@NienkeB haha, ach die kleintjes ook. Ben wel blij dat de mijne wat groter zijn. Vorigeweek was het continu vragen wat het dan zal worden en of ze mee mogen verzinnen met namen. Namen verzinnen mag best, maar papa en mama kiezen @Liana40 ai, een postnatale depressie is niet niks. Nou ben ikzelf ook wel bekend met een depressie verleden, maar dat heeft dan ook wel met de start van m'n oudste te maken. Je cijfert jezelf helemaal weg. Gelukkig wel therapie gehad wat ontzettend goed heeft geholpen, en weet ik wanneer ik het echt rustiger aan moet doen. Alleen die medicatie, soms zou ik daar zo graag mee willen stoppen. Ik bedenk me net dst ik maandag de dokter al had moeten bellen over die medicatie... Iets met dementie en hormonen
Morning dames! Sinds afgelopen zaterdag ben ik in een soort van shock. Opnieuw zwanger. Super dankbaar hoor, maar totaal niet verwacht. Lees al een paar dagen hiermee. Toch is het wel fijn hier mee te kunnen babbelen vooral als je het nog tegen niemand wil zeggen die je goed kent totdat je zekerheid hebt. Dit is mijn test van afgelopen zaterdag en die liegt er niet om toch. Maar de angst dat het weer fout kan gaan dat vind ik verschrikkelijk. Maar zolang ik misselijk ben is het positief toch
Fijn dat de therapie zo goed heeft geholpen! Ik ben sws wel bekend met psychiatrie in mijn verleden en nog steeds. Alleen heb ik ook door intensieve therapie goed geleerd ermee om te gaan. Maar sommige gebeurtenissen zijn zo groot, dat ik een terugval krijg. Nu ook weer in behandeling bij de POP poli, dus kan iig plannetjes gaan maken. En wat betreft de medicatie: dat heb ik ook nog steeds, maar daar kom ik ook niet volledig vanaf. Heb echt wel een onderhoudsdosering nodig. Haha, ik ben ook al zo dement als een deur. Ik werk op een BSO en dan heb ik een kind net gevraagd wat hij op zijn cracker wil, reageer ik vervolgens op een ander kind, ben ik het alweer vergeten wat desbetreffende kind nou ook alweer op zijn cracker wilde.
@Ananas13 Hopelijk heb je vandaag snel meer duidelijkheid! Wat naar dat het zo lang op zich laat wachten! @Liana84 Succes vandaag! Ik duim voor je op één mooi kloppend hartje! Ik heb gister echt een rotdag gehad. Later op de ochtend voor het eerst overgegeven, ik dacht; 'oké, hoort er bij.' Maar de rest van de dag dus niks meer binnen kunnen houden, alles kwam er of direct of met een paar uur weer uit. Tussendoor voelde ik me kiplekker. Gisteravond uit het werk was ik echt zo slap als een vaatdoek, direct naar bed gegaan. Zelfs water en thee hield ik niet binnen. Nu gaat het vanochtend redelijk, alleen een paar droge toastjes op en tot nu houd ik het binnen. *afkloppen* Hoop toch dat het misschien een buikvirus is i.p.v. een zwangerschapskwaal, moet niet heel veel dagen zoals gisteren hebben...
Gefeliciteerd en welkom hier. Snap dat het even schrikken is als er geen zwangerschap op de planning staat. Kwaaltjes zeggen lang niet altijd iets over hoe het daar binnen gaat. Doe eerste tijd is gewoon stom met wachten tot de echo. Leuk dat je hier ook mee komt kletsen.
Haha ik hoop ook op 1 kloppend hartje Wat naar dat je gisteren zo misselijk was. Ik hoop voor je dat het idd een virusje is. Zou niet heel gek zijn, want het heerst wel.
Wauw, lekker gekletst weer meiden! Ik kreeg even geen berichten meer... Spannen al de eerste echo’s! En @PoefToef wat heftig allemaal! Gelukkig kan het de volgende keer anders en ik hoop dat je dan iets heel moois te zien krijgt. ❤️ @Flowerfairy1983 Welkom en gefeliciteerd! Wat een verrassing! Koffie... gelukkig ben ik niet zo’n koffieleut, maar met thee schijn je ook weer op te moeten passen. Hier dus maar aan de kruidenthee gegaan. Citroen en gember want ik ben echt ontzettend verkouden. Hopelijk gaat het snel weer over, al dat gehoest en geproest ‘s nachts is ook niet zo goed voor de nachtrust... Tweelingen... sorry meiden, ik houd me even stil op dat gebied. De pijn is nog iets te vers. Bij mij zit het in de familie dus ik wordt erop gecheckt. Ik weet niet zo goed waar ik precies op moet hopen... Wat ik wel weet is dat deze zwangerschap een stuk rustiger en beter aanvoelt dan die van mijn tweeling. Ik hoop gewoon dat het deze keer wel goed mag gaan.
Even het hele verhaal over de echo van gisteren. zoals jullie kunnen lezen helemaal aan het begin van dit draadje, is deze zwangerschap zeer onverwacht bij ons en manlief is nog steeds niet aan het idee gewend (en maakt zich veel zorgen) en toen was het 14:10/14:15 en was mijn man niet thuis voor de echo. Gebeld maar er werd niet opgenomen. Uiteindelijk ben ik met lood in m’n schoenen alleen op de fiets gestapt en belde hij 1 min voordat ik bij de vk was. Hij had de tijd verkeerd in zijn werk agenda gezet en liep op dat moment het kantoor uit De stress en spanning van de dag en alle afgelopen weken werd me iets te veel wat leidde tot een extreme huilbui en hyperventilatie bij de vk. Ze wist me gelukkig te kalmeren en uiteindelijk konden we de afspraak ook 20 min later doen ivm haar pauze. Hierdoor kon ml er toch bij zijn. Vervolgens liet de echo een wurmpje zien van ongeveer 0,8cm met een kloppend hartje wat ongeveer gelijk staat aan een termijn van 6+4 weken. Aan de ene kant ben ik blij met een kloppend hartje aan de andere kant weet ik nog steeds niet hoe de situatie thuis over 7-8 maanden is. En dat vind ik heftig. Veel (gemixte) emoties dus!
@BlauwBloempje helemaal te snappen hoor. Het is vreselijk heftig wat je hebt meegemaakt! Knuffel. @woef2019 oh jeetje wat heftig zeg!! Fijn dat de vk je rustig kon krijgen en dat de echo iets uitgesteld kon worden. Ik snap helemaal je dubbele gevoelens. Hopelijk komen jullie er samen uit. Heeft je man ook gezegd waar hij zich allemaal zorgen over maakt?
Jeetje @woef2019 wat heftig! Kan me helemaal voorstellen dat je dan even ‘instort’. Hopelijk gaat het thuis snel beter en kan je man nu ook langzaam gaan wennen aan het idee dat er een klein frummeltje op komst is. ❤️
Ohh wat vervelend zeg.. ik hoop ook dat het niet elke dag zo erg is! Ik heb het zelf idd met vlagen. Gister een x overgegeven.. vandaag gaat het goed van t weekend ging het ook goed. Hopelijk gaat het bij jou vandaag ook goed!
Oh jeetje kan snappen dat het je dan ff teveel wordt. Ik hoop dat jullie samen er uit komen en dat hij elke dag iets meer went aan de zwangerschap!
vooral de drukte met 3 kids. Hij vindt 2 al heel heftig en intens én hij is bang dat hij ze niet kan geven wat ze verdienen (het plaatje wat hij in zijn hoofd heeft, sport/clubjes/vriendjes/studie) Daarnaast heb ik net mijn baan opgezegd om voor mezelf te beginnen. Dus daar is ook een stukje zekerheid weg.
Er gaan ook wat virusjes rond op het moment... ben zelf op het moment ook echt verschrikkelijk verkouden: keelpijn, hoesten, niezen en alle holtes vol. Een voordeel: ik ruik even niks.
Das ook wel te snappen. Fijn dat hij er open over is. Met elkaar blijven praten is belangrijk en hopelijk krijgt hij steeds wat meer vertrouwen.