Uitgerekend 16 t/m 31 juli 2020

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door NienkeB, 4 nov 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jolo

Jolo Fanatiek lid

29 mrt 2017
    2.931
    2.167
    113
    Vrouw
    Dat gevoel heb ik nu dus ook dat mijn hart gaat blijven tekeer gaan totdat het laatste deeltje goed gaat zijn :oops:

2. Jolo

Jolo Fanatiek lid

29 mrt 2017
    2.931
    2.167
    113
    Vrouw
    Oh ok, dat wist ik niet ! Ik ga proberen van die gedachte dan toch ook eventjes vast te houden tot het zover is ! :)

BlauwBloempje vindt dit leuk.
  3. Anonima257

Anonima257 Bekend lid

6 jul 2014
    848
    284
    63
    Vrouw
    Beetje stil geweest, maar ik lees wel alles hoor meiden!

@Jolo Ik moet ook donderdag voor de 20 weken echo en vind het ook mega spannend! Heel stom, maar maak me er echt een beetje druk om. Hoop op een goede echo voor ons beide donderdag, komt vast goed!

@NienkeB Hopelijk slapen jullie vannacht beide wat beter!!

NienkeB en Jolo vinden dit leuk.
  4. Enigma

Enigma Fanatiek lid

11 jul 2019
    1.195
    1.612
    113
    Vrouw
    Oh bah, die gebroken nachten zijn echt niet fijn!

Hier woensdag de 20 weken echo. Ik heb er wel zin in. Vind het ook wel spannend, maar heb nu al zoveel echo's gehad en voel het kindje goed, dus heb er wel vertrouwen in. Tot nu toe overheerst dus wel de gezonde spanning in plaats van de zenuwen. Hoop dat het zo blijft. En dat alles gewoon goed is woensdag.

CupCake88 en NienkeB vinden dit leuk.
  5. Jolo

Jolo Fanatiek lid

29 mrt 2017
    2.931
    2.167
    113
    Vrouw
    Ik ben altijd zo jaloers als ik hoor dat jullie het kindje al voelen ! Bij mij is het echt stil... nochtans zwemt ze wel weg als de vroedvrouw de doppler opzette, dus ze beweegt toch :roflmao:
    Donderdag eens vragen of de placenta vooraan ligt waardoor ik haar niet voel... soms voel ik wel 'iets', maar dat is zeker en vast niet elke dag. Misschien 2 x per week en dan lijkt het alsof ik bv 3-4 lichte stompjes krijg. En daar blijft het dan bij voor de ganse dag.

6. Enigma

Enigma Fanatiek lid

11 jul 2019
    1.195
    1.612
    113
    Vrouw
    Ik voel het nog maar kort bijna elke dag. Alleen als ik lekker rustig op de bank hang of op bed lig, verder ook niet. Het zijn nog niet hele duidelijke schopjes of zo, maar wel duidelijk baby. Daarvoor was het precies wat jij zei. Misschien 2x per week een klein beetje. Vind het echt heel fijn dat het steeds wat meer wordt. Maakt het wel echter. Kan wat dat betreft niet wachten tot het echt duidelijk schopjes zijn.
    Nu is de baby ook wel erg beweeglijk. Met eerste echo al en echt elke echo zie ik weer een druk dansende baby. Hartje horen is ook altijd een opgave omdat de kleine er meteen weer vandoor gaat. Een keer met dopler controle gehad, dat werkte ook niet, enige wat we hoorden was een schoppende baby. Weg met dat ding :roflmao: Zal woensdag ook eens vragen waar de placenta ligt. Denk niet voor :D

Pioenroos92 en NienkeB vinden dit leuk.
  7. Leooonie

Leooonie Bekend lid

26 mrt 2017
    541
    481
    63
    NULL
    NULL
    Hier net zo hoor.... Ik voel af en toe wel wat en heel soms ene paar tikjes... Maar soms ook een dag niks.
    Mijn placenta ligt ook voor dit keer

Pioenroos92 vindt dit leuk.
  8. NienkeB

NienkeB Fanatiek lid

6 okt 2019
    2.172
    2.388
    113
    Vrouw
    Administratief
    Twente
    Thnx! Ja vannacht ook zetpil gedaan toen sliep ze dus 1.5 uur eindelijk haha! Ze ligt er nu in met een ui onder dr bed, matras iets omhoog, luuf, neusdruppels, heet badje gehad. Ze slaapt al dus hopelijk gaat het goed :D
    Och jee dat is ook niet fijn, kerels die je wakker houden is ook chill hahahah beterschap voor hem!

Ik snap je angst heel erg goed! Meeste ernstige dingen hadden ze nu denk ik al wel gezien met termijnecho/geslachtsbepaling/nipt/bloedprikken, of iig een indicatie dat er iets niet kan kloppen (afwijkende waardes etc) :) dus idd hoop houden! Voor je het weet is ie voorbij en is alles goed ❤️

Wat een prachtig plaatje! En wat fijn dat alles voor zover goed is!
    kan heel goed dat de placenta idd voor ligt! En bij de eerste duurt het vaak ook wat langer voor je het echt goed voelt! Met de eerste was ik denk ik 22/23 weken voor het echt duidelijk was! Placenta lag toen ook voor. Nu achter en ik ben al opgerekt van de vorige keer dus vandaar dat ik het denk ik nu wat eerder voel en sinds een week echt mega duidelijk de hele dag door.

ptries en Pioenroos92 vinden dit leuk.
  9. Pioenroos92

Pioenroos92 Fanatiek lid

28 jul 2014
    1.961
    1.463
    113
    Vrouw
    Noord-Holland
    @Jolo ik vind het ook heel erg spannend hoor. Kijk er erg naar uit om hem te zien en alles over hem te weten. Maar de spanning overheerst. Morgen de grote dag.

@ptries super fijn dat de echo goed was! Hihi nu al klein eigenwijs meisje;) leuk!!

@babyvoelen niet naar een ander kijken hoor meiden! De meeste mama's hebben in dit clubje al meerdere kindjes gekregen en dan voel je het gewoonweg echt eerder! Komt vanzelf:thumup:

Hier heeft manlief gisteren voor het eerst de baby voelen schoppen:rolleyes: Zo bijzonder!

Secretangel en ptries vinden dit leuk.
  10. Jolo

Jolo Fanatiek lid

29 mrt 2017
    2.931
    2.167
    113
    Vrouw
    Ok, vreemd... ik zei dus daarnet dat ik de kleine niet veel voel... daarstraks dacht ik 'ik ga echt eens een poging doen' om stil te liggen in de zetel. Ik voelde dan op een gegeven moment rare plopjes zoals ik eerder al had gevoeld (maar echt heeeeeeeeeel weinig). Nu leek het feller. Precies popcorn dat omhoog komt en plots ontploft. Het was in de lijn van mijn navel. Vlak tussen navel en schaambot.
    Mijn vriend voelde ook eens en hij voelde die vreemde plopjes ook ! We hebben het 7 x ofzo gevoeld en toen niets meer.

Kan dit het speciale momentje zijn of zijn wij nu net blij geworden van mijn darmen, hahaha? :roflmao: Dat laatste zou echt zoooooo belachelijk zijn :roflmao::roflmao::roflmao:

11. NienkeB

NienkeB Fanatiek lid

6 okt 2019
    2.172
    2.388
    113
    Vrouw
    Administratief
    Twente
    Hahaha als ik dit zo hoor was het 100% jullie kleine uk!

12. NienkeB

NienkeB Fanatiek lid

6 okt 2019
    2.172
    2.388
    113
    Vrouw
    Administratief
    Twente
    Heb een doorsnee voor je opgezocht @Jolo ! Darmen zitten rond de 20 weken al een stuk hoger :) hopelijk geeft dit je wat rust! (Ik vind dit plaatje wel mega hahah lijkt net of baby als een slingeraapje aan de placenta hangt hehe)

Bijgevoegde bestanden:

Secretangel, belliebel en Anonima257 vinden dit leuk.
  13. Jolo

Jolo Fanatiek lid

29 mrt 2017
    2.931
    2.167
    113
    Vrouw
    Hé wat cool !! Ok, dan was het dus echt ukje ❤:rolleyes:

NienkeB en Secretangel vinden dit leuk.
  14. Liana84

Liana84 VIP lid

11 jun 2014
    6.243
    1.767
    113
    Vrouw
    Zwolle
    @Nyphele wauw wat heb je een pittige tijd achter de rug! Super hoe je opgekrabbeld bent!

@NienkeB hopelijk hebben jullie vannacht een betere nacht. Ik moest ook gelijk aan oorpijn denken. En ja, hoe ze zo vrolijk kunnen zijn na een nacht amper slapen.... Verbaasde ik me bij Ivy laatst ook over: de hele nacht gekotst en de volgende dag praatjes en energie voor 10. En ik zat met wallen tot aan mn enkels op de bank:roflmao:

@ptries fijn dat de echo goed was! Hopelijk werkt de kleine dame deze week wel even mee.

@Jolo dat was absoluut je kleintje die je voelde! Ik ben zo’n pechvogel die de placenta aan de voorkant heeft liggen. Hoop echt dat ik de kleine snel duidelijker ga voelen.

Nyphele vindt dit leuk.
  15. Nyphele

Nyphele Actief lid

15 sep 2014
    425
    598
    93
    Vrouw
    Verpleegkundige
    België
    18 weken dansje! <3

Pioenroos92, BlauwBloempje, Liana84 en 2 anderen vinden dit leuk.
  16. CupCake88

CupCake88 Fanatiek lid

27 dec 2012
    2.817
    1.232
    113
    Regio Rotterdam
    Heerlijk al die bewegingen en plopjes bij iedereen! Mijn man heeft het gisteravond voor het eerst ook gevoeld, het wordt nu voor mij ook steeds duidelijker, ook gedurende de dag.

Controle bij vk was prima, meneer had ook geen zin om zn hartje te laten horen en zwom steeds weg haha. Info gehad over de kinkhoest prik, de vraag waar ik wil bevallen enz. Ze zei: ik hoef denk ik niet te vragen welke voeding je wil gaan geven?? Ehh nee haha ze weet dat ik beide jongens lang borstvoeding heb gegeven. En (lachend) of ik nog een folder over borstvoeding wil? Nou, ik denk dat ik er inmiddels zelf een boek over kan schrijven dus dat hoeft ook niet haha :roflmao:

17. Liana84

Liana84 VIP lid

11 jun 2014
    6.243
    1.767
    113
    Vrouw
    Zwolle
    @CupCake88 hahah heerlijk zo’n eigenwijs meneertje! Ik ging net zelf even luisteren met de doppler, had m snel gevonden en meneer bleef aardig liggen. Maar wel af en toe een trap er tegenaan:roflmao:
    Wat tof dat je zo lang borstvoeding hebt gegeven. Ik ga t nu ook proberen, mits mn medicatie op deze dosering blijft. Vind het super spannend, lijkt me allemaal best ingewikkeld :rolleyes:

NienkeB en CupCake88 vinden dit leuk.
  18. Nyphele

Nyphele Actief lid

15 sep 2014
    425
    598
    93
    Vrouw
    Verpleegkundige
    België
    Ah wat fijn al die bewegingen bij iedereen.

Ik werk elke dag vrij lang en merk dat ik toch wel wat pijnlijke krampen heb onderin...
    Ook sinds 2 dagen niks meer gevoeld, wel hartje dagelijks gehoord met de doppler.
    Placenta ligt nu ook wel vooraan...

19. Jolo

Jolo Fanatiek lid

29 mrt 2017
    2.931
    2.167
    113
    Vrouw
    Hij beweegt goed, dus je weet in ieder geval dat het hartje klopt :D
    Of het moest een zombie zijn ofzo :eek:

20. Jolo

Jolo Fanatiek lid

29 mrt 2017
    2.931
    2.167
    113
    Vrouw
    Ik vind het ook superspannend ! Ik heb mij alvast ingeschreven voor een cursus om de nodige informatie te krijgen en gelukkig zijn er nog de vroedvrouwen waar je terecht kan en die afkomen bij problemen :)

CupCake88 en NienkeB vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina