Ik snap je gevoelens en je twijfels echt héél erg goed, maar hou het dikgedrukte echt in je achterhoofd en laat je niets aanpraten. Wat voor jullie werkt is het meest gezonde voor je baby!
@Lievekleine88 Vandaar, ik hoop voor je dat het spontaan begint dan! Zou wel fijn zijn @Fraser Wat fijn dat alles goed was! En qua borstvoeding/flesvoeding moet iedereen idd zelf weten en een keuze in maken. Gestreste mama heeft de baby ook helemaal niks aan.
In geval van medicatie die je nodig heb zou ik ook zeker voor flesvoeding gaan. De baby zal er niet minder op groeien. Ik vond borstvoeding wel erg makkelijk omdat zodra de baby huilt je direct je tiet bloot kan gooien geen gedoe met flesjes maken enzo. Vooral in de nachten, maar bij mij ging de bv ook allemaal heel makkelijk en heb ik er niks voor hoeven laten.
@Fraser geen excuses, praat mee als je er fut voor hebt en anders even niet @Cobon als voorargument voor een thuisbevalling zou denk ik voor mij nu het belangrijkst zijn dat je daarna gewoon alle rust hebt. Geen gesjouw met de baby en een wankel gestel, maar gewoon lekker meteen op je eigen plek. Ik kon me vorige keer wel redelijk goed ontspannen tijdens de ontsluitingsfase, ook in de klinische omgeving, dus dat is voor mij wat minder van belang al is het altijd prettig. Verder heb ik vorige keer geen pijnstilling gehad en duurde het vrij lang omdat ik veel op eigen kracht moest doen. Ik weet dus al dat ik dat ook aankan mocht het weer nodig zijn (al hoop ik natuurlijk op reguliere persweeën zodat mijn lichaam het gewoon zelf wat beter oppakt). Dat eigenlijk
He meiden! Baby begint flink te groeien! En dat is te voelen! Af en toe voel ik me echt een wrak! Wel voel ik de baby steeds beter wat dan alles weer goed maakt! En...vandaag zag ik voor het eerst m’n buik bewegen bij een paar trapjes zo leuk! Verder heb ik ontzettende shop drang! Maar de baby heeft al zoveel dus bijna niks meer nodig vooral geen kleertjes haha. wat betreft borst/fles voeding, ik ga weer voor fles! Mijn vorige zwangerschap heel erg aan het twijfelen gebracht door alle pro bv. Toen toch fles gedaan en dat is zo goed bevallen dat ik dat nu weer ga doen. Ieder zijn eigen keuze! Doen waar je je het beste bij voelt en je kan altijd nog zeggen dat je twijfelt en op het moment dat de kleine er is beslist.
Ik ga voor borstvoeding. Mijn andere kinderen hebben het ook gehad en het ging makkelijk. Het is de beste voeding, gratis, makkelijk, altijd bij me en op temperatuur, vooral handig als je lui bent, betere nachtrust, geen extra afwas of gedoe met poeder. Ik zie alleen voordelen.. Mijn zoon heeft 11 maanden gehad. Ik was zwanger van dochter en wilde zelf stoppen omdat ik er niet 2 tegelijk wilde voeden. Zoon ging het liefst door. Achteraf baal ik dat ik me toen zo voelde. Bij dochter begon ik met 4 maanden ook kunstvoeding te geven. Beetje half borst, half fles. Ook spijt van nu, maar toen wilde ik niet weer een verslaafd kind. Nu wil ik minstens een jaar borstvoeding gaan geven. Ik heb nu ook veel meer rust ervoor en werk sinds kort maar 2 ochtenden à 3 uurtjes. Misschien wel langer zelfs. Zolang hij melk nodig heeft. Ik wil absoluut niet over op dierlijke melk. Na 1 jaar zou ik eventueel nog Alpro groeimelk kunnen geven.
Voor de dames die volledig voor fles gaan. Doen jullie dan ook niet heel eventjes borst voor de colostrum? Daar kunnen de kindjes heel veel weerstand uit halen. Vooral als je tegenargument medicatie is dan zou de 1e week misschien nog te overwegen zijn.
@Striae 'heel eventjes borst voor colostrum' is ook borstvoeding. En aangezien ik geen borstvoeding wil geven, zou ik dat dus ook niet overwegen
Ik ben er nog niet over uit. Met J bijna 9 mnd borstvoeding gegeven. Alleen nu al de gedachte om eventueel weer te moeten kolven enz ik weet het nog niet
Mag ik even spuien? Mijn vriend ligt al bijna 2 weken ziek op de bank, Sinterklaas morgen loopt helemaal in de soep, ik ben bloedchagrijnig door pijn en het f*cking huishouden (iedereen enorme rommel maken en ik maar puin ruimen) icm dat het hier sinds verhuizing nog laaaaaaang niet op orde is.. het beetje energie dat ik heb gaat constant daar aan op. Er is nog geen babykamer, moet nog superveel gebeuren, ik kan eigenlijk al niks meer. Weet niet hoe ik m'n lontje weer terug krijg, ik wist dat deze zwangerschap niet makkelijk ging zijn dus ik was wel voorbereid maar kan er toch moeilijk mee uit de voeten. Erger me ook blauw aan iedereen. Ik ga zo maar wéér opruimen, kadootjes inpakken en hopelijk daarna nog energie om even in bad te gaan..
Nee hij is echt ziek nu, en het is geen onwil. Ik weet wel waarom het allemaal zo gaat, het water staat ons allebei een beetje aan de lippen.