Uitgerekend 16 t/m 31 januari 2020

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Izi, 7 mei 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mamavandave

mamavandave Fanatiek lid

25 nov 2012
    2.016
    1.327
    113
    Vrouw
    Verpleegkundige
    NULL
    Fatsoenlijk eten. Ik heb een eetstoornis (komt vanuit mijn jeugd, heel veel ellende mee gemaakt, ben opgegroeid met een ouder met een hele heftige narcistische persoonlijkheidsstoornis en een moeder met vermoedelijk borderline/munchausen), die onbehandeld bleef, tot ik mijn oudste kreeg en toen besloot dat ik dit niet wilde. Ik wilde fit zijn. Alles kunnen doen. Niet zoals mijn moeder altijd alleen maar op de bank zitten (snel aankomen zit ook nog in mijn familie, alle vrouwen van mijn moeders kant zijn (veel) te zwaar). Ik heb het er zelf aangegeten (maar goed, dat heeft iedereen, uitzonderingen daar gelaten).

Diëtist leerde me fatsoenlijk eten, op geregelde tijdstippen, en gaf me duidelijk aan wat ik wel en niet mag/kan eten. Toen vloog het er af!!

Laatste tijd erg druk gehad, veel veranderingen, dus dan raak ik de controle sneller kwijt helaas. Ik blijf er heel gevoelig voor. Ik eet dus liever niet, want dan kan ik ook niks verkeerds eten. Of ik ga overdreven compenseren. Eet een zak chips leeg.... en dan veel minder tijdens ontbijt/lunch. Ik eet ook bijna altijd hetzelfde voor ontbijt/lunch. Jemig, wat klinkt dit slecht :oops: en ja, rationeel weet ik dat dit allemaal nergens op slaat :rolleyes: Maar het gaat nu wel veel beter dan voorheen hoor!!!

Nu weer vrolijke dingen hoor, wat een ellende...:rolleyes::roflmao:

2. mimi1988

mimi1988 VIP lid

7 apr 2015
    6.946
    4.154
    113
    Dit heb ik bij mijn zoontje gehad. Einde van de dag gingen ze strak staan, deed zo veel pijn. Maar geen tips, sorry! Sterkte!

Brenda028 vindt dit leuk.
  3. mimi1988

mimi1988 VIP lid

7 apr 2015
    6.946
    4.154
    113
    Gisteren zei ik dat ik geen last heb van de warmte. Nou, vandaag dus wel: hoofdpijn!! Ik houd niet echt vocht vast, dat is dus wel heel fijn!
    Bij oudste zoon had ik dat wel.
    Enige dat hielp was heeeeeeel veel drinken en de benen hoog in de avond. En tussendoor voldoende bewegen.

4. Brenda028

Brenda028 Fanatiek lid

18 apr 2016
    1.725
    1.471
    113
    Wat heftig! Maar super knap dat je het om hebt kunnen keren en dan zo veel afgevallen bent!

mamavandave vindt dit leuk.
  5. Langmuts

Langmuts Fanatiek lid

1 okt 2018
    2.928
    2.250
    113
    Komkommer en bleekselderij werkt vochtafdrijvend meende ik. Vast op Google te vinden!

6. Vlindertje0102

Vlindertje0102 Fanatiek lid

22 jun 2018
    2.554
    2.229
    113
    Vrouw
    Vocht nog geen last van gelukkig wel enorme hoofdpijn zeker met liggen. Blij als het weer minder warm wordt...

7. Pinguinkje

Pinguinkje Bekend lid

10 sep 2018
    798
    695
    93
    Vrouw
    Bij mij helpt het als ik een koude douche neem (of wisseldouches) en je handen regelmatig boven harthoogte houden, zodat het makkelijker naar je hart kan stromen. Beweging kan ook helpen voor de bloeddoorstroming.

8. Cindy29

Cindy29 Fanatiek lid

13 okt 2013
    1.601
    1.098
    113
    Fijn dat alle 20 weken echo's goed zijn... Zullen wij dat lijntje vooral blijven volgen.

Ik mag vrijdag. Niet dat ik mij erg druk maak, maar zal wel heel blij zijn als het eindelijk achter de rug is. Hopelijk ook met een goede uitslag.

Wat de warmte betreft. Ik kan er echt iedere dag minder goed tegen. Vocht in handen en voeten neemt toe, het begint echt pijn te doen... En dan idd die hoofdpijn pfff.
    Het slechte slapen helpt daar natuurlijk ook niet bij.... Blij als de temperatuur na morgen weer even zakt. Maar ik zag net ook dat het zaterdag weer 31graden word hier :(

Gelukkig bevallen wij in de winter :D:D:D

9. mimi1988

mimi1988 VIP lid

7 apr 2015
    6.946
    4.154
    113
    Ja zaterdag is nog zo’n uitschieten inderdaad. Daarna is het echt klaar. Hoeft van mij ook niet meer die hitte. Volgende week weer werken, ben er wel klaar mee.
    Vanaf morgen weer voorbereiden op school. Benieuwd hoe me dat bevalt na de lange vakantie ;)

Ja eind januari lijkt me wel een fijne tijd. Hopelijk is het in maart al vroeg voorjaar. Lekker wandelen met de kindjes. : D

10. Cindy29

Cindy29 Fanatiek lid

13 okt 2013
    1.601
    1.098
    113

Oh spannend als je zo lang vakantie hebt gehad.

Hier is school alweer 1.5 week bezig... Maar ik heb nu best medelijden met de kindjes en leerkrachten. Het is echt heel warm binnen:eek:

Mama is sloom maar de kleine in mijn buik is een stuk actiever vandaag.
    Ik voel echt de hele dag al duidelijke schopje en meestal tegen mijn blaas... Ik ren de hele dag maar naar de wc:roflmao:

Wel heerlijk om de hele dag beweging te voelen

mimi1988 vindt dit leuk.
  11. Mangoeste

Mangoeste Actief lid

18 aug 2018
    361
    261
    63
    Vrouw
    Nederland
    Volgens mij ben ik 1 van de weinigen die het warme weer heerlijk vind :) Mag van mij nog wel even zo blijven, maar het zal vast schelen dat ik vrijwel geen zwangerschapsklachten heb (op wat misselijkheid na) en ook nog geen andere kinderen heb om voor te zorgen. Voel me mentaal ook een stuk beter dan voor de zwangerschap (het steeds maar niet zwanger worden was erg frustrerend).

Best heftige dingen komen er hier geregeld voorbij. Weet soms niet zo goed hoe te reageren. Ben toch wel benieuwd of het al wat beter gaat met @Bijbij ?

Geniet allemaal maar lekker van de regen nu ;)

12. Cindy29

Cindy29 Fanatiek lid

13 okt 2013
    1.601
    1.098
    113
    Regen? Waar? Hier op het moment nog 25 graden buiten.
    En zie bij de voorspellingen nog zeker een week geen regen.

Wat fijn dat je er zo goed tegen kan... Ik kon dat eigenlijk nooit, dus nu nog minder:roflmao:

13. Mangoeste

Mangoeste Actief lid

18 aug 2018
    361
    261
    63
    Vrouw
    Nederland
    In Noord-Holland heeft het net flink geonweerd en geregend, maar het zal wel plaatselijk geweest zijn. Heb ik iedereen blij gemaakt met een dode mus :)

Seffie vindt dit leuk.
  14. Cindy29

Cindy29 Fanatiek lid

13 okt 2013
    1.601
    1.098
    113
    Hahaha zuid Limburg nog bloedheet helaas, maar ik gun iedereen in noord Holland die verkoeling :roflmao:

15. Dame09

Dame09 Fanatiek lid

6 mrt 2019
    3.571
    5.519
    113
    Vrouw
    Ook plaatselijk in Noord-Holland dan, want bij ons is er geen druppel gevallen...

16. Lessebess

Lessebess Lid

20 mei 2019
    70
    138
    33
    Vrouw
    Overijssel
    Ohhh ik wil ook regen :|.

Hier soms ook last van opgezette vingers. Ik hou mijn handen dan gewoon even wat hoger dan zakt het meeste wel af. Of even lekker in koel water voelt ook wel fijn.

Vanmiddag even naar de gynaecoloog want ze vonden het wel een goed plan om me ineens geen medicatie meer te geven tegen het spugen.. Vooral met deze hitte erg fijn en de vakantie over 2 weken in het vooruitzicht. Hier krijg ik dus zo'n stress van pffff.

17. PippiMoustache

PippiMoustache Fanatiek lid

16 jul 2018
    1.819
    1.710
    113
    Vrouw
    Amsterdam en regio 't Gooi heeft het flink geregend gisteren. Goed voor de plantjes en wat verkoeling, al moet ik zeggen dat ik toch wel erg veel van de zomer houd. Jammer dat die bijna over is.

@Seffie succes met de 20 weken echo vandaag!

Seffie vindt dit leuk.
  18. Lalaatje90

Lalaatje90 VIP lid

15 jan 2014
    5.777
    2.874
    113
    Friesland
    Afspraak VK ook weer gehad, alles weer goed. Even geen afspraak gemaakt, want we moeten maandag nog even naar de gynaecoloog en dan hoop ik te weten of ik bij de gynaecoloog moet blijven of dat ik gewoon weer verder kan bij de VK.

sarah28, Suzy85, Langmuts en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  19. Loveischocola

Loveischocola VIP lid

11 jan 2019
    12.260
    12.636
    113
    Vrouw
    Temp tot 25 vind ik heerlijk, tegen de 30 is mijn nu te vooral als zo benauwd is. Voor mij mag lekker nazomer weer graadje of 25 daar kan ik mee leven haha!

mamavandave vindt dit leuk.
  20. bruintj3

bruintj3 Actief lid

22 apr 2017
    141
    190
    43
    Vrouw
    Goedemorgen dames,
    Mijn bloedsuikerwaarden blijkt gewoon goed en normaal te zijn, geen hoge pieken en zo. Ik lijk nu nog geen zwangerschapsdiabetes te hebben?! Ik ga het morgen met gyncealoog en diabetesverpleegkundige erover praten. Morgen heb ik 20 weken echo, spannend! Ik voel mijn baby wel heel zacht in mijn buik schoppen. Mijn placenta ligt voor én achter, dus daar voel ik wat iets minder.

Dame09, Lessebess en Langmuts vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina