Destijds voor zilverenkruis gekozen die kwam goed uit de bus met betrekking tot zwangerschap en bevallen, maar heb er nu nog niet naar gekeken!
Uhhh ik zit bij menzis en dan extraverzorgd 2.. volgens mij zit daar alles wel in verder kraampakket etc. Heb geen rekening gehad vorig jaar, alles werd vergoed. En ik was idd medisch en veel extra checks/echo’s/zorg
Hier bij CZ met aanvullend. Prima tevreden mee tot nu toe. Wat betreft zwangerschap en kraamhulp heb ik nog niet gecheckt. Ga ik pas doen na de echo. Fertiliteitstraject waar ik al voor in aanmerking kwam is in elk geval dik in orde. Ik stap ook alleen over als het echt nodig is. Medisch gezien veel ondersteuning nodig dus ik heb geen zin in bakkeleien over vergoedingen en opnieuw dingen aanvragen dergelijke. Meestal gaat dat wel goed maar zul je net zien. Ik heb een keer bij een apotheek gestaan met de vraag of ik 1254 euro wilde betalen want hadden nog geen chronische indicatie gekregen van arts....was toen eerste of tweede gebruik.....
Ik zit op dit moment bij OHRA. Online (basis)polis met standaard eigen risico. Niet de allergoedkoopste, maar wel eentje die mij 100% vrij laat in de keuze waar ik mijn zorg haal. En ik houd van online, haha. Laat mij maar lekker m’n nota’s inscannen.
Ik heb gezwollen borsten, voel gewoon dat ik ze heb zere tepels en ben ook snel moe, jeetje en ben zo'n avond mens normaal.... Nu rond 21u gaaaaap en rekken tot in elk geval 22. 30 anders ben k midden in de nacht wakker... Moeheid ook zo lekker handig met m'n werk, doe voornamelijk laat en nachtdiensten Qua verzekering blijf ik bij ohra, met een eigen bijdrage voor de kraamzorg maar dat is het me niet waard om ergens anders te verzekeren. Heb ivm vorige x een keizersnede toch al een medische indicatie om in het zh te bevallen.
Ik zit nu nog bij Univé maar ga overstappen. Wat betreft aanvullende verzekeringen m.b.t. de zwangerschap ben ik ergens anders sowieso voordeliger uit. Moet alles nog even goed met elkaar vergelijken maar doe dit na 1e echo en intakegesprek.
Ik moet het nog even bekijken. Ben aanvullend verzekerd bij de Friesland. Als die alles dekt, blijf ik hier gewoon bij. Zal me er één dezer dagen ook eens even in gaan verdiepen.
Kwaaltjes heb ik gelukkig nauwelijks. Maakt het soms ook wel onzeker, maar de vorige zwangerschappen voelde ik ook niets, dus zegt in mijn geval niet zo veel.. Wat betreft verzekering; ik blijf gewoon bij mn huidige en ik doe niet aan aanvullende pakketten voor de zwangerschap en bevalling. Als je een medische indicatie hebt krijg je toch alles vergoed vanuit je basispakket. En de kosten die je maakt voor eigen bijdrage kraamhulp en eventueel een poliklinische bevalling zijn in de meeste gevallen alsnog goedkoper dan wat je na een jaar aan aanvullende premies hebt moeten betalen.
Hahaha. Mijn man is de kleine kamer aan het leegpakken (niet voor babykamer hoor) en toen kwam hij de maxi cosi tegen. Dus ik denk ik was dat ding meteen. Nu wil m’n dochter er niet meer uit (lees: driftbui op de grond gillen als ik hem weg pak)
Ik moet nog kijken naar de zorgverzekering, vorig jaar gekozen voor de verzekering die een contract had met de fertiliteitskliniek. En vrije keuze vind ik erg belangrijk. Dus toen ben ik bij VGZ uitgekomen. Op zich voldoet het goed, alleen is het wel een erg dure verzekering. Nu maar eens kijken hoe het zit met zwangerschap/bevallen. Qua kwaaltjes mag ik niet klagen. Sommige dagen bijna nergens last van (alleen zo moe!) en andere dagen wat meer last. Maakt me ook wel weer onzeker of ik wel genoeg kwaaltjes heb haha. Moet gewoon snel die eerste echo! Tot die tijd blijf ik onzeker denk ik. Vandaag de hele dag al misselijk, meeste dagen komt en gaat het een beetje in vlagen, maar vandaag is het stuk erger. Ontbijt normaal ook niet 's ochtends meteen, dat moet toch maar anders, merk nu dat ik beter toch iets kan eten meteen na het opstaan.
precies mijn verhaal hoewel je de dunne mag vervangen door obstipatie. Oja en een lage bloeddruk dus ik kan niet lang meer staan of het begint al te suizen. Die misselijkheid heb ik nooit gehad dus vind ik rete irritant! Nog 2 nachtjes slapen tot de echo dat is dan wel weer leuk!
Heel herkenbaar denk echt dat na de eerste echo het ademhalen is! En idd ik ontbijt normaal ook niet maar ik prop er nu echt ff snel een beschuitje of zoute cracker in
Jaaa verschrikkelijk is het haha! Ik bracht net mijn dochter naar bed maar halverwege de trap moest ik op adem komen hahaha en toen moest ze zelf maar verder klauteren mama kon effe niet meer tillen. Wat fijn bijna echo!!! Op mijn verjaardag
Hoiii! Ik kom me hier nieuw melden. Vandaag totaal onverwacht positieve CB test in handen. 14dpo, was het beetje aan het uitstellen vanwege een verkoudheid (dacht dat het daaraan lag).. niet dus! Hartstikke zwanger. Wel heel spannend en alles nieuw want eerstr kindje. Heb niet alle pagina’s hier gelezen maar hoop jullie gaandeweg een beetje zo te leren kennen!