@Suzy85 spannend, hoop dat de versie lukt! En stel t lukt niet, wil je dan n stuitbevalling probeten of n ks? @Pinguinkje zat toevsllig nog aan je te denken of je de treinreis overleefd had. Hier ook geen zin om ergens heen te gaan dus met oud en nieuw thuis, hopelijk kan ik wakker blijven haha. @JosjeM ik heb er een tijd geleden al naar gekeken en zou meer kwijt zijn aan de aanvullende premie dan wat ik extra vergoed zou krijgen. Nu ben ik sowieso medisch dus maakt t niet meer uit. Maar ik zou n rekensommetje maken. Ik zit nu met n andere vraag mbt fysio na een keizersnede (heb alleen basisverzekering). @mamavandave is lastig he, heb ik ook door die placenta aan de voorkant. Gelukkig heb je haar weer gevoeld. Vanmorgen goedgekeurd door anesthesie en toen ik thuis op de wc werd ik gebeld door de planning... terugbellen lukte niet (wachttijd was meer dan 10 min) dus ik wacht wel even voor ze mij weer bellen voor de datum.
@borsten hier de hele zwangerschap pijnlijk/gevoelig. Ze jeuken alleen wel al echt weeeeeeken. Word daar echt gek van.. enige wat helpt is smeren, smeren en smeren.. @Suzy85 hier vindt de versie juist plaats in het ziekenhuis. Maar komt ook omdat wij niet meer onder de verloskundige vallen aangezien ik medisch ben. Eind van de middag komt eindelijk onze wieg!! Denk dat ik die lakentjes nog wel even strijk. Verder strijk ik niks.. bij zoontje heel veel gestreken en daarna amper nog wat Maken jullie de wieg/ledikant op? Het kan hier natuurlijk nog zo 3 weken duren. Dan gaat het stoffen toch? En meestal wil de kraamhulp het zelf over doen..
Mijn lichaam houd het niet meer vol... Maar buiten dat, is hij ook extreem aangekomen (naar schatting dan) In 3.5 week meer dan 1kg. Ze zeggen dat die te zwaar word als ze te lang afwachten. Vanaf 39 weken is er ook een grotere kans dat mijn bloeddruk en/of suikerwaardes gek gaan doen. Ik hoop stiekem dat ze maandag kunnen strippen.... Bij mijn.zoontje begon 7uur na het strippen de bevalling
Ik hoop het ook heel erg voor je ben wel een beetje jaloers in de zin van.. ik wil ook hahah. Mijn lichaam is op en mn bloeddruk stijgt maar ze zijn bij mij niet zo van de actie geloof ik alles zo natuuuuuurlijk mogelijk laten verlopen en het liefst zonder pijnstilling. Niks mis mee natuurlijk. Ze keek ook een beetje raar toen ik in mijn geboorteplan had gezet open te staan voor een ruggenprik.. zo van; je weet helemaal niet hoe je je gaat voelen. Beetje vervelend was dat ben bang dat mn lijf dit niet gaat volhouden na die 40 weken, kan nu al niet meer lopen van de pijn.
@Seffie ja vervelend is dat he! Ik had bij mn eerste zoiets van ik wil alles zonder pijnstilling, wist ik veel hoe erg die pijn was! Toen bleef iedereen hameren op "ja maar je had gezegd dat je geen pijnstilling wilde" en daar achteraf spijt van. Dus deze keer (voordat ik wist dat t een keizersnede werd) bij de vk aangegeven dat ik niks wil uitsluiten en die zei we bekijken gewoon hoe t gaat en hoe je er op dat moment over denkt. Dat voelt veel beter dan die houding zoals bij jouw vk. Een tip: blijf bij je eigen gevoel en desnoids moet je man zich er voor inzetten als jij al teveel in je bubble zit! Was nog vergeten te reageren op je eerdere verhaal, snap t helemaal hoor (over n tweede). Bekijk gewoon wanneer je gevoel weer komt en dan kun je een afweging maken tussen nog wachten of proberen.
Net toch maar wat kleding maat 44 besteld, mijn zoontje was destijds 48 cm en 2895 gr en paste er zeker 2 weken in, zijn zusje zal nog veel kleiner zijn en er nog wel langer inpassen. En al is t maar 2 weken, dan gebruik je t alsnog. Verkoop t daarna wel weer denk ik.
@Seffie Nou ja eigenlijk wil ik niet eens ingeleid worden. Ik zou het gewoon heel fijn vinden als hij vanzelf zou komen. Maar ook hier iedere dag afschuwelijke pijn. Kan amper nog iets en kleine man z'n buikje loopt nu 2 weken voor... Dus ach dan mag die over 5 dagen toch echt komen. En hier ook in het bavslplsn gezet... Dat ik pijnstilling wil, indien ik dat voor nodig acht. Apart dat ze er zo raar over doen bij jou. Die keus is er toch gewoon, dus hoezo zou je daar niet over nadenken.... Ook al. Is het je eerste kind. Bij zoontje heb ik niets nodig gehad, maar dat betekend toch niet dat het nu weer zo is! Dat ze bij jou geen gehoor aan je klachten geven, lijkt mij ook erg frusterend.... Maar herken het wel. Bij zoontje wilden ze met 40 weken wel strippen maar een inleiding gingen ze hoe dan ook niet doen voor 41 weken. Misschien zijn ze nu wat voorzichtiger omdat ik toen op de laaste dag (40 weken bevallen) zwangerschapvergiftiging kreeg en ik nu natuurlijk vanwege de slechte suikertest officiële zwangerschapsdiabetes heb
@mimi1988 ik maak de cosleeper niet op idd. Laat de kraamzorg wel doen. Heb wel t beddengoed al gewassen en gestreken klaarliggen in een pedaalemmerzak.
Ik heb wel alles opgemaakt. Heb meer dan genoeg beddegoed (veel gekregen!!) Dus kan altijd nog opnieuw. En kinderwagen en wieg stonden/hingen onder een laken. Ik moet vooral oppassen dat er geen katten in liggen gaan Trouwens, voor de dames met (extreme) bekkeninstabiliteit, ik kon bij de eerste twee niet meer lopen en bij de jongste de trap niet eens meer op, zo extreem was bij mij de bekkeninstabiliteit. Maar tijdens de bevalling nergens last van gehad! Dan is het juist een voordeel, dat alles zo lekker los is Hier werden net de klossen en douchestoel enzo bezorgd! Heerlijk douchen terwijl ik zit nu klossen passen alleen helaas echt net niet, wij hebben een zelfgemaakt bed. Dus manlief gaat even wat tijdelijks aan de poten maken, zodat het wel past! @borsten Hier vooral weer last van gevoelige tepels. Heb ik af en aan de hele zwangerschap al.
Hier zijn ook net de klossen, bedsteun en douchekruk bezorgd. Vanavond maar eens kijken hoe en wat precies. @Cindy29 hier gaan ze de baby niet eerder halen ivm grootte. Onze uk loopt ook 2 weken voor op groei. Dat mijn bloeddruk schommelt en ik al vol in de voorweeën zit is voor hen tot nu toe geen reden hem te halen. Dus ook ik ben een beetje jaloers al snap ik dat je liever hebt dat de baby vanzelf komt. Ik vond een inleiding geen pretje. Zeker omdat mijn lichaam nog niet klaar was om te bevallen.
Vandaag ook aan de babykamer poets begonnen. Die is ook weer afgestreept. Vanmorgen gaan ontbijten in tuincentrum kon zoontje effe lekker spelen nog even genieten van de tijd met zijn drietjes. Manlief wou vuurwerk hebben dus zijn ook nog naar Duitsland gereden haha. Nu is mama er ook wel klaar mee voor vandaag en mijn buik ook
Hier moeten we zelf het kraampakket ophalen waar de klossen etc in zitten. Gaat m’n vriend ff doen. Baby lag zostraks hele tijd vervelend waardoor elke stap zeer deed.
Nou dames, wat de verzekering betreft; ik verander niets. Dus blijf lekker waar ik ben, haha Ben sowieso al aanvullend verzekerd voor tand en fysio. Vanmorgen was de vk ook hier op huisbezoek, bevalling besproken, controle gehad. Bloeddruk was laag, maar gewoon prima, hoofdje nog naar beneden en boven het bekken, maar nog niet ingedaald. Kwam ook ter sprake dat ze veel ziet dat bevallingen bij een eerste kindje toch vaak medisch worden. Dat maakte voor mij de keuze ook wat makkelijker wat de verzekering betreft.
Net bij de vk geweest, controle was weer goed. Tot de volgende controle mag ik in ieder geval nog thuis bevallen. Mocht ik in het zkh moeten bevallen dan begeleiden zij de bevalling ook gewoon.
♡ Uitgerekend: 16 t/m 31 januari 2020 ♡ 16 januari ♡ Langmuts - 30+ jaar - 3e kindje ♡ Momof2girls19 - 32 jaar - 3e kindje 17 januari ♡ Brenda 028 - 32 jaar - 2e kindje ♡ Mangoeste - 38 jaar - 1e kindje ♡ Bijbij - 30+ jaar - 2e kindje ♡ Dame09 - 32 jaar - 1e kindje ♡ Lalaatje90 - 29 jaar - 2e kindje 19 januari ♡ Dafino - 35 jaar - 4e kindje ♡ Melkos - 29 jaar - 4e Kindje ♡ Loveischocola - 35 jaar - 1e kindje ♡ Kaylee1994- 24 jaar- 1e kindje ♡ Seffie - 29 jaar - 1e kindje ♡ Adeline19 - 33 jaar - 1e kindje 21 januari ♡ debby25 - 34 jaar - 3e kindje ♡ Bruintj3 - 35 jaar - 2e kindje 23 januari ♡ Vlindertje0102 - 34 jaar - 2e kindje ♡ JosjeM - 27 jaar - 1e kindje ♡ o0mona0o - 32 jaar - 3e kindje 24 januari ♡ Suzy85 - 34 jaar - 2e kindje ♡ Pinguinkje - 32 jaar - 1e kindje 25 januari ♡ Cindy29 - 34 jaar - 2e kindje 26 januari ♡ Mamavandave - 31 jaar - 3e kindje ♡ Mimi1988 - 31 jaar - 3e kindje 27 januari ♡ Lessebess - 27 jaar - 2e kindje 28 januari ♡ sarah28 - 33 jaar - 2e kindje 31 januari ♡ Suethatsme - 33 jaar - 3e kindje ♡ PippiMoustache - 35 jaar - 1e kindje ♡ Pocahontas1985 - 34 jaar - 3e kindje Sterretjes ⭐️Mauzy82 ⭐️Pieterkonijn ⭐️Maritiem Afspraken December 30 dec - Cindy29 - liggings echo + controle gyn 30 dec - JosjeM - huisbezoek vk 30 dec - Momof2girls - controle vk 30 dec - Sarah28 - afspraak anesthesie ivm keizersnede 31 dec - Brenda028 - controle zkh 31 dec - Loveischocola- controle gyn 31 dec - Vlindertje0102 - controle klinisch vk 31 dec - Bijbij- controle vk Januari 02 jan - Pinguinkje - controle gyn, 37 wk (liggingsecho) 02 jan - Seffie - controle vk 02 jan - Dame09 - controle VK 03 jan - PippiMoustache - liggingsecho en laatste werkdag! 02 jan - Mimi1988 - Draaipoging (36.4) 03 jan - Mimi1988 - controle ziekenhuis 03 jan - controle gyn (laatste ) 06 jan - Bijbij - overleg gyn inleiden 06 jan - Momof2girls - controle vk 07 jan - JosjeM - controle vk 07 jan - Vlindertje0102 - controle klinisch vk 10 jan - Seffie - controle vk 14 jan - Vlindertje0102 - controle klinisch vk 17 jan - Seffie - controle vk 21 jan - Vlindertje0102 - controle klinisch vk -------------------------------------------------- jongen (10) | meisje (16) | verrassing (2) Bevallen ❤️ Dafino - 30 dec - 37+1 - Levi
Ik had vanochtend een rondje gewandeld, daarna kwam even een vriendin een bakkie doen en net heb ik de adreslabels op de enveloppen geplakt, evenals de postzegels... Kortom, weer een stukje voorbereiding afgevinkt
Zo dames, had heel wat terug te lezen. Dank jullie wel voor alle felicitaties, super lief ❤️ Gisterochtend kwam de vk bloeddruk controleren en hebben we het gehad over de bevalling en eventueel inleiden omdat mijn lichaam echt op begon te raken. Ze had even gevoeld maar alles zat nog dicht dus bevallen zat er voorlopig niet in. Heel de ochtend en begin van de middag had ik wat last van rugpijn en een onrustig gevoel. Toch maar even douchen kijken hoe ik mij daarna zou voelen. Toen het niet beter werd om 16uur besloten de vk nog een keer te bellen of ze toch even wilde kijken. Om 16.45 bleek ik 3 cm ontsluiting te hebben en heeft de vk mij gestript. Een uur later was dat 4 cm en zijn mijn vliezen gebroken. Alles ging goed, weeën werden heviger maar prima vol te houden. Tot dat bleek dat ik de komende uren daarna niet voorbij de 4 cm ontsluiting kwam. Om half 10 uiteindelijk besloten met nog steeds 4 cm ontsluiting naar het ziekenhuis te gaan want dit werd uitzichtloos. Daar aangekomen werd ik na alle controles om 22.45 aan de wee-opwekkers aangesloten met nog steeds 4 cm. Een uur later bleek ik na 1x ophogen 7/8cm ontsluiting te hebben. Mijn lichaam had zich duidelijk herpakt en ophogen van de medicatie was niet meer nodig. Vanaf 00.15 bleef de verpleegkundige op de kamer omdat ik mijn dochter in 9 min persen op de wereld had gezet en ze geen risico wilde nemen. Dat bleek maar goed ook want om 00.30 begon ik met persen en om 00.32 was hij geboren. Al met al weet ik dat ik mijn handen dicht mag knijpen zo “lang” als het geduurd heeft. Maar na een bevalling van 3,5 uur van mijn dochter was dit toch even een domper. Inmiddels genieten wij op onze blauwe wolk. Levi doet het super en de kinderen zijn zo lief voor hem. De kraamhulp liet even op zicht wachten maar is tot nu toe echt een topper met speciale aandacht voor ons allemaal.
Wat ben je snel van niks naar 3cm gegaan! Jammer van de weeënopwekkers, maar gelukkig herpakte je lichaam zich snel! Geniet van je gezin en hopelijk heb je een goed herstel!
Klinkt wel als een ‘droombevalling’. Jammer dat je zolang op 4cm bleef hangen, maar je kon het best goed verdragen als ik het zo lees. Zo krijg ik er ook wel zin in. En maar 2 min persen. Mijn hemel, kan niet beter
Jammer dat je zolang op 4cm zat.... Maar 2min persen Dat wil ik ook!!!!!!!!! Bij mij zoontje binnen 5. 5uur bevallen maar wel dik 1.5uur persen helaas