag je niet! Mocht je bij mijn zoontje al niet en nu al helemaal niet, dus bek houden:rolleyes:

Altijd alles beter weten ook qua opvoeding (en haar kind is echt 0,0 opgevoed) en alles moet peperduur zijn volgens haar (zelf geen rode cent op zak)
    Als ik nu al hoor... Mag ik jou een tip geven... Praat ik er snel overheen:D

Dafino, Momof2girls19, Pinguinkje en 2 anderen vinden dit leuk.
  9. sarah28

sarah28 Fanatiek lid

14 feb 2013
    3.605
    1.913
    113
    Dat wordt alleen maar erger als ze geboren is! Ik weet nog dat ik echt heel onzeker was met mijn zoontje omdat iedereen wat anders zei terwijl ik normaal zo eigengereid ben (schrijf je dat zo :D). Nu voorgenomen vooral te doen wat ik denk dat t beste is (en mn man natuurlijk, soms hahaha).

10. sarah28

sarah28 Fanatiek lid

14 feb 2013
    3.605
    1.913
    113
    Ik heb t een dag of 2 beetje gehad maar nu al weken niet meer, ik hoop ook dat t zo blijft lijkt me echt vreselijk zwaar!

PippiMoustache vindt dit leuk.
  11. sarah28

sarah28 Fanatiek lid

14 feb 2013
    3.605
    1.913
    113
    #1611 sarah28, 8 okt 2019
    Laatst bewerkt: 8 okt 2019
    @mamavandave aargh irritant he die mannengriep. Mijn man ook. Nou hij mocht vanmorgem toch echt wel mn zoontje naar school brengen. Deed ik ook toen ik niet lekker was die eerste weken.

@Cindy29 aj wat sneu voor je zoontje! Goed dat je advies hebt gevraagd, ik vind vlekjes toch altijd beetje eng!

@mimi1988 mooi geworden zeg!
    @Loveischocola jou kamertje vond ik ook erg mooi!

Wij moeten nog gaan verven, heb wel eindelijk een keuze gemaakt in de kleur en de muurstickers die ik wil.

mimi1988 vindt dit leuk.
  12. Pinguinkje

Pinguinkje Bekend lid

10 sep 2018
    798
    695
    93
    Vrouw
    Precies zo voel ik me nu ook idd... Zo onzeker over dingen, terwijl ik eigenlijk best wel weet wat ik wil en goed over dingen na denk. Ik wil eigenlijk ook dingen op gevoel doen, omdat ik denk dat dat het beste is. Iets met moederinstinct enzo, haha.

Het zal zeker nog erger worden ja...
    Dit weekend vrienden op bezoek gehad die alles beter weten. Zij is gestopt met werken toen ze kinderen kreeg en doet nu niks anders dan boeken lezen over opvoeding en consumententests lezen over kinderspullen en elke dag met de kinderen op stap, koffiedrinken en speeldates af. Zijn behoorlijk alternatieve mensen (alles ecologisch, homeopathisch en kinderen gaan naar een Waldorfschool). Ik weet dat ze echt het beste willen voor hun kinderen en hun uiterste best doen. Maar tegelijk ben ik het vaak gewoon niet eens met hun ideeën en weet ik nu al dat wij het niet zo gaan doen... Gelukkig merkte ik aan mijn man dat hij precies hetzelfde dacht ;) Maar ja, hoe reageer je dan op zulke adviezen?

13. mimi1988

mimi1988 VIP lid

7 apr 2015
    6.946
    4.154
    113
    Zo blij dat wij die adviezen niet krijgen..
    Denk dat mensen dat niet durven :roflmao:

@Cindy29 hier zoontje waarschijnlijk ook 5e ziekte gehad rond mijn 21ste week. Ik mag morgen voor de laatste keer bloed prikken bij de vk. Zij wilden het zekere voor het onzekere nemen in overleg met de kinderarts die ze gebeld hadden.

Langmuts vindt dit leuk.
  14. sarah28

sarah28 Fanatiek lid

14 feb 2013
    3.605
    1.913
    113
    Ik had verschillende kaartjes besteld en we vinden deze allemaal t mooist. Andere naam natuurlijk :D ook van hippe-geboortekaartjes issie.

Bijgevoegde bestanden:

15. sarah28

sarah28 Fanatiek lid

14 feb 2013
    3.605
    1.913
    113
    Ja lastig... inmiddels ben ik wel zover dat ik alles uitspreek wat ik vind over de adviezen aan mij maar zal niet iemand anders keuzes veroordelen. Dus dat probeer ik dan wel zo netjes/aardig mogelijk te brengen.
    Pas trouwens wel n vriendin 2x advies gegeven haha en ze heeft t gedaan en was er blij mee haha, kan dus ook!

16. Cindy29

Cindy29 Fanatiek lid

13 okt 2013
    1.601
    1.098
    113
    @mimi1988 vind je dat ik morgen toch maar voor de zekerheid de gyn moet bellen?
    Ik ben nooit zo iemand die alles maar meld, maar wil NATUURLIJK geen risico lopen

17. Loveischocola

Loveischocola VIP lid

11 jan 2019
    12.262
    12.637
    113
    Vrouw
    @Cindy29 Ik zou voor zekerheid wel eventjes bellen ja!

18. JosjeM

JosjeM VIP lid

4 jun 2017
    10.892
    9.666
    113
    Vrouw
    Heel erg mooi!

mimi1988 vindt dit leuk.
  19. mimi1988

mimi1988 VIP lid

7 apr 2015
    6.946
    4.154
    113
    Ik zou wel even bellen. Ze kunnen in jouw bloed zien of je antistoffen hebt of dat je het virus onlangs hebt doorgemaakt.

20. Cindy29

Cindy29 Fanatiek lid

13 okt 2013
    1.601
    1.098
    113
    Ga ik maar doen idd. Krijg net namelijk al een bericht van de school, dat er ook 5de ziekte geconstateerd is op school:mad:

Deel Deze Pagina