@Dafino Van harte gefeliciteerd met jullie zoon! Wat een flink gewicht al voor deze termijn, heerlijk!!! Ik hoop dat alles goed met jullie gaat!
Ik heb CZ en ga nu aankomend jaar wel flink mijn aanvullende verzekering verhogen. Maar dat is zeker niet alleen voor poliklinisch bevallen en kraamzorg, daarmee heb ik het er niet uit. De kosten voor poliklinisch worden bij CZ namelijk al bij een basis aanvullende verzekering vergoed en de kraamzorg kosten zijn te laag (ergens rond de 200 meen ik). Er zijn voor mij echter andere zaken aankomend jaar die spelen, zoals tijd voor een nieuwe bril, wat tandarts dingen en ik houd rekening met fysio voor mijn bekken etc etc. En als ik dat allemaal bij elkaar optel, dan zijn de kosten/aanvullende vergoedingen voor die verzekering al hoger dan de extra kosten voor de aanvullende verzekering Gezinnen. Hoogte eigen risico houd ik altijd laag, omdat ik a) niet van verrassingen houd en b) het toch vrijwel elk jaar verbruik helaas...
@JosjeM hier sinds dit jaar ook extra hoge aanvullende (cz gezin) Vanwege eerdere zwangerschap afgelopen jaar al overgestapt. Hier wel ook meerdere factoren. Kraamzorg, bril, fysio.... Bij mijn zoontje ook overgestapt naar gezin en nooit van iets een rekening gezien, dus dat beviel goed
@Dafino van harte gefeliciteerd met jullie zoon!! Mooie naam ook! @JosjeM ik ben vorige week overgestapt van Menzis naar CZ aanvulend basis. Hieruit wordt de bevalling in het ziekenhuis gedekt. Succes!
Gefeliciteerd @Dafino! Dat is vlot gegaan. Fijn dat het goed met jullie gaat ondanks dat het pittig was. Benieuwd naar het verhaal. En mooie naam!!
Verzekering: hier aanvullend 2 sterren zilveren kruis. Geen verhoogd eigen risico want ik gebruik het helaas toch altijd op en met een baby op komst leek me dat ook niet de beste keuze. Ik ben wel al medisch voor bevalling dus geen idee hoe dat werkt bij zorgverzekeringen als je dat niet al automatisch bent
@Dafino gefeliciteerd met jullie mannetje. Mooie naam en nu lekker genieten. De eerste baby is gewoon geboren ♡
Hier ook cz met aanvullend gezinnen. Zelfde redenen als de dames hier eerder al noemden. Ik wil een nieuwe bril en moet sowieso na de bevalling weer terug naar de fysio voor mijn bekken. Dit jaar heeft mijn dochter hierdoor al 'gratis' haar brillen dus het loont zich wel voor ons. Ik had het ook uitgerekend
♡ Uitgerekend: 16 t/m 31 januari 2020 ♡ 16 januari ♡ Langmuts - 30+ jaar - 3e kindje ♡ Momof2girls19 - 32 jaar - 3e kindje 17 januari ♡ Brenda 028 - 32 jaar - 2e kindje ♡ Mangoeste - 38 jaar - 1e kindje ♡ Bijbij - 30+ jaar - 2e kindje ♡ Dame09 - 32 jaar - 1e kindje ♡ Lalaatje90 - 29 jaar - 2e kindje 19 januari ♡ Dafino - 35 jaar - 4e kindje ♡ Melkos - 29 jaar - 4e Kindje ♡ Loveischocola - 35 jaar - 1e kindje ♡ Kaylee1994- 24 jaar- 1e kindje ♡ Seffie - 29 jaar - 1e kindje ♡ Adeline19 - 33 jaar - 1e kindje 21 januari ♡ debby25 - 34 jaar - 3e kindje ♡ Bruintj3 - 35 jaar - 2e kindje 23 januari ♡ Vlindertje0102 - 34 jaar - 2e kindje ♡ JosjeM - 27 jaar - 1e kindje ♡ o0mona0o - 32 jaar - 3e kindje 24 januari ♡ Suzy85 - 34 jaar - 2e kindje ♡ Pinguinkje - 32 jaar - 1e kindje 25 januari ♡ Cindy29 - 34 jaar - 2e kindje 26 januari ♡ Mamavandave - 31 jaar - 3e kindje ♡ Mimi1988 - 31 jaar - 3e kindje 27 januari ♡ Lessebess - 27 jaar - 2e kindje 28 januari ♡ sarah28 - 33 jaar - 2e kindje 31 januari ♡ Suethatsme - 33 jaar - 3e kindje ♡ PippiMoustache - 35 jaar - 1e kindje ♡ Pocahontas1985 - 34 jaar - 3e kindje Sterretjes ⭐️Mauzy82 ⭐️Pieterkonijn ⭐️Maritiem Afspraken December 30 dec - Cindy29 - liggings echo + controle gyn 30 dec - JosjeM - huisbezoek vk 30 dec - Momof2girls - controle vk 30 dec - Sarah28 - afspraak anesthesie ivm keizersnede 31 dec - Brenda028 - controle zkh 31 dec - Loveischocola- controle gyn 31 dec - Vlindertje0102 - controle klinisch vk 31 dec - Bijbij- controle vk Januari 02 jan - Pinguinkje - controle gyn, 37 wk (liggingsecho) 02 jan - Seffie - controle vk 02 jan - Dame09 - controle VK 03 jan - PippiMoustache - liggingsecho en laatste werkdag! 03 jan - Mimi1988 - controle ziekenhuis 03 jan - controle gyn (laatste ) 06 jan - Bijbij - overleg gyn inleiden 07 jan - JosjeM - controle vk 07 jan - Vlindertje0102 - controle klinisch vk 10 jan - Seffie - controle vk 14 jan - Vlindertje0102 - controle klinisch vk 17 jan - Seffie - controle vk 21 jan - Vlindertje0102 - controle klinisch vk -------------------------------------------------- jongen (10) | meisje (16) | verrassing (2) Bevallen ❤️ Dafino - 37+1 - Levi
@Dafino Ik heb de lijst vast naar boven gehaald en ingevuld voor je. Je hebt nu wel wat anders te doen vermoed ik
Hier zit er nu 19.5 kilo aan... En wat eet ik nou? Zoveel minder dan normaal. Vind dit echt wel vervelend omdat ik nog 3 weken moet haha Hoop dat dit kerst kilo's zijn (van die 2 stukjes vlees op de plaat en wat stokbrood...) @JosjeM ik ben aanvullend verzekerd voor de fysio maar verder verzekerd hij niet echt veel meer dan dat. Ik heb uitgerekend; als ik mezelf nog meer extra laat verzekeren dat het me per jaar meer kost dan de kosten die ik kwijt Ga zijn aan een poliklinische bevalling. Dus ik betaal die rekening wel gewoon haha.