Uitgerekend 16 t/m 31 mei 2020

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Blomma, 11 sep 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mb25

Mb25 Actief lid

24 jan 2019
    463
    533
    93
    Vrouw
    Laat het wel op me af komen vanavond, vriendlief gaat ook mee en heb zo het idee dat we misschien nog wel wat bekenden tegen komen vnv,
    Ik kijk er eigenlijk wel naar uit, ben wel heel nuchter eronder en zie wel hoe het gaat en doe op dat moment wat ik fijn vind maar het lijkt mij ook een heel speciaal moment en met pijn kan ik ook redelijk goed omgaan (al is de ergste pijn die ik gehad heb natuurlijk niet te vergelijken met een bevalling) maar denk dat ik mezelf wel in controle en rustig kan houden :) denk dat het vooral een goeie is vanavond voor mijn vriend die nog eigenlijk totaal niet weet wat er allemaal kan gebeuren en wat ons een beetje staat te wachten en mij nog steeds voor de grap zit te vergelijken met een koe dat moet afkalveren :roflmao: (boerenwerk) :roflmao:

Kimm17 en prulletje2 vinden dit leuk.
  2. JuffM

JuffM Bekend lid

7 nov 2016
    810
    404
    63
    NULL
    NULL
    Succes en plezier vanavond
    Ik heb bij eerste ook een gym gedaan waar je wat sporte op heel laag niveau, je kreeg wat bewegingsoegeninfen mee voor thuis en dan stukje informatie, was ook 1 x met mn man erbij. Mja keizersnede, weer keizersnede en nu weer in heb niets aan die technieken en zo !

Qua moeheid herken ik wel en ik heb idd ook nog nooit kids gehad die van 12 tot 3 slapen. Lijkt erop dat jongste ook al niet meer wil. Gisteren had ik slechte dag, kwam s avonds ok nog eens totaal niet in slaap en toen heel slecht geslapen en half 6 wakker door se kids. Denk dat ik zo maar na bed ga

3. Kimm17

Kimm17 Fanatiek lid

10 feb 2016
    2.513
    1.989
    113
    Mijn vriend was in shock toen mn vliezen braken, mn weeën zo snel kwamen en vervolgens binnen 3 uur de kleine er was :roflmao:
    Die heeft echt een paar dagen last ervan gehad, wist niet meer of die van voor of achter leefde haha.
    Dus voor mannen is zo een avondje sowieso niet verkeerd :p

4. Kimm17

Kimm17 Fanatiek lid

10 feb 2016
    2.513
    1.989
    113
    Owja ik had zo een vingerprikje moeten doen bij de dokter voor de suiker
    En mn waarde was 4.8 dus alles was goed :D

5. prulletje2

prulletje2 Fanatiek lid

20 mei 2014
    4.047
    2.039
    113
    Haha bij mij was het juist het tegenovergestelde. Mijn vliezen braken toen hij aan het werk was, vervolgens was mijn zoontje er 4 dagen later pas. Wat dus 4 nachten geen slaap betekende, voor mij althans. Wat hij allemaal gedaan heeft die dagen zou ik niet eens meer weten :roflmao:. Wel heel lief mij bijgestaan hoor. Denk dat hij hier ook niet wist of hij van voor of achter nog leefde.

6. Kimm17

Kimm17 Fanatiek lid

10 feb 2016
    2.513
    1.989
    113
    Poh 4 dagen dat is echt wel lang nog zeg!! Vind het altijd zo grappig hoe mannen erop reageren. Ook op tv van die programma's sommige zijn echt helemaal uit hun doen en laten :p

7. prulletje2

prulletje2 Fanatiek lid

20 mei 2014
    4.047
    2.039
    113
    Haha ja als je dat op tv ziet inderdaad wel. Die van mij schrikt niet zo gauw. Tenminste dat merk ik dan in elk geval niet. Maar tijdens mijn bevalling was ik ook echt in mijn eigen wereld en met mijn eigen pijn ed bezig. Ik heb echt niks meegekregen van wat er om me heen gebeurde, dus ook niet hoe mijn man het beleefd heeft.

Kimm17 vindt dit leuk.
  8. Gnana

Gnana Fanatiek lid

3 aug 2015
    1.193
    1.476
    113
    Vrouw
    Drenthe
    Hier was de controle helemaal goed. Kleintje heeft een flinke groeispurt gehad de afgelopen week, en dat kon ik aan mijn kleding al zien. Heb namelijk allemaal nieuwe shirts moeten kopen omdat mijn zwangerschapsblouses nu te kort zijn door de groeiende buik :p 5 maart de 30-weken echo en voor diezelfde avond een 3D echo ingepland voor beide oma's. Dus 5 maart ben ik helemaal in de babystemming :D

Geen idee hoe de bevalling hier zal gaan. Bij mijn moeder ging die beide keren vrij snel (rond de 12 uur vanaf de eerste wee tot de geboorte). Mijn vriend zegt al wel dat hij waarschijnlijk al tijdens de weeën zal gaan huilen omdat hij het zo erg vindt mij in pijn te zien. We zullen zien. Ik laat het lekker over me heenkomen. Ik zie meer tegen de herstelperiode op dan tegen de bevalling zelf. Het kind moet er toch uit.

JuffM vindt dit leuk.
  9. Dielle

Dielle Fanatiek lid

18 dec 2017
    1.583
    1.160
    113
    Vrouw
    Noord Brabant
    Nou die van mij zat bij de 3e tijdens de weeen nog ff zijn werk-email bij te werken op zijn telefoon o_O.
    Dat heeft ie nog lang te horen gehad.

Bij de 4e ietsjes meer aan hem gehad. Hij weet nooit zo goed wat hij moet doen. Lijkt me ook wel lastig. Mijn laatste bevalling duurde maar 1,5 uur. Ging echt super snel. Hopelijk deze laatste keer ook zo snel. Nog sneller hoeft van mij ook weer niet.

10. Mb25

Mb25 Actief lid

24 jan 2019
    463
    533
    93
    Vrouw
    Ik doe vandaag het 24 weken dansje :D:D weer een mijlpaal bereikt!

Hebben gisterenavond toch nog wel wat opgestoken van de informatieavond, zo wist ik bijv niet dat er een kraamhulp vanuit het ziekenhuis eerst nog even mee komt naar huis na de bevalling om ons op weg te helpen en nog wel wat kleine dingetjes waar we misschien nog over na moeten denken, waar gaat jullie kindje straks slapen de eerste dagen? Wel bij jullie op de kamer of meteen in zijn of haar eigen kamer in het ledikant/wiegje? :)

Kimm17 vindt dit leuk.
  11. prulletje2

prulletje2 Fanatiek lid

20 mei 2014
    4.047
    2.039
    113
    Vandaag ook weer bij de vk geweest. Alles in orde. Kindje lag nu met het hoofd beneden. Kan nog steeds alle kanten op duikelen hoor. Maar ik zei dat ik al blij was dat te horen elke keer dat hij/zij goed ligt haha. Toen zei ze dat kindjes die in stuit liggen vaak altijd al zo gelegen hebben en eigenlijk niet echt omdraaien. Geen garanties natuurlijk, maar ik vond het toch al wel een soort geruststelling.
    En ook over gehad of mijn buik dan echt zo groot is, door die opmerkingen. Ze zei 'nou wat een onzin. Dat kan ik niet eens zien als je staat. Dat kunnen we echt alleen meten als je ligt. Dus dat kunnen buitenstaanders al helemaal niet beoordelen.' Dus ook weer gerust gesteld en buik was trouwens gewoon normaal op termijn.

Kimm17, JuffM, Mb25 en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  12. Gnana

Gnana Fanatiek lid

3 aug 2015
    1.193
    1.476
    113
    Vrouw
    Drenthe
    Fijn!! Bij mij ligt hij eigenlijk altijd dwars. Maar hij is nog lekker beweeglijk dus gaat nog alle kanten op.

Wat is trouwens normaal op dit termijn? Ik heb daar niet echt veel over gelezen nog.

13. prulletje2

prulletje2 Fanatiek lid

20 mei 2014
    4.047
    2.039
    113
    Hoe ze liggen bedoel je? Volgens mij kunnen ze nog gewoon alle kanten op nu. Maar ze voelde het bij mij even om te bepalen waar ze het hartje moest luisteren.

14. Gnana

Gnana Fanatiek lid

3 aug 2015
    1.193
    1.476
    113
    Vrouw
    Drenthe
    De grootte van de buik bedoel ik.

15. prulletje2

prulletje2 Fanatiek lid

20 mei 2014
    4.047
    2.039
    113
    Oh dat weet ik niet. Ze heeft het aantal cm's ofzo niet gezegd. Ze meten bij ons vanaf 24 weken. Ik ben nu 25w en 2 dagen en ze kwam ook op zoiets zei ze met meten. Ze meet dan vanaf bovenkant van je baarmoeder tot je schaambot.

16. Gnana

Gnana Fanatiek lid

3 aug 2015
    1.193
    1.476
    113
    Vrouw
    Drenthe
    Bij mij hebben ze het deze keer en de vorige keer niet opgemeten, maar wel gevoeld hoe hoog hij zat. Niet dat ik me zorgen maak om de grootte van mijn buik hoor. Ik vind het gewoon interessant haha :p

17. Dielle

Dielle Fanatiek lid

18 dec 2017
    1.583
    1.160
    113
    Vrouw
    Noord Brabant
    Hier in een wiegje naast mijn bed. Iig het eerste half jaar. Jongste heeft zelfs 8 maanden naast me gelegen tot hij echt de hele nacht goed doorliep.

Mb25 vindt dit leuk.
  18. prulletje2

prulletje2 Fanatiek lid

20 mei 2014
    4.047
    2.039
    113
    Wij zien wel hoe het gaat haha. Ik heb een wiegje en een ledikantje en ik wil nog een co-sleeper. Mijn oudste sliep de eerste tijd meestal in het wiegje bij ons op de kamer. Heb toen 3 weken bv gegeven, maar dus al snel over op fles en die moest je 's nachts dan toch maken, dus vaak eruit.
    Bij de tweede hebben we het anders aangepakt. Zij heeft 14 maanden bv gehad en sliep vooral naast mij in bed. In een babynestje en ik had een uitvalhek aan mijn buitenkant van het bed, zodat ik ook aan die kant kon voeden en ze er dus niet uit kon vallen. Ik viel vaak samen met haar in slaap. Er paste toen geen co sleeper naast het bed. Nu wel, dus nu wil ik dat wel proberen.
    Ik denk dat ik de baby weer lekker bij ons laat slapen. Mijn andere kinderen zijn nu 3 en 4 en kruipen nog steeds met regelmaat bij ons halverwege de nacht. Soms baal ik wel dat dat ook niet altijd fijn slaapt, maar meestal vind ik het eigenlijk wel gezellig. Ooit zullen ze er mee stoppen, dus nu nog maar genieten.
    En als ik merk dat de baby fijner in een eigen bedje slaapt, dan doen we dat. Ik maak me daar niet zo druk om. Ik zie wel hoe het gaat.

19. Kimm17

Kimm17 Fanatiek lid

10 feb 2016
    2.513
    1.989
    113
    Ik heb zo een klein bedje/wiegje gekocht, geen idee hoelang hij erin gaat slapen en hoelang het op onze kamer komt te staan.

Bij mijn zoontje had ik geen wiegje alleen ledikant maar omdat hij te vroeg geboren was en prematuur hebben we hem +/- 2 maanden in de kinderwagen laten slapen :p
    En ik werd zo gek van al zn geluidjes dat ik na 2 weken hem op zn eigen kamertje had gezet. Ik kon anders echt niet slapen:rolleyes:

20. Jale

Jale Fanatiek lid

8 nov 2006
    1.687
    359
    83
    Hier een co sleeper/wiegje gekocht. Manlief heeft vaak nachtdienst en dus moet ik s nachts vaak alleen doen... dan is het ook lekker dat de oudste 2 niet wakker worden.

Zit nu te wachten bij de vk voor controle en vandag dagcurve prikken... vanmorgen nuchter 4.4... over klein uurtje weer prikken...

Deel Deze Pagina