Uitgerekend 16 t/m 31 mei 2020

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Blomma, 11 sep 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kimm17

Kimm17 Fanatiek lid

10 feb 2016
    2.513
    1.989
    113
    Ja hier hebben ze dus wel al een paar corona patiënten in het ziekenhuis.
    Gelukkig woon ik er maar 10 min vandaan dus ben er altijd vrij snel.
    Maar dit zet me toch erg aant denken.

2. Mb25

Mb25 Actief lid

24 jan 2019
    463
    533
    93
    Vrouw
    Ik zie net een Facebook bericht van mijn vk praktijk dat de 8 en 30 weken echo ook niet meer standaard gedaan worden... hoop dat mijn echo komende maandag nog wel door gaat aangezien ze dachten dat ons kindje nog wel is aan de kleine kant kon zijn:$

3. Jale

Jale Fanatiek lid

8 nov 2006
    1.687
    359
    83
    Even wat anders... begin nu wel echt te merken dat ik botten voel uitsteken in mn buik....:D:eek:

Avuna, Kimm17 en prulletje2 vinden dit leuk.
  4. DDucky

DDucky Bekend lid

7 jul 2014
    997
    317
    63
    Vanuit het kraambureau waar ik straks ook hulp van krijg gaven ze de volgende tip: raambezoek.
    Je legt je baby in de box vlakbij een raam en daar kan je bezoek dan toch naar de baby kijken. En de kraamhulp zet dan buiten beschuit met muisjes neer.

Moest er stiekem toch wel een beetje om lachen.. Maar tegelijkertijd vrees ik ook ervoor dat dit wel een realistisch scenario is voor als onze kleine geboren is..

5. prulletje2

prulletje2 Fanatiek lid

20 mei 2014
    4.047
    2.039
    113
    Whahaha :roflmao: nou dan komen ze maar niet hoor. Dan stuur ik zelf wel foto's via de app. Gaan toch geen aapjes kijken door een raam :roflmao:

6. prulletje2

prulletje2 Fanatiek lid

20 mei 2014
    4.047
    2.039
    113
    Haha botten nog wel. Die van mij is vooral mijn ribben links aan het beurs trappen.

7. Jale

Jale Fanatiek lid

8 nov 2006
    1.687
    359
    83
    Ja echt een elleboogje of een knie.... @prulletje2

8. prulletje2

prulletje2 Fanatiek lid

20 mei 2014
    4.047
    2.039
    113
    Weet iemand wat slim is mbt het steriliseren van flesjes en speentjes ed? Kun je dat al van tevoren doen of hoe lang blijft dat dan oké? Of moet ik dat maar gewoon doen als de baby geboren is?

9. Mb25

Mb25 Actief lid

24 jan 2019
    463
    533
    93
    Vrouw
    Wat is het wat allemaal, opzich is het natuurlijk wel een oplossing dat raambezoek maar dan kies ik er ook voor om dan geen bezoek te ontvangen denk ik...

Heb momenteel avonddienst op het werk en 2 bewoners hebben nu corona achtige klachten... gelukkig nog niet direct op de afdeling waar ik werk en een is er getest waarvan we morgen de uitslag krijgen.. ben benieuwd..

@prulletje2 daar ben ik ook wel benieuwd naar, was vandaag alles even aan het verzamelen in een wasmand wat allemaal nog uitgewassen moet worden en vond ook alle speentjes die ik gekregen heb ondertussen (gewoon stuk of 6 al :roflmao:)

10. Kimm17

Kimm17 Fanatiek lid

10 feb 2016
    2.513
    1.989
    113
    Hier een goede 30 weken echo gehad!
    Ze schatte het gewicht op 1.5 kilo en de groei lag gemiddeld op 30 weken. Dus alles was prima :)
    Baby lag al heel braaf met het hoofdje beneden, dat hij maar fijn zo blijft liggen haha

Qua alles uitkoken van spullen, geen idee eigenlijk. Vind dat wel een klusje voor de kraamzorg haha :p
    Alleen 1 speentje en 1 flesje is wel al handig om te doen. En de kolfspullen natuurlijk ook.
    Even op internet zoeken wat wijsheid is.

Bij ons op het bedrijf gaat het nu al slechter. Weinig aanvragen, fabriek begint al langzaam stil te vallen. 2 uitzendkrachten al ontslagen.
    Ze wilde al dat ik 2 snipperdagen per week ging opnemen tot mn verlof.
    Maar ga nu voor een zusterbedrijf ook wat uren werken.
    Mag sowieso niet meer naar het werk komen uit voorzorg. Dus stiekem heb ik vanaf nu al verlof (wat ik helemaal niet erg vind :p)
    Maar het geeft wel allemaal stress zeg, hele dag hoofdpijn gehad.
    Krijg steeds meer en vaker harde buiken merk ik..

Gnana vindt dit leuk.
  11. Kimm17

Kimm17 Fanatiek lid

10 feb 2016
    2.513
    1.989
    113
    Jaaaa dit merkte ik ook al haha!

12. prulletje2

prulletje2 Fanatiek lid

20 mei 2014
    4.047
    2.039
    113
    Ik heb zo'n magnetron sterilisator. Heel handig, gewoon water erbij en paar minuten in de magnetron. Dus moeilijk oud het niet en tijd kost het ook niet echt. Maar ik ga het niet 2 weken van tevoren doen als het dan na 2 weken toch weer opnieuw moet. Zal inderdaad ook eens googelen.

Ik krijg doorbetaald nu, maar mijn man is de hoofdkostwinner. Hij heeft de praktijk gesloten en daar komt nu ook geen geld van binnen. We redden het allemaal nog wel hoor, maar we gaan nu echt even niet zomaar allemaal geld uitgegeven aan dingen die niet echt noodzakelijk zijn. Geen idee namelijk hoe lang dit allemaal nog gaat duren.

Kimm17 vindt dit leuk.
  13. lidu1

lidu1 Fanatiek lid

28 mei 2018
    1.623
    1.757
    113
    Vrouw
    O,ja die vitamines moet ik nog halen.

14. Elraange

Elraange Fanatiek lid

25 sep 2015
    2.674
    2.013
    113
    Vrouw
    Ik ben zo blij dat ik 2 blikken baby voeding heb gekocht en luiers tm mt 3
    Dus kan ff vooruit.
    Heb alleen nog geen zetpil van 60mg, dus vind k die of 120mg dan koop k 2 doosjes...
    Wat een drama dit hoor....
    Ik zie veel op fb voorbij komen van moeders die smeken om voeding voor de kleine..
    Straks als t wel lock down komt, mogen we ook wel inslaan, voordat er niets meer aan Nederland geleverd word of t allemaal te duur wordt.
    Maar tis wat hoor....

15. prulletje2

prulletje2 Fanatiek lid

20 mei 2014
    4.047
    2.039
    113
    Oh nou inderdaad die berichten dat ze voeding zoeken! Zo sneu. Ik had bij de ah online voeding erin gedaan. De nutrilon 1 was er toen nog wel, de andere nummers allemaal uitverkocht. Maar ik heb ah biologisch erin gedaan. Was de helft goedkoper en ik ga als het goed is toch bv geven. Hoop zo dat dat gewoon lukt. Dan heb ik geen crisis over voeding zoeken.
    Ik kan me trouwens niet herinneren dat ik ooit 60mg zetpillen gehad heb. Volgens mij hadden wij altijd 120 als eerste. Wist niet dat 60 ook bestond. Maar wel een goede om die ook nog even te zoeken ja.

Elraange vindt dit leuk.
  16. Mb25

Mb25 Actief lid

24 jan 2019
    463
    533
    93
    Vrouw
    Vanmiddag de intake gehad met de kraamzorg, was een fijn telefoongesprek :) ben wel erg blij dat we een tijdje geleden naar die voorlichtingsavond gegaan zijn waar eigenlijk bijna alles verteld wordt wat vandaag aan de telefoon besproken wordt :rolleyes:

Zojuist te horen gekregen dat alle verpleeghuizen dicht moeten en dat bewoners geen bezoek/familie meer mag ontvangen... heel begrijpelijk maar wel ontzettend verdrietig, je zult je eigen moeder of echtgenoot maar helemaal niet meer op mogen zoeken :( erg sneu allemaal

17. JuffM

JuffM Bekend lid

7 nov 2016
    810
    404
    63
    NULL
    NULL
    @Kimm17 fijn zo.n goede echo

@Mb25 Kraamhulp moet echt goed voelen he anders voel je je opgelaten in jr eigen huis
    Als je dat gesprek hebt gehad komt het echt dichtbij denk ik

Hier nog niets gesteriliseerd
    Weet ook niet of ik wel genoeg flesjes enzo heb al
    Vond dat ik nog alle tijd had en dacht doe ik in mijn verlof wel maar door een eventuele lock down kriebelt het toch behoorlijk om het maar eens uit te gaan zoeken
    Gisteren 2 speentjes gekocht en ook een pak voeding. Heb nu de bus van de hero gedaan vorige keren had ik die doos. Weet iemand het verschil behalve de prijs?

Doordat ik nu niet werk en amper buiten kom zit ik wel veel meer stil, kids vermaken met spelletjes enzo. Ben bang dat ik nu echt extreem zwaar en dik geworden. Is niet belangrijkste weet ik...

18. prulletje2

prulletje2 Fanatiek lid

20 mei 2014
    4.047
    2.039
    113
    Ohja die intake met de kraamzorg heb ik ook nog steeds niet gehad. Ze hebben mij een paar weken geleden een keer gebeld. Ik heb teruggebeld en kreeg geen gehoor. Vorige week hebben ze het nog een keer geprobeerd, maar toen had ik het niet gezien en ben ik het daarna ook weer vergeten. Zelf lijken er zelf ook niet erg haast mee te hebben.

Ja verdrietig voor die mensen in verpleeghuizen. Ik ken er zelf niemand maar dat lijkt me inderdaad niet leuk.

Ik had gisteren voor ik naar bed ging wat roze bloedverlies. Ik weet niet zo goed wat ik daarvan moet denken. Het was echt roze, dus niks heftigs ofzo. Ik zou gewoon denken adertje geknapt. Maar als ik dan google op bloedverlies in het derde trimester word je helemaal bang gemaakt met direct bellen en loslatende placenta en weet ik wat voor scenario's. Ik ben maar gewoon gaan slapen en vanmorgen leek het ver weg te zijn. Baby is ook nog druk gelukkig. Ik kijk het wel even aan. Als het niet terugkomt ga ik er niet voor bellen denk ik.

19. prulletje2

prulletje2 Fanatiek lid

20 mei 2014
    4.047
    2.039
    113
    Oh nou ik snap dat het niet het belangrijkste is, maar ik voel precies hetzelfde hoor. Vind dat ook echt niet leuk. Maar het is ook gewoon heel vervelend qua mobiliteit enzo. Ik vind het nu af en toe echt al lastig om uit de bank te komen of mijn schoenen aan te doen of de trappen op en af te lopen enzo.
    Mijn man laat de hond uit, maar ik ga nu wel 1x per dag tussen de middag mee met de kinderen. Dat we er echt even uit zijn. Verder is het inderdaad veel binnen zitten en kinderen bezig houden.

Over flesvoeding: bij mijn eerste heb ik ooit een lijst gehad waar flesvoeding vergeleken werd. Ik weet niet of ik die nog kan terugvinden. Sommige bevatten wel suiker. Wij hebben nu de biologische van de ah. Die schijnt dan wel goed te zijn maar weet het ook niet zeker hoor.

20. Jale

Jale Fanatiek lid

8 nov 2006
    1.687
    359
    83
    @JuffM en @prulletje2: Hier komen de muren ook wel eens op ons af door het binnen zitten. Het bewegen gaat sowieso niet zo soepel meer. En na een ochtend op de eetkamerstoel om de kids te helpen met hun school werk, loop ik de rest van de dag met harde buiken... o_O

Deel Deze Pagina