Wat fijn dat alles goed was @ptries! Wel balen dat je zo'n last hebt... had je dat de vorige keer ook? @Jolo oeh, ik wil ook wel een pretecho! Ik had mijn vader er eentje beloofd, omdat hij geen idee heeft hoe hij naar een echofoto moet kijken maar dat wordt nu toch een beetje lastig...
Nee gelukkig niet, zoek nu naar balans in wat ik kan en niet kan, en meer rust tussendoor. Oeh had ook idd graag een pretecho gehad, zoonlief was zo benieuwd
Ja, pretecho gaat gewoon door (ik woon wel in BE). Dat is wel niet via de gynaecoloog, maar had ik geboekt bij een vroedvrouwenpraktijk. 4 weken geleden al eens geprobeerd, maar toen was de kleine nog niet gedraaid, dus nu mag ik donderdag langskomen Gelukkig mag mijn vriend ook meekijken dan. Bij de afspraken met de gynaecoloog mag het niet meer en ik vrees dat het tot het einde niet meer gaat mogen als ik mijn gynaecoloog zo hoorde. Erg spijtig, want het is ons 1ste kindje en we hebben er zolang op moeten wachten !
@Secretangel er zijn idd juist wel veel onderzoeken die bevestigen dat het aandeel van kinderen in de overdracht minimaal is. Ook vanuit Scandinavië. Hier in NL is het onderzoek nog niet volledig afgerond, maar ze kunnen al wel veel zeggen vanuit de info tot nu toe. @ptries wat balen van je bekken zeg! Fijn dat de kleine het goed doet!! Ik werk in de kinderopvang, maar mag tot mn verlof niet meer werken. De organisatie wil het risico voor zwangere vrouwen (met name in het derde trimester) niet lopen. Heel zorgvuldig van ze, maar ik baal wel. De kids gaan na de meivakantie op de maandag en donderdag naar school. Hopelijk is het maar voor een paar weken en kunnen ze het laatste stuk tot de zomervakantie weer volledig naar school.
Mijn zusje is ook zwanger, en heeft dus een geslachtsbepaling laten doen. Moest ze alleen wel zelf de echo maken bij zichzelf... Hoe bizar is dat.
Hoi Dames! Hier even niet gereageerd. Vraag me niet waarom. Maar alles gaat goed. Ik heb een groeiecho gehad. Ons meisje zit netjes op gemiddeld. Beentjes ietsje korter dan gemiddeld maar niet veel en een net geschat gewicht van 1 kilo. (En dat was vorige week). Bij de 20 weken echo was ze iets kleiner dan gemiddeld dus volgens gyn heeft ze een inhaalslag gemaakt. Opzich wel blij mee want mijn moeder kwam laatst met mijn geboortealbum en daarin stond dat ik geboren met 5 weken te vroeg zelfs nog maar amper 2 kilo woog (1950 gram). Ik was dus dysmatuur en prematuur. Met 30 weken opnieuw een echo en dan zien we hopelijk een nette curve. Ik maak me soms wel zorgen ivm prednison gebruik en het feit dat dit kind nog steeds zo rustig is. Ik krijg misschien 1x per dag echt een pijnlijke schop en verder van die lichte ‘verschuivingen’ en plopjes. Na een aantal keer aan de CTG gehangen te hebben lijkt alles wel gewoon goed te zijn. Dus conditie van kindje is goed. Al hou ik het zelf wel goed in de gaten. Verder staat nog ergens een controle gepland. Hopelijk gaat met jullie alles goed! Lees zo nu en dan mee en ik probeer wat meer te reageren.
♡ Uitgerekend 12 t/m 31 juli 2020 ♡ 12 juli ♡ NienkeB - 30 jaar - 2e kindje 13 juli ♡ Woef2019 - 31 jaar - 3e kindje ♡ CupCake88 - 31 jaar - 3e kindje 16 juli ♡ Jolo - 29 jaar - 1e kindje 17 juli ♡ Liana84 - 35 jaar - 3e kindje ♡ Enigma - 37 jaar - 1e kindje ♡ Silvia1980 - 39 jaar - 4e kindje 18 juli ♡ Ptries - 33 jaar - 2e kindje ♡ Pioenroos92 - 28 jaar - 3e kindje 19 juli ♡ Popje2015 - 31 jaar - 3e kindje ♡ Boju - 30 jaar - 1e kindje 20 juli ♡ Anonima257- 28 jaar - 2e kindje ♡ Yellowbirdie - 31 jaar - 1e kindje 22 juli ♡ Belliebel - 32 jaar - 4e kindje 23 juli ♡ Leooonie - 32 jaar - 2e kindje 25 juli ♡ Zus9 - 30 jaar - 3e kindje 28 juli ♡ BlauwBloempje - 38 jaar - 1e (3e) kindje 30 juli ♡ Secretangel - 36 jaar - 3e kindje ♡ Jesje88 - 31 jaar - 1e kindje 31 juli ♡ PoefToef - 30 jaar - 2e kindje ♡ Nyphele - 30 jaar - 3e kindje ♡♡♡ jongen (10) meisje (9) verrassing (2) ♡♡♡ Afspraken: April 20 april - CupCake88 - 28w groeiecho + controle 21 april - Nyphele - Nuchtere glucosemeting 21 april - Zus9 - suikertest 23 april - Jolo - 28W echo 23 april - Ptries - groeiecho+4dpretecho+controle vk 23 april - Yellowbirdie - groeiecho 27 april - Yellowbirdie - bloedprikken antistoffen 28 april - Nyphele - controle gyn 28 april - Liana84 - belafspraak psychiater 28 april - Belliebel - controle vk 28 april - jesje88 - controle vk + bloedprikken antistoffen 29 april - Zus9 - controle vk 30 april - Liana84 - belafspraak maatschappelijk werkster Mei 7 mei - Yellowbirdie - controle gyn 7 mei - Liana84 - controle VK 7 mei - BlauwBloempje - controle gyn 13 mei - NienkeB - 32 weken echo 13 mei - Yellowbirdie - groeiecho 30 wk 14 mei - Nyphele - controle gyn 14 mei - Belliebel - 30 wk echo 20 mei - Woef2019 - 32w groei echo 22 mei - Jolo - 32W echo 25 mei - Yellowbirdie - kinkhoestvaccinatie Juni 15 juni - Woef2019 - 36w groei echo 18 juni - Jolo - 36W echo Juli 2 juli - Jolo - 38W echo ♡♡♡ ☆☆ sterretjes ☆☆ Orchidea☆Tijm86☆Ananas13☆bloem4☆Yasgok[/QUOTE]
Hier gaan ze ma di do vrij ochtend naar school tot half 12 en woensdag thuisschool. Vind het dubbel, lekker thuis in pyjama school doen vond k ook wel fijn
Hier gisteravond een beetje paniek. Ik bedacht me ineens dat ik de kleine man sinds de ochtend niet meer gevoeld had en normaal gesproken wordt ik bont en blauw geschopt. Toch even bij de vk langs geweest om het hartje te laten luisteren en dat klonk gelukkig goed. maar... hij is nog steeds heel rustig. Af en toe een plopje. Ik heb afgesproken vandaag te bellen voor een update. Als ik het niet vertrouw wordt het een CTG in het ziekenhuis. Wat zouden jullie doen?? Z’n gedrag is volgens de vk niet gek bij deze termijn. Maar aangezien ik hem al vanaf 13 weken voel en ook heel hard (je ziet m’n buik aan de buitenkant bewegen) vind ik het wel atypisch gedrag en niet passen bij deze zwangerschap
Herkenbaar ! Kleine meid is een echte drukmaker hier, maar gisteren was ze een heel pak kalmer. Dus ging ik liggen en mij concentreren, maar totaal geen beweging. Dus ik ben een beetje beginnen duwen en dan kreeg ik 1 stamp terug en weer volledige stilte... Ik kan je wel zeggen dat ik de ganse dag met angst heb rondgelopen en de doppler heb gebruikt ! Toen ik ging slapen, vond ze het dan weer fijn om heel mijn buik zichtbaar te laten golven en tegen te stampen om het 'goed ge maken' dat ze de ganse dag zo stil was. Nu zit ze ook weer goed haar best te doen. Kan inderdaad dat er niets aan de hand is bij jou en dat de kleine gewoon een paar rustige dagen heeft hoor, maar ik zou het blijven opvolgen met de vk. Beter teveel laten checken dan dat je het zo laat en er echt iets aan de hand is. Ze zeggen dat bij een groeispurt de kleine ook kalmer is !
♡ Uitgerekend 12 t/m 31 juli 2020 ♡ 12 juli ♡ NienkeB - 30 jaar - 2e kindje 13 juli ♡ Woef2019 - 31 jaar - 3e kindje ♡ CupCake88 - 31 jaar - 3e kindje 16 juli ♡ Jolo - 29 jaar - 1e kindje 17 juli ♡ Liana84 - 35 jaar - 3e kindje ♡ Enigma - 37 jaar - 1e kindje ♡ Silvia1980 - 39 jaar - 4e kindje 18 juli ♡ Ptries - 33 jaar - 2e kindje ♡ Pioenroos92 - 28 jaar - 3e kindje 19 juli ♡ Popje2015 - 31 jaar - 3e kindje ♡ Boju - 30 jaar - 1e kindje 20 juli ♡ Anonima257- 28 jaar - 2e kindje ♡ Yellowbirdie - 31 jaar - 1e kindje 22 juli ♡ Belliebel - 32 jaar - 4e kindje 23 juli ♡ Leooonie - 32 jaar - 2e kindje 25 juli ♡ Zus9 - 30 jaar - 3e kindje 28 juli ♡ BlauwBloempje - 38 jaar - 1e (3e) kindje 30 juli ♡ Secretangel - 36 jaar - 3e kindje ♡ Jesje88 - 31 jaar - 1e kindje 31 juli ♡ PoefToef - 30 jaar - 2e kindje ♡ Nyphele - 30 jaar - 3e kindje ♡♡♡ jongen (10) meisje (9) verrassing (2) ♡♡♡ Afspraken: April 27 april - Yellowbirdie - bloedprikken antistoffen 28 april - Nyphele - controle gyn 28 april - Liana84 - belafspraak psychiater 28 april - Belliebel - controle vk 28 april - jesje88 - controle vk + bloedprikken antistoffen 29 april - Zus9 - controle vk 30 april - Liana84 - belafspraak maatschappelijk werkster 30 april - Jolo - pretecho 3/4d Mei 7 mei - Yellowbirdie - controle gyn 7 mei - Liana84 - controle VK 7 mei - BlauwBloempje - controle gyn 13 mei - NienkeB - 32 weken echo 13 mei - Yellowbirdie - groeiecho 30 wk 14 mei - Nyphele - controle gyn 14 mei - Belliebel - 30 wk echo 20 mei - Woef2019 - 32w groei echo 25 mei - Jolo - 32W echo 25 mei - Yellowbirdie - kinkhoestvaccinatie Juni 15 juni - Woef2019 - 36w groei echo 18 juni - Jolo - 36W echo Juli 2 juli - Jolo - 38W echo ♡♡♡ ☆☆ sterretjes ☆☆ Orchidea☆Tijm86☆Ananas13☆bloem4☆Yasgok
Als je het niet vertrouwd gewoon bellen! Ik had het vorige week ook en idd meteen bij Vk geweest. Gelukkig nu weer lekker actief
Vk rond 14:00 gesproken en omdat ik hem 3x had gevoeld was dat qua frequentie goed. Sinds 18:00 is er weer een danceparty gaande in mijn buik dus ik ben helemaal gerust gesteld