Uitgerekend 16 t/m 31 maart 2019

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Suzanne01, 19 mrt 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jummy123

    Jummy123 Actief lid

    12 jul 2018
    437
    434
    63
    Vrouw
    Ik ben inderdaad al terug gegaan van vijf voedingen naar zes voedingen per dag, zodat de porties kleiner kunnen zijn! Morgen komt pre logopedist mee kijken, ben benieuwd hoe zij er naar kijkt. Hoop dat ze wat tips en tricks heeft!

    Tja, hij was altijd al wat rustiger en minder krachtig dan zijn broer, maar elk kindje is anders natuurlijk. Ik merk wel dat hij zijn hoofdje niet goed rechtop kan houden, dis dat zijn we nu weer volop aan t oefenen. Hadden we nogal laten verslonsen.
    Ik heb de arts van het consultatie bureau net nog gebeld, omdat ik er al een paar nachten slecht van slaap en me er nogal emotioneel onder voel. De arts gaf aan dat ze hem een grens geval vond en dat zoveel zorgen niet nodig zijn. Dus ben weer beetje gerust gesteld gelukkig. Hopelijk vanavond weer een beetje slapen!
     
  2. Jummy123

    Jummy123 Actief lid

    12 jul 2018
    437
    434
    63
    Vrouw
  3. Mamavandrie34

    Mamavandrie34 Fanatiek lid

    4 feb 2018
    2.140
    2.225
    113
    Vrouw
    Wat vond de pre-logopedist? En al een fysiotherapeut gezien?
    Ik ben ook benieuwd hoe het met
    Suzanne gaat!
    En de rest?
     
  4. Citroentje93

    Citroentje93 Fanatiek lid

    28 feb 2017
    1.724
    909
    113
    Ambtenaar
    Ergens in het Zuiden

    Hier gaat het super goed allemaal. Mag niet klagen hij groeit goed drinkt goed en slaapt ook goed gelukkig ♡♡♡ zit nu pas op een roze wolk
     
    Izzie7676, Mamavandrie34 en Spiegeleitje vinden dit leuk.
  5. Suzanne01

    Suzanne01 Bekend lid

    7 mei 2018
    528
    392
    63
    Vrouw
    @Jummy123 snap heel goed dat je even schrikt zeg! Gelukkig lijkt het mee te vallen. Is dat nog zo?

    @Mamavandrie34 wat een mooie fotos! En wat zal het gemis groot zijn:( wel fijn te horen dat het goed gaat met lea!

    Hier heeft L. de observatie gehad. Ze is een week geweest. Erg moeilijk geweest maar ze hebben super goed voor haar gezorgd. Ik was eerst heel bang dat ze haar zouden laten huilen ofzo om haar in een ritme te duwen zoals je veel hoort van ziekenhuizen. Maar dat was absoluut niet het geval. Ze was ook daar erg onrustig maar hebben tips gekregen om haar toch zo optimaal te laten slapen. Ze is ontzettend helder, pittig en huilt heel snel en meteen overstuur. Verder konden hun weinig medische dingen ontdekken. Ze zagen wel reflux en veel krampen. Ik heb daar de ene naar de andere gelpacks zien rondvliegen voor haar krampen:confused: Vandaag hebben we deel 1 van de provocatietest gehad en volgende week moeten we weer voor deel 2.

    Het slapen gaat een stuk beter maar ook nog vaak niet en het is heel moeilijk te ontdekken wanneer ze moe word en haar naar bed moet brengen. Haar signalen zijn niet zo duidelijk omdat ze gewoon veel huilt en soms nog steeds krijsbuien van een paar uur heeft:$ snachts word ze ook nog vaak wakker en wilt dan niet verder slapen. Erg vermoeiend wel. Ik snap haar nog steeds meestap niet en dat maakt me erg onzeker omdat ik dan echt niet weet wat ze wil:(Maargoed, we hopen gauw op betere tijden..

    Hoe gaat het met de rest?
     
  6. Mamavandrie34

    Mamavandrie34 Fanatiek lid

    4 feb 2018
    2.140
    2.225
    113
    Vrouw
    Ach wat moeilijk zo Suzanne! Ik zeg altijd dat de eerste jaar echt moeilijk is en daarna wordt het echt makkelijker, dan kunnen ze al veel beter communiceren! En nu voelt het eindeloos maar het is echt zo om!
     
  7. Jummy123

    Jummy123 Actief lid

    12 jul 2018
    437
    434
    63
    Vrouw
    Het gaat hier weer een beetje de goede kant op! Boys zijn lekker aangekomen in de afgelopen twee weken! Er wordt met Dr Brown fles ook wel wat beter gedronken, maar nog steeds veel onrust tijdens drinken en flessen gaan lang niet altijd op helaas.
    De fysio heeft inderdaad geconcludeerd dat hij minder spierkracht heeft dan de gemiddelde baby. We hebben nu oefeningen om hem sterker te maken. Ik zie nog geen verschil, maar we zijn nu ruim een week bezig, misschien te kort nog. Mrt name zorgen over zijn hoofdje en het gebrek aan balans daarmee. Over twee weken komt fysio weer naar ons toe.
    Verder qua slapen gaat het goed en ze zijn verder vrolijk en lachen veel!

    Klinkt toch wel heftig Suzanne, je kan er natuurlijk niets aan doen, maar t is super vervelend als ze zo huilt en niet wil slapen. Wat willen ze provoceren? Koemelk?
     
    Suzanne01 vindt dit leuk.
  8. Suzanne01

    Suzanne01 Bekend lid

    7 mei 2018
    528
    392
    63
    Vrouw
    Ja koemelk. Ze zit op nutramigen maar krijgt daar heel snel honger van. Dus als ze het niet heeft ga ik liever weer over op gewone voeding. Hier is ze trouwens steeds na 3 kwartier alweer moe. Zijn jullie kindjes ook al zo snel weer moe of kunnen die het wat langer volhouden?

    Ik hoop dat je gauw verbetering ziet! Hier krijgt onze meid ook fysio voor het overstrekken. Onze meid groeit wel heel goed maar drinkt ook veel! Ze is nu bijna 6 kilo.
     
  9. Mamavandrie34

    Mamavandrie34 Fanatiek lid

    4 feb 2018
    2.140
    2.225
    113
    Vrouw
    Ja, 45-60 minuten en dan alweer moe, heel soms meer, een enkele keer 2 uur volgehouden.
     
  10. Izzie7676

    Izzie7676 VIP lid

    18 dec 2017
    5.793
    6.474
    113
    Vrouw
    Hier is de dame overdag heel veel wakker , en doet ze echt korte hazenslaapjes. Daar staat tegenover dat ze al vanaf zes weken oud elke nacht doorslaapt van 21.30 tot 06.30

    Suzanne wat akelig dat je meisje nog zo huilt, dat moet echt gekmakend zijn. Mijn derde was een buikband ( inclusief overstrekking etc) en dat bleek wel koemelk eiwit allergie te zijn. Op pepti deed hij het heel goed.
     
  11. Spiegeleitje

    Spiegeleitje Actief lid

    11 feb 2018
    435
    365
    63
    Vrouw
    Jeetje Suzanne wat heftig! Ik zou me ook radeloos voelen..
    Arm mupje! Konden ze maar al praten op zo'n momenten he :(
     
  12. Mamavandrie34

    Mamavandrie34 Fanatiek lid

    4 feb 2018
    2.140
    2.225
    113
    Vrouw
    Dit draadje is niet zo actief meer, zijn jullie allemaal naar FB verhuisd?
     
  13. Izzie7676

    Izzie7676 VIP lid

    18 dec 2017
    5.793
    6.474
    113
    Vrouw
    Ook daar is t heel rustig. Wat mij betreft blijft dit draadje ook gewoon, vind het heel keuk om
    Iedereen nog te lezen, ook de dames zonder Facebook.

    Bijna een jaar geleden had ik de positieve test in handen, heel raar om te bedenken
     
    Spiegeleitje en Mamavandrie34 vinden dit leuk.
  14. Jummy123

    Jummy123 Actief lid

    12 jul 2018
    437
    434
    63
    Vrouw
    Ja ik vind het ook leuk dit draadje te behouden!
     
    Spiegeleitje en Mamavandrie34 vinden dit leuk.
  15. maaike3

    maaike3 Bekend lid

    31 aug 2009
    772
    255
    63
    ik ook!hoe is het met jullie en de kindjes?
     
    Mamavandrie34 vindt dit leuk.
  16. Dansprinsesje

    Dansprinsesje Fanatiek lid

    15 mrt 2014
    2.913
    3.417
    113
    Exact een jaar geleden ontdekte ik dat ik zwanger was
     

    Bijgevoegde bestanden:

    Spiegeleitje en Zonnetje13 vinden dit leuk.
  17. Jummy123

    Jummy123 Actief lid

    12 jul 2018
    437
    434
    63
    Vrouw
    WoW wat leuk Dansprinsesje! Hier op 7 juli de positieve test in handen! Net nog even terug gekeken naar alle echo foto’s en dikke buiken foto’s. Het blijft een fantastisch wonder! Ik heb ze net emotioneel welterusten gekust en tegen ze gezegd dat ik alles doe om ze gelukkig te maken. Wat kun je veel van je kinderen gaan houden in 4 maanden tijd.

    Maar, genoeg hormonaal gebabbel.
    Het gaat best goed hier, met sprongetjes en vaccinaties is en blijft 2 baby’s pittig. Ze waren weer voldoende aangekomen afgelopen maand, dus vanaf morgen terug naar vijf voedingen per dag. De nachten gaan echt best aardig, er wordt tussen twaalf en zeven vrij aardig geslapen, dus we mogen niet klagen.
    Fysio gaf aan dat ontwikkeling qua kruipen zitten etc waarschijnlijk langzamer zal zijn door minder spierkracht, maar dat het er naar uitziet dat hij alles wel gewoon gaat leren. Drinken blijft wel een aandachtspunt, vanmiddag wilde hij ook ineens maar 50cc en de keer er voor en er na wel 165 cc, dus gemiddels is het ook nog wel prima dan!
    Met mij gaat het mentaal heel goed, voel me steeds stabieler. Fysiek heeft de zwangerschap zijn sporen behoorlijk nagelaten. Nogal altijd rugpijn, bekkenpijn, niet echt dit helaas nog steeds. Doe nu nog rustiger aan in de hoop dat het nog iets meer hersteld voordat ik over vier weken weer moet werken!

    Hoe is het met jullie?
     
  18. Izzie7676

    Izzie7676 VIP lid

    18 dec 2017
    5.793
    6.474
    113
    Vrouw
    Gek he, lijkt wel een vorig leven. Ik dacht er van de week ook aan, word dan ook helemaal weemoedig ( hormonen) er van.

    S. Olène doet t heel goed hier, groeit keurig volgens de middenlijn ( net er onder) en slaapt van 21.30 tot een uur of 07:00 s’ ochtends dus wat dat aan gaat klagen we hier helemaal niet.


    Ze is een ontzettend vrolijk en leergierig kind, met een stem als een scheepshoorn. Ze huilt nooit maar als t haar niet zint dan gilt ze kneiterhard, zo hard dat je heel snel haar op pakt hahaha druifje is t

    Sinds een paar dagen rolt ze zich op haar buik en wanneer we haar op schoot hebben staat ze steeds op, we moedigen dat niet heel erg aan omdat ze net drie maanden is. Doe maar even gewoon baby zijn nog.


    Hoe is het met alle andere mama’s?
     
  19. Zonnetje13

    Zonnetje13 Fanatiek lid

    17 aug 2015
    1.186
    541
    113
    Hé, wat leuk dat er hier nog mensen actief zijn!

    @Suzanne01 jéétje wat een zware eerste maanden hebben jullie nu zo! Ik weet natuurlijk een beetje hoe het is van mijn eerste zoontje, de eerste 2 jaar van zijn leven hebben in het teken gestaan van allergieën (en veeeel huilen, ziek zijn en weinig slaap).
    Toen hij 9 maanden was wilden ze hem ook een week opnemen omdat ze niet geloofden dat hij voor zoveel allergisch was. Wij hebben dat toen niet gedaan. Met behulp van een dieetiste zagen we duidelijk waarop hij reageerde en hebben het op die manier helemaal uitgevogeld.
    Mijn baby zoontje overstrekte ook heel erg, kinderfysio hielp niets. We zijn toen met hem naar een osteopaat geweest en al na één keer overstrekte hij niet meer!
    Zij voelde dat zijn linker heup, sleutelbeen en nek vast zaten, waarschijnlijk door de snelle bevalling. Misschien ook voor jouw dochter een idee?

    Oh, wat heerlijk om te lezen dat het verder goed gaat met iedereen en dat sommige baby's al zo lang slapen 's nachts!
    M.ateo sliep eenmalig van 20.00 tot 02.30, maar normaal gesproken wil hij nog 2-3 flesjes per nacht. Vermoeiend maar ach. Als hij kleinere beetjes drinken fijn vindt is dat misschien beter voor zijn maag :) Daarbij accepteert hij het sinds kort dat mijn man de nachten doet, dus gelukkig wisselen we af (man werkt momenteel niet).
    Verder heeft hij sinds de geboorte een heel dikke bult op zijn hoofd. Het blijkt een bloeduitstorting van de bevalling te zijn (de bevalling duurde in totaal 1 uur) :eek:. Die is verkalkt en nu is het een dikke harde bult, waar hij ook best last van kon hebben gehad (naar mijn idee wel iig, veel misselijk de eerste weken en aan zijn haren trekken). Zo zielig!
    Gelukkig groeit het vanzelf weg, maar dat kan wel maanden duren schijnt het..

    Enne, hoe zit het met jullie hormonen?
    Ik moet zeggen dat ik namelijk alweer behoorlijk veel kriebels voor nog een kindje heb..:|
    Had ik na mijn eerste helemaal niet!
    Man wilde het laatst zelfs al onveilig doen maar ik voelde dat mijn lichaam er nog niet klaar voor is (vandaag is zoontje 3 maanden).
    Maar de kriebels zijn er wel, haha..:rolleyes:
     
  20. Zonnetje13

    Zonnetje13 Fanatiek lid

    17 aug 2015
    1.186
    541
    113
    Deze foto is van 3 weken geleden (gok ik, tijdsbesef is nog een beetje weg). Momenteel is zijn haar nog wat langer haha. Blijft bijzonder!
     

    Bijgevoegde bestanden:

    cherrytomaatjes en Spiegeleitje vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina