Wat is de reden dat ze in de 37e week al een KS uitvoeren? Fijn dat je je vragen hebt kunnen stellen en dat je gerust gesteld bent...
@Dafino ja..misschien even checken voor de zekerheid idd.. Voor de rest hopelijk wat verhoogde bloeddruk wat verder niks zegt.
@sarah28 balen, maar fijn dat je nu weet waar je aan toe bent! Bloeddruk in het ziekenhuis was goed, urine ook. Ze hebben wel bloed geprikt om leverwaardes te checken. Omdat ik al ruim een week pijn heb aan die kant en de baby daar niet ligt. Even uit voorzorg. Ze bellen straks met de uitslag. Wel de klachten in de gaten houden en anders weer bellen. Vrijdag sowieso controle.
Vanwege de placenta. Die geeft teveel risico op zwaar bloedverloes als al voortijdig de vliezen breken of de baby erop drukt.
@sarah28 waarom krijg je in de 37ste week nog longrijpingsmedicijnen? Wel fijn dat je nu weet waar je aantoe bent. Misschien niet wat je het liefste wilde maar dit geeft toch wel rust omdat je nu echt weet waar je aantoe bent. @mimi1988 @Seffie gelukkig was alles goed. Blijft wel een kwestie van in de gaten houden. Maar voor nu gelukkig niets aan de hand. @Bijbij Ik heb vandaag heel rustig aan gedaan. Even kijken of dat nog wat verandering geeft. Ondanks dat we de kerst heel rustig aan hebben gedaan was het toch wel druk. Vanmiddag lekker nog in bed gelegen en nu plat op de bank. Hoofdpijn is nu meer op de achtergrond hopelijk blijft dat zo. @mamavandave wat asociaal! Hopelijk brengt ze wel snel je sleutel terug. Dat ze je nu laat zitten is echt niet te geloven.
@mimi1988 hopelijk zijn je uitslagen goed! @Seffie ja t verschilt echt zo per persoon wat ze goed vinden en wat niet. Begrijp wel dat t vooral om de onderdruk gaat. Ik had afgelopen week ook n dag thuis hoog gemeten en voelde me toen ook echt anders. Dagen erna voelde ik me weer beter. En vandaag ook weer goed. Kan ook zo verschillen per dag of op een dag. @mamavandave nouja zeg wat aso van je schoonmaakster! Beter dat je van zo iemand af bent maar niet zo'n lekkere timing natuurlijk! Wel fijn dat de kleine wat ingedaald is! @Cindy29 hoe is t nu met de pijn? @o0mona0o en is t gelukt?? Ik heb hier ook geen pijntjes of krampen. En door de schuine ligging ook geen maagzuur (das dan weer n voordeel ) of bekkenpijn.
Dat was ook 1 van mijn vrahen. Dat is o mdat ze niet weten in hoeverre de longen rijp genoeh zijn. Bij een natuurlijke bevalling met 37 wk is t een teken dat ze al rijp genoeg zijn (daarom komt t op gang) + krijgen ze een extra boost tijdens de bevalling. Met een keizersnede plukken ze t kindje zo uit je lijf en hebben ze die zekerheid niet. Dus doen ze dat uit voorzorg. Daarnaast is ze een kleintje (nu ca 2250 gr rn dan rond de 2500), dus extra kans op nog niet geheel rijpe longetjes. Ja klopt, het is n beetje dubbel. Ik had ook niet een grensgeval willen zijn (vaginaal proberen en dan toch een spoedkeizersnede) dus vind dit fijner, maar t blijft natuurlijk een ingreep.
@mimi1988 fijn dat alles goed is. @sarah28 niet wat je gehoopt had, maar wel fijn dat je nu weet waar je aan toe bent. @mamavandave wat onbeschoft zeg! Maar zulke mensen moet je liever kwijt dan rijk zijn! Hier nog steeds lichte buikpijn en best flinke rugpijn. Pcm en warmte kussen helpen niet, dus ik lig nu maar even in een warm bad. Ik heb best veel last van maagzuur de laatste week, dus dacht al misschien is het maagpijn (voel ik vaker in mijn rug ipv in mijn maag) Maar bij de baarmoeder gebeurt iig ook iets, want ik voel er vanalles
♡ Uitgerekend: 16 t/m 31 januari 2020 ♡ 16 januari ♡ Langmuts - 30+ jaar - 3e kindje ♡ Momof2girls19 - 32 jaar - 3e kindje 17 januari ♡ Brenda 028 - 32 jaar - 2e kindje ♡ Mangoeste - 38 jaar - 1e kindje ♡ Bijbij - 30+ jaar - 2e kindje ♡ Dame09 - 32 jaar - 1e kindje ♡ Lalaatje90 - 29 jaar - 2e kindje 19 januari ♡ Dafino - 35 jaar - 4e kindje ♡ Melkos - 29 jaar - 4e Kindje ♡ Loveischocola - 35 jaar - 1e kindje ♡ Kaylee1994- 24 jaar- 1e kindje ♡ Seffie - 29 jaar - 1e kindje ♡ Adeline19 - 33 jaar - 1e kindje 21 januari ♡ debby25 - 34 jaar - 3e kindje ♡ Bruintj3 - 35 jaar - 2e kindje 23 januari ♡ Vlindertje0102 - 34 jaar - 2e kindje ♡ JosjeM - 27 jaar - 1e kindje ♡ o0mona0o - 32 jaar - 3e kindje 24 januari ♡ Suzy85 - 34 jaar - 2e kindje ♡ Pinguinkje - 32 jaar - 1e kindje 25 januari ♡ Cindy29 - 34 jaar - 2e kindje 26 januari ♡ Mamavandave - 31 jaar - 3e kindje ♡ Mimi1988 - 31 jaar - 3e kindje 27 januari ♡ Lessebess - 27 jaar - 2e kindje 28 januari ♡ sarah28 - 33 jaar - 2e kindje 31 januari ♡ Suethatsme - 33 jaar - 3e kindje ♡ PippiMoustache - 35 jaar - 1e kindje ♡ Pocahontas1985 - 34 jaar - 3e kindje Sterretjes ⭐️Mauzy82 ⭐️Pieterkonijn ⭐️Maritiem Afspraken December 27 dec - o0mona0o - versiepoging 27 dec - Seffie - controle vk 30 dec - Cindy29 - liggings echo + controle gyn 30 dec - JosjeM - huisbezoek vk 30 dec - Momof2girls - controle vk 30 dec - Sarah28 - afspraak anesthesie ivm keizersnede 31 dec - Brenda028 - controle zkh 31 dec - Loveischocola- controle gyn 31 dec - Vlindertje0102 - controle klinisch vk 31 dec - Bijbij- controle vk Januari 02 jan - Pinguinkje - controle gyn, 37 wk (liggingsecho) 02 jan - Seffie - controle vk 02 jan - Dame09 - controle VK 03 jan - PippiMoustache - liggingsecho en laatste werkdag! 03 jan - Mimi1988 - controle ziekenhuis 03 jan - controle gyn (laatste ) 06 jan - Bijbij - overleg gyn inleiden 07 jan - JosjeM - controle vk 07 jan - Vlindertje0102 - controle klinisch vk 10 jan - Seffie - controle vk 14 jan - Vlindertje0102 - controle klinisch vk 17 jan - Seffie - controle vk 21 jan - Vlindertje0102 - controle klinisch vk -------------------------------------------------- jongen (10) | meisje (16) | verrassing (2)
Hier trouwens vandaag 125/75 bloeddruk bij de vk. Op zich niet gek, maar ik kom van +/- 100/50. Dus voor mijn doen vind ik het wel vrij hoog! Maar verder geen klachten en vk vind het prima. Ik hoefde niet te wegen, ik ben al 19 kilo aangekomen ondertussen, vreselijk vind ik het zoveel! En dat na 50 kilo afvallen is echt een ding. Bovendien eet ik echt niet bijzonder veel. Nu in deze tijd wel eens wat vaker een tussendoortje, maar kan juist niet zoveel eten ivm maagzuur. Vandaag ook minder nieuws, collega die vertelde vorige week zwanger te zijn van een tweeling, heeft gehoord dat het met beide niet goed is en de zwangerschap afgebroken moet worden
Net weer thuis. Draaipoging is gelukt. Ze konden haar vrij makkelijk draaien zeiden ze dus de kans bestaat dat ze ook weer terug draait. Volgende week vrijdag de laatste groeiecho + controle om te kijken of ze nog goed ligt. Wat een naar spul krijg je door het infuus met die draaipoging. Ben nu nog helemaal aan het rillen
Precies zoals ik! Bloeddruk ook altijd 105/55 dus vind ik mijne ook vrij hoog voor mijn doen En hier ook al 18 kilo erbij... Ben ooit 25 kilo afgevallen waarvan toen weer 8 kilo eraan maar stabiel. En nu ben ik dus weer over de 100 kilo. Om te huilen ik eet niet voor 2 (soms niet eens voor 1) en als ik een vreetkick heb dan is dat in mandarijn haha. Wat sneu voor je collega
Ik houd geen vocht meer vast geloof ik, want hier is juist 2kg eraf. Maar zit op 13+ dus dat is zat lijkt me. Gisteren heel de middag en avond harde buiken en voorweeen gehad, daarna kon ik niet goed slapen. Vandaag gelukkig weer rustig en ik voelde haar vandaag ook weer meer dan gisteren. Bed staat hier sinds vandaag op klossen (we hadden er te weinig dus moesten bijhalen) Nu afwachten wanneer ze komt, net de laatste enveloppen geschreven
Ons bed staat sinds vandaag ook op klossen. Wat een hoogte hè! Mag daar vannacht wel goed bewust van zijn als ik moet plassen