@Bollebelle hier ook ochtenddienst. J vond het een goed idee 5:30 wakker te zijn. 'Normaal' komt hij een uur tot anderhalf uur later. Proberen niet schuldig te voelen hoor komt wel weer toch. Eerst deze weken doorkomen. Verder helaas geen tips voor de obstipatie. Ja genoeg drinken maar dat doe je vast wel.
Ik heb echt een ruk nacht gehad! Zo een last van rommelende darmen. Heel veel lucht dat er eerst allemaal uit moet en enorm misselijk geweest! Daarnaast lag ons zoontje tijdelijk tussen ons in vannacht en vanmorgen had hij in bed geplast! @Bollebelle tijdens mijn vorige zwangerschap ook erg misselijk geweest tot de 14 weken. Toen wel medicatie gehad daarvoor. Dat hielp goed gelukkig! Dus ik weet dat die optie er is!
Mijn zoontje is helaas ook vaak rond 6uur wakker. Ik heb behalve vermoeidheid sinds een paar dagen last van een hele lage bloeddruk en spierzwakte. Ik heb mij daarom voor vandaag ziek gemeld op het werk, aangezien ik al moeite heb om mijn zoon op te tillen. Ik hoop dat ik me na een paar dagen rust wat beter ga voelen. Obstipatie is bij mij ook erg aanwezig. Het zal niet lang duren voordat de aambeien weer terugkomen.
Wat een boel vroege vogels! Hier ook al last van obstipatie helaas. Ik heb gelukkig nog Macrogol zakjes liggen van vorige zwangerschap, dus ik ben al begonnen met ze te nemen. En de vermoeidheid en het schuldig voelen klinkt ook bekend. Ach ja, het is even niet anders. Ik leg me er maar zo veel mogelijk bij neer. Wel heeft mijn man nu ook vakantie, dat is wel erg fijn! De afgelopen 3 weken is hij extra vroeg op zijn werk begonnen, zodat hij 's middags eerder thuis was en ik nog even kon dutten Hij heeft 3 weken vakantie (en ik ook), dus ik hoop maar dat de vermoeidheid dan ver klaar is!
Ik gebruik normaal macrogol maar dat krijg ik nu niet weg (mmmmisselijk). Heb van de huisarts lactulose gekregen want dat is maar een beetje siroop ipv een groot glas zout zoet vies drinken. Lactulose kun je ook bij de drogist kopen.
@Kirzy, ik heb ook weinig symptomen, ook alleen moe. Soms een vlaag misselijkheid en maagzuur maar dat zakt snel weer. @Bollebelle, aah ja die ochtenden zijn helaas heel herkenbaar! Onze kleine meid is afgelopen week elke dag rond 5u wakker geworden Dat wordt wat straks met een newborn baby erbij Obstipatie heb ik helaas geen tips voor. Ik vier vandaag mijn verjaardag en heb er totaal geen zin in eigenlijk, omdat ik zo moe ben. Maar goed, zal vast gezellig worden. Ben verder ook nog erg onzeker over de zwangerschap, hoop zo een goede echo te hebben maandag. Vorige zwangerschap had ik ook een vroege echo en was er nog geen hartje te zien en heeft toen alleen maar extra stress gegeven. Maar goed, nog even afwachten!
Het scheelt wel dat we straks dan al gewend zijn aan weinig slaap. Heeft het toch nog ergens een voordeel
Ik heb macrogol een hele tijd na mijn bevalling gebruikt, (Wat een ellende naar de wc na de bevalling!!!) Maar ben ermee gestopt omdat het en wel weer ging en ik er zo winderig van werd (lekker charmant haha). Ik voel me vandaag echt al heel de dag zo belabberd, enorm misselijk, moe en opgeblazen buik. Zo lekker mee dutten met baby en verder niks meer doen behalve aan het zwembad liggen. Ik denk nu wel met enige weemoed terug aan die eerste zwangerschap: elke dag lekker tot half 8 op bed, rustig ontbijten op bed, na werk een dutje op de bank. Heerlijk was dat hihi
Haha hoop ik ook! Met genoeg slaap kan ik alles wel aan, met weinig slaap ongeveer niets (waar begin ik weer aan haha )
Dit is echt zó herkenbaar! Nu zit ik echt reikhalzend uit te kijken naar het moment dat mijn man thuis komt van zijn werk zodat ik nog even kan slapen Gelukkig heeft hij nu 3 weken vakantie, dus kan ik dutten wanneer ik wil En ik heb vanmorgen een positiebroek uit de kast getrokken De afgelopen dagen had ik een jurk aan en die rekte lekker mee, maar toen ik vanmorgen een broek aan wilde doen, zat dat toch echt niet lekker meer! Nu nergens last meer van
Ik draag ook al een positie legging als ik bijvoorbeeld lang in de auto moet. Echt geen zin in een knellende broek! Groot gelijk
Ik draag positiebroek als ik naar mijn werk ga. Thuis doe ik gewoon elke keer mijn knoop los als ik ga zitten. Er is namelijk nog maar 1 positiebroek die ik nu al pas de rest van mijn positiebroeken hebben echt meer buik nodig
Hier kan ik ook al niet meer alle broeken aan... natuurlijk ook nog niet zo lang geleden bevallen. En 3e zwangerschap in korte tijd..
Lief dat je vraagt. Ben weer thuis! Heb medicatie (Zofran) en drinkvoeding, geef nu stuk minder over. Wel 24/7 beroerd dus veel op bed en kan weinig, maar blij om weer thuis te zijn.
Hallo allemaal! Ik mag me aansluiten bij deze groep, 27 maart ben ik (zoals het nu lijkt) uitgerekend van ons eerste kindje. Ik heb woensdag mijn eerste vroege echo (6.4wk). Ik heb een bloeding van 10 dagen in het begin van mijn zwangerschap dus ik mag eerder voor een check. Hebben meer vrouwen zo vroeg een echo gehad en al een hartje zien kloppen? Ik ben zo nerveus!
Welkom en Gefeliciteerd! Spannend ja de eerste echo helemaal de reden erachter. Nog steeds bloedingen? Geen ervaring met een vroege echo. Meiden hier wel geloof ik