Uitgerekend 16 t/m 31 mei 2020

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Blomma, 11 sep 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Elraange

Elraange Fanatiek lid

25 sep 2015
    2.674
    2.013
    113
    Vrouw
    T 5 weken dansje vandaag

Klinkt erg zwanger @Myrthew hihi

prulletje2 en Kimm17 vinden dit leuk.
  2. Innas

Innas Actief lid

24 jul 2014
    323
    145
    43
    Vrouw
    Jaa, 5 weken!
    Nog 3 weken wachten tot mijn echo, ben echt de laatste geloof ik... :confused: Hopelijk dan al veel goede echo's geweest hier!
    Ben nog steeds niet fit, spierpijn, keelpijn, hoofdpijn, algehele malaise, waardoor m'n symptomen ook een beetje naar de achtergrond verdwijnen waar ik dan weer onzeker van wordt...

3. Innas

Innas Actief lid

24 jul 2014
    323
    145
    43
    Vrouw
    Oh mijn banner staat op 4 weken en 6 dagen, ik twijfel ook of ik op 25 of 26 mei uitkom, kan beide zijn, vorige week maandag was m'n NOD, alleen is m'n cyclus soms 28 en soms 29 dagen. Gaan het zien.

Elraange vindt dit leuk.
  4. Innas

Innas Actief lid

24 jul 2014
    323
    145
    43
    Vrouw
    Ah ja, herkenbaar, beterschap @Blomma !!

5. Myrthew

Myrthew Bekend lid

13 sep 2018
    741
    797
    93
    Vrouw
    Hoi meiden,

Ik vind net bij terugkomst van vakantie een brief in de bus. Had meegedaan aan het bevolkingsonderzoek voor baarmoederhalskanker. Het hpv virus + licht afwijkende cellen zijn aangetroffen. Heeft iemand deze uitslag ook wel eens gehad? Ik vraag me af of ze verder onderzoek kunnen doen als je zwanger bent :cry:

Elraange vindt dit leuk.
  6. Innas

Innas Actief lid

24 jul 2014
    323
    145
    43
    Vrouw
    Oh, vervelend @Myrthew , kan me voorstellen dat je daarvan schrikt, maar het is op zich nog geen verontrustende uitslag. Ik heb het ook wel eens gehad, toen na een tijd nog eens een controle gehad en toen was alles (weer) ok.
    Wat staat er verder in de brief over vervolgstappen? Uitstrijkje doen ze idd niet als je zwanger bent, onderzoek door gynaecoloog weet it niet.
    Op de site van RIVM staat ook veel info. Daar staat ook dat het lichaam het vaak zelf allemaal weer opruimt, zowel de afwijkende cellen als HPV, eigenlijk alleen maar goed dat dat nu extra wordt gecontroleerd. Dan weet je over een jaar ofzo ook zeker dat alles weer goed is.

Elraange vindt dit leuk.
  7. Kimm17

Kimm17 Fanatiek lid

10 feb 2016
    2.513
    1.989
    113
    Ow jeetje geen ervaring mee, maar niet leuk om te horen zeg :(

8. Kimm17

Kimm17 Fanatiek lid

10 feb 2016
    2.513
    1.989
    113
    Morgen komt iemand van moeders voor moeders :D

En woensdag echo ben zo benieuwd, kan niet wachten!!

Witvlindertje, Innas en Elraange vinden dit leuk.
  9. Myrthew

Myrthew Bekend lid

13 sep 2018
    741
    797
    93
    Vrouw
    @Innas dat stelt me weer iets meer gerust. Ik heb morgen een belafspraak met de huisarts om vervolgstappen te bespreken.

@Kimm17 nee is wel even schrikken :(
    Wat een spannende dag voor jou morgen. Heel veel succes!

Innas vindt dit leuk.
  10. Avuna

Avuna Actief lid

31 jul 2019
    217
    328
    63
    Vrouw
    We hebben toch maar besloten om van verloskundige te wisselen. In eerste instantie wilden we dezelfde als de vorige keer, maar we zijn sindsdien verhuisd en het is nu toch best wel een eind fietsen, zeker als ik straks met die dikke buik zit. Bovendien was het er één waar ze voor een extra bedrag een heleboel pretecho's enzo doen, en hoewel ik dat heel erg leuk vond, heb ik ontdekt dat ik voor een veel minder hoog extra bedrag zelf wat extra echo's kan uitkiezen. En gelukkig bleek er in de buurt een praktijk te zitten waar ze ook zelf echo's maken en dat allemaal aanbieden. Helaas wat minder flexibel qua openingstijden, dus dat is wel een beetje lastig met werk. Maar goed, regelen we ook wel weer :)

Ik begin er wel een beetje genoeg van te krijgen dat ik zo slecht slaap de laatste tijd. Ik heb het steeds te warm of te koud, lig te woelen en te piekeren. Vannacht nog, heel stom: ik had een beetje een 'rommelbuik' en ik was me de hele tijd af aan het vragen of dat kwam door iets wat we bij het eten hadden, en of ik dus niet alleen mezelf maar ook mijn man en mijn gasten had 'vergiftigd', uiteindelijk natuurlijk niets aan de hand, maar ik heb volgens mij van 2 tot 6 geslapen. Gelukkig kon ik 's ochtends nog even blijven liggen en toen heb ik nog wel een uurtje geslapen ofzo, maar dit is gewoon niet grappig zo. Van het weekend waren er ook nog wat luidruchtige feestjes in de buurt.

Tsja. Even de lijst aanpassen. Ik kijk er wel erg naar uit om iedereen gewoon weer te vertellen dat er een baby'tje aankomt, al die fijne warme gesprekken en niet meer de hele tijd 'alleen' met mijn blijdschap. Ik heb er ook zoveel zin in om er met mijn dochter uitgebreid over te gaan praten! Had ik nu al een klein beetje gedaan, maar ik wil het niet overdrijven want straks gaat ze het aan opa en oma vertellen...

11. Avuna

Avuna Actief lid

31 jul 2019
    217
    328
    63
    Vrouw
    ♡ Uitgerekend 16 t/m 31 mei 2020 ♡

16 mei

17 mei

18 mei

19 mei

20 mei
    Blomma - 35 jaar - 2e kindje
    Liva89 - 30 jaar - 2e kindje
    Myrthew - 30 jaar - 1e kindje

21 mei
    Kimm17 - 26 jaar - 2e kindje

22 mei

23 mei
    Dielle - 37 jaar - 5e kindje

24 mei

25 mei
    Elraange - 37 jaar - 5de kindje ( waarvan een engeltje)
    Innas - 37 jaar - 3de kindje

26 mei
    Peme - 38 jaar - 2e kindje

27 mei
    Avuna - 36 jaar - 2e kindje

28 mei
    Piggy - 37 jaar - 3e kindje
    Lisch - 30 jaar - 2e kindje

29 mei
    Prulletje2 - 34 jaar - 3e kindje
    Witvlindertje - 29 jaar - 1e kindje

30 mei

31 mei

----------------------------------------------
    Afspraken:
    Kimm17 - 25 sept - 1e echo
    Blomma - 1 okt - vroege termijnecho
    Prulletje2 - 6 okt - 1e echo
    Avuna - 7 okt/8 okt - intake en 1e echo
    Witvlindertje- 8 okt - 1e echo
    Piggy - 9 okt - 1e echo
    Liva89 - 9 okt - 1e echo
    Myrthew - 10 okt - 1e echo
    Dielle - 11 okt - 1e echo
    Elraange - 11 okt - 1e echo
    Innas - 14 okt - 1e echo

----------------------------------------------
    jongen (0) | meisje (0) | verrassing (0)

12. Witvlindertje

Witvlindertje Actief lid

15 mei 2018
    300
    263
    63
    Vrouw
    @Avuna Dat slecht slapen is zo herkenbaar. Ik slaap zelf ook pas rond 01.00 uur en ben om 06.00 uur weer klaar wakker. Is dit ook een kwaaltje?

Ik wist trouwens niet dat er zoveel verschil in verloskundige zitten qua echo’s die ze maken. Sorry maar ik ben overal helemaal nieuw mee :oops:.
    Als je bij een gynaecoloog loopt dan ga je niet ook nog naar een verloskundige toch?

13. Witvlindertje

Witvlindertje Actief lid

15 mei 2018
    300
    263
    63
    Vrouw
    Vergeet helemaal deze vraag te stellen:
    Wanneer gaan jullie het grote nieuws vertellen? En hoe?
    Ik ben al druk bezig met ideeën op doen :) zo leuk allemaal!

Kimm17 vindt dit leuk.
  14. Avuna

Avuna Actief lid

31 jul 2019
    217
    328
    63
    Vrouw
    Wij gaan het al vroeg doen: 13 oktober gaan we op vakantie met de schoonouders, dus wel fijn als het voor die tijd openbaar is!
    Nog even kijken wanneer handig is. Ik wil het door mijn dochtertje laten vertellen :D

Witvlindertje, Elraange en Kimm17 vinden dit leuk.
  15. Kimm17

Kimm17 Fanatiek lid

10 feb 2016
    2.513
    1.989
    113
    Ik denk als we rond de 9 weken zijn en de 2de echo dan hebben gehad :)

Mijn moeder, zusje, schoonouders, oom en tante van mn vriend, weten al dat we zwanger zijn. Maar komt ook door ons traject

Witvlindertje en Elraange vinden dit leuk.
  16. Kimm17

Kimm17 Fanatiek lid

10 feb 2016
    2.513
    1.989
    113
    Ik slaap ook al zo slecht... volgens mij heerst het haha!

Witvlindertje vindt dit leuk.
  17. Kimm17

Kimm17 Fanatiek lid

10 feb 2016
    2.513
    1.989
    113
    Slim van je om na Een andere VK te gaan, doen waar je je goed bij voelt!

Oh ik slaap ook zo slecht.. Ik heb de hele nacht zitten nadenken over hoeveel koekjes ik moest maken ? En daar ben ik serieus in mn droom de hele nacht mee bezig geweest dat ik alleen maar heb liggen draaien en woelen..
    En ik hoefde helemaal geen koekjes te maken dus hoe ik erop kom mag Joost weten:p
    Slaat nergens op maar heb de laatste tijd echt van die kansloze dromen:roflmao:

Innas en Avuna vinden dit leuk.
  18. prulletje2

prulletje2 Fanatiek lid

20 mei 2014
    4.047
    2.039
    113
    @Kimm17 oh zo heb ik laatst ook een nacht gehad. Ik was die dag in een winkel geweest en had een jurkje in mijn handen gehad voor mijn dochter. Niet meegenomen. En toen is het de hele nacht in mijn hoofd over dat jurkje gegaan en dat ik 's ochtends moest bellen of hij er nog was. En dat over en over. Kon het gewoon niet uitzetten. Ook zo'n fijne nacht was dat ja.

@Avuna laat je het haar dan zeggen of bedoel je met een t-shirt ofzo?

Ik kan hier echt niks zeggen hoor. Dan weten opa en oma het morgen ook. Mijn dochter praat álles na haha. Mijn zoontje is niet zo'n prater. Maar als ik zeg dat er een baby komt verwachten ze die morgen nog. Ik heb nog geen flauw idee hoe wij het gaan doen.
    Bij de eerste hebben we het met sinterklaas verteld. Toen hebben we tussen de cadeautjes een baby pietenpakje gedaan, met de tekst dat er volgend jaar een hulppietje bij komt.
    Het jaar daarna weer met sinterklaas, want dat is handig met de hele familie bij elkaar (ik was 2x op dezelfde datum uitgerekend), maar toen heel cliché t-shirt met 'ik word grote broer' aan en oma de jas uit laten doen. (Mijn zoontje kon ook nog niet praten toen).

Ook met het geslacht bekend maken hebben wij er wat van gemaakt. Bij mijn zoontje confetti poppers. Iedereen zo'n ding en tegelijk laten knallen en dan kwam er blauwe confetti uit.
    Bij mijn dochter hebben we met mijn zoontje een filmpje gemaakt die bekend maakte dat hij een zusje kreeg en die via WhatsApp verzonden aan iedereen.

Wat een gedoe allemaal haha. Ik denk dat we het nu iets simpeler gaan houden. Gewoon vertellen ofzo :roflmao:. Nee ik heb echt nog geen idee.

Kimm17 vindt dit leuk.
  19. Elraange

Elraange Fanatiek lid

25 sep 2015
    2.674
    2.013
    113
    Vrouw
    Haha

Hier weten de kids t fus al vanaf de test, samen gedaan.
    Ze houden t mooi geheim.
    Hebben ze bij de jongste ook gedaan.
    Top van ze hoor, k zou t denk k niet hebben gekund.
    We zijn er ookiedere dag wel mee bezig, s avonds verhaaltje voorlesen 1 liedje draaien en buik insmeren met lkkr ruikende bodylotion.
    Lief he..

Op t werk zal ik t deze mensen van bureau en planning na de 1ste echo vertellen en dichtbijzijnde collegas ook, de rest ziet t op den duur wel aan me.
    Niet iedereen is een voorstander van bam-mams.
    Soms toch nog een taboe.
    Heb van bepaalde collega's bij de vorige zwangerschap rake opmerkingen gehad.
    Daar heb k nu geen zin in.

20. prulletje2

prulletje2 Fanatiek lid

20 mei 2014
    4.047
    2.039
    113
    Oh ik wist niet dat je bam moeder was! (Of is dat nu al mijn pregnancy brain die dat niet onthouden heeft? :$) Nou dan heb ik helemaal diep respect voor je!
    Wat stom dat ze dan zo reageren! Als jij alles toch gewoon goed voor elkaar hebt wat zeuren ze dan. Vind het juist alleen maar extra knap!

Elraange vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina