Uitgerekend: 16 t/m 31 januari 2020 Deel 3!

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Vlindertje0102, 21 dec 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Pinguinkje

Pinguinkje Bekend lid

10 sep 2018
    798
    695
    93
    Vrouw
    Meiden... Ik weet niet wat ik hiervan moet denken, heeft iemand tips? Ik werd vanochtend wakker met pijnlijke handen en merk dat ze opeens enorm opgezwollen zijn. Gister kon ik nog ruim m'n trouwring om en vandaag past ie opeens niet meer. Mijn vingers doen ook pijn... Is dit iets om me zorgen om te maken en de verloskundige te bellen? Verder merk ik niet echt klachten ofzo...

2. Bijbij

Bijbij Actief lid

26 apr 2019
    377
    367
    63
    Vrouw
    @sarah28 wat is ze mooi. Dat pakje heb ik ook inderdaad, lief.

Hier kan het beter. Hou t hoofdpijntechnisch kort. Ik ben vrijdag na man en kind heel ziek geworden. Ben gisterochtend opgenomen, influenza A en ook hier de superbacterie eroverheen. Ze lopen allemaal met kapjes. Alles moet via infuus vanwege braken.

Als de baby nu komt wordt hij weggehaald en op een andere afseling opgenomen.

Ik moet snel aansterken, volgende week is de geboortedatum van het vroeggeboren zusje. Daar wil ik uit de buurt blijven.

Duimen jullie mee?

3. Seffie

Seffie Fanatiek lid

17 apr 2019
    2.287
    2.625
    113
    Vrouw
    @sarah28 wat een knapperd ❤

@Pinguinkje Ik zou sowieso bellen. Kijken wat zij zegt erover. Beter duidelijkheid toch? :)

@Bijbij jeetje wat vervelend :eek: heel veel beterschap en ik ga heel hard duimen voor je!

4. mamavandave

mamavandave Fanatiek lid

25 nov 2012
    2.016
    1.327
    113
    Vrouw
    Verpleegkundige
    NULL
    Nee, wij niet. Kraamvisite doet het vaak wel en ik doe het zelf ook als ik op visite ga. Wij geven de baby ook geen kadootje :p de baby is het kadootje :roflmao:

Maar nee, ze gaan wel trakteren, maar ze krijgen geen kadootje. Sowieso zijn ze net ontzettend verwend met Sinterklaas en Kerst.

Ben eigenlijk wel benieuwd wat de gedachte erachter is als je het wel doet.

@Bijbij Oh jemig, heel veel sterkte en beterschap!!!

5. mamavandave

mamavandave Fanatiek lid

25 nov 2012
    2.016
    1.327
    113
    Vrouw
    Verpleegkundige
    NULL
    Je kunt vrij plotseling veel vocht vasthouden, maar zou sowieso even bellen!!

6. Vlindertje0102

Vlindertje0102 Fanatiek lid

22 jun 2018
    2.554
    2.229
    113
    Vrouw
    Wat een moppie lekker genieten

7. Loveischocola

Loveischocola VIP lid

11 jan 2019
    12.260
    12.636
    113
    Vrouw
    @Bijbij Och jeetje zeg, hopelijk knap je snel op voordat de baby wil komen knuff voor jou ❤️

8. Vlindertje0102

22 jun 2018
    2.554
    2.229
    113
    Vrouw
    Hij krijgt een playmobiel politieauto. Is helemaal gek van auto's

9. Suzy85

Suzy85 Fanatiek lid

16 apr 2016
    2.377
    2.857
    113
    Informatiebeveiliging
    Provincie Utrecht
    @Bijbij Sterkte! Ik duim zeker voor je!

10. mimi1988

mimi1988 VIP lid

7 apr 2015
    6.946
    4.154
    113
    @Bijbij oh jeetje! Ben bekend met influenza A. Sterk maar goed aan!!

@sarah28 mooi meisje hoor ❤️

@Pinguinkje ik had het ook van de een op de andere dag. Bloeddruk controle is wel even slim, maar waarschijnlijk zijn het de laatste loodjes.. hier is de onderdruk sindsdien wel gestegen, maar nog binnen de Max.

11. Brenda028

Brenda028 Fanatiek lid

18 apr 2016
    1.725
    1.471
    113
    @Pinguinkje waarschijnlijk carpaal tunnel syndroom horend bij de laatste loodjes. Niet ernstig maar misschien inderdaad voor de zekerheid je bloeddruk even laten controleren

@Bijbij sterkte, beterschap en ik duim met je mee

@ kado voor kindjes namens baby: nee wij niet. De baby is het kado al en hij hoeft niet om alles kadootjes te krijgen. Is al genoeg verwend in december! Ik hoop eigenlijk ook niet dat ons kraambezoek kados mee gaat nemen voor hem, misschien moeten we dat nog ergens subtiel een keer vertellen

mamavandave vindt dit leuk.
  12. Lalaatje90

Lalaatje90 VIP lid

15 jan 2014
    5.777
    2.874
    113
    Friesland
    Je hoort vaak dat oudere broertjes/zusjes iets krijgen, zodat ze niet voorbij gaan @mamavandave
    Was gewoon even benieuwd wie het wel doen en wat je dan geeft.
    Ik vind het ook wel leuk dat oudere broer/zus iets aan de baby geeft... een klein knuffeltjes ofZo.

13. Vlindertje0102

22 jun 2018
    2.554
    2.229
    113
    Vrouw
    Cadeau geven namens broertje of zusje is ook heel persoonlijk. Voor ons voelt dit goed om te doen dus wij willen dit wel graag doen. Hij krijgt zo al niks tussendoor dus vind het een mooie gedachte dat hij iets krijgt van zijn zusje.

14. Bijbij

Bijbij Actief lid

26 apr 2019
    377
    367
    63
    Vrouw
    Bedankt meiden, gyn is net langs geweest, moet komende 3 dagen blijven! Mag de kamer niet af. Bizar zo n gevangenis. Gelukkig zie ik vanuit mijn bed de Dom en het stadkantoor waar wij naast wonen. Kan ik snachts beetje naar mn man zwaaien, dochter is bij de fam. En ik probeer me 100 % op mijn kindje te focussen anders word ik gek. Hoofdpijn is wat minder dus kan misschien kort filmpje kijken voor afleiding.

@cadeau voor ander kind. Goeie om even over na te denken. Misschien doen wij meer iets symobolisch, ter herinnering. Ze is nu gek op post ontvangen dus schrijven we haar een mooie kaart die ze later nog beter kan begrijpen. Misschien een klein hangertje of knuffeltje erbij inderdaad.

@pijnlijke handen. Einde zwangerschap.. carpaal tunnelsyndroom, gewoon even wat hogere bloeddruk/pols, zwangerschapsvergiftiging komt natuurlijk veeel minder voor maar dat merk je dan volgens mij vooral ook aan andere dingen.

15. Lalaatje90

Lalaatje90 VIP lid

15 jan 2014
    5.777
    2.874
    113
    Friesland
    Is ook persoonlijk indd. De een doet t wel, de ander niet.

Ik moet weer even pas op de plaats doen.
    Ik wil alles spik en span hebben voor de geboorte, maar misschien moet ik dat ook maar loslaten :cry:
    Heb het gevoel dat ze ieder moment kan komen, maar voor mijn gevoel is mijn huis een zwijnenstal. Zo kan ik dan de VK en kraamhulp niet ontvangen :confused:
    Maar m’n lichaam houdt er ook gewoon mee op. Ben echt aan het eind merk ik!

16. Dame09

Dame09 Fanatiek lid

6 mrt 2019
    3.571
    5.519
    113
    Vrouw
    Kan manlief er niet voor zorgen dat de "zwijnenstal" omgetoverd wordt naar een paleisje waarin je iedereen die je wil kan verwelkomen?

Ik geef mijn man hier soms gewoon opdrachten om dingen te doen hoor. Ik ben niet thuis om volledig alles in huis te doen, ik ben thuis om me voor te bereiden op de komst van de kleine. Wat ook betekent, uitrusten :thumup:

17. mamavandave

mamavandave Fanatiek lid

25 nov 2012
    2.016
    1.327
    113
    Vrouw
    Verpleegkundige
    NULL
    @Lalaatje90 Nou, ik doe dus wel altijd een kleinigheidje als ik zelf op kraamvisite ga en dus een kadootje geef voor de baby. Idd om andere kinderen niet te passeren.

Maar de geboorte heeft in mijn hoofd niks te maken met kadootjes :$ beetje lastig uit te leggen, maar ik en ook de kinderen, leggen geen connectie tussen de geboorte en kadootjes krijgen :) maar dat is idd persoonlijk!

@Dame09 Hier hetzelfde. Ik geef manlief gewoon opdracht. Die doet ondertussen de was (behalve opvouwen en kleding in de kast leggen), stofzuigen, dweilen, keuken netjes houden, opruimen.... gisteren heeft hij de oven goed schoon gemaakt :roflmao:

Dame09 vindt dit leuk.
  18. mimi1988

mimi1988 VIP lid

7 apr 2015
    6.946
    4.154
    113
    Cadeautje voor grote broer waren wij eerst ook van plan. Maar hij is in oktober jarig geweest, daarna Sint en kerst en nu een beloningssysteem voor op het potje plassen. Dus wij slaan zelf even over. Ik denk wel dat hij van onze ouders iets kleins krijgt. Een autootje oid.. heeft hij nooit genoeg van vindt hij zelf ;)

@Lalaatje90 dat heb ik dus ook. Zeker omdat deze week de inleiding gepland staat en we natuurlijk hopen dat het lukt. Net de diepvries schoongemaakt, maar eigenlijk wil mijn rug niet.
    Wil sowieso dat beneden en boven netjes is. En de was weggewerkt, maar daar loop ik aardig mee bij :D

De dagen dat ik nog met zoontje thuis ben, wil ik ook even optimaal van hem genieten. Kan maar zo zijn dat ik hem vanaf de inleiding 1, 2 of 3 dagen niet zie... het afscheid gaat een dingetje worden denk ik. We zeggen hem niks, maar voor mezelf! :(

19. Lalaatje90

Lalaatje90 VIP lid

15 jan 2014
    5.777
    2.874
    113
    Friesland
    Ik heb hem hier nu aan het werk gezet indd!
    Hij is nu lekker aan het opruimen, zodat de stofzuiger er zo doorheen kan.
    Vanmiddag zijn we op verjaardag, dus morgen is er weer een dag. Beetje bij beetje maar...

Nu zeurende onderbuik :(

Dame09 en mamavandave vinden dit leuk.
  20. Vlindertje0102

22 jun 2018
    2.554
    2.229
    113
    Vrouw
    Hier is de babykamer nu echt af. Kan ik het eindelijk loslaten haha.
    Geniet wel van de rust vandaag gister met manlief gaan uiteten en naar de film geweest. Dadelijk zoontje weer ophalen bij oma.

Deel Deze Pagina