Hier ook zo goed als alles in huis. Alleen nog geen flesje en vitamines. Iets meer dekentjes kan ook geen kwaad maar dat moet nog wel lukken denk ik. Laten jullie de babyshower door gaan als die voor je word gepland?
Babyshower wel gepland maar ook aangegeven dat het niet hoeft... nu gaan mn moeder en zusje een pakket samenstellen...
Ik heb ook bijna alles in huis, paar kleine dingen nog waaronder ook flesvoeding voor de zekerheid mocht borstvoeding niet lukken... gisteren boodschappen gedaan maar het was wel even zoeken, wel alles in huis gekregen wat ik nodig had maar wel een rare gewaarwording al die lege schappen! Mensen zijn helemaal gek geworden soms terwijl er nog meer dan genoeg is... maargoed... Ik maak me zelf nog steeds niet zoveel zorgen mbt het virus, ben daar te nuchter voor denk ik, op het werk zijn ook vele lijsten vol maatregelen waar we ons aan moeten houden wat ik ook braaf doe om de bewoners in het verpleeghuis te beschermen waar ik werk, maar nadat ik vorig jaar de diagnose kanker gekregen heb en dat heb overleefd kan ik me wel over wat anders druk maken dan over zo'n virus.. ik geniet nu juist van de vrije avonden wat ik nu ineens heb omdat de volleybal niet door gaat en vergaderingen waar ik normaal savonds nog vaak druk mee ben, was deze week anders ook geen een avond vrij.. (moest dit even van me afschrijven)
Zag net een fb bericht van mijn vk dat partners niet meer mee mogen naar de praktijk als je een echo hebt maar dat je kunt facetimen tijdens de echo... als het goed is beld mijn vk mij donderdag of vrijdag of het weekend nog voor de afspraak van maandag zodat er in de praktijk zelf zo weinig mogelijk contact is.. het is niet anders, het is begrijpelijk maar wel jammer natuurlijk dat mijn vriend er niet bij kan zijn natuurlijk
Klopt zei mijn VK ook en ze zei wel dat ze echo's deed maken even snel en dat je dat anders even kon filmen voor partner en familie
@Mb25 snap je goed dat je je niet zo druk maalt zeker door wat je vorig jaar hebt meegemaakt! Wat zal dat schrikken zijn geweest! Wel apart hoe verschillend al die verloskundigen zijn Hier vandaag telefonisch consult gehad maat toch een echte afspraak voor over 2 weken. Anders zat er 6 weken tussen dat vonden ze te lang. Mijn 30 weken echo is in her ziekenhuis en medisch en ik begreep dar dit wel door gaat Hier doen ze bezoeken etc ook zo ve w l mogelijk telefonisch of video. Ben blij dat die kleine er hopelijk nog 10 weken bij mij in buik blijft zitten
Jammer is dat zeg! Snap dat je partner er ook graag bij zou willen zijn. Zeker als het je eerste is. Zolang ze nog maar bij de bevalling mogen zijn!
Mij VK zei ook dat ze alleen controles nog doen met 31 weken, 35 weken, 37 weken, 39 weken en 40 en 41 weken meende ik. Verder is alles telefonisch. En dit waren de richtlijnen waar alle VK's zich aan hielden. En geplande 20/30 weken echos wilden ze wel allemaal door laten gaan, zolang het kon enzo.
Die weken zullen voor ons dan niet veel veranderen denk ik. Mijn volgende is bij 31w (volgende week) en dan zal de rest ook wel doorgaan. Als je pas 12w bent ofzo zal het dan wel anders zijn. Maar goed, dan is dat hele corona gebeuren tegen de tijd dat je moet bevallen natuurlijk hopelijk ook al een stuk verdwenen. Er zijn ook vrouwen die nu uitgerekend zijn. Lijkt me helemaal onzeker allemaal! Blij dat wij nog even mogen wachten.
@prulletje2 ik ben ook blij dat we hopelijk nog eventjes hebben voor de bevalling, mochten partners op een moment toch niet meer bij de bevalling mogen zijn dan zit ik te denken om toch thuis te gaan bevallen als ik die keuze kan behouden en niet medisch wordt.
Nou ja, ik heb liever dat ik nu al uitgerekend was. Hier in deze regio speelt het allemaal een stuk minder dan in het westen en zuiden van het land. Ik vermoed dat het in mei bij ons in Drenthe/Groningen juist erg gaat worden.
Ja dat snap ik dan wel. Ik woon wel in Brabant. Een collega van mij is in februari bevallen. Die mag nu ook geen kraamvisite. Lijkt me ook echt niks aan zo met je nieuwe baby en niemand die langs kan komen en zelf ook nergens heen te kunnen.
Wat ik me afvraag... Ik zou in het ziekenhuis bevallen met plaatsindicatie... dus gewoon onder begeleiding van een van onze eigen verloskundigen. Eigenlijk alleen om het feit dat ik een AD slik. Bij de andere 2 ook en die hebben geen 'afkickverschijnselen' gehad. Ik hoef nu na deze bevalling ook geen 2 dagen meer te blijven zoals 10 jaar geleden. Zou ik ool thuis mogen bevallen? Of MOET je ook bij plaatsindicatie in het ziekenhuis bevallen?
Geen idee. Maar misschien gaan ze jou juist wel vragen om thuis te bevallen in deze situatie. Bij mijn eerste kwam de placenta niet. Bij de tweede moest ik toen officieel ook in het ziekenhuis bevallen. Ik weet niet of dat plaatsindicatie is? Maar ik heb dat toen geweigerd. In overleg met de verloskundige die er vertrouwen in had. Daar hebben ze toen wel wat voor op papier gezet dat ik dat zelf zo gekozen had. Maar dat recht heb je gewoon. (Uiteindelijk is het alsnog ziekenhuis geworden omdat de weeën afzwakten en ik al volledige ontsluiting had. Laatste stukje opwekkers gehad. Maar toen was ze er zo en de placenta kwam ook meteen en toen mochten we weer naar huis. Dit keer mag ik daarom dus wel gewoon thuis bevallen. Wel blij dat ik het hele eerste stuk met weeën opvangen enzo wel gewoon lekker thuis kon zijn).
Als mijn man niet bij de bevalling mag zijn ga ik echt een hele scène schoppen denk ik . Die moet er hoe dan ook bij zijn.
Dan word ik ook gek hoor haha! Maar volgens mij mag het tot nu toe wel gelukkig! Ik twijfel wel nu sterk of ik wel innhet ziekenhuis wil gaan bevallen
Ja ik ook... als de liggingsecho goed is ga ik er toch echt over nadenken... Gelukkig proberen ze op dit moment om in het ziekenhuis waar ik wil bevallen geen Corona patiënten op te nemen, maar die in een ander ziekenhuis in de provincie te behandelen, maar mocht dat straks ook niet meer kunnen ben ik denk ik liever thuis - ookal woon ik vrij ver van het ziekenhuis af.