Uitgerekend: 16 t/m 31 januari 2020 Deel 3!

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Vlindertje0102, 21 dec 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mamavandave

mamavandave Fanatiek lid

25 nov 2012
    2.016
    1.327
    113
    Vrouw
    Verpleegkundige
    NULL
    Ik ben naar huis gestuurd zonder datum of plan. Ik snap er niks meer van. De ene verloskundige in het ziekenhuis zegt, ja risico, instabiele ligging, gaan zeker voor 40 weken inleiden. En nu weer een ander, die zegt nee, nog geen ontsluiting, baarmoedermond nog lang, we gaan niks doen nu, kom over een week maar terug.

In combinatie met de stress van het wachten terwijl ze nog alle kanten op draait, de steeds weer veranderende meningen en heel weinig slaap loop ik dus al de hele ochtend te janken. Ik wil gewoon graag duidelijkheid, een duidelijk plan van aanpak.

Oh de redenatie? Twee weken geleden was er een vrouw met ballonnetje ingeleid, maar daar hebben ze twee weken mee geklooid, want haar lichaam was er niet klaar voor. En die moest alsnog een keizersnede, terwijl als ze gewacht hadden ze misschien wel gewoon bevallen was. Ja, misschien. Als als als als.

En wat heeft dat met mij te maken?! Ik ben die vrouw niet! En dat klinkt toch echt als een uitzondering. Dit is niet mijn eerste bevalling en zou mijn derde inleiding zijn. Mijn lijf heeft al bewezen wel te reageren op inleiden zonder ballon. En wat als "mijn lijf" er over 2 weken nog niet klaar voor is? Ik wil echt niet voorbij de 41 weken. En wat als het over 3 weken nog steeds niet "klaar" ervoor is? Wat ik echt niet verwacht ook..... bij de andere twee had ik nu al ontsluiting. Bij mn dochter al 3cm. Het zegt wat dat er nu niks vanzelf gebeurt lijkt mij.

Oh en als klap op de vuurpijl was ze vorige week volgens de meting nog mooi gemiddeld, en kleiner dan broer en zus (en dat was ook 1 van de redenen dat ze nog zoveel ruimte had), nu was het ineens weer, ze is zeker niet klein, behoorlijk flink zelfs zo te zien. Echt hoor.

Ik zie er zo tegenop dat ik misschien dus nog wel drie weken zo door moet :cry: inclusief een week avonddienst en een week nacht. De stress, slecht slapen door mn bekken... het breekt me echt op. En dan die onduidelijkheid van het ziekenhuis. Morgen alleen nog ctg, maar die zal vast goed zijn, of "goed genoeg", zoals afgelopen donderdag. Ik mocht als ik wilde wel elke dag komen voor ctg. Maar dat wil ik helemaal niet. Ik wil gewoon dat ze me inleiden en ik weer onbezorgd kan genieten. :cry:

(Sorry, ik moest het even kwijt).

2. Dame09

Dame09 Fanatiek lid

6 mrt 2019
    3.571
    5.519
    113
    Vrouw
    @mamavandave wat balen zeg dat je nu nog niet echt een plan hebt. Ik kan me voorstellen dat eerst het één horen en dan het ander je ontzettend van je stuk brengt... Wanneer moet je nu weer voor controle? En dan gewoon weer bij de verloskundige?

Jammer dat er qua lichaam nog helemaal niks gebeurt. Snap wel dat ze liever wachten op spontane actie, maar met jouw eerdere ervaringen is dat natuurlijk gewoon een utopie...

3. Langmuts

Langmuts Fanatiek lid

1 okt 2018
    2.928
    2.250
    113
    Jeetje wat een toestand! Kan me voorstellen dat het je even te veel wordt zo.. :( knuffel voor jou! ❤️

Heb je alleen een vk in het zh of ook een gyn? Anders een gesprek met hem /haar aangaan? De gyn beslist dan tenslotte .

En mijn ervaring is dat een vk van het zh vooruit schuift, en de gyn heel anders kan denken.

4. mamavandave

mamavandave Fanatiek lid

25 nov 2012
    2.016
    1.327
    113
    Vrouw
    Verpleegkundige
    NULL
    @Dame09 Nou dat dus. Maar ik wordt niet serieus genomen. En dan als argument ook net dat ene geval waarin inleiden met ballon niet lukte. Wat toch echt wel een uitzondering is :|

@Langmuts Ik zie nooit een gyn. De vk van het ziekenhuis doet de afspraak/controle en overlegt dan telefonisch met de dienstdoende gyn. Ik voel me écht niet serieus genomen.

5. Langmuts

Langmuts Fanatiek lid

1 okt 2018
    2.928
    2.250
    113
    He bah, en kun je ook geen telefonische afspraak krijgen met de gyn?

Je zou denken met zoveel klachten dat ze je wel willen helpen..

Hele vreemde manier van behandelen zoals het momenteel gaat zeg. Frustrerend :(

6. mamavandave

mamavandave Fanatiek lid

25 nov 2012
    2.016
    1.327
    113
    Vrouw
    Verpleegkundige
    NULL
    Ik denk niet dat het helpt, een telefonische afspraak met de gyn. Want de vk overlegt dus telefonisch met de gyn. Maar het is ook zo frustrerend dat je elke keer een andere vk hebt en iedereen weer wat anders zegt. Wat moet ik daar nou mee??

Het is vooral frustrerend de de 1 wil afwachten en het niet zo als een probleem ziet allemaal en de ander zegt, ja risico en echt niet langer dan 40 weken lopen. Wat moet ik daar nou mee? Dat zorgt toch alleen maar voor een hoop stress en onzekerheid?

7. Langmuts

Langmuts Fanatiek lid

1 okt 2018
    2.928
    2.250
    113
    Nou inderdaad..

Wij hebben in het zh een klein team per zwangere zodat je niet te vaak wisselt van vk.

Kun je je afspraak niet proberen te maken bij de vk die wel wat meeleeft en aan wil pakken?

Zou zo graag een oplossing voor je bedenken, lijkt me echt heel vervelend voor je zoals het nu gaat..

8. Brenda028

Brenda028 Fanatiek lid

18 apr 2016
    1.725
    1.471
    113
    Sterkte @mamavandave. Het is super rot als professionals verschillende dingen tegen je gaan zeggen

Ik ben net terug van mijn afspraak en ben ook heel verdrietig. Geen ontsluiting, baarmoeder nog helemaal naar achteren. Dus ze kon me niet strippen. Inleiding gepland voor donderdag avond (ballon plaatsen) als er dan nog niets aan de hand is. Maar ik hoop zo dat ze zelf komt. Kreeg nu ook een heel verhaal over grote risico’s met inleiden na een keizersnede. Dat het litteken kan scheuren en de baby er dan uit gaat en overlijd. En dat ik ook nog steeds kon kiezen voor een geplande keizersnede. Dus ben echt compleet van slag nu. Ik wil zo graag proberen natuurlijk te bevallen maar ik weet het gewoon nu niet meer ik wil ook geen onnodige risico’s lopen dus zei ze dit omdat ze je er op moet wijzen omdat ze het moet zeggen of is het echt een groot risico. Ik ben echt compleet van slag. Waarom komt deze baby niet gewoon uit zichzelf

9. Dame09

Dame09 Fanatiek lid

6 mrt 2019
    3.571
    5.519
    113
    Vrouw
    Nog zo'n vervelend verhaal... Kun je niet bij een andere verloskundige navragen hoe het qua risico's zit met inleiden na een keizersnede? Kan me voorstellen dat je nu graag wil weten of het een reël idee is om natuurlijk te willen bevallen of dat je het beter los kunt laten...

Wel fijn dat je in ieder geval deze week die kleine dame gaat ontmoeten... Hier kan het zomaar pas volgende week zijn dat die kleine zich laat zien. Pfff, dat klinkt nog zoooooo ver weg.

10. mimi1988

mimi1988 VIP lid

7 apr 2015
    6.946
    4.154
    113
    @Brenda028 wij liepen in het radboud umc. Ik heb ook een keizersnede gehad voor deze bevalling. Kans op scheuren bij een spontane vaginale bevalling is 0,5%. Kans op scheuren bij een inleiding is 1% (ivm de weeënopwekkers). In het radboud doen ze vaker inleidingen na keizersnedes. Daarom durfden wij het wel aan.
    Ik was ook bang, maar had er alle vertrouwen in.
    Hopelijk helpt dit je een beetje.

11. Brenda028

Brenda028 Fanatiek lid

18 apr 2016
    1.725
    1.471
    113
    Deze percentages had ze het bij ons ook over inderdaad. Maar ben dan meteen zo bang

12. mamavandave

mamavandave Fanatiek lid

25 nov 2012
    2.016
    1.327
    113
    Vrouw
    Verpleegkundige
    NULL
    Toch bijzonder dat jullie wel met ballon voor de 41 weken worden ingeleid en dat ze er bij mij zo moeilijk over doen?? Terwijl er gewoon een goede reden is bij mij. En ik net zo "dicht" zit als jullie. Vind dat zo bizar! :oops:

13. Dame09

Dame09 Fanatiek lid

6 mrt 2019
    3.571
    5.519
    113
    Vrouw
    Hier staat in de informatie die ik van mijn verloskundige kreeg dat ze een ballon inleiding in het ziekenhuis doen vanaf 41+5 o_O dan hebben we gewoon vanaf nu 9!!! dagen te gaan...

Hopelijk gaan ze bij jou toch ook eerder wat doen. Of in ieder geval de adviezen op elkaar afstemmen, want dit is gewoon irritant.

14. Brenda028

Brenda028 Fanatiek lid

18 apr 2016
    1.725
    1.471
    113
    Bij mij is het bij 41 weken ivm voorgaande keizersnede. Anders doen ze hier 41.5
    Maar hier dus nu enorme twijfel of we wel de goede keuze maken en niet te veel risico nemen

15. mimi1988

mimi1988 VIP lid

7 apr 2015
    6.946
    4.154
    113
    Wij hebben het aangedurfd. Alleen ging meneer terug draaien en moest ik als nog een keizersnede. Want hij lag in een dwarse stuit.

Hoop dat jullie kindjes zich snel melden! Balen dat er zo veel verschillende aanpakken zijn.

@mamavandave kreeg jij nou ook eerst een versie?

16. o0mona0o

o0mona0o Actief lid

21 apr 2011
    466
    426
    63
    Twente
    Bij jou zouden ze toch ook eerst proberen te draaien?

Hier lag ze ook dwars en inderdaad ook eerst geprobeerd te draaien, maar was niet gelukt

17. PippiMoustache

PippiMoustache Fanatiek lid

16 jul 2018
    1.819
    1.710
    113
    Vrouw
    O meiden, wat vind ik het rot om te lezen dat jullie zoveel zorgen en onzekerheid hebben :( wat een ellende, terwijl dit zo'n mooie periode zou moeten zijn.
    Dikke knuffel aan iedereen, ik hoop dat de kindjes heel snel gaan komen!

Bijbij vindt dit leuk.
  18. Vlindertje0102

Vlindertje0102 Fanatiek lid

22 jun 2018
    2.554
    2.229
    113
    Vrouw
    Dat is niet leuk om te horen dat er zo wordt gehandeld wordt. Hopelijk snel weer een aantal baby's

@JosjeM is ook verdacht stil :o::D

JosjeM vindt dit leuk.
  19. mimi1988

mimi1988 VIP lid

7 apr 2015
    6.946
    4.154
    113
    Ja is ook 2x gebeurd. Eerst met 36.4 en 2e x met 38.2 toen de bevalling dus begonnen was. Alleen draaide hij vier uur later al weer terug.
    Alle drie mijn kindjes hebben in stuit gelegen. Zal wel een reden voor zijn.

20. Brenda028

Brenda028 Fanatiek lid

18 apr 2016
    1.725
    1.471
    113
    Nou inderdaad! En @Melkos is ook verdacht stil!

Melkos vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina