Uitgerekend 16 t/m 31 maart 2019

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Suzanne01, 19 mrt 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. lin1989

    lin1989 Fanatiek lid

    27 sep 2014
    1.215
    181
    63
    O die adviezen en opmerkingen idd. Al merk ik wel dat t bij n 2de nu minder is. Dat is fijn

    Grappig is wel dat ik d8 o nummer 2 we weten hoe t werkt. Maar ander kindje ander ritme andere dingen. Dus vind ik t soms best zoeken

    @Mamavandrie34 wat fijn om te lezen dat lea het zo goed doet. En wat zal het gemis van mila onwijs zijn. Wel n heel mooie foto!

    Draagzak/doek. Ik heb de masupi gehad. Na 2 maanden overgestapt op de kokadi. Nu weer n kokadi. Vind m qua meegroeien fijner dan de tula (met klittenband ipv knoopjes)
    Maar er is zo veel op de draagmarkt.
    Op fb is de groep draagpraat. Kun je eens kijken.
    En als je bij Utrecht woont kun je eens langs draagkracht gaan
     
    Spiegeleitje vindt dit leuk.
  2. Izzie7676

    Izzie7676 VIP lid

    18 dec 2017
    5.793
    6.474
    113
    Vrouw
    Ja donkerblauw!
     
  3. Spiegeleitje

    Spiegeleitje Actief lid

    11 feb 2018
    435
    365
    63
    Vrouw
    Hahahahaha zoooo herkenbaar!
     
  4. boogschutter88

    boogschutter88 Fanatiek lid

    23 dec 2013
    1.584
    601
    113
    Vrouw
    Hier zie ik een bruine gloed door het grijze wat hij had. Dus ze verkleuren langzaam. We hebben allebei bruine ogen, maar ik heb echt heel donker bruin en mijn man wat lichter bruin/amandel achtig. Dus ben benieuwd? Mijn oudste heeft ook echt hele donkere ogen.

    Hier voor het eerst met de draagzak de hond uitgelaten, want vanmiddag weer krijsen in de kinderwagen.
    Nou meneertje keek even wat rond maar viel gauw in slaap en toen we binnen kwam bleef hij slapen. Heerlijk.
     
    Spiegeleitje en Kenny83 vinden dit leuk.
  5. cherrytomaatjes

    cherrytomaatjes Fanatiek lid

    30 mrt 2018
    1.807
    1.786
    113
    Vrouw
    Ik kreeg geen meldingen meer, gelijk weer een paar pagina's bij te lezen!
    Bij mij valt het gelukkig redelijk mee met ongevraagde adviezen.

    Wij hebben gisteren met zn drietjes in bad gezeten, dat was zo gezellig! Ik kon toen J honger kreeg zelfs heel relaxst voeden in bad. De pret was op ten duur wel over toen meneer een natte wind liet en er dingetjes rond begonnen te drijven:roflmao:
     
    Dansprinsesje, Tjar85, Citroentje93 en 4 anderen vinden dit leuk.
  6. cherrytomaatjes

    cherrytomaatjes Fanatiek lid

    30 mrt 2018
    1.807
    1.786
    113
    Vrouw
    Ohja en iemand had het over haaruitval? Bij ons heeft ie hele lange bakkebaarden, maar begint hij kaal te worden rondom zn hoofdje. Precies de plekken waar hij op ligt. Jammer wel, hij lijkt net zo'n oud mannetje met een toupetje op:rolleyes::D
     
    Dansprinsesje en Spiegeleitje vinden dit leuk.
  7. boogschutter88

    boogschutter88 Fanatiek lid

    23 dec 2013
    1.584
    601
    113
    Vrouw
    Hihi hier lijkt L op een monnik haar aan de zijkant en redelijk lang achter maar kaal bovenop. Mijn zoontje werd kaal door de hydrofiele luier op zijn bed, doordat hij steeds zijn hoofdje heen en weer te bewoog schuurde het.
     
    Spiegeleitje vindt dit leuk.
  8. Citroentje93

    Citroentje93 Fanatiek lid

    28 feb 2017
    1.724
    909
    113
    Ambtenaar
    Ergens in het Zuiden
    Wat gezellig hier, heb wat pagina's door moeten nemen.

    Viel mij op dat wat kindjes best veel cc binnen krijgen al per voeding. Mijn zoontje krijgt 70 cc per voeding en af en toe 90 cc. Mochten we 90 geven dan spuugt hij super veel. Hij komt wel goed aan en groeit goed. Geboorte gewicht was 2.9 en hij weegt nu 3.6kg.

    Ik houd mij niet echt bezig met sprongetjes ben bang dat ik dan alles een naam wil geven haha ik merk soms dat hij wat huilerig is en soms weer hele chillen dagen en ik vind dat wel oké. Sommige nachten slaapt hij 4.5 u door en dan weer ineens om de 2 u wakker worden. Ben wel erg moe hele dag door en probeer vaak met hem te slapen, maar goed niet sltijd want anders kom ik niet aan mijn taken die dagelijks gedaan moeten worden. ( nog beetje nesteldrang)

    Wie durft er al aan seks te beginnen? Hahah ik durf echt niet meer... zowel lichamelijk als mentaal ben ik er nog niet klaar voor ofzo. Ik zie mezelf ook helemaal niet meer intiem doen??? Ik heb normaal een hoge libido maar nu is die ver te zoeken is dit normaal?,
     
    Tjar85 en Spiegeleitje vinden dit leuk.
  9. cherrytomaatjes

    cherrytomaatjes Fanatiek lid

    30 mrt 2018
    1.807
    1.786
    113
    Vrouw
    @boogschutter88 aaah, ja die hydrofielluier... dat zou heel goed kunnen kloppen o_O Als ik dat geweten had, had ik een spuugdoekje geprobeerd, die zijn misschien iets zachter. Nouja, het hoort er nu eenmaal een beetje bij geloof ik he.

    @Citroentje93 seks gaat hier weer prima, ook na een knip en een scheurtje. Dat had ik ook echt njet gedacht hoor, haha. Ik was bang dat het zeer zou doen of oncomfortabel zou zijn, maar dat was helemaal niet het geval. Maar neem lekker de tijd en ga er voor als jij er weer aan toe bent.
     
    Citroentje93 vindt dit leuk.
  10. cherrytomaatjes

    cherrytomaatjes Fanatiek lid

    30 mrt 2018
    1.807
    1.786
    113
    Vrouw
    Bij ons begint zo rond 20.30 een huil uurtje, als we pech hebben de huil uurtjes. De ene avond huilt hij heel veel en lang, en is hij lichamelijk erg onrustig, de andere valt hij vrij snel in slaap. Maar de laatste dagen heeft het huilen wel de overhand helaas...
    Hebben jullie ook zo'n huil uurtje? En hoe pakken jullie het aan?
     
  11. Suzanne01

    Suzanne01 Bekend lid

    7 mei 2018
    528
    392
    63
    Vrouw
    Ooh wat vervelend! Geen ervaring met huiluurtjes omdat onze spruit zoiezo vaak huilt. Ze heeft na elke voeding last van kramp.. begin me toch wel af te vragen of het wel normaal is na elke voeding.. en als de piek nog moet komen weet ik niet hoe erg het nog moet worden.:$ ik ben toch wel blij als deze fase, met name de 3 maanden voorbij zijn.
     
  12. Jummy123

    Jummy123 Actief lid

    12 jul 2018
    437
    434
    63
    Vrouw
    Neeeee hier gebeurt er nog niets in bed, ik ben ook nog niet helemaal hersteld down under. Ik geef het nog een paar weken de tijd. Intimiteit kon ik me ook niet zoveel
    Bij voorstellen, maar sinds we weer wat vaker knuffelen en echt zoenen begint het weer te komen. Ik denk dat je dat weer moet opbouwen!
     
    Citroentje93 vindt dit leuk.
  13. Jummy123

    Jummy123 Actief lid

    12 jul 2018
    437
    434
    63
    Vrouw
    Hier ook huiluurtjes, eigenlijk alleen s avonds. Soms begint het al om 16.00 uur en soms op 20.00 uur (en alles er tussen in). Na de fles van 22.00 uur is het altijd voorbij. Grote voordeel van de huiluurtjes vind ik dat ze dan lekker moe zijn en de nacht lekker slapen ☺️
    Gisteravond ben ik met een baby huid-op-huid gaan liggen in onze slaapkamer, geen prikkels, klassieke muziek aan, speentje in, en hij was snel rustig! Het schijnt dat ze s avonds alle indrukken en prikkels van de dag verwerken.
     
    Spiegeleitje vindt dit leuk.
  14. Spiegeleitje

    Spiegeleitje Actief lid

    11 feb 2018
    435
    365
    63
    Vrouw
    Hier had de kleine ook vaker last van huilerige uurtjes tussen 18.00u en 22.00u.. dat is sinds n paar daagjes over. Nu is hij 's morgens na zn eerste flesje weer huilerig (sinds 3 dagen). Normaal slaapt hij dan nog in zn bedje van ongeveer 7.30 tot n uurtje of 11u. Maar nu huilt hij rond 8u opeens en is hij stil als ik m pak en rechtop tegen me aan houd.
    Toevallig sinds 2 dagen doe ik dan ook huid op huid in ons bed en is hij stil en slaapt hij op mij! Oh wat heerlijk is dat!
    Vanmorgen weer t zelfde, alleen kon ik helaas niet huid op huid doen vandaag omdat mama weg moest.

    Trouwens, wij hebben de Nuna leaf wippertje te leen.. Jeetje wat is hij in dat wippertje ZEN hey!:eek: Hij slaapt er gewoon in! (Logisch eigenlijk, want ik wil ook wel zo'n wippertje in volwassenen formaat:p..
    Heeft een van jullie die ook toevallig? En hoe zijn jullie kindjes in dat wippertje?
    Huiluurtje is echt weg sinds dat we hem in dat wippertje leggen in de avond!
     
  15. Izzie7676

    Izzie7676 VIP lid

    18 dec 2017
    5.793
    6.474
    113
    Vrouw
    Ja ik heb er eentje, ze vindt t heerlijk, dat zachte geschommel.
    Wij hebben de nuna leaf grow genomen want die kun je ook rechter op verstellen in een zit stand
     
    Spiegeleitje vindt dit leuk.
  16. Spiegeleitje

    Spiegeleitje Actief lid

    11 feb 2018
    435
    365
    63
    Vrouw
    Die heeft mijn moeder ook inderdaad bij haar thuis!
    Wij hebben de oude variant nog van dat wippertje..
     
  17. boogschutter88

    boogschutter88 Fanatiek lid

    23 dec 2013
    1.584
    601
    113
    Vrouw
    Oe hier nog niet intiem. Ondanks dat benden al geheeld is ook nog niet aan toe, savonds gewoon echt moe en stuurt mijn man me naar bed met de kleine Haha. Agh het komt wel weer.

    Huiluurtje met mijn oudste altijd standaard in de avond. Vanaf 21:00 tot 23:00, echt niet leuk!
    Maar L heeft (afkloppen) daar nog geen last van, wel snachts vanaf een uur of 5 gaat hij jengelen. Maar het is inderdaad een manier om alles te verwerken.

    Hier drinkt L nu al een paar dagen snachts om de 3 uur. Maar alleen 1 borst, bij tweede ligt hij al weer diep te slapen en krijg hem echt niet wakkert (luier ook verschoond maar hij knort rustig door) of soms wilt hij gewoon niet. Pff mijn borst staat dan echt op knappen. Maar zou het een teken zijn dat hij eigenlijk wel vol genoeg zit en wie weet straks langer gaat door slapen?

    Pff hier allemaal verkouden, en L ook steeds aan het niezen. Hopelijk blijft hij bespaard. Is zo lastig met dit weer en kleden.
     
  18. Izzie7676

    Izzie7676 VIP lid

    18 dec 2017
    5.793
    6.474
    113
    Vrouw
    Hier eigenlijk geen huil uurtje, ze huilt eigenlijk nooit. Protesteert soms wel hoor maar meer dan een harde wheee is t niet. Ze kan wel huilen , deed ze bij de geboorte maar doet t eigenlijk niet meer ( afkloppen)

    Wel heeft ze s’avonds een cluster uurtje, dan wil ze wel niet wel niet wel niet wel toch niet aan de borst, das tussen 21.00 en 24.00. Ze is dan ook echt klaarwakker
    De afgelopen twee nachten heeft ze om
    24.00 de borst gehad en sliep ze door tot 6.00 en werd ik zelf wakker van lekkende borsten ( hoera ze doen t)

    Ze drinkt nu bijna twee weken volledig aan de borst, wat een feest!

    Wel zit ze helemaal onder de pukkeltjes , lang leve de baby acne
     
    Tjar85 vindt dit leuk.
  19. boogschutter88

    boogschutter88 Fanatiek lid

    23 dec 2013
    1.584
    601
    113
    Vrouw
    :confused:Ohhhh ik wil ook een doorslaap baby. Hij drinkt zo veel je zou denken dat hij daar de nacht op kan...
     
  20. Tjar85

    Tjar85 Bekend lid

    9 apr 2018
    545
    389
    63
    Vrouw
    He allemaal, kreeg ook geen meldingen meer. Dus even een week terug gelezen!

    Hier ook nog geen seks. Buiten dat we er te moe voor zijn, ik fysiek nog niet de oude ben, lijkt het me ook wel even gek om te doen met een Baby naast ons.. maar daar zullen we vast ons weg wel in vinden.
    Van de verloskundige in het ziekenhuis kregen we trouwens te horen dat we beter de eerste 6 weken geen seks konden hebben ivm infectie gevaar. Ben wel eindelijk gestopt met bloeden. Maar het gebied waar de knip is gezet, voelt nog steeds heel raar, een soort verdoofd gevoel. Weet niet of dat door de knip komt of dat het mijn bekenbodem (spier) is. Ze hadden al een gewaarschuwd dat mijn herstel lang zou kunnen duren door de heftige bevalling :(.
    Donderdag controlle in het ziekenhuis. Ben benieuwd.

    Hier ook nog totaal geen schema qua voeden. Meestal begin van de nacht zit er 1x 3,5 uur tussen en daarna meestal elke 2 a 2,5u. Best wel zwaar vind ik de nachten. Tegen 7u is mevrouw echt wakker en staan we maar op. In de ochtend wil ze heel vaak drinken, elke 1 a 2 uur.

    In de avond, meestal precies als wij gaan eten (maakt niet uit hoe laat dat is...) Heeft ze een onrustig/huil uurtje.

    Kijk echt uit naar de tijd dat ze in de nacht wat wat meer tijd tussen de voedingen gaat laten.
     

Deel Deze Pagina