@borstvoeding: ik ben naar een informatiebijeenkomst geweest en daar werd gezegd dat voor het op gang brengen van de borstvoeding door kolven alleen zo'n grote elektrische die je kunt huren bij medipoint goed werkt. Ze noemden het de Mercedes onder de borstkolven Misschien heeft iemand iets aan deze tip.
Wat een lief berichtje ik ga even punt voor punt reageren. Weinig kraamzorg: hadden we rond de 5 a 6 Uur aangevraagd maar door personeelstekort kunnen ze maximaal 4 uur komen. Ze deelt haar dagen met een ander gezin en met ons. Opzich is het prima hoor maar de aller eerste dag thuis kwam er dus maar iemand voor 1.5 uur, dat was gewoon heel spannend. De bevalling heb ik echt vaak besproken met mijn man gelukkig. En er zijn momenten waarop ik echt wel met trots terug kijk. Misschien stuur ik je vandaag wel een pb ik merk aan mezelf dat ik het gewoon rustiger aan moet doen ook qua hechtingen dus vandaag een rustdag lekker op bed met mijn kleine lieverd.❤ Onze kraamhulp is ontzettend goed met borstvoeding technieken. Helaas kwam het niet op gang bij mij dus ik kolf nu elke 2 a 3 uur (behalve vannacht) en vanmorgen had ik ineens 70 ml! Ik ben zo blij haha. We blijven alsnog bijvoeden met kunst voeding hoor. Tenzij ik ineens mega veel ga produceren. Merk wel dat kolven meer rust geeft dan aanleggen in de zin van; dan weet ik hoe veel eruit komt Dat geel zien gaat ze in de gaten houden gelukkig. En hij was zoveel afgevallen dat we wel bij moesten voeden en dit is de eerste nacht dat we dat hebben gedaan en hem ook wakker hebben gemaakt ervoor. Straks wordt hij weer gewogen en ik hoop dat hij niet is afgevallen. Ja ik heb iets teveel met mijn moeder meegemaakt, niet alleen dit met zijn naam maar ook heel veel tijdens de bevalling, ja echt, TIJDENS. Echt een vreselijke ervaring dus ik ga je vanmiddag wel even een pb sturen want ik ben zo bang dat iemand mij hier gaat herkennen als ik het zo op het forum ga zetten Ik ga vandaag lekker op bed/bank liggen en mezelf echt laten verzorgen. Ik heb geen enkels meer zoveel vocht houd ik vast pff
Dit kan ik alleen maar beamen! Bij de eerste gigantische afkeer tegen kolven gekregen. Gelukkig wel live kunnen voeden. Gezegd dat ik bij de 2e nooit meer zou gaan kolven, totdat hij prematuur /dysmatuur was. Gekolfd met deze dubbele "Mercedes", en inderdaad, wat een monster onder de kolven Het ging makkelijk en snel en ik heb hem voor thuis ook nog gewoon gehuurd.. Aanrader dus
Haha ja dit monster heb ik toen ook in huis gehad! Maar soms, werkt het zelfs helaas daarmee niet spreek ik uit ervaring. Maar het is wel een goede tip idd!
Jammer dat het niet heeft doorgezet @Melkos! Maar dit zijn ook weer tekenen dat er toch wel iets aan het rommelen is bij je, spannend! Ik blijf voor je duimen
Mijn zoontje was ook 11% afgevallen en heb ook om de 2 uur moeten kolven en hebben bijvoeding gegeven. Het heeft 3 dagen geduurd toen was mijn productie goed genoeg en kwam die ook weer bij. Dus als je bv wilt geven hou vol en dan komt echt wel goed.
Zou er vandaag nog iemand bevallen op deze mooie datum? Ik ga ervanuit dat ik morgen gewoon naar de VK moet
Ik ga er ook vanuit dat ik morgen op controle moet. Hier ontzettend druk onder in mn buik wat zorgt voor krampen maar dan houdt het ook op. Zeg net tegen mn man ik zou niet meer weten hoe weeën voelen... Tot het begint haha
Ik wil ik wil, kies mij!!!! 14.30 strippen, dan een beetje tempo er op en het moet lukken. Oké nee laat maar, te krappe planning, ik geef de hoop op voor deze mooie datum. Ik zet in op @Melkos
Hier ook het idee dat ik morgen gewoon weer naar de verloskundige moet en dat er dan nog niks gaat gebeuren en ze me weer naar huis stuurt
Hier ook ontzettend druk onderin m’n buik en dan voel ik die ‘voorweeën’ en denk ik: ja toe maar, en ineens stopt t weer indd.
Ik heb het nu een uur dat ik echt effe stil moet staan om ze weg te blazen maar het zet niet echt door nog. Er is wel vanalles gaande
Oow! Bij mij moet ik even stilstaan omdat ze zo in m’n bekken loopt te roeren, echt niet fijn!! Allemaal helse steken down under! Word helemaal bont en blauw vanbinnen
Vanmorgen naar de controle geweest. Helaas is zij of hij nog steeds niet ingedaald en er is ook nog geen ontsluiting. Dat had ik nou al vermoeden. Wel is de baarmoedermond soepeler geworden. Verder gaat het alles in orde met mn ukkie. We hebben een datum ingepland voor de inleiding met een ballonkatheter. Spannend!!!
fijn dat de controle goed was. Balen dat er nog geen ontsluiting was, maar een soort van einddatum met inleiding lijkt me wel fijn (en spannend)! Weer even iets om naar af te tellen.
Vanavond heb ik controle bij de vk. Ben een beetje nerveus want wil vragen of ze me wilt strippen of in ieder geval op z’n minst wilt voelen of ik iets van ontsluiting heb, omdat het al een paar weken voor mijn gevoel een beetje rommelt. Ben alleen bang dat ze het opdringerig van me vinden. Ik wil gewoon graag weten waar ik aan toe ben, aangezien ik best wel bang ben voor een mogelijke inleiding en bij iedere controle stijgt mijn bloeddruk steeds meer, de vorige keer moest het zelfs een keer extra gemeten worden.
Baby moet er echt uit, krijg alleen maar appjes en telefoontjes hoe het ervoor staat. Ik word er echt gek van! Ik ga gewoon niet reageren, niet eerder dan vanavond!