Uitgerekend 16 t/m 31 maart 2019

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Suzanne01, 19 mrt 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. cherrytomaatjes

    cherrytomaatjes Fanatiek lid

    30 mrt 2018
    1.807
    1.786
    113
    Vrouw
    @Spiegeleitje leuk he, dat eerste hapje! Hier heeft J gisteren zn eerste hapje op, wortel. Hij zit altijd bij ons aan tafel met eten, hij zat steeds gebiologeerd te kijken hoe wij aten.
    Hij hapte het naar binnen alsof hij al tijden hapjes at, en zonder te verbliken of blozen. Daar moesten wij dan wel weer om lachen:p
     
    Spiegeleitje vindt dit leuk.
  2. Suzanne01

    Suzanne01 Bekend lid

    7 mei 2018
    528
    392
    63
    Vrouw
    Hoe gaat het met iedereen en de babys?? Hier gaat het nu redelijk. Ons hongerlapje drinkt alleen nu ontzettend veel en komt nu weer eerder om een fles. Begonnen met hapjes maar dat vind ze nog niet echt wat haha. Hoeveel slapen jullie kindjes nog overdag?? Hier slaapt ze ongeveer 3 a 4 uurtjes. Ze kan meestal maar anderhalf uur/2 uur wakker zijn. Slapen gaat nog steeds met veel huilen maar dat zal wel bij haar horen denk ik. Op visite haar laten tukken lukt ook niet. Dan moet ik echt naar huis anders zit ik met een gillende baby. Verder groeit ze als kool! En weegt nu ongeveer 7.5 kilo. Ze heeft haar voetjes nu ondekt. Super schattig! 20190723_154618.jpg Ben benieuwd hoe het met de rest gaat.
     
  3. Mamavandrie34

    Mamavandrie34 Fanatiek lid

    4 feb 2018
    2.140
    2.225
    113
    Vrouw
    Wat een schatje suzanne!
    Lea is een ontzettend zoete baby. Misschien ook omdat ze altijd bij ons is, ze heeft nooit alleen geslapen, altijd in de drager of op schoot. Ze huilt vrij weinig.
    Ze was 10 dagen terug 6.2 kilo meen ik, en 60 cm ofzo. Ze is niet zo groot. Prikjes gingen goed, eigenlijk geen bijwerkingen.
    We zijn nu op vakantie in zuid-frankrijk bij mijn ouders, ze vermaakt zich prima, kan echt een uur lang zoet spelen op haar kleedje, zo herinner ik me haar broers niet. Ze pakt nu echt gericht dingen die boven haar hoofd hangen, en haar voeten. Rollen lukt nog niet maar ze oefent heel hard.
    Ze heeft geproefd aan een nectarine en een banaan, maar dat is het, we wachten nog even met echt aanbieden. Likje hier of daar. Ze krijgt nog volop borstvoeding.
    Ik mis Mila vreselijk, er zijn dagen dat ik me afvraag of het ooit minder wordt. We komen allemaal mijlpalen en eerste keren tegen en dan denk ik dat we twee baby’s hadden moeten hebben :cry: vliegen, bij mijn ouders logeren, naar het strand.... dat zal Mila nooit doen :cry:
     

    Bijgevoegde bestanden:

    Zonnetje13 en Spiegeleitje vinden dit leuk.
  4. Jummy123

    Jummy123 Actief lid

    12 jul 2018
    437
    434
    63
    Vrouw
    Jeetje, wat is het al lang geleden dat we ons lief en leed van de zwangerschap met elkaar deelden en met elkaar meeleefden. Het is toch best bijzonder op dit forum, zonder dat we elkaar kennen.

    Hier gaat het eigenlijk best goed. Volgende week gaat het echte leven weer beginnen. Ik ben vijf maanden fulltime thuis geweest en vanaf dinsdag moet ik weer werken,
    Komen de oma’s oppassen en gaan ze naar het kdv. Ik ben ontzettend benieuwd hoe het allemaal zal gaan. Ik vind het ook wel heel spannend en ben bang dat 32u eigenlijk teveel is (minder is niet mogelijk in m’n functie). Qua hapjes gaat banaan echt heel goed, pompoen ook nog wel en wortel, brocolli en bloemkool iets minder. Twin 1 heeft nog steeds dagen dat hij echt te weinig drinkt maar ook dagen dat het eigenlijk best goed gaat. De zorgen daarover zijn een beetje weg. De fysio is redelijk tevreden over zijn vooruitgang dus ook daar weinig zorgen meer over. Verder weinig spannends, behalve dan dat ik op zie tegen het “normale” leven straks!
     
    Spiegeleitje en cherrytomaatjes vinden dit leuk.
  5. cherrytomaatjes

    cherrytomaatjes Fanatiek lid

    30 mrt 2018
    1.807
    1.786
    113
    Vrouw
    En @Jummy123 , hoe was je eerste werkweek?
     
  6. Zonnetje13

    Zonnetje13 Fanatiek lid

    17 aug 2015
    1.186
    541
    113
    Geen idee of hier nog iemand actief is, maar ik ben weer zwanger!:D:rolleyes:
     
    Spiegeleitje en Mamavandrie34 vinden dit leuk.
  7. Mamavandrie34

    Mamavandrie34 Fanatiek lid

    4 feb 2018
    2.140
    2.225
    113
    Vrouw
    Gefeliciteerd!
     
    Zonnetje13 vindt dit leuk.
  8. Spiegeleitje

    Spiegeleitje Actief lid

    11 feb 2018
    435
    365
    63
    Vrouw
    Oh wat geweldig! Super! Hoever ben je nou dan?:D
     
    Zonnetje13 vindt dit leuk.
  9. Spiegeleitje

    Spiegeleitje Actief lid

    11 feb 2018
    435
    365
    63
    Vrouw
    Oh ik zie t al.. jullie favo-maand APRIL hahaha hoe toevallig! Leuk!
     
    Zonnetje13 vindt dit leuk.
  10. Zonnetje13

    Zonnetje13 Fanatiek lid

    17 aug 2015
    1.186
    541
    113
    Hihi bedankt!
    Ja hahaha echt stom toeval. Van mijn tweede (toen ik hier actief was) was ik 27 maart uitgerekend maar die besloot te wachten tot het april was.
    Deze keer ben ik als het goed is 30 april uitgerekend (nu bijna 7 weken dus), ben benieuwd of deze dan ook echt weer in april geboren gaat worden haha!
     
    Mom86 vindt dit leuk.
  11. Jummy123

    Jummy123 Actief lid

    12 jul 2018
    437
    434
    63
    Vrouw
    WoW van harte gefeliciteerd!
     
    Zonnetje13 vindt dit leuk.
  12. cherrytomaatjes

    cherrytomaatjes Fanatiek lid

    30 mrt 2018
    1.807
    1.786
    113
    Vrouw
    @Zonnetje13 gefeliciteerd wat leuk!! Ik vroeg me al af of er binnekort weer iemand zich zou melden met een zwangerschap:D Bij mij gaat het af en toe ook wel weer kriebelen, maar mn man trekt het echt nog niet haha!
    Hoe voel je je?
     
    Zonnetje13 vindt dit leuk.
  13. Zonnetje13

    Zonnetje13 Fanatiek lid

    17 aug 2015
    1.186
    541
    113
    Dank jullie wel! :D

    Haha @Mupp kun je nog wel even geduld hebben?
    Ik heb voor mijn tweede zooo lang op mijn man moeten wachten, ik werd er echt gek van haha.

    Ik voel me op dit moment toevallig even heel misselijk, maar verder ben ik dat niet zo vaak gelukkig. Wel merk ik dat mijn bekken alweer pijn beginnen te doen. Ik draag mijn babyzoontje ook nog veel natuurlijk en zo lang is de bevalling ook nog niet geleden dus dat voel ik wel ;)
    Buiten dat heb ik al 2 weken ontzettende oorontsteking en dat is vervelender dan alle kwaaltjes bij elkaar :cry:

    Hoe gaat het met jullie?
     
  14. cherrytomaatjes

    cherrytomaatjes Fanatiek lid

    30 mrt 2018
    1.807
    1.786
    113
    Vrouw
    Ja, ik kan zeker nog wel even wachten. Mn man heeft 1.5 jaar geleden een burn out gehad, en met een kleintje erbij is natuurlijk best intensief. Met één uk is het nu nog leuk, twee zo kort op elkaar zou to much zijn. Ook voor mij trouwens, eerat maar even het wiel uitvinden met deze uk haha! Maar ik hoop dat hij niet nog 2 jaar wil wachten voor we voor een tweede gaan, als t aan mij ligt wachten we niet nog een jaar.

    Hoe ging dat bij jullie dan @Zonnetje13 en wanneer wilde jou man voor de tweede? En hoe komt het dat hij lang wilde wachten voor de tweede, maar de derde wel vrij vlot? Misschien kan ik er nog wat van opsteken haha!

    Vervelend die oorontsteking! En dat je nu al last van je bekken hebt, het is natuurlijk best zwaar allemaal voor je lijf. Ik voel t ook nog wel als ik een intensieve dag heb gehad.
    Maar hopelijk kan je ook nog wel genieten van het zwanger zijn! :D Hou je ons op de hoogte?;)
     
    Zonnetje13 vindt dit leuk.
  15. Jummy123

    Jummy123 Actief lid

    12 jul 2018
    437
    434
    63
    Vrouw
    Hier gaat t goed! Werken en de tweeling blijft zwaar. Ik geef mezelf tot eind van het jaar om te bepalen of het haalbaar is met deze baan 32u per week. Ik vind het wel heel leuk om weer te werken, dat vind ik eigenlijk het belangrijkste. Ik zou wel liever minder uur werken maar dat kan niet in deze baan, dus dan zou ik op zoek moeten gaan naar een andere baan. Maar goed, eerst maar eens kijken hoe het gaat komende maanden.

    Met de boys gaat het behoorlijk goed! Baby 1 blijft een matige drinker, wel dol op brood en fruit gelukkig, melk uit de fles niet zo. Hij komt zon 80gr per week aan, wat net wat weinig is, hij is de afgelopen maanden van -1 naar -2 lijn gegaan. Ik kan me daar nog steeds wel zorgen om maken. Maar het is een vrolijk ventje gelukkig! Qua slapen en ritme denk ik dat we geluk hebben, ze slapen behoorlijk goed!

    Verder blijft het gewoon zwaar, altijd dubbel flesjes, eten, bad, was, etc. Ik ben dan ook structureel heel erg moe, waardoor ik weinig energie heb, ik sport ook niet (ook snel last van bekken nog steeds) en ik kan vooral slechter beslissingen nemen merk ik. Toch maken de boys het allemaal zo ontzettend de moeite waard, vooral als ze samen “spelen” en om elkaar moeten lachen, dan smelt mijn hart en voel ik me intens gelukkig!
     
    Zonnetje13 en cherrytomaatjes vinden dit leuk.
  16. Jummy123

    Jummy123 Actief lid

    12 jul 2018
    437
    434
    63
    Vrouw
    Ik ben ook heel
    Benieuwd hoe het met de andere mama’s gaat?!
     
  17. Zonnetje13

    Zonnetje13 Fanatiek lid

    17 aug 2015
    1.186
    541
    113
    Ik kan me voorstellen dat dat super intensief is! Dubbel zo intensief als met één baby, denk ik. En een baan van 32 uur ernaast..respect hoor! Je zorgen om zijn gewicht/weinig willen eten of drinken herken ik. Mijn zoontje ging van +2 naar +1, alsnog een goed gewicht natuurlijk, maar ik zie de lijn wel steeds verder zakken. Vaak drinkt hij maar 100ml per fles... dan wel in totaal rond 800ml per 24u, ik dacht zelf dat dat goed was maar op het cb zeggen ze dat dat wel een beetje weinig is :/
    Ik probeer het maar los te laten, hij is zoals jij schrijft ook heel vrolijk en energiek!

    Vinden jullie het ook leuk om een foto te delen van jullie baby? Ik vind dat zo leuk om te bekijken hihi:rolleyes:
    Bij deze een van die van mij! Oké twee dan, om even zijn haar te showen (wat ik overigens iedere dag moet wassen omdat hij anders mini dreads krijgt op zijn achterhoofd XD). Hij krijgt ook nog eens krullen, ik wou maar dat ik zijn haar had :D
     

    Bijgevoegde bestanden:

    Mamavandrie34 en cherrytomaatjes vinden dit leuk.
  18. Zonnetje13

    Zonnetje13 Fanatiek lid

    17 aug 2015
    1.186
    541
    113
    Snap ik heel goed! Mijn man kwam ook 1,5 jaar geleden in een burnout terecht en hij vindt het soms wel zwaar met twee kinderen.. Maar daarnaast geniet hij ook veel en speelt hij veel met ze. Voor hem is het het meest belangrijk ook ruimte voor zichzelf te nemen, te blijven sporten en de natuur in te gaan. Wat helpt voor jouw man?
    Mijn man vond de overgang van geen kind naar één kind echt een shock. Die bevalling was ook niet fijn, het was allemaal een soort van negatieve roes waar we toen in zaten. Ook had ons zoontje veel allergieën, waardoor hij de eerste 3 maanden vrijwel non stop huilde. Daar hebben we echt lang van bij moeten komen. Vanaf dat hij 1 jaar was wilde ik er weer voor gaan. Mijn man wilde wel onveilig vrijen, maar eigenlijk voelde hij er pas écht de ruimte voor toen ik daadwerkelijk zwanger werd en bleef (ook nog 3 miskramen gehad), toen onze eerste zoon net 3 was.
    Nu met de tweede voelde het meteen zo makkelijk en natuurlijk allemaal. Het scheelt natuurlijk dat het ook echt een heel makkelijke baby is, die altijd tevreden is, super geduldig, en heel erg vrolijk. En met een tweede weet je al hoe het is om een kind te hebben! Dat vind ik zo fijn, er is vrijwel geen onzekerheid, je bent al een tijdje ouders dus je weet precies hoe het gaat zeg maar.
    Al gauw hadden we het erover welk voorbehoedsmiddel we gingen gebruiken maar allebei gaven we aan dat het juister voelde om de natuur haar gang te laten gaan :)
    Wel moet ik zeggen dat mijn man lichtelijk in shock was toen ik de positieve test had haha.. hij zei dat hij twee eigenlijk wel genoeg had gevonden... Maar ik ken hem, hij is altijd in shock als ik zwanger ben :p Om vervolgens tijdens de zwangerschap bij te draaien haha.
     
    cherrytomaatjes vindt dit leuk.
  19. Suzanne01

    Suzanne01 Bekend lid

    7 mei 2018
    528
    392
    63
    Vrouw
    @Jummy123 dat lijkt me inderdaad erg zwaar! Jammer dat je niet minder kan werken. Dat zou wel een mooie oplossing zijn geweest.

    @Zonnetje13 wat een mooie bos haar! Die van ons heeft ook zoveel haar en idd veel klitten. Soms moeten we het eruit knippen. Vind het super leuk voor jullie dat jullie weer in verwachting zijn! Ik zou er echt niet aan moeten denken hoor, maar dat is weer een ander verhaal:rolleyes:

    Fijn dat de kindjes het zo goed doen!
    Hier is het nog steeds heel zwaar met onze meid. Zeurt nog steeds erg veel en wilt weinig(of teveel).
     

    Bijgevoegde bestanden:

    Spiegeleitje, Zonnetje13 en cherrytomaatjes vinden dit leuk.
  20. cherrytomaatjes

    cherrytomaatjes Fanatiek lid

    30 mrt 2018
    1.807
    1.786
    113
    Vrouw
    Nah das ook toevallig, snap dat het dan herkenbaar klinkt. Bedankt voor het delen van jou verhaal, fijn om te lezen dat het bij anderen óók goed gekomen is. Soms zie ik wel eens wat beren op het pad omdat mn man nog niet helemaal de oude is, maar dat kan dus nog helemaal goed komen.
    Fijn dat jou man energie haalt uit dingen zoals sporten en de natuur:thumup:
    Wat voor die van mij werkt en waar hij energie van krijgt weet hij volgens mij zelf niet helemaal, dat maakt het wel eens lastig. Hij heeft een flinke knieblesure waardoor hij niet meer kan sporten, ook niet in de toekomst. Daar baalt hij erg van, want sporten was echt zn ding. Hij zit nu veel op de bank naar schermen te kijken, terwijl ik dan denk; "Ga wat doen, hup naar buiten". Hij vind het wel heerlijk om met J te spelen, misschien dat die hem straks wél naar buiten om te wandelen/voetballen/ zwemmen etc:p
     

Deel Deze Pagina