♡ Uitgerekend: 16 t/m 31 januari 2020 ♡ 17 januari ♡ Brenda028 - 32 jaar - 2e kindje ♡ Dame09 - 32 jaar - 1e kindje ♡ Lalaatje90 - 30 jaar - 2e kindje 19 januari ♡ Loveischocola - 35 jaar - 1e kindje ♡ Kaylee1994- 24 jaar- 1e kindje ♡ Adeline19 - 33 jaar - 1e kindje 21 januari ♡ debby25 - 34 jaar - 3e kindje ♡ Bruintj3 - 35 jaar - 2e kindje 23 januari ♡ Vlindertje0102 - 34 jaar - 2e kindje ♡ JosjeM - 27 jaar - 1e kindje 24 januari ♡ Pinguinkje - 32 jaar - 1e kindje 26 januari ♡ Mamavandave - 31 jaar - 3e kindje 27 januari ♡ Lessebess - 27 jaar - 2e kindje 31 januari ♡ Suethatsme - 33 jaar - 3e kindje ♡ PippiMoustache - 35 jaar - 1e kindje ♡ Pocahontas1985 - 34 jaar - 3e kindje Sterretjes ⭐️Mauzy82 ⭐️Pieterkonijn ⭐️Maritiem Afspraken Januari 20 jan - bruintj3 - controle gyn 20 jan - Brenda028 - controle + strippen 20 jan - Pinguinkje - second opinion GUO 21 jan - Dame09 - controle vk 21 jan - Vlindertje0102 - controle klinisch vk 21 jan - Lalaatje90 - controle VK 22 jan - JosjeM - controle vk 22 jan - Pinguinkje - controle gyn 24 jan - Pinguinkje - controle gyn -------------------------------------------------- jongen (10) | meisje (16) | verrassing (2) Bevallen ❤️ Dafino - 30 dec - 37+1 - L. ❤️ Cindy29 - 4 jan - 37+0 - F. ❤️ Sarah28 - 7 jan - 37+0 - D. ❤️ Mangoeste - 9 jan - 38+6 - ? ❤️ Langmuts - 10 jan - 39+2 - ? ❤️ Suzy85 - 14 jan - 38+3 - I. ❤️ Mimi1988 - 15 jan - 38+3 - F. ❤️ Bijbij - 15 jan - 39+6 - J. ❤️ Seffie - 17 jan - 39+5 - S. ❤️ o0mona0o - 17 jan - 39+1 - N. ❤️ Momof2girls19 - 20 jan - 40+4 - L. ❤️ Melkos - 21 jan - 40+2 - C.
@Loveischocola Gefeliciteerd met de geboorte van jullie zoon en gecondoleerd met zijn verlies. Ik heb vol bewondering je bericht gelezen. Wat ontzettend mooi dat de bevalling zo fijn verlopen is. Uit je bericht spreekt heel veel liefde en kracht. Sterkte voor de komende tijd! @JosjeM Van harte gefeliciteerd met de geboorte van jullie dochter. Ik hoop dat het snel goed met haar gaat en jullie snel fijn thuis kunnen zijn. @Melkos Van harte gefeliciteerd!
♡ Uitgerekend: 16 t/m 31 januari 2020 ♡ 17 januari ♡ Brenda028 - 32 jaar - 2e kindje ♡ Dame09 - 32 jaar - 1e kindje ♡ Lalaatje90 - 30 jaar - 2e kindje 19 januari ♡ Kaylee1994- 24 jaar- 1e kindje ♡ Adeline19 - 33 jaar - 1e kindje 21 januari ♡ debby25 - 34 jaar - 3e kindje ♡ Bruintj3 - 35 jaar - 2e kindje 23 januari ♡ Vlindertje0102 - 34 jaar - 2e kindje 24 januari ♡ Pinguinkje - 32 jaar - 1e kindje 26 januari ♡ Mamavandave - 31 jaar - 3e kindje 27 januari ♡ Lessebess - 27 jaar - 2e kindje 31 januari ♡ Suethatsme - 33 jaar - 3e kindje ♡ PippiMoustache - 35 jaar - 1e kindje ♡ Pocahontas1985 - 34 jaar - 3e kindje Sterretjes ⭐️Mauzy82 ⭐️Pieterkonijn ⭐️Maritiem Afspraken Januari 21 jan - Dame09 - Controle vk 21 jan - Lalaatje90 - controle VK 22 jan - Pinguinkje - controle gyn 23 jan - Brenda028 - inleiding zkh 24 jan - Pinguinkje - controle gyn 28 jan - Vlindertje0102 - ctg + Controle klinisch vk -------------------------------------------------- jongen (3) | meisje (9) | verrassing (2) Bevallen ❤️ Dafino - 30 dec - 37+1 - L. ❤️ Cindy29 - 4 jan - 37+0 - F. ❤️ Sarah28 - 7 jan - 37+0 - D. ❤️ Mangoeste - 9 jan - 38+6 - ? ❤️ Langmuts - 10 jan - 39+2 - ? ❤️ Suzy85 - 14 jan - 38+3 - I. ❤️ Mimi1988 - 15 jan - 38+3 - F. ❤️ Bijbij - 15 jan - 39+6 - J. ❤️ Seffie - 17 jan - 39+5 - S. ❤️ o0mona0o - 17 jan - 39+1 - N. ❤️ JosjeM - 19 jan - 39+3 - ? ❤️ Loveischocola - 40+1 - R ⭐️ ❤️ Momof2girls19 - 20 jan - 40+4 - L. ❤️ Melkos - 21 jan - 40+2 - C. -------------------------------------------------- jongen (7) | meisje (7)
@JosjeM gefeliciteerd! Hopelijk gaat het snel goed met jullie meisje en kunnen jullie ook snel naar huis!
Vandaag toch besloten nog een afspraak bij mijn eigen vk te maken. Direct even gebeld en voel me nu zoveel beter! Ze heeft mijn verhaal even aangehoord en snapte helemaal dat het vervelend/frustrerend is, en ze hoort het dus vaker, dat van allemaal verschillende gezichten en dus ook verhalen. Zij vond het ook stom dat ze dus niet 1 lijn volgen. En gelukkig wilde zij wel een plan van aanpak maken, dus nu donderdag terug, en dan gaan ze kijken of ze me kunnen strippen. Niet om de bevalling op gang te brengen, dat zien we sowieso niet gebeuren, maar in de hoop dat er meer ontsluiting komt, zodat ik ingeleid kan worden. Super fijn en ook fijn om even mijn verhaal te hebben gedaan. ❤
Haha, ja het was inderdaad verdacht stil bij mij, maar helaas hier nog geen baby nieuws... We zaten gister de hele middag in het ziekenhuis en de arts constateerde ook dat placenta, doorbloeding, CTG en alles er goed uitziet, maar dat het kindje om onverklaarbare redenen sinds +/- 4 weken niet meer lijkt te groeien. Gewicht geschat op 2600 gram +/- 300 gram. Hij vond het zo raar dat hij uiteindelijk de chef-arts erbij geroepen heeft, maar ook die kwam tot dezelfde conclusie... Onze geplande droomgeboorte in het geboortehuis vinden ze te risicovol, omdat ze niet weten of er iets met het kindje is en er een aanzienlijke kans is dat ze na de geboorte op de neonatologie opgenomen moet worden of dat er problemen ontstaan tijdens de geboorte zelf. We hebben wel een goed gesprek gehad over hoe nu verder. Advies om in het ziekenhuis te bevallen en een plan te maken om in te leiden zodra ik op de uitgerekende datum nog niet bevallen ben. Voor mij best wel een enorme teleurstelling, aangezien ik dat beide dus juist niet wilde. Maar tot vrijdag hebben we dus nog tijd om te proberen de bevalling zelf op gang te brengen. Gisteren met onze vk gebeld en ze komt vanavond langs om de mogelijkheden daarvoor te bespreken. Ev. gaat ze me ook al proberen te strippen. Ik hoop zo enorm dat de geboorte in de komende dagen nog vanzelf op gang komt en alles meevalt. Maar ben ook best wel bang dat er iets mis kan gaan of dat het kindje ms iets heeft. Ik had het gisteren best wel moeilijk om alles te verwerken en merk dat ik ergens het gevoel heb dat ik of mijn lijf iets verkeerd doet ofzo...
@JosjeM @Melkos @Momof2girls19 Van harte gefeliciteerd met jullie meisjes! @Loveischocola Dankjewel voor het delen van je sterke, mooie verhaal over de geboorte van jullie mannetje! Het klinkt als een magische ervaring, ondanks alles... Ik hoop dat jullie deze kracht en trots vasthouden en wens jullie een goed herstel en verwerking toe! @mamavandave Goed dat je het initiatief genomen hebt om je gevoelens en behoeften bespreekbaar te maken! Ik hoop dat er snel een plan komt voor je, want hiermee rondlopen is inderdaad ook niks.
Wat jammer dat het niet gaat zoals jullie hadden gehoopt! Maar uiteraard is de gezondheid van jullie kindje het belangrijkste. Kan me goed voorstellen dat je je zorgen maakt. Ik duim voor jullie dat de bevalling heel snel spontaan op gang komt!
Och wat een zorgen, ik kan me je zorgen heel goed voorstellen. Fijn dat je vk vanavond langs komt ik hoop voor je dat het strippen lukt en dat het alsnog vanzelf op gang komt
Och dat is natuurlijk niet wat je gehoopt kan. Zolang op deze manier de gezondheid goed blijft dan is het maar zo. Wel fijn dat de vk mee denkt...
♡ Uitgerekend: 16 t/m 31 januari 2020 ♡ 17 januari ♡ Brenda028 - 32 jaar - 2e kindje ♡ Dame09 - 32 jaar - 1e kindje ♡ Lalaatje90 - 30 jaar - 2e kindje 19 januari ♡ Kaylee1994- 24 jaar- 1e kindje ♡ Adeline19 - 33 jaar - 1e kindje 21 januari ♡ debby25 - 34 jaar - 3e kindje ♡ Bruintj3 - 35 jaar - 2e kindje 23 januari ♡ Vlindertje0102 - 34 jaar - 2e kindje 24 januari ♡ Pinguinkje - 32 jaar - 1e kindje 26 januari ♡ Mamavandave - 31 jaar - 3e kindje 27 januari ♡ Lessebess - 27 jaar - 2e kindje 31 januari ♡ Suethatsme - 33 jaar - 3e kindje ♡ PippiMoustache - 35 jaar - 1e kindje ♡ Pocahontas1985 - 34 jaar - 3e kindje Sterretjes ⭐️Mauzy82 ⭐️Pieterkonijn ⭐️Maritiem Afspraken Januari 22 jan - Pinguinkje - controle gyn 23 jan - Brenda028 - inleiding zkh 24 jan - Pinguinkje - controle gyn 27 jan - Dame09 - controle vk 28 jan - Vlindertje0102 - ctg + Controle klinisch vk -------------------------------------------------- jongen (3) | meisje (9) | verrassing (2) Bevallen ❤️ Dafino - 30 dec - 37+1 - L. ❤️ Cindy29 - 4 jan - 37+0 - F. ❤️ Sarah28 - 7 jan - 37+0 - D. ❤️ Mangoeste - 9 jan - 38+6 - ? ❤️ Langmuts - 10 jan - 39+2 - ? ❤️ Suzy85 - 14 jan - 38+3 - I. ❤️ Mimi1988 - 15 jan - 38+3 - F. ❤️ Bijbij - 15 jan - 39+6 - J. ❤️ Seffie - 17 jan - 39+5 - S. ❤️ o0mona0o - 17 jan - 39+1 - N. ❤️ JosjeM - 19 jan - 39+3 - ? ❤️ Loveischocola - 40+1 - R.P. ⭐️ ❤️ Momof2girls19 - 20 jan - 40+4 - L. ❤️ Melkos - 21 jan - 40+2 - C. -------------------------------------------------- jongen (7) | meisje (7)
Controle vanmiddag was weer helemaal prima. Kleine doet het goed, voldoende vruchtwater, voldoende beweging. Geen bijzonderheden. Vanaf 41 weken, dus vanaf vrijdag mag ik verzoeken om te strippen. Dus zowel vrijdag, zaterdag als zondag. Maandag moet ik sowieso komen op 41+3 om een hartfilmpje te laten maken en eventuele ontsluiting te checken voor eventueel wel of geen ballon voor de inleiding die ze ergens rond 41+5 zullen gaan plannen als hij er dan nog niet is.. Ga vanavond eens rustig met mijn man overleggen wat we willen. Het liefst wil ik de kleine man de kans geven om uit zichzelf te komen. Zeker gezien het feit dat het lichamelijk zo ontzettend goed gaat. Bloeddruk onderdruk is nog steeds 60.. en alles lijkt prima te gaan. Dusja. Ben benieuwd wat mijn man ervan vindt...
Hoi dames. Mijn bevallingsverhaal zou ik nog plaatsen, maar tot nog toe lukte me dat niet. Dus hierbij eindelijk mijn verhaal. Ik werd maandagmiddag opeens beroerd en herkende het van de vorige zwangerschap. Dus meteen verloskundige gebeld en door naar het ziekenhuis. En daar bleek al snel dat ik weer zwangerschapsvergiftiging aan het ontwikkelen was. Ik heb gedag tegen dochter en man gezegd en ze hebben echt binnen een kwartier een ballon geplaatst, zodat de inleiding direct de volgende dag kon starten. Dat vond ik best heftig, zo plotseling. En ik wilde graag dat mijn man bij mijn dochter was snachts, mijn vader was wel stand-by om op te passen, maar dat betekende wel dat ik het eerste deel alleen ging doen. Na een hele nacht vol met weeën, had ik voldoende ontsluiting om vliezen te breken. Dit constateerden ze om 6:30u en ik kreeg tot 7:00u om even te douchen en wat te ontbijten. En om 7:00u werden mijn vliezen gebroken. Om 9:00u was mijn man er gelukkig. Inmiddels stonden de weeënopwekkers alweer flink aan. En net als bij de bevalling van mijn dochter, reageerde mijn lichaam elke keer tegenovergesteld...bij elke verhoging stopten de weeën. Heel frustrerend. Om 14:00u had ik 5 cm ontsluiting. Om 16:00u net aan 6. Toen was ik inmiddels in een giga weeënstorm beland, ik voelde me compleet uitgeput al en was het gewoon niet meer te doen. Dus ruggenprik gevraagd. Toen kwam de melding dat het druk was en langer ging duren. Dus ik brak gewoon. Ik was al zo uitgeput. Mijn lichaam was ziek en ik had een nacht vrijwel niet geslapen. Al weeën sinds de vorige avond. Gelukkig hebben ze toen toch kunnen regelen dat de anesthesist om 17:00u kwam. Daarna heb ik even rustig kunnen liggen. Gelukkig! Wel voelde ik snel al wat persdrang. Dus ze zeiden laat maar lekker even je lichaam het werk doen. Dus ik heb mijn lichaam lekker de ruimte gegeven mee te gaan in wat er gebeurde. Om iets voor 20u zei ik dat ze misschien toch even moesten gaan checken en de verloskundige kwam en voelde en riep de verpleegkundige dat de baby al kwam en alles snel klaargezet moest worden. In 3x persen was I. geboren. Dus dat was een heel fijn stukje van de bevalling. Daarna kreeg ik hem op mijn borst. Het moment waar ik zo naar had uitgekeken, dat gouden uurtje waar ik ook zo van had genoten bij mijn dochter. Maar toen was er opeens paniek. I. werd van mijn borst gehaald en naar mijn man gebracht. Ik bleek een fluxus te hebben. In no-time was ik bijna 2 liter bloed verloren. De hele kamer stond vol met ziekenhuispersoneel en aan alle kanten was men bezig met infusen, op mijn buik drukken, blaaskatheter plaatsen, zuurstofmasker bij me opzetten etc etc. En dat is gewoon onwijs eng geweest. Gelukkig hadden ze het vrij snel onder controle. En uiteindelijk had ik I. terug in mijn armen. Hij heeft goed gedronken bij mij (mijn dochter drinkt nog altijd, dus de productie was er al). Ze hebben me op bed gewassen en overgeheveld naar een schoon bed. Toen bleek I. een huiduitslag te hebben waar ze heel zenuwachtig over waren. Dus nog een heel team kinderartsen op de kamer. Die zijn snachts ook nog 2x bij I. komen kijken. De volgende ochtend was de paniek gelukkig weg bij ze. Uiteindelijk waren we 1u snachts op een moederkindkamer. Volgende dag bleek mijn hb 4,9. Die moet 5,5 zijn om naar huis te mogen. Maar omdat ik liet zien dat ik het aankon, mocht ik tegen de avond gelukkig wel naar huis toe. En nu lig ik dus de hele kraamweek in bed. Kon bijna niets door het lage hb-gehalte. Maar gelukkig kan ik wel genieten van mijn zoon. En we hebben fijn wat meer uren en meer dagen kraamzorg gekregen, dus dat geeft ook de ruimte om aan mijn herstel te werken. Vandaag voor het eerst weer even beneden geweest, dat was heel fijn. Maar jemig, wat ben ik wankel op de benen nog na een week zeg. De huiduitslag van I. wordt poliklinisch verder opgevolgd. Ze hebben in elk geval ernstige ziektes uitgesloten en nu is het afwachten hoe het zich verder ontwikkelt.
@Suzy85 Wat een verhaal! Gelukkig kun je wel genieten! Wel bijzonder, ik had bij de eerste ook een fluxus en had een HB van 4,1 en mocht gewoon naar huis lekker rustig doen nu dus, laat je maar lekker verwennen!! @Pinguinkje Jeetje, wat een verhaal! Kan me voorstellen dat je er wel mee zit! Knuffel!! Ik moest nog weer voor een hartfilmpje vandaag en voor het eerst sinds vorige week een echt mooi variabel hartfilmpje. Ik voel me nu een stuk beter, ook mentaal, na gesprek met vk en een goed hartfilmpje nu donderdag weer naar mn eigen vk!
@JosjeM @Melkos @Momof2girls19 Van harte gefeliciteerd met de geboorte van jullie kindjes ❤ @Loveischocola Jeetje wat een mooi maar heftig verhaal. Ik moest er toch even een traantje om laten. Gefeliciteerd met de geboorte van jullie zoon. Ook heel veel sterkte en kracht en een dikke knuffel! @Pinguinkje jeetje dat is inderdaad een flinke tegenvaller! Dikke knuffel voor jou. Ik moest even 6 pagina's terug lezen, dat is even wennen als je normaal gesproken bijna 24 uur per dag op dit forum zat haha. Hier gaat alles goed. Merk wel dat ik het moeilijk vind om van de kraamweek te genieten qua veel bezoek (ben ik normaal ook niet zo van) en de telefoon rood gloeiend de hele tijd. Ook het idee dat ik het heel druk heb, wat echt niet zo is. Alleen het kolven gaat me al tegen staan, terwijl ik wel voldaan ben als het is gelukt. Wij moeten de kleine man bijvoeden met flesvoeding omdat hij niet aankomt en veel was afgevallen. Dus ik kolf zodat ik weet wat er binnen komt bij hem
Jeetje wat een verhaal! Wel fijn dat je ondanks alles nog kunt genieten van je kraamtijd. Hopelijk knap je gauw op! ❤️
Kleine update: vk is langs geweest en heeft me kunnen strippen! Kindje ligt al diep in het bekken en ik had al 1 cm ontsluiting. Nu hopen dat er iets op gang gaat komen... Vind het wel spannend...