Uitgerekend 16 t/m 31 mei 2020

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Blomma, 11 sep 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jale

Jale Fanatiek lid

8 nov 2006
    1.687
    359
    83
    Dit vond ik op internet:

"Het wettelijk minimum is vierentwintig uur, verdeeld over acht dagen. Standaard wordt er uitgegaan van negenenveertig uur kraamzorg (als je borstvoeding geeft), verdeeld over acht dagen."

2. Elraange

Elraange Fanatiek lid

25 sep 2015
    2.674
    2.013
    113
    Vrouw
    @Kimm17 als k voor kraamzorg koos zat ik ook minimaal 24u verdeeld over een week vast.
    K koos ervoor geen kraamzorg te hebben.
    Controles deed de vk, die komt sws langs en bekijkt de baby ook.
    Ik dacht op dag 2 al.
    Daarnaast kwam hier cb nog + iemand voor de gehoortest.
    Dus ik vond t heerlijk geen kraamzorg te hebben. Dus doe k nu ook niet

3. lidu1

lidu1 Fanatiek lid

28 mei 2018
    1.623
    1.757
    113
    Vrouw
    Het is ook niet voor hem:rolleyes::roflmao:.

Nee maar even serieus, als je het nodig hebt heb je het nodig toch?
    Dat is wel het "gevaar" met minder uur afnemen.

4. lidu1

lidu1 Fanatiek lid

28 mei 2018
    1.623
    1.757
    113
    Vrouw
    Welke zorg verzekering hebben jullie? Of welke willen jullie gaan doen?

Ik zit nu bij menzis maar als ik aanvullend 2 of 3 doe (dan krijg ik volledig kraamzorg en kraampakket, en meer dan 30 fysio) dan ben ik best veel geld kwijt.

5. Elraange

Elraange Fanatiek lid

25 sep 2015
    2.674
    2.013
    113
    Vrouw
    @verzekering hier vind k de Menzis behoorlijk duur indd. Ik zit bij bewuzt basis + tandv 1 geloof ik.

Ik ga me er vandaag even in verdiepen

lidu1 vindt dit leuk.
  6. Jale

Jale Fanatiek lid

8 nov 2006
    1.687
    359
    83
    Wij gaan voor Zorg en Zekerheid het GeZzin pakket. Maar bij ons gaat daar nog collectieviteitsvergoeding door werk van manlief. En zou sowieso een duurdere moeten vanwege 2 beugelende kids volgend jaar...

7. Mb25

Mb25 Actief lid

24 jan 2019
    463
    533
    93
    Vrouw
    Ik wil me graag verzekeren bij het zilveren kruis, 2 sterren aanvullend maar ben nog aan het wachten tot ze een contract hebben met het dichtbijzijnde ziekenhuis, kan ook de 3 sterren doen maar dan betaal ik meteen weer 30 euro meer ofzo per maand en kan ik in alle ziekenhuizen terecht, ik wacht het nog even af :)

8. prulletje2

prulletje2 Fanatiek lid

20 mei 2014
    4.047
    2.039
    113
    Oh ik voel me daarin echt een nitwit. Ik zit bij onvz. Mijn man is tandarts en weet wel het een en ander over de verzekeringen. Ik weet dat we hierbij zitten omdat we dan vrije artsen keuze hebben. Maar verder weet ik het dus eigenlijk allemaal niet. Kraamzorg zat er in elk geval wel bij.

9. Dielle

Dielle Fanatiek lid

18 dec 2017
    1.583
    1.160
    113
    Vrouw
    Noord Brabant
    Ik zit bij Ziezo dochter van Zilveren Kruis.
    Heb alleen basis plus tand.
    Kraampakket kreeg ik niet vergoed maar kostte 26 euro dus niet spannend.
    Kraamzorg heb ik de verplichte bijdrage van geloof 4,50 per uur.
    Ik heb gekeken naar een uitgebreidere verzekering maar dan betaal je per maand echt zoveel meer dat het voordeliger is om alles zo te betalen of iig je bijdrage.

10. Avuna

Avuna Actief lid

31 jul 2019
    217
    328
    63
    Vrouw
    Ik ben naar Hema met aanvullend 3 overgestapt. Voor €360 heb je dan de eigen bijdrage bij ziekenhuisbevalling en de eigen bijdrage kraamzorg gedekt, dat kost normaal €550 ongeveer. Dan zit er ook nog lactatiekundige en fysio bij. Dus zelfs als ik een medische indicatie krijg, kom ik er nog redelijk voordelig uit zo.

11. Dielle

Dielle Fanatiek lid

18 dec 2017
    1.583
    1.160
    113
    Vrouw
    Noord Brabant
    Bij mij kost de eigen bijdrage kraamzorg 49×4,50 = 220,50
    Ik kreeg vorig jaar zelfs maar 24 uur omdat er te weinig kraamverzorgsters waren. Daar mocht ik het mee doen.
    Dus dan zijn de kosten nog minder hihi. Was achteraf wel voldoende die 24 uur.
    Dus we zien het deze keer vanzelf wel.

12. Avuna

Avuna Actief lid

31 jul 2019
    217
    328
    63
    Vrouw
    Ik bedoelde de eigen bijdrages van de bevalling en de kraamzorg samen, dus €350+€200, ongeveer!

13. Dielle

Dielle Fanatiek lid

18 dec 2017
    1.583
    1.160
    113
    Vrouw
    Noord Brabant
    Aha zo. Ja dat bedrag samen klopt idd. Bij mij wordt de eigen bijdrage voor de poliklinische bevalling niet vergoed.

14. Mb25

Mb25 Actief lid

24 jan 2019
    463
    533
    93
    Vrouw
    Het is altijd weer een gepuzzel met die zorgverzekering, eerst was ik er altijd zo snel klaar mee en hoefde ik echt maar het minimale te betalen, maar omdat ik nog steeds een risico geval ben dat de vulva kanker terug kan komen heb ik nu mijn eigen bijdrage van het hoogste naar bijna het laagste gezet, en bij het zilveren kruis kwam ik op 130 euro in de maand en dan wordt alles vergoed, eigen bijdrage ziekenhuis bevalling, kraamzorg, kraampakket, lactatiekundige en mocht ik na de bevalling meer zorg nodig hebben t.g.v. mijn lichen sclerosus heb ik dat ook ingedekt, zal dus echt balen als ze geen contract krijgen met het ziekenhuis in de buurt :(:)

15. Gnana

Gnana Fanatiek lid

3 aug 2015
    1.193
    1.476
    113
    Vrouw
    Drenthe
    Ik zit ook bij Zilveren Kruis. Ik ben nu voor 3 sterren verzekerd, maar ik moet hem voor volgend jaar nog aanpassen. Ik blijf wel bij Zilveren Kruis, maar omdat ik nu een HBO opleiding volg ipv MBO, moet ik volgend jaar jammer genoeg wat meer betalen.

16. Dielle

Dielle Fanatiek lid

18 dec 2017
    1.583
    1.160
    113
    Vrouw
    Noord Brabant
    Ik kom dan op 147 euro bij Zilveren Kruis o_O
    Wat doe ik verkeerd?
    Je hebt dan Basis en verder? Hoeveel sterren aanvullend? Ook nog tand erbij?

Ik zit nu op 100 euro voor 2020 wel met 885 euro eigen risico. Basis + tand 1

17. Mb25

Mb25 Actief lid

24 jan 2019
    463
    533
    93
    Vrouw
    Ik heb het volgende aangeklikt: basis budget, eigen risico 485, aanvullend 2 sterren en tand basis, maar heb ook een collectiviteitskorting vanuit het werk, heb daarom een korting van 8,55 per maand en kom dan uit op 130,95 per maand wat ik kwijt ben, heb het vergeleken met als ik mij niet aanvullend verzeker en de kosten van de bevalling enz zelf ga betalen maar met deze verzekering ben ik goedkoper uit en ook nog goed verzekerd mocht er wat gebeuren of mocht ik meer zorg nodig hebben na de bevalling of t.a.v. lichen sclerosus/ vulvakanker, het is alleen nog afwachten of mijn ziekenhuis gecontracteerd is, mocht dat niet zo zijn dan ga ik voor basis exclusief denk ik bij zilveren kruis maar dan ben ik meer geld kwijt per maand dus ik wacht nog even af :)

18. Kimm17

Kimm17 Fanatiek lid

10 feb 2016
    2.513
    1.989
    113
    Wij zitten bij Vgz maar die worden ineens wel erg prijzig,
    Dus wil overstappen naar een andere maar twijfel een beetje.

Denk dat het Cz weer word die hadden we eerst altijd.

19. Mb25

Mb25 Actief lid

24 jan 2019
    463
    533
    93
    Vrouw
    Hebben jullie huisdieren die misschien weten dat je zwanger bent, onze hond ligt de laatste tijd verdacht veel bij mij en legt dan haar kop op mijn buik, ook als ik op een stoel zit komt ze soms naast me zitten en drukt haar kop tegen mijn buik aan, net of ze haar toekomstige nieuwe baasje even een knuffel wil geven :rolleyes::rolleyes:

Bijgevoegde bestanden:

JuffM, lidu1, Innas en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  20. prulletje2

prulletje2 Fanatiek lid

20 mei 2014
    4.047
    2.039
    113
    Leuk! Misschien hoort ze de hartslag wel. Hier 2 poezen maar die zijn altijd al knuffelig. Merk dus niet echt verschil.

Deel Deze Pagina