Mijn gevoel zegt dat ik weer te vroeg ga bevallen. Maar we wachten braaf af Jou kindjes waren mooi op gewicht voor 37 weken dan snap ik het wel hoor! Mijne woog met 36+2 weken maar 2610 gram
Ik heb gisteren en eergisteren best veel harde buiken gehad de hele dag. We waren natuurlijk in centerparcs dus veel gelopen, gezwommen, kinderen getild enz. Zal best daarvan komen. Ik maak me niet druk ofzo. Maar het heeft me wel aan het denken gezet: Ze zeggen toch dat het juist goed is om actief te blijven in de zwangerschap. En dan schijnt je kindje ook kleiner te zijn als je heel actief bent. Als je veel stil zit groeien ze veel harder. Dacht ik. Maar juist als je ontspant heb je, straks als de tijd daar is, meer kans dat de bevalling op gang komt. Hoe zit het dan met harde buiken die je vertellen dat je rustiger aan zou moeten doen? Wat als je dat nou niet doet, wat gebeurt er dan? Krijg je dan eerder weeën als je juist veel doet?
Bij mijn vorige zwangerschap werkte ik in de horeca en werkte en rende me te pleuris. Had daardoor achteraf veel harde buiken (wist ik toen niet) en kreeg een veelste hoge bloeddruk, waardoor ik dus echt heel rustig aan moest gaan doen. Gelukkig hoefde ik maar te werken tot mn 32e week zwangerschap want toen ging de zaak dicht voor 4 maanden. Dus ik denk dat te hard werken en teveel doen bij mij de reden was van te vroeg bevallen.
Veel harde buiken kunnen omslaan in weeën. Daarom echt rustig aan doen wanneer je dit merkt. Is echt een reactie van je lichaam dat het rustiger aan moet doen.
Ik heb ook af en toe harde buiken, maar het trekt gelukkig ook weer snel weg als ik rustig aan doe, doe vaak ook te gek en denk dat ik alles nog wel kan Ben nu alweer snotverkouden wakker geworden, begin die mindere weerstand van het zwanger zijn wel een keer zat te worden...
@kraampakket Het kraampakket kreeg ik vorige week al binnen. Deze had ik binnen een week al, dus dat was best netjes. Ik had het niet verwacht, maar wel fijn dat het er maar vast staat. @kraamintake Ik werd de afgelopen week ook gebeld om een afspraak in te plannen. Ik zal hem ergens halverwege maart hebben. @harde buiken Even geleden vroeg ik me af of het harde buiken waren, nou, dat zijn ze zeker. Heb het ook elke dag, maar het gekke is dat ik het vrijwel altijd heb als ik rustig op bed lig, en dan vooral als ik op mijn rug draai. Aangezien het weer vanmiddag slechter wordt hebben mijn vriend en ik vanochtend lekker van de zon genoten en een uurtje gewandeld. Jammer genoeg voel ik mijn rug en buik nu ontzettend, dus dat is weer wat minder, want oohhh die nesteldrang De kleine heeft blijkbaar een enorme groeispurt gehad vorige week dus zo gek is het ook niet dat mijn lichaam nu sneller roet in het eten gooit Ik draag ook al een buikband maar zo heel veel helpt dat niet.
Ah ik heb nu best last van mijn linkerzij. Ik heb bij de tweede nierbekkenontsteking gehad ergens halverwege de zwangerschap en een aantal maanden na de zwangerschap ook nog nierstenen. Beide keren voor in het ziekenhuis gelegen. Toen had ik beide keren ook heel erg pijn in mijn zij. Nu valt het nog mee hoor. Maar zo begint het dan wel. Uiteindelijk ging ik door de grond van de pijn en liep ik overal over te geven. Ik hoop dat dit nu vals alarm is. Ik zit even in een warm bad en heb paracetamol gepakt. Hopelijk trekt het straks weg.
Hier nog steeds een aardig bescheiden buikje voor 26 weken vind ik zelf, morgen moet ik weer werken... vakantie weer voorbij, maar het aftellen tot mijn verlof kan beginnen, nog 7 weekjes werken
@JuffM ben benieuwd hoe het afgelopen donderdag gegaan is, hopelijk is alles goed met jullie kleintje
Omg wat zien jullie er allemaal mooi uit met die buiken, ook super leuke jurkjes Jullie haar lijkt ook vol en mooi. Ik voel me net ma flodder haha Ik moet zeggen dat ik t werken ook wel beu ben hoor, k ben zo moe steeds door die onregelmatigheid. Maar indd nog ffies. En ik waggel! Daar ben ik trots op Hoeveel domme opmerkingen ik wel niet krijg. " daar hebben we alfred jo dokus kwak" of kippengeluid maken toktok. Zo sneu... En indd kijk uit betreft de harde buiken als ze te regelmatig komen kan t de bevalling opwekken. Heb er laatst gesprek over gehad ook nav van mijn " oefen weeën ". Ik moet dus ook oppassen. Hier heb ze wel maar gewoon in normale situatie, niet meer een paar uur in rust achter elkaar aan. Gewoon bij inspanning. Had ik al gezegd dat ik aan verlof toe ben
Wat een schattige buikjes @Kimm17 en @Mb25! @Elraange ja ik voel me ook meer zoals jij ma flodder haha. Goed dat je trots bent op je waggel! Ik zou dat zo niet trekken zulke opmerkingen. Hormonen . @JuffM ben ook benieuwd hoe het met jullie gaat! Hier toch een blaasontsteking. Heb nu antibiotica gekregen. Iemand nog naar de 9 maanden beurs geweest en hoe was het?
Voor degene die vroeg hoe de echo is gegaan Ik had ineens een andere gyneavoloog en die wilde de darmen ineens wel bekijken terwijl de vorige zei dat het niets met de darmen zelf te maken had De baby ligt zo diep in mijn bekken dat ze het einde van dr darmen en Anus niet eens kon zien. Dat willen ze met 30 weken opnieuw bekijken net zoals het hoofdje. Die ligt nu onder de curve. Hopelijk is ze dan gedraaid en is het hoofdje goed gegroeid
Qua nesteldrang irriteer ik me mateloos dat ik hele huis op ruim en even later lijkt de bom alweer ontploft .. kom lichamelijk en door vermoeidheid ook aan lang niet alles toe qua schoonmaken en dat frustreert enorm Qua bevalling wordt mijn keizersnede gepland en dat is in week 39. Ik hoop zo vroeg mogelijk. Andere 2 zijn ook niet vanzelf begonnen dus ga er van uit dat her nu ook niet z o is. Het intake gesprek is hier pas vamaf 32 weken dacht ik voor kraamhulp En kraampakket geen idee, dat moet je zeker zelf regelen? Nog n iet achteraan geweest