Hier op eigen kamer in ledikant. Allemaal en overdag vaak in t begin in de kinderwagen laten slapen. Pas naar paar mnd ging hij/zij overdag ook op bed. Gaat vaak op gevoel. Hier boven heb k alle deuren open dus hoor alles, in een paar stappen ben k in alle kamers haha. K slaap licht. Als iemand in de nacht wakker s ( draait/hoest/niest of toilet) hoor k dat. Mn oudste schrikt zich regelmatig kapot als hij voorbij komt en k zeg wat tegen hem haha Ik heb sinds eergisteren last v voorweeen.. blijkbaar kan dat dus nu al.. Mn harde buiken namen dsws al wat toe bij inspanning , maar als k op de bank hing dan dan had k ruim 2u last v lichte weeën die 30-40sec aanhielden en om de zoveel minuten. Bizar he Kan me niet meer voorstellen dat k dat bij de anderen ook zo vroeg had. Maar na overleg bleek t wel te kunnen. Hebben jullie dit ook al? Het s heel licht, geen echte weeën hoor. En ook anders dan harde buiken.
Oh jeetje ik schrik van je voorweeën! Ik begrijp dat het nu nog niks betekent, maar ik zou dat zelf echt spannend vinden. Nee hier nog niks aan de hand. Gisteren wel gezegd tegen de vk dat ik ook af en toe harde buiken heb en dat vond ze heel normaal bij de derde als ik inspanning geleverd heb. Ze ging zich pas zorgen maken als er ritme in kwam zei ze. Ik maakte me zelf ook nog geen zorgen overigens hoor. Dat alles horen heb ik ook ja. En toen ze baby waren was dat inderdaad heel irritant! Kon ook echt niet slapen van al die geluidjes. Ook wel geprobeerd ze dan op hun eigen kamer te leggen, maar dan was ik juist weer bang dat ik ze niet hoorde als er wat was. Ik wilde ze toch kunnen horen ademen enzo. Dus dan sliep ik ook niet, want dan was ik alleen maar daar mee bezig. Het is ook nooit goed haha.
Ja hier ook wel geschrokken hoor, maar herkende t niet als t echte werk zeg maar. En na een paar uur zwakte t weer af en was t weg. Gelukkig! Zo maf, maargoed zal ook wel komen omdat t mijn 5de zwangerschap s denk ik dan maar weer. Ja daarom heb k ook alle deuren open, als t dan te rustig werd kon k zo bij de baby gaan kijken. Ik hoor ze nl ook ademen haha Dus dat herken ik v jou hihi
Nee, ik heb volgens mij nog niet eens harde buiken gehad, laat staan voorweeën. Dat lijkt me wel bizar om mee te maken Wat ik hier sinds een paar dagen wel voel is dat ik de baby voel draaien - of nou ja, ik denk dat dat het is. Mijn buik puilt dan ineens veel verder uit en ik voel gewoon die extra spanning op de banden, wat best oncomfortabel is, maar geen pijn doet. En na een minuutje of zo, soms minder, is mijn buik weer een stuk platter en is de spanning weg. Of is dat wat iedereen met een harde buik bedoelt?
Het klinkt wel als een harde buik... voelt je buik ook hard als een bal dan @Gnana? Hier ook al geregeld harde buiken.
Niet anders dan anders. Maar ja, mijn buik voelt altijd hard aan omdat ik van mezelf al heel weinig buikvet heb Zal wel grappig zijn als dat daadwerkelijk een harde buik is, want zelfs mijn moeder denkt dat dat het niet is. Maar even in de gaten houden dus.
Ik denk echt dat je het wat rustiger aan moet doen. Zullen denk harde buiken zijn die vaak komen en die moet je niet negeren. Vriendin van mij zit om die reden al fulltime thuis. Ik heb af en toe een harde buik maar herken niet wat jij nu hebt.
Ik kan niet meer slapen, maar ben nog zo moe... Mijn zoontje heeft iets nieuws: midden in de nacht kei hard MAMMMAA schreeuwen En dat soms 2x per nacht. Hij traint me alvast voor de baby komt denk ik Maar leuk is anders
@Elraange hoe is het nu? Wel apart dat je verloskundige er verder niet op reageerd en zegt dat het erbij hoort. Want het hoort er absoluut niet bij dat je constant harde buiken blijft houden in rust. Geloof 6 in een uur is bijv echt teveel. Een paar per dag is normaal. Neem echt je rust als dit zo blijft. Ga op de bank liggen. Als dit zo blijft aanhouden dan toch gaan bellen. Constante harde buiken kunnen overgaan in weeen als ze genegeerd worden. Het is echt een reactie van je lichaam een stap terug te nemen.
@Elraange die voorweeeen schrik ik ook wel van ! Ik heb nog nooit een wee gehad en heb al 2 kinderen haha. Nja na operatie iets wat ze naweeen noemen maar je hebt een buikwond dus dan ben je met andere dingen bezig Qua slapen hebben wij altijd in eigen bedje gedaan. Ook overdag vaak minimaal 1 x in eigen bed Ik hoor ook alles dus naast mij zou ik echt gek van worden Niet dat ik heel makkelijk in en uit bed kom in begin
Qua slapen gaan wij de eerste paar maanden een co sleeper halen omdat onze slaapkamer erg klein is en wij geen extra kamer hebben. Hopelijk kunnen we snel een grotere woning vinden. gisteren zo hard moeten lachen ik was bij de bakker om een stukje taart te halen meisje achter de kassa vroeg of ik al bijna moest bevallen en toen ik haar vertelde dat ik nog 15 weken moest keek ze me erg verbaasd aan zij is ook de eerste die opmerkt dat ik zwanger ben op werk weten ze het nog niet eens op mijn leidinggevende na die heb ik vorige week maar ingelicht
Haha ik werd vorige week ook ineens nog door 2 mensen gefeliciteerd, die mij bijna dagelijks zien. Die wisten ook van niks. Terwijl anderen roepen dat ik al zo'n flinke buik heb. Nou ik zie wel dat ik zwanger ben hoor haha. Maar misschien durfden anderen het eerst niet te zeggen omdat het misschien nog een beetje twijfel was van is ze nou zwanger of gewoon dik?
Op werk heb ik het bewust geheim gehouden omdat ik het wel fijn vind dat ik ergens mijn gedachtes over de zwangerschap los kan laten. Maar ze hebben het echt niet door draag ook geen strakke kleding maar denk dat het vanaf nu wel gaat opvallen hoor want mijn buik is ook echt gegroeid de laatste tijd
Ik ga dit weekend lekker zwanger carnaval vieren! ben benieuwd hoe lang ik het vol hou in de feesttent... Hier weet eigenlijk wel iedereen om mij heen dat ik zwanger ben, gaat zo snel als een lopend vuurtje rond in die kleine dorpjes... maar vind het niet erg
O echt, hier gaf gyn dat niet aan van rustiger aan doen. Maar dat t logisch was.. Nu ga k toch wel ff twijfelen, ook omdat ik dit niet eerder zo vroeg heb gehad. Gelukkig overdag geen problemen gehad, k had t in de avond ( 2 avonden achter elkaar) Hoever is je vriendin nu?
Vriendin is 5 weken verder dan ik en zit al weken 50% thuis maar sinds 2 a 3 weken fulltime met dezelfde klachten als jij. Ze was toen dus rond 29 weken.
Ik merk dat hier langzaam de drang begint te komen om mijn kindje te ontmoeten. En we moeten nog zo lang! Opeens is de bevalling allemaal steeds meer door mijn hoofd aan het spoken en kijk ik er naar uit ofzo. Ik voel me ook zwaar, letterlijk, alles kost allemaal zo veel meer moeite en ik zit nog niet eens in de derde trimester. Het lukt allemaal nog wel hoor, en om nou te zeggen dat ik helemaal klaar ben met de zwangerschap is ook niet waar. We zijn er hier echt nog niet klaar voor. Maar toch begint het nu echt allemaal wel al te kriebelen. Hebben jullie dat ook al?
Jaa dat gevoel heb ik o ook al, zovan laat maar komen ik ben er klaar voor We zitten druk in de weer met namen dus dan ben je er nog meer mee bezig. Ik heb ook het gevoel dat ik weer eerder ga bevallen dan de 40 weken. Vorige keer had ik dat gevoel heel sterk en het klopte ook nog.
Bij hoeveel was jij toen bevallen? Ik met 36,5 (maar al vanaf 36,1 gebroken vliezen) en met 39,1. Ik heb ook het gevoel dat ik de 40w niet ga halen. Mijn moeder heeft 4 kinderen en de 40w ook nooit gehaald en ik dus tot nu toe ook nog niet. Dus daar komt mijn gevoel ook vandaan. En ik ben klein. Schijnt toch te zijn dat je dan eerder bevalt vaak. Maar ik weet niet of dat echt bewezen is hoor. Maar oh dit gaat wel tegenvallen als ik over die 40 heen ga!