Uitgerekend 16 t/m 31 maart 2019

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Suzanne01, 19 mrt 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jummy123

    Jummy123 Actief lid

    12 jul 2018
    437
    434
    63
    Vrouw
    Ze kregen 110cc per keer, maar in overleg met consultatie bureau heb ik dat verminderd. De grote hoeveelheden spugen lijken daardoor verdwenen, dus waarschijnlijk toch een beetje overvoed (oeps).
    Ze krijgen nu 90-100 kunstvoeding (drie keer per dag) en 100-110 gekolfde melk per dag. Het zijn kindjes van minder dan 4kg nog.
     
    Spiegeleitje en Izzie7676 vinden dit leuk.
  2. Jummy123

    Jummy123 Actief lid

    12 jul 2018
    437
    434
    63
    Vrouw
    Ohhh ja ik maak me ook wel wat zorgen over de eerste sprong. Die begint donderdag aldus Oei ik groei. Gelukkig is het een feestweekend en heeft m’n man van vrijdag tm maandag vrij! Ik hoop echt dat het meevalt, twee onhandelbare baby’s lijkt me echt heel zwaar!!
     
    Spiegeleitje vindt dit leuk.
  3. Spiegeleitje

    Spiegeleitje Actief lid

    11 feb 2018
    435
    365
    63
    Vrouw
    Ochja beter overvoed dan ondervoed, overvoed kunnen ze eruit gooien met spugen, ondervoed kunnen ze zelf niet met bijvoeden hihi.
    Heb je daar een boek van met dat Oei ik groei!? Of de app?
    Geen Idee wanneer hier n sprongetje komt?...
     
  4. Jummy123

    Jummy123 Actief lid

    12 jul 2018
    437
    434
    63
    Vrouw
    Precies 5 weken na de uitgerekende datum zit je midden in de sprong. Volgens oei ik groei begint de sprong vier dagen eerder dan de uitgerekende datum en loopt dan nog drie dagen door, zodat je precies een week hebt.
     
    Spiegeleitje vindt dit leuk.
  5. Jummy123

    Jummy123 Actief lid

    12 jul 2018
    437
    434
    63
    Vrouw
    Haha das waar! Maar ik maakte me grote zorgen dat er wat mis zou zijn, en ik heb eindeloos veel extra wassen moeten doen en de bank en het bed moeten oppoetsen en verschonen.. maar typisch gevalletje van “eigen schuld”. Arm kind
     
    Spiegeleitje vindt dit leuk.
  6. Jummy123

    Jummy123 Actief lid

    12 jul 2018
    437
    434
    63
    Vrouw
    Iemand schreef iets over stoelgang, wat
    Mij erg helpt is een kauw tablet magnesium per dag nemen. Vooral omdat het bij mij down under nog niet zo hersteld is, helpt dat wel!
     
  7. maaike3

    maaike3 Bekend lid

    31 aug 2009
    772
    255
    63
    hoi hoi . het is hier nog steeds gezellig zie ik. Leuk
    ik heb ruim 2.5 weken na sectio mega pijn in me zij... voelt als spierpijn maar is het niet . ik doe eigenlijk ook erg veel al..maar ben door deze pijn op de rem gaan staan. hier qua schema. ongeveer.
    3.30 90cc
    07.30 90cc
    11.00 90cc
    15.00 90cc
    18.00 90cc
    20.30 90cc
    23.00 120cc

    we hadden kai een paar dagen op 120cc maar ik merkte dat hij meer ging spugen. en avonds is hij wat aan het hamsteren. dus maar even terug op 90cc
    hij slaapt eigenlijk van voeding tot voeding. savonds slaapt hij meestal bij mij op schoot. vind het zo ongezellig als hij de hele dag boven is.
    ik durf nog geen sex te hebben. om dezelfde reden als @Izzie7676 terwijl ik dat met de andere twee niet had. ik ben voor alles wat banger.
     

    Bijgevoegde bestanden:

    Zonnetje13, cherrytomaatjes en Spiegeleitje vinden dit leuk.
  8. Jummy123

    Jummy123 Actief lid

    12 jul 2018
    437
    434
    63
    Vrouw
    maaike3 vindt dit leuk.
  9. Spiegeleitje

    Spiegeleitje Actief lid

    11 feb 2018
    435
    365
    63
    Vrouw
  10. Spiegeleitje

    Spiegeleitje Actief lid

    11 feb 2018
    435
    365
    63
    Vrouw
    Ons kleine mannetje vandaag bij t consultatiebureau geweest. Bijna 1 kilo bijgekomen vanaf zn geboortegewicht! En 55cm klein hihi.

    De tijd gaat echt te snel, vandaag gewoon alweer 4 weken oud!:cry:
     

    Bijgevoegde bestanden:

  11. cherrytomaatjes

    cherrytomaatjes Fanatiek lid

    30 mrt 2018
    1.807
    1.786
    113
    Vrouw
    maaike3 vindt dit leuk.
  12. boogschutter88

    boogschutter88 Fanatiek lid

    23 dec 2013
    1.584
    601
    113
    Vrouw
    Ahh lieve foto’s! En ja het gaat zo hard.

    @Jummy123 hier klopte de sprong moment precies. Begint nu wat af te zwakken maar echt een huilerig ontevreden humeurig kindje... :(
    Merk wel dat hij veel meer om zich heen kijkt, je ook echt aan kijkt. Hij probeert te lachen, zijn handjes gaan meer open, kleine teken van een traan. Bedankt voor de magnesium tip!

    Hier is een tweede zeker makkelijker qua onzekerheden. Maar alsnog voelt het ergens ook weer nieuw en anders.
    L. Drinkt nog zo veel, was de stad in gegaan. Maar was Meer bezig met plekken vinden om rustig te voeden. Vervolgens wilde L. Niet in de wiegbak en huilde bijna continue :( dus snel de nodige spulletjes gekocht en weer naar huis. Wie weet straks in de draagzak beter.
    Hopelijk heeft dit nog met de sprong te maken dat hij zo snel ontevreden is..
    vannacht ook Weer om de 2uur gevoed, gelukkig sliep hij snel weer na elke voeding. Maar heel jaloers als ik zo naar jullie schema’s kijk.
    Misschien moet ik ook niet te snel alles willen.
    Morgen naar de CB ben benieuwd met zo veel eten hoeveel hij is gegroeid Haha.
     
    Tjar85 en Spiegeleitje vinden dit leuk.
  13. Izzie7676

    Izzie7676 VIP lid

    18 dec 2017
    5.793
    6.474
    113
    Vrouw
    Hier gisteren de tula free to grow binnen gekregen en madam gilde non stop in de drager.... ik hoop dat ze gewoon moe was en daarom niet wilde, vandaag jog maar eens.

    Ook drinkt ze erg slordig ineens, happen loslaten slobberen schudden happen en ondertussen meppen met haar handjes. Weet njet goed waarom ze dit doet, wellicht clusteren?
     
  14. Jummy123

    Jummy123 Actief lid

    12 jul 2018
    437
    434
    63
    Vrouw
    Ik heb op Marktplaats een Marsupi draagzak gekocht, kan je alleen omdoen, met klittenband, was een tip van een vriendin. Gisteren een baby er in gedaan maar die krijste ook de boel bij elkaar, na een tijdje werd hij iets rustiger, maar hij leek nog niet erg enthousiast.

    Hier wordt er vooral meer gehuild en minder geslapen helaas. De sprong begint officieel morgen, dus ik zie dit maar als de aanloop naar de eerste sprong.
     
    Izzie7676 vindt dit leuk.
  15. Mamavandrie34

    Mamavandrie34 Fanatiek lid

    4 feb 2018
    2.140
    2.225
    113
    Vrouw
    Ik kreeg geen meldingen meer!
    @fysieke herstel: dat gaat langzaam. Ik heb 3-4 weken lang veel te veel gedaan, en nu komt het terug. Ik vloei ook nog een heel klein beetje, nog wat last van mijn bekken en buikspieren.
    @schema hahahahahahaha niet dus. Maar dat vind ik niet erg en heel logisch. Knap hoor, als dat lukt! Lea drinkt wanneer ze er zin in heeft, en ik kijk niet op de klok (ok s nachts wel soms), ik weet niet echt hoe vaak ze drinkt. (S nachts verschilt het, tussen 2 en 4 uur laat ze er tussen)
    @bedje heeft ze nog nooit in gelegen, is nog steeds strak opgemaakt zoals ik hem opgemaakt had 2 maanden geleden. Ook is het plekje van Mila onaangeroerd... Lea slaapt bij ons in bed s nachts, en overdag op schoot of in een drager of draagdoek. Soms leggen we haar neer in de box of in haar tripp trapp en slaapt ze door. Soms wordt ze daar wakker van en nemen we haar weer.
    @sprongetje geloof ik niet zo in, ik had bij mijn oudste het boek maar snel weg gedaan, ik werd er koekeloere van, alles over-analyseren deed ik, ik werd er echt niet vrolijk van.
    Lea heeft de afgelopen dagen duidelijk last van haar buik, paar keer hele golven eruit gespuugd (ja ja, hier ook dus), ws omdat ik haar gevoed hAd terwijl ze iets anders wou (buikpijn, moeten poepen, ongemak, en mama dacht oh je wil drinken, en dat doet Lea dan braaf, ook omdat zuigen troost biedt natuurlijk, en vervolgens alles eruit gooien...)
    Ze is ook een stuk wakkerder, ze kan echt een half uur of zelfs een uur wakker zijn. Ze houdt ook echt je vinger vast als ze die te pakken krijgt. Ze beweegt echt met haar armen, nog niet met een doel maar duidelijk meer.
    (Nu met alles wat ik hier schrijf gaan jullie zeggen, zie je wel, een sprongetje, haha)
    En ondertussen mis ik Mila vreselijk... het komt soms onverwachts en dan sta ik te snikken... gisterochtend vroeg L, 4, wanneer Mila terugkwam :’-(
     

    Bijgevoegde bestanden:

    maaike3, Zonnetje13 en Spiegeleitje vinden dit leuk.
  16. Mamavandrie34

    Mamavandrie34 Fanatiek lid

    4 feb 2018
    2.140
    2.225
    113
    Vrouw
    En een foto van Mila
    Het is ook de mooiste foto die van haar hebben, ze was niet vaak wakker, en als ze dat was draaide ze veel met haar ogen...
     

    Bijgevoegde bestanden:

  17. Mamavandrie34

    Mamavandrie34 Fanatiek lid

    4 feb 2018
    2.140
    2.225
    113
    Vrouw
    We hebben ook een marsupi, erg fijne drager.
    Succes, twee huilerige baby’s lijkt me erg pittig!
     
  18. Mamavandrie34

    Mamavandrie34 Fanatiek lid

    4 feb 2018
    2.140
    2.225
    113
    Vrouw
    Is dit niet door de spruw? Daar schreef je over dacht ik?
    Gentiaan violet schijnt goed te helpen
     
  19. boogschutter88

    boogschutter88 Fanatiek lid

    23 dec 2013
    1.584
    601
    113
    Vrouw
    @Mamavandrie34 oh wat een mooie foto. Lief de mutsjes van lea. En wat een mooie foto van mila. Kan me voorstellen dat je emoties Alle kanten op gaan. En lekker lea bij je houden je kan ze nu niet verwennen en hoe meer knuffels hoe beter ook voor mama :)
    Dikke knuffel voor jou en je gezin.
     
  20. boogschutter88

    boogschutter88 Fanatiek lid

    23 dec 2013
    1.584
    601
    113
    Vrouw
    Ik ga straks ook even de draagzak proberen ben benieuwd hoe die het gaat vinden. Mijn oudste zoon vond het heerlijk.
     

Deel Deze Pagina