Ik begin echt al een grote buik te krijgen... Ik lees nergens terug dat dit normaal is met 7.3 weken? Hij is duidelijk rond en voelt stevig aan, niet flubberig ofzo. Mijn vriend vindt het ook duidelijk een zwangere buik (dit is de eerste, dus we hebben geen vergelijkingsmateriaal ). Herkent iemand dit? Zou het misschien aan mijn lengte kunnen liggen (1.55 meter) dat die buik nu al zo naar voren komt? Ik zie dat veel van jullie een tweeling juist een mooi idee vinden, maar ik vind het zelf heel erg eng, en hoop echt dat het er maar eentje is... Ik ben bang dat ik door mijn geringe lengte dan een hele gecompliceerde zwangerschap krijg. Terwijl ik juist droom van een serene waterbevalling (okee okee, sereen wordt het waarschijnlijk niet, maar eens mens mag dromen toch ).
Ik ben ook klein 1.56, dit wordt mijn tweede. Bij de eerste kreeg ik echt heel laat pas een buikje en juist dat maakte mij weer onzeker. Onthoud ieder lijf is anders en ook iedere zwangerschap. Er is helaas geen draaiboek of handleiding te vinden met wat ‘normaal’ is en wat niet. Ik moet zeggen dat ik een tweeling ook eng zou vinden, maar geloof er ook wel in dat je lichaam dit aan kan. Een badbevalling leek mij ook geweldig helaas ingeleid en dus kon het niet meer. Bij deze gaan we er ook gewoon weer voor. Al moet ik zeggen dat ik bevallen wel het gemakkelijkste vond van de hele zwangerschap . Heb er nu al weer zin in om eerlijk te zijn
@Sanny199 Wat leuk zo'n positieve instelling Ik zie zelf ook niet erg op tegen de bevalling, maar dan heb ik wel een natuurlijke bevalling van één kind in mijn hoofd. Om in de eerste zwangerschap gelijk een tweeling te krijgen, dat lijkt me wel heel heftig. Veranderde je lengte voor jou iets aan de zwangerschap, of maakte het eigenlijk helemaal niets uit? Ik lees hier en daar dat kleinere vrouwen eerder bevallen, maar mijn moeder is ook niet zo lang (1.63 meter) en die is gewoon 1 week over tijd bevallen van mij...
@Sanny199 @PieterKonijn Misschien ligt je baarmoeder wat verder naar voren of gekanteld, dan kan je buik ook wat sneller groeien. Heb zelf sinds vandaag ook mijn positiebroek aan. Zit toch lekkerder. Een vriendin van mij is 1.55 en zij is met 39 weken spontaan bevallen. Ze zeiden toen tegen haar: je kan ietsje vroeger bevallen, of je baby blijft iets kleiner. Zoontje was gewoon normaal en 39 weken is ook prima. Het enige waar zij later meer last van had waren haar ribben van het getrap en wat sneller benauwd. Zelf ben ik 1.67 en zoontje heeft ook flink tegen mijn ribben aangetrapt. Denk dat het elke keer anders is Ik zou ook wel in bad willen bevallen, maar moet sowieso in het ziekenhuis bevallen.. weet niet of je daar ook in bad kan bevallen. We willen het liefst spontaan, maar heb ook enorme vrees om over de 40 weken heen te gaan. Misschien gaan we tzt wel voor een geplande keizersnede. Eerst maar eens zien hoe alles loopt..
Afgelopen nacht (rond 2 uur) was ik ineens zo misselijk dat ik bijna moest overgeven. Ik heb last van misselijk als ik niet of weinig heb gegeten. Ik moet per se tussendoor wat eten. Ik merk ook dat mijn reuk nu anders is bijvoorbeeld ik vind koffie nu minder lekker dan voorheen en ik ruik sterk naar dingen. En mijn urine ruikt ook erg sterk. Nog een week te gaan dan heb ik afspraak met echo... ik voel me niet eens zwanger want dit dringt nog niet tot me door.
Het zijn waarschijnlijke darmen die ervoor zorgen dat je een dikkere buik hebt. De fertiliteitsarts zei donderdag dat het nog niet echt van je baarmoeder zou kunnen zijn maar dus meer je darmen... Ik heb hier ook al een buikje
Ik heb heel veel echo’s gehad ivm miskramen, zwangerschappen.. mijn baarmoeder ligt vooral naar voren gekanteld en is compact
Ik ben 1.66 en heb geen problemen ondervonden bij mijn bevallingen. De oudste is geboren met 40+3 spontaan begonnen, maar vanwege niet ontsluiten kreeg ik weeënopwekkers. Bij de jongste ingeleid met 38+6. Heb eigenlijk hele makkelijke en snelle bevallingen gehad en ondanks de weeenstorm gewoon weer zin om te bevallen. Ben alleen wel bang dat het nu nog sneller gaat. De oudste deed ik 2,5 uur over en de jongste 1,5 uur
Oh wauw! Daar teken ik voor. Bij zoontje ingeleid op woensdagochtend, zaterdagochtend pas geboren met een keizersnede
Als ik de inleiding erbij meereken heeft het wel wat langer geduurd. Maar vanaf de eerste wee tot het moment dat ik hem aanpakte was 1,5 uur. En maar 2 min geperst. Ze zouden bij mij gelijk de vliezen breken, omdat ik al 3cm ontsluiting had, maar meneer was eigenwijs en was niet meer ingedaald. Daardoor eerst gel gehad om hem weer te laten indalen. Toen dat gebeurt was gelijk infuus aan en vliezen gebroken. S'ochtends om 7 uur melden. 8 uur kreeg ik de gel en 19.42 uur is hij geboren.
Ja ik had het ook met 4-5 weken. Ik vond het eng, maar de vk zei dat het niet zorgelijk klonk en na week 6 heb ik het niet echt meer gehad. Als het bij jou heel erg is zou ik maandag misschien wel even bellen, al is het maar voor je eigen gemoedsrust.
Sorry voor mijn late reactie. Fijn te horen dat hier op de normale kwaaltjes na iedereen gewoon goed gaat! Hier sinds gisteren moeten stoppen met medicijnen tegen misselijkheid omdat de 10 dagen dat ik het mocht gebruiken voorbij zijn. Meteen weer kei misselijk.. Bah! Gelukkig dinsdag echo hopelijk zit het goed Mijn baarmoeder ligt schuin naar de rechter kant van mijn buik. Ik kan hem dus nu ook al voelen, hij is vooral hard!
Mijn moeder zegt straks je borsten zijn groter haha (ze weet het al) merk het wel aan mijn bh dat die begint te knijpen
Hier ook de krampen. Eerst heel veel, nu vooral als ik druk ben geweest. Vandaag veel visite gehad, nog feest voor de kinderen hun verjaardag. En nu weer zo'n vervelend zeurderig gevoel.
Krampen ken ik niet echt. Wel dat mijn buik zeurt en trekt. Banden denk ik? Wel is mijn bloedverlies echt stukken verminderd!! Nog niet helemaal over, maar wel fors minder