Het gaat weer beter, thanks dames! Ik vind t ook ineens allemaal best spannend worden, bevallen, gaat de baby het goed doen, hoe gaat haar zus erop reageren, heb ik alles in huis etc. Die lockdown blijft ook vervelend, wilde nog zo graag even babyshoppen en gewoon ergens wat drinken/eten met mijn man. Maar goed, ook wel fijn ergens al die rust en niks moeten. Hoe gaat t met jullie dames?
Ja heel herkenbaar, ook dat even wat willen eten/drinken met man. Wij doen dat helemaal niet vaak, maar dat zijn toch wel even de momentjes samen ofzo voor er een baby is en met dikke buik door de IKEA sjokken/rolstoelen enzo.. had me daar op de een of andere manier erg op verheugd. Wij zijn laatst wel uit eten geweest in de auto haha, pizza afgehaald. Was nog gezellig ook! En het is ook spannend! Hopelijk zijn al onze kindjes gezond en tevreden ❤️ Hier is het echt Jantje Huilt Jantje Lacht, gister een prima dag en zowaar een beetje productief. Vandaag chagrijnig, buiten adem en moe. Ben het ook erg zat dat man en kind non stop in huis zijn (EN ROMMEL MAKEN ), maargoed, adem in adem uit.
Ik had vanmorgen een afspraak in het ziekenhuis om de bevalling te bespreken. Na 2 keizersnedes mag ik het natuurlijk proberen tot 41 weken. Dan wordt het een geplande en die staat al vast. Mag de weeën thuis afwachten en opvangen en dan naar het ziekenhuis. Mag ook daar in een bevalbad maar het persen moet uiteindelijk uit bad. Mocht het stagneren of een sterrenkijker (dat was bij de eerste twee) zijn dan wordt het alsnog een keizersnede. En we proberen wel nood te voorkomen. Als verassing kreeg ik nog een echo. Niet verwacht.
Vandaag eindelijk flink aan het opruimen en schoonmaken. De laatste verhuisdozen leeg en weg, rommel weg, spullen naar zolder, schoonmaken.. ik ga het straks vreselijk bezuren maar ohhh wat fijn en het zonnetje schijnt lekker! Wat zijn jullie aan het doen?
Heerlijk! Ik wil morgen gaan schoonmaken en opruimen, heb er ook helemaal zin in haha. Verder weinig plannen... afwachten afwachten afwachten Oia nog een vraag over dekentjes. Hebben jullie dikke winterdekens (bv met fleece of teddy stof) of dunnere zomerdekens voor de kleintjes in bed?
Ik heb eigenlijk alleen maar zomerdekens volgens mij. Voor in de wieg wel wat dikkere dekens die gehaakt zijn door een vriendin. Voor de ledikant heeft mijn moeder ze zelf gemaakt van wafelstof. Een dikkere met badstof aan de binnenkant en een dunnere van enkele wafelstof. Ach het is anders ook zo bijgekocht.
Ik heb al twee wat dunnere dekentjes en koop er nog 1 warme bij. Het kan nog koud zijn rond die tijd maar ook al lekker warm. Daarnaast Hebben wij geen verwarming op de slaapkamer dus een dik dekentje is wel fijn denk ik. Onze vorige dochter kwam thuis toen het 36 graden van ‘s nachts. Die sliep alleen in een romper en lakentje toen. Dat is wel andere koek!
Ik heb meerdere dunne dekentjes. Weet nog bij jongens dat dan liever twee dekentjes deed. Dan dat ze te dik zijn. Ons nieuwe huis is goed geïsoleerd dus niet echt koud. Vergeleken met huidige huis. Word toch weer ondekken hoe en wat.
Ik vind wollen dekens dus heerlijk, juist omdat ze warmteregulerend zijn. Deze heb ik in de wieg en we gebruiken de wikkeldeken van Disana waarschijnlijk ook veel voor als ze bij ons ligt of in de box. Heb ook nog dunnere katoenen dekens, maar meestal gebruik ik die pas later.
nou he. Bij alles wat nu in handen heb denk ik oké nog een keer. Maar ik zeg wel nooit nee.ik ben nog maar 32. Maar in bekkeninstabiliteit is niet verstandig weer snel te doen.
Ik snap wat jullie bedoelen, maar ik vind het zo moeilijk te genieten. Vind het zwanger zijn fysiek gewoon heel erg zwaar en mentaal ook. Ondanks dat ik mij besef dat het de laatste is, ben ik ook gewoon blij dat het straks klaar is. Dat we compleet zijn. Ik wil proberen nog te genieten waar kan, van de schopjes en gezelligheid in mijn buik, maar het valt mij zwaar. Hierna klaar voelt ergens ook wel gek, want ik ben nog maar 27 (in het voorjaar 28), maar nog een baby hierna is uitgesloten.
Toen ik net zwanger was van deze dacht ik: dit wordt onze 2e en laatste. Maar de laatste weken denk ik: nee na deze zijn we nog niet klaar. Hoewel 3 (of meer) kids me wel zwaar lijken, en aangezien ik ben afgekeurd we qua financien niet heel ruim zitten. Maar ik heb nog ergens wel een wens voor meer... Maar vraag me dan tegelijkertijd ook af of er ooit wèl een moment komt dat je denkt: nu is het echt compleet. Maar jeetje idd, tis echt aftellen! Wij hebben morgen weer een echo ♡