Uitgerekend 16 t/m 31 mei 2020

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Blomma, 11 sep 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Elraange

Elraange Fanatiek lid

25 sep 2015
    2.674
    2.013
    113
    Vrouw
    @Dielle wat fijn alles goed.

@Myrthew spannend dus...
    Ik zag t wel meer voorbij komen bij andere zwangeren, vaak is t niets indd, maargoed kan indd ook wel wat zijn, dan is t fijn dat er verder gekeken word.
    wanneer hoor je meer?
    Maar je hebt er wel direct stress van, ongeacht de vk nu zegt nog niet druk maken...

Dielle vindt dit leuk.
  2. Myrthew

Myrthew Bekend lid

13 sep 2018
    741
    797
    93
    Vrouw
    Ik heb inderdaad de NIPT gedaan die helemaal goed was, dus ook geen nevenbevindingen gedaan. Lijkt me sterk dat het down zou zijn, ook omdat het kindje er verder perfect uitzag en de echodense darmen het enige is wat afweek van het normale. Probeer me er echt niet te druk over te maken, maar heb het er wel zwaar mee moet ik zeggen.

Heb ook geprobeerd zelf een afspraak te maken in het ziekenhuis, maar moet echt wachten tot het met een gynaecoloog besproken wordt, dus ben bang dat ik ook nog lang moet wachten op de extra echo en dat maakt het helemaal zenuwslopend.

3. Jale

Jale Fanatiek lid

8 nov 2006
    1.687
    359
    83
    @Myrthew: dat zal wel schrikken zijn geweest! Ik hoop dat jullie snel meer duidelijkheid hebben. Heb ook wel gelezen dat er nu snel gaat want het zou duidelijk moeten zijn voor de 24 weken en je bent al over de 20 nu. Hopelijk valt het mee en is het niks.

4. Myrthew

Myrthew Bekend lid

13 sep 2018
    741
    797
    93
    Vrouw
    Ja dat dacht ik ook, maar bij het ziekenhuis lijken ze er hun tijd voor te nemen voor het inplannen van een afspraak. Ontzettend frustrerend. Kan ook pas donderdag terecht bij het telefonisch spreekuur van de huisarts om te bespreken wat de mogelijkheden zijn voor een erfelijkheidstest voor het CF-gen.

5. Innas

Innas Actief lid

24 jul 2014
    323
    145
    43
    Vrouw
    Oh wat vervelend Myrthew! Hopelijk krijg je toch nog zo snel mogelijk duidelijkheid en blijkt het niks ernstigs te zijn!

6. Kimm17

Kimm17 Fanatiek lid

10 feb 2016
    2.513
    1.989
    113
    Ah meis wat vervelend zeg dat ze er dan ook nog zo lang over doen.
    Je wilt meteen weten hoe het nou zit.
    Duimen dat het allemaal meevalt een dikke knuffel voor jou! ❤

Myrthew vindt dit leuk.
  7. Kimm17

Kimm17 Fanatiek lid

10 feb 2016
    2.513
    1.989
    113
    Hier gaat alles al gangetje, lekker veel quality time met mn gezinnetje :)!
    Voel de kleine nu dagelijks schoppen zo een fijn gevoel!

Heb wel alles bijgelezen maar niet alles onthouden haha oeps...

Ik wens jullie alvast een fijne jaarwisseling en dat we een mooi jaar tegemoet gaan in 2020 :)

Gnana vindt dit leuk.
  8. Myrthew

Myrthew Bekend lid

13 sep 2018
    741
    797
    93
    Vrouw
    Thanks ladies, keep you posted. Hopelijk valt het allemaal mee:$

Innas, Dielle, Gnana en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  9. Mb25

Mb25 Actief lid

24 jan 2019
    463
    533
    93
    Vrouw
    @Myrthew wat super vervelend allemaal, en vooral dat ze je nog zo lang in onzekerheid laten zitten, ga hard voor jullie duimen dat alles goed is!

Myrthew vindt dit leuk.
  10. Mb25

Mb25 Actief lid

24 jan 2019
    463
    533
    93
    Vrouw
    Gisteren hebben wij een super aankoop gedaan, een box, kinderwagen, 2 auto stoeltjes, kinderstoel, voedingskussen, wat beddengoed wat nog helemaal nieuw was, draagzak/doek, Philips stomer en blender in een, en nog veel meer spulletjes waarvan we nog kunnen kijken of we het gebruiken of niet, voor een top bedragje en het zag er nog super goed uit op de autostoel hoezen na maar die kunnen vervangen worden :D

Als ik alles binnenkort thuis heb lekker alles uitwassen en strijken(krijg nu al zin om de was te doen:roflmao: haha)

En denk dat wij na de 20 w echo verder gaan kijken voor meubels in de babykamer :)

Dielle, Avuna, Gnana en 3 anderen vinden dit leuk.
  11. Mb25

Mb25 Actief lid

24 jan 2019
    463
    533
    93
    Vrouw
    En iedereen ook alvast een fijne jaarwisseling en een voorspoedig 2020 met allemaal gezonde schattige babytjes :D:D

Dielle, Gnana, Kimm17 en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  12. JuffM

JuffM Bekend lid

7 nov 2016
    810
    404
    63
    NULL
    NULL
    @Myrthew wat schrikken zeg
    Nu maar duinen dat mee valt

Iedereen fijne jaarwisseling

Hier is de jongste (2,5) echt bang en wil niet slapen etc dus dat wordt nog wat vanavond

Ik voel de kleine nog echt niet elke en dat bewegen hoe id dat bij jullie?

Gnana vindt dit leuk.
  13. prulletje2

prulletje2 Fanatiek lid

20 mei 2014
    4.047
    2.039
    113
    Wat fijn van de spullen mb25!

Myrthew wat vervelend dat je zo lang moet wachten dan! Je wil nu gewoon snel weten hoe het zit natuurlijk. Maar stel nu dat het wel iets is, kunnen ze daar dan wat aan doen of is het dan gewoon zoals het is?

Jaaa morgen zitten we allemaal in het jaar dat onze babytjes komen! Gek idee!

JuffM, als ik er echt op let kan ik het wel elke dag voelen. Maar dan moet ik me er wel op concentreren. Gewoon met de dagelijkse bezigheden nog niet hoor, dan is het nog niet sterk genoeg dat het me echt opvalt. Ik weet ook nog niet waar mijn placenta ligt. Ik heb wel het idee dat het wat 'gedempt' voelt ofzo. Maar kan ook zijn dat het gewoon nog niet zo sterk is of dat er teveel vet tussen zit haha :roflmao:.

14. prulletje2

prulletje2 Fanatiek lid

20 mei 2014
    4.047
    2.039
    113
    Sneu trouwens dat je kleine zo bang is. Maar op een gegeven moment vallen ze toch echt wel om van vermoeidheid zou je denken? Hopelijk slaapt hij er straks zo doorheen!

15. Kimm17

Kimm17 Fanatiek lid

10 feb 2016
    2.513
    1.989
    113
    Ach vervelend dat de kleine zo bang is van vuurwerk.
    Die van ons is er niet echt mee bezig en gelukkig word hier in de buurt amper iets van vuurwerk gedaan. Alleen om 12 uur eventjes

Ik voel sinds een paar dagen elke avond de kleine bewegen en dat terwijl mn placenta aan de voorkant ligt.

16. Gnana

Gnana Fanatiek lid

3 aug 2015
    1.193
    1.476
    113
    Vrouw
    Drenthe
    Ik voelde de baby sinds 15 weken bewegen. Toen waren dat echt die kriebels waar iedereen het over heeft. Maar sinds een week of twee is het veranderd naar duwtjes en schopjes. Ik voel hem elke dag bewegen, en dan vooral als ik net gegeten heb :p Mijn placenta ligt maar voor een klein gedeelte aan de voorkant.
    Het allergekste vind ik nog steeds om die bol in mijn onderbuik te zien als ik op mijn rug lig. De ene keer ligt hij rechts en een kwartier later kan hij ineens links liggen. :D

Iedereen alvast fijne jaarwisseling en hoop dat we allemaal lieve en gezonde baby's mogen verwelkomen in het nieuwe jaar :D

Kimm17 en prulletje2 vinden dit leuk.
  17. Myrthew

Myrthew Bekend lid

13 sep 2018
    741
    797
    93
    Vrouw
    @prulletje2 ik weet niet of ze iets aan die echodense darmen kunnen doen.
    CF iig niet, dat zou absoluut worst case horror scenario zijn dus daar probeer ik maar niet aan te denken. We gaan er gewoon vanuit dat het niets is, maar heb wel een afspraak bij de huisarts gemaakt om me te laten testen of ik drager ben van het CF-gen, gezien mijn vader wel drager is en mijn neef de ziekte ook werkelijk heeft.

Qua bewegen voel ik hem sinds eerste kerstdag elke dag wel even (19+2) dus dat is wel fijn:)

Een hele fijne jaarwisseling allemaal. Hoop voor iedereen op veel geluk en gezondheid :)

Kimm17 vindt dit leuk.
  18. Mb25

Mb25 Actief lid

24 jan 2019
    463
    533
    93
    Vrouw
    Ik weet nog steeds niet of ik echt de kleine frummel voel of dat het mijn darmen zijn, heb wel een paar keer een hele duidelijke plop in mn buik gehad net of er een luchtbel knapte en als ik op mijn zij lig in bed of op de bank voel ik ook allerlei gerommel in mijn buik, denk dat het wel de baby is hoor maar is voor mij ook allemaal de eerste keer dus vind het ook wat lastig wat je dan moet voelen :):)

prulletje2 vindt dit leuk.
  19. Jale

Jale Fanatiek lid

8 nov 2006
    1.687
    359
    83
    Gelukkig nieuwjaar allemaal!

Hier heeft de verloskundige aan de jongste uitgelegd hoe je kan voelen waar in je buik de kleine ligt. Aan de kant waar de kleine ligt voel je meer weerstand. Hier ligt ze vaak aan de rechterkant.

Vanmiddag gebruikte ze hier mijn blaas als trampoline...

prulletje2 vindt dit leuk.
  20. prulletje2

prulletje2 Fanatiek lid

20 mei 2014
    4.047
    2.039
    113
    Komt vanzelf mb25! Op een gegeven moment wordt het steeds duidelijker en kun je er niet meer omheen. Het is voor mij de derde, maar ik heb die twijfel nu ook net zo lang gehad. Hier is het nu wel veranderd van plopjes en kriebeltjes naar duwtjes en schopjes. Maar nog vrij zachtjes hoor.

Oh fijn jale van je blaas o_O. Ik moet nu ook wel steeds vaker naar de wc. Vraag me af of de baby nu al die blaas aan het pletten is. Naar mijn herinnering had ik dat bij de anderen pas tegen het einde van de zwangerschap. Maar zo veel weet ik daar eigenlijk ook niet meer van. Zo gek hoe snel je alles weer vergeet. Vind ik dan.

Mb25 vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina