Uitgerekend 16 t/m 31 maart 2019

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Suzanne01, 19 mrt 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Dansprinsesje

    Dansprinsesje Fanatiek lid

    15 mrt 2014
    2.913
    3.417
    113
    69E68A3C-A988-42FA-AB2E-136E79199A81.jpeg Louie kruipt/tijgert al heel het huis rond
    Niets is nog veilig
    Hij begint zich ook recht te trekken
     
    cherrytomaatjes vindt dit leuk.
  2. Suzanne01

    Suzanne01 Bekend lid

    7 mei 2018
    528
    392
    63
    Vrouw
    @Dansprinsesje oohhh wat is hij snel! Hier doet ze dit nog niet. Wat ontzettend vervelend dat het lichamelijk niet zo goed gaat. Zal je vast belemmeren in het dagelijks leven dan. Beterschap!

    @Spiegeleitje wat een leukerd! Gaat hard he allemaal. Leuk die foto's:)
     
  3. cherrytomaatjes

    cherrytomaatjes Fanatiek lid

    30 mrt 2018
    1.807
    1.786
    113
    Vrouw
    @Dansprinsesje ik koest even googlen wat spamofilie is, wat rot zeg! Had je dit achteraf altijd al of is het ook getriggerd door je zwangerschap?
    Ik zag dat Louie L op zn knietjes zit en kruipt, wat knap zeg!

    @Spiegeleitje, leuk die foto's op zon kleed! Lekker ventje is het zeg :)

    Voor de dames die al kruipende mini's hebben, hebben jullie veel verplaatst of veranderd in huis? Wij hadden een rijdend salontafeltje en een varen. Beide een ander plekje gegeven. De varen was bijna helemaal kaal geplukt. Broccoli lust ie niet, maar varenblaadjes vind J héérlijk :p
     
  4. cherrytomaatjes

    cherrytomaatjes Fanatiek lid

    30 mrt 2018
    1.807
    1.786
    113
    Vrouw
    20191121_131119.jpg
    Blij ei
     
    Mamavandrie34 vindt dit leuk.
  5. Izzie7676

    Izzie7676 VIP lid

    18 dec 2017
    5.793
    6.474
    113
    Vrouw

    Hoi

    We hebben hier een hele moeilijke tijd achterde rug ( en voor de boeg)

    Ik heb hier wel eens geschreven dat ik na de keizersnede nog last had van bloedverlies. Ik ben daar uiteindelijk begin augustus mee naar mn gyneacoloog gegaan. We gingen er beiden vanuit dat het een niche betrof. Ik heb hier zelfs nog een topic over geopend destijds.

    Bij onderzoek bleek echter dat het foute boel was. Niet een beetje fout maar heel erg fout. Na drie weken van scans en onderzoeken en biopten werd vast gesteld dat ik.baarmoederhalskanker heb. De tumor was ongeveer 5 cm groot . Dit verklaart achteraf waarom mij bevalling eindigde in een keizersnede.

    Half september ben ik begonnen aan een intens behandel traject bestaande uit zes wekelijkse chemokuren. 25 uitwendige bestralingen en 2 x 24 uur inwendig bestralen.

    Eind november is de eerste check geweest en zo op oog is dr behandeling volledig aangeslagen en is er geen tumor meer te zien. In januari krijg ik mijn eerste mri scan en hoop dat ook daar niets meer op te zien is.

    We zijn hierdoor met een rotklap van onze roze wolk getrapt. Fysiek gaat het heel goed met mij.maar mentaal natuurlijk minder goed. Ook blIjft de vraag hoe het kon dat ik elke twee weken een inwendige echo kreeg en er nooit jets gezien is.

    Met de jongedame gaat het heel goed, ze kruipt al anderhalve maand en gaat overal aan staan, soms zelfs los, waar ze zelf van schrikt.
     
  6. Suzanne01

    Suzanne01 Bekend lid

    7 mei 2018
    528
    392
    63
    Vrouw
    Oh jeetje.. wat enorm heftig! Het heeft dus ook nog een hele tijd geduurd voor het ontdekt is. Ik hoop zo voor jullie dat het goed blijft gaan! Heb je wel genoeg hulp? Kan me er geen voorstelling van maken wat er door jullie heen gegaan moet zijn. Wat een nachtmerrie. Heel veel sterkte en een dikke knuffel!

    Fijn dat je meisje het zo goed doet!
     
  7. Izzie7676

    Izzie7676 VIP lid

    18 dec 2017
    5.793
    6.474
    113
    Vrouw
    Mijn gyneacologe zei het direct dat ze dacht dat het kanker was. In drie weken tijd heb ik toen twee keer een biopsie laten nemen, twre mri scans, een pet scan en een second opinion gehad. Lijkt heel lang maar is waanzinnig snel. Op 28 augustus hoorden we officieel dat hrt kanker was en op 18 september kreeg ik mijn eerste chemo en bestraling.

    Na de eerste drie bestralingen kreeg ik een enorme bloeding waardoor ik vijf dagen ben opgenomen en uiteindelijk een bloedtransfusie moest. Dit bleek achteraf na weer een scan niet te komen van de tumor die groeide maar juist door het krimpen van de tumor. Die ging daardoor enorm bloeden.

    Ik ben ook noodgedwongen gestopt met borstvoedin. Heb nog overwogen het weer op proberen te bouwen maar besloten dit niet te doen omdat ik die energie beter kan gebruiken voor mijn eigen herstel.

    En achteraf gezien kan opbouwen ook niet meer omdat door t bestralen mijn eierstokken kapot zijn bestraald. Daardoor ben ik nu vervroegd in de overgang en dat zou heel lastig worden om de voeding weer op gang te krijgen.

    Ik heb dochter 5 maanden zelf kunnen voeden en dat is ook goed
     
  8. Mamavandrie34

    Mamavandrie34 Fanatiek lid

    4 feb 2018
    2.140
    2.225
    113
    Vrouw
    Oh Izzie wat schrik ik van je verhaal! Wat een nachtmerrie! Ik hoop heel erg dat je in januari goed nieuws krijgt!
     
    Izzie7676 vindt dit leuk.
  9. cherrytomaatjes

    cherrytomaatjes Fanatiek lid

    30 mrt 2018
    1.807
    1.786
    113
    Vrouw
    He @Izzie7676
    Goed om weer van je te horen, ik moet nog geregeld aan je denken. Met 5 maanden borstvoeding heb je je mini inderdaad een hele goede start gegeven.
    Wel heel rot dat je na alle sores nu ook nog eens vervroegd in de overgang gaat...
    Hopelijk blijft je herstel goed doorzetten en krijg je in januari goed nieuws
     
    Izzie7676 vindt dit leuk.
  10. Tjar85

    Tjar85 Bekend lid

    9 apr 2018
    545
    389
    63
    Vrouw
    Hé allemaal, krijg inderdaad geen meldingen, heel raar. Moest flink terug lezen om te kijken hoe het met jullie allemaal gaat.

    P is nu 9 maanden en gaat heel goed.
    Hier zitten we in een enorme (postitieve) sprong. Afgelopen twee weken heeft P het kruipen en kllimme helemaal ontdekt. Trekt zich steeds vaker op. Niks in huis is meer veilig! Haar eerste tandje is ook eindelijk door (zat er al heel lang aan te komen maar zette maar niet door). Begint de worden stop en nee steeds beter te begrijpen en luistert hier meestal ook naar ;).

    Sinds 5 dagen zijn we begonnen met een slaapcoach. P wilde alleen aan de borst of in ons armen in slaap vallen. Ze liet zich daarna heel slecht weg leggen in haar bedje en werd elke uur a twee uur wakker. Dan begon het in slaap wieg/voed riedeltje weer opnieuw. Het brak ons echt volledig op. Ook nog verhuisd in oktober. Alles bij elkaar heeft er behoorlijk ingehakt.

    Vrienden van ons hadden hele goede ervaring met deze slaapcoach en methode. Het gaat echt uit van de veilige hechting en is borstvoeding vriendelijke. Wat noodzakelijk is want P drinkt nog steeds slecht uit een flesje (inmiddels wel heel goed uit een rietjes en 360 beker!).
    De eerste nacht was vreselijk, maar de tweede nacht al.zo veel beter. En sinds gister gaat het super. Overdag slaapt ze ineens veel langer, in de nacht om 22.00 een droom voeding en na 02.00 mag ze nog 1 voeding. Op ten duur gaan we die nacht en avond voeding ook proberen af te bouwen. Maar voor nu maakt het zo'n giga verschil dat ze zelf in slaap kan vallen zonder drama. We zien echt niet en blijer kind!
    Had echt niet verwacht al zo snel zo'n goed resultaat te zien!
     
    Spiegeleitje vindt dit leuk.
  11. cherrytomaatjes

    cherrytomaatjes Fanatiek lid

    30 mrt 2018
    1.807
    1.786
    113
    Vrouw
    Wat ontzettend fijn dat de slaaptraining helpt, en wat snel ook! :thumup:
     
    Tjar85 vindt dit leuk.
  12. cherrytomaatjes

    cherrytomaatjes Fanatiek lid

    30 mrt 2018
    1.807
    1.786
    113
    Vrouw
    @Tjar85, vergat ik nog te vragen. Wat is er nu veranderd dat ze nu zoveel beter slaapt? Is dat een beetje uit te leggen?
     
    Tjar85 vindt dit leuk.
  13. Tjar85

    Tjar85 Bekend lid

    9 apr 2018
    545
    389
    63
    Vrouw
    Het grootste probleem was dat P niet zelf in slaap kon vallen. Dit is iets wat veel kinderen uit zich zelf kunnen, maar wat je sommige kinderen echt moet leren.
    De methode die we gebruiken heet de 'shuffel'methode. De eerste drie nachten zit je naast haar bedje, mag fysiek contact etc, nacht 4, 5 en 6 zitten we midden in haar kamer, zodat ze ons kan zien horen en nacht 7, 8 en 9 zitten we in de deuropening. Ip pakken we haar niet op als ze huilt, tenzij ze hysterisch wordt, dan mogen we haar altijd troosten. Maar we leggen haar terug in bed voordat ze in slaap valt.

    De eerste nacht was ze heel vaak wakker en erg verdrietig en boos dat ik haar niet meteen ging voeden bij elk huiltje. De tweede nacht ging al zoveel beter. Afgelopen nacht was nacht 5, ze heeft toen ik. 22.00 een droom voeding gehad en ik half 3 nog een voeding..daarna doorgeslapen tot 06.40. Dit is echt al een enorm verschil. Ze kan nu zelf in slaap vallen als ze in de nacht even wakker wordt. Volgende stap word om de nachtvoeding en uiteindelijk ook de voeding van 22.00 af te bouwen.

    We leren haar nu andere slaapassociaties, r aan.de.borst of op ons in slaap vallen.
    Houden nu een super strak avond/slaap ritueel. Dat geeft haar houvast en veiligheid.

    Overdag letten we heel sterk op de wakker tijden. Ze mag niet langer dan 2 uur wakker zijn. Want als ze te.moe.wordt valt ze niet meer in slaap. Ze slaapt ineens heel veel en.lang over dag sinds ze zelf in slaap kan vallen. Heeft nooit langer dan 45 minuten achter elkaar geslapen overdag. Slaapt nu ineens 2 uur achter elkaar! Arme kind was gewoon chronische oververmoeid.
    O ja en zo veel.mogelijk slaapjes in haar bedje. Want in de wagen/auto/draagzak etc komen ze.in een.minder diepe slaap waardoor ze sneller wakker worden en minder goed uitrusten.

    http://sleepagency.com/over/over-slaap-coaching/

    Als het ons.lukt om P door te laten slapen dan ga ik hier gewoon zelf werken !
     
    Spiegeleitje en cherrytomaatjes vinden dit leuk.
  14. Suzanne01

    Suzanne01 Bekend lid

    7 mei 2018
    528
    392
    63
    Vrouw
    Hier ga ik eens over nadenken @Tjar85 .
    L slaapt ook slecht en zeurt veel. Ik weet dus niet of het vermoeidheid is. L laat ook bijna geen signalen zien dus ik weet zelf nog steeds niet wanneer ze nou echt moe is. Vaak doe ik haar dus ook te vroeg of te laat naar bed. Zoals jij het nu doet, doen wij het eigenlijk ook maar het word hier niet echt beter. Ze weet hoe ze zelf in slaap moet vallen want ze slaapt altijd in haar bed, maar het gaat bijna nooit zonder slag of stoot. Eerder ging L meestal 7 uur/ half 8 naar bed. Maar laatste weken gaat ze nooit eerder dan 9 of 10 uur slapen. Erg vermoeiend. De slaapjes komen nu ook niet zo goed meer uit zodat ze rond 7 uur moe genoeg is.

    Huilde jouw dochter in het begin lang voor ze ging slapen?
     
    Spiegeleitje vindt dit leuk.
  15. Spiegeleitje

    Spiegeleitje Actief lid

    11 feb 2018
    435
    365
    63
    Vrouw
    Wat interessant om te lezen!
    Best zielig eigenlijk he, maar wel zoveel beter voor haar. Ze is eigenlijk n soort van aan t "afkicken " he.. En wat goed dat jullie al zo'n positieve vooruitgang zien, super!
     
  16. Mamavandrie34

    Mamavandrie34 Fanatiek lid

    4 feb 2018
    2.140
    2.225
    113
    Vrouw
    @Tjar85 hoe gaat het slapen nu, ik ben heel benieuwd of zo’n slaaptraining echt werkt!
    Hoe gaat het met de rest?
    Hier gaat alles gewoon zijn gangetje, verdriet is er nog veel, maar we genieten ook van onze lieve Lea!
    We gaan eind april verhuizen, het nieuwe huis wordt nu verbouwd, heel spannend!
    Begin februrai gaat Lea voor het eerste naar de opvang, dat vind ik spannend... na de Paasdagen ga ik weer werken, dat vind ik ook spannend.
    Een heleboel spannende dingen dus!
     
    Spiegeleitje vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina