Paar weken geleden had ik dat ook van het hoesten. Bij mij was ik zeker van plas haha. Heerlijk zwanger zijn
Oh hier zelfs al een paar keer gehad... En met zekerheid urine. Ik draag nu maar inlegkruisjes, want ik hoest nog steeds flink en wil niet het risico lopen dat ik ergens op bezoek ben en opeens een natte broek heb
@Seffie gelukkig was je nog thuis! Denk dat dit heel veel zwangere vrouwen overkomt hoor dus niets om je voor te schamen. Vruchtwater check is misschien wel even slim, vooral als het een grote plas was en je net geplast had.. Dan zou je zeggen dat uit je blaas geen grote plas meer kan komen?
Doordat al je organen wat beklemd zitten, plas je lang niet altijd goed uit als zwangere (vandaar ook dat blaasontsteking best vaak voorkomt). Waarschijnlijk is het gewoon plas, je bekkenbodem is toch wat aan het verwerken en dan houd je het allemaal moeilijker vast. Maar zoals gezegd, blaas op je hand. Komt er dan wat uit, dan kun je best even de vk bellen. Zo niet, zou ik denken dat het gewoon plas is. En verder zit er best een geur verschil in plas en vruchtwater. Vruchtwater is heel zoet van geur.
Nu we het er toch over hebben... ik heb dagelijks een natte plek in mijn ondergoed. Ruikt heel zoet. Toch twijfel ik of het geen waterige afscheiding kan zijn..
Wij zijn onderweg naar mijn familie in NL! Gezellige kerstavond gevierd met de schoonfamilie bij ons. Had wel vaak harde buiken trws, maar nu weer rustiger... Wat vruchtwater / urine check betreft: je kunt ph-strips of -band kopen om de zuurtegraad te checken. Vruchtwater is basischer (7-8) dan normale afscheiding (3-4). Wat magnesium betreft: ik gebruikte dagelijks supplementen met 400 mg/dag, maar gebruik die nu niet meer dagelijks omdat de verloskundige het de laatste periode vd zwangerschap afraadde. Magnesium is nl nodig voor spierontspanning en kan weeënremmend zijn. Gebruik het nu alleen als ik erge krampen heb.
Dat heb ik ook en daarvan zegt mijn vk dat het het verwerken van het baarmoederslijmvlies is. Dat geeft veel afscheiding en af en toe ook een hele natte onderbroek. @Seffie wat de andere dames ook aangeven, dit is heel normaal. Hier helaas ook al een aantal keren gehad. Heb zelfs in bed geplast tijdens een hoestbui terwijl ik sliep Niezen is ook heeeeeeel fijn Als je op je hand blaast en er komt meer dan zou ik de vk bellen.
Maakte me ook al niet zo’n zorgen. Bij dochter had ik dat al heeeel vroeg in de zwangerschap. Nu pas later, dus eigenlijk wel prima.. Baby was gisteravond heel druk! Nu steken echt onder in en af en Toe een kramp..
Hoi meiden, Merry Christmas! Hier waarschijnlijk een hele domme vraag, maar wij hebben een co-sleeper geleend, maar geen flauw idee waar de gaasmat (zie foto) om de matras voor dient. Kan het ook niet online vinden. Wie weet het?
Jep aerowsleep. Heeft alleen nut als je er een hoeslaken van aerowsleep over heen doet. Als je het voor het ademen wil gebruiken (als ze op de buik liggen). Ik zou hem persoonlijk er zelf eerst uithalen omdat het ook wat verkoelend werkt en je baby vast niet vanaf dag 1 op de buik slaapt. Wij hebben hem in het ledikantje pas gebruikt zodra hij kon omrollen en op zijn buik ging slapen. In het peuterbed hebben we er ook 1. Die ligt er meer op voor het praktische met doorlekken ‘s nachts. In onze kinderwagen hebben we er ook 1.. wel gewassen weer en in de hoes gestopt. Bekijk tzt wel hoe koud het is etc..
Meneer is hier heel vaak lekker z'n voetjes aan het afzetten tegen mijn zij. Dat wordt af en toe echt wel heel vervelend. De druk die hij kan zetten is nu toch al best wel stevig Meer van jullie die hier last van hebben?
Soms combineert hij het door af te zetten tegen m'n zij en dan z'n kont ter hoogte van m'n navel naar buiten te duwen. Mijn hemel, dan voel je de huid gewoon rekken/stretchen
Yep, dat gevoel indd! Kijken jullie trouwens op tegen de bevalling? Ik heb nu wel iets meer het gevoel dat ik het beter aankan. Dat heb ik ook maar sinds een dag ofZo. Daarvoor was ik best wel nerveus.