Hi Lady's. Ik ben wel naar de shoot gegaan. Ik voelde me niet optimaal maar ik wou dit echt niet aan me voorbij laten gaan. Keek er zo naar uit! Ben onwijs benieuwd naar de foto's Kwa werk, een back up plan heb ik niet.. ik moet na mijn verlof op zoek naar een nieuwe baan. Heb wel recht op een uitkering gelukkig. Maar ik heb tijdens m'n verlof vrijstelling van de sollicitatie plicht, dus kan gelukkig wel lekker verlof houden en focussen op de zwangerschap en straks de kleine meid. Optimaal is het zeker niet.. en die zwangerschapsdicriminatie ga ik ook wel even achteraan, kijken of ik een goed punt heb zodat ik er financieel nog wat uit kan halen. En zo niet.. ja pech.. moet het maar laten gaan, is beter voor de kleine meid. Genoeg stress gehad de laatste tijd met corona en mn leidinggevende die me slecht behandeld en me er nu uit gooit.. Ben er wel klaar mee dus ga na maandag lekker genieten van m'n verlof!
Ligt jullie kleine goed zover jullie weten? Die van mij ligt helemaal dwars... Ik denk ook niet dat ze goed gaat liggen .
Ah dwars is wel lastig! Wil je een natuurlijke bevalling en thuis of in het ziekenhuis? Hier heeft de baby bij iedere controle de laatste keren nog met het hoofdje naar beneden gelegen dus ik denk wel dat het hier goed is. Nog niet ingedaald de laatste keer. Nu gok ik eigenlijk nog steeds niet. Voel geen verschil in elk geval.
Hier ligt de kleine volgens mij ook dwars.. laatst met de groeiecho lag frummel links onderin mijn buik met zijn of haar hoofdje.. ben benieuwd dinsdag bij de verloskundige hoe het dan ligt
Mijn 2e lag de hele zwangerschap in stuit.. totdat we de afspraak hadden bij de verloskundige om een doorverwijzing te krijgen voor een versie.. De avond ervoor was ze gedraaid! Dat hadden wij ook niet meer verwacht!
Hier is de baby druk bezig met rare capriolen uit te halen Af en toe vraag ik me echt af hoe die nu weer ligt. Ben benieuwd dinsdag met de echo en controle
Hier vanavond aan CTG gelegen. Had al 24 uur minder beweging. Iig heel anders dan ik gewend was. De vorige controle bij de verloskundige met 35wk lag het kindje netjes met hoofd beneden. Nog niet ingedaald maar wel al stukje in het bekken. Verloskundige zei nog dat ik dus niet plat hoefde als vliezen zouden breken. Wat was ik blij dat hij al goed lag. Nu dus een echo gehad na de CTG. Blijkt de kleine dwars te liggen. Niet helemaal horizontaal maar schuin dwars. Hoofd schuin rechts. benen links. Omdat dit het 5e kindje is, heeft hij nog wat ruimte om dus lekker instabiel te gaan liggen. Moet nu dus meteen plat mochten de vliezen breken en hij ligt nog niet goed. Morgen verloskundige bellen over hoe of wat. Controle met 38 weken moet nu zeker gewoon doorgaan ipv telefonisch, want ze moeten dit goed monitoren. Verder was alles gelukkig goed. Hopelijk gaat deze eigenwijze spruit goed liggen. Zou het jammer vinden als het geen natuurlijke bevalling wordt het we het niet thuis kunnen proberen. Maar goed als kindje maar gezond is. Dat is en blijft het belangrijkste.
Ja ik had het al gelezen op fb maar hier ook nog een keer: hopelijk gaat je eigenwijsje gewoon lekker zelf nog goed liggen! Wordt wel spannend nu.
Ik ben echt benieuwd wie van ons als eerste gaat bevallen straks Was gister bevallen met Bobbi terug aant kijken en toen dacht ik meteen, Owja dit moet ik ook weer gaan doen nu al zin in die pijn zeg haha Maar kan echt niet meer wachten om een klein babytje in mn handen te hebben. Nu begint het echt te kriebelen, kan aan niks anders meer denken
Ben ook heel benieuwd wie eerst is! Ik niet hoor. Ben pas eind mei uitgerekend. Ja dat programma! Ik kijk het ook iedere keer weer en dan denk ik nee zo wil ik niet bevallen! Ik wil ontspannen en rust en geen gecommandeer van de verloskundige of wie dan ook. (Zo van 'kin op je borst, nu een grote hap lucht! Ja dat kun je wel. Geen geluid maken!' Enz). Doe mij maar gewoon lief knuffelen enzo hahaha. Wat een illusies hè . Nouja we zien wel. Oh het aller ergste vind ik nog wel als het hoofdje staat denk ik! Kunnen ze daar nou niks aan doen? Beetje vaseline ofzo zodat het er lekker uit glijdt? Of gewoon verdoven. Gelukkig is de baby er dan wel bijna.
Hahaha jaa wel een goed idee wat vaseline voor het eruit glijden Oh ja die tips de hele tijd wat je moet doen. Vorige keer had ik helemaal nergens naar geluisterd was helemaal in mn eigen wereld om mn kind eruit te krijgen Wil ook noooooit meer op bed liggen en dan bevallen, werkte voor geen meter voor mn gevoel. Deze keer ga ik een baarkruk proberen.
Nee precies! Ik ben 2x op bed bevallen omdat ik in het ziekenhuis was en een pijnpompje had. Dan moet dat. Maar mijn plan was beide keren om rechtop te bevallen. Ik hoop zó dat het nu wel een keer lukt! Schijnt ook veel logischer en natuurlijker te zijn dan plat op je rug. Ik ga ook voor de kruk als het kan. Ik heb 2 lange bevallingen gehad. Mijn weeën redden dat niet meer dus daarom moest ik naar het ziekenhuis voor opwekkers. Ze zeiden dat ik nu wel weer rekening moest houden met weeën zwakte. Baal daar zo van. Dat mijn lijf nou eens een keer meewerkt! Drie keer scheepsrecht hopen we nu maar.
Ja precies mijn VK zei achteraf ook (zij was net te laat in het ziekenhuis voor de bevalling) je had een baarkruk moeten proberen, dan was het nog sneller gegaan. Liggen werkt averechts soms. Oh nou ik ga duimen voor je dat je nu een keer op eigen kracht mag bevallen! 3x is scheepsrecht dus daar gaan we voor !
Laat berichtje van mij Door fb en drukte deze even niet aan gedacht @prulletje2 ik zou idd ook gebruik kunnen maken van de opvang maar zo dramatisch vind ik het niet en weet niet of ik me daar dan goed bij voel Vanaf vandaag heb ik verlof dus denk dat het nu ook niet meer mag @Eliizzaa wat vervelend van je werk ! Hopelijk kun he er nog wat uit halen en gelukkig heb je wel geld met je verlof Over alle kindjes die dwars liggen. Aksbdat blijft kunnen ze proberen je baby te laten draaien Is geen pretje maar wel een kans dat het lukt Heb ik bij eerste ook geprobeerd maar moest toen niet kwart maar half rond En alle lig of zit bevallingen geloof ik helemaal .kan er helaas niet over meepraten en voor deze keer ook niet Heb gewoon alle 3 de kids in stuit
Is het draaien bij jou nooit gelukt? Ik vind dat zo'n eng idee. Maar komt doordat er bij ons een moeder op school met 39 weken haar kindje verloren is en die hadden ook een draaipoging gedaan. De placenta had losgelaten dacht ik. Ik weet het niet precies. Misschien was het toeval en dat het ene niks met het andere te maken had hoor. Ik heb me er verder natuurlijk ook niet in verdiept omdat het voor mij niet aan de orde is op dit moment. Maar brr, vind het geen fijn idee.
Het is zo druk geweest het afgelopen weekend dat ik even niet heb gekeken op het forum haha @ligging baby De baby ligt hier al een aantal weken met het hoofd naar beneden. Maar hij is nog niet ingedaald. Niet eens gedeeltelijk. Ik baal daar wel een beetje van want ik voel al wel meer druk op mijn blaas dan anders. Geen blaasontsteking gelukkig. Dus ik ben benieuwd hoe oncomfortabel het straks moet voelen @anticonceptie Hier ligt het er een beetje aan hoeveel pijn ik straks tijdens de menstruatie zal hebben. Omdat de gyn bij mij endometriose vermoedt moet ik eigenlijk zo weinig mogelijk menstrueren als blijkt dat ik dat heb. Aangezien ik borstvoeding geef en ik allergisch ben voor de pil blijft het spiraaltje, staafje of de prikpil over, en van geen van deze opties word ik blij... Het liefst gebruik ik geen hormonen maar ja, ik moet toch in staat zijn om voor mijn jochie te zorgen en nog naar school te kunnen gaan. @bevalling Ik heb echt geen idee wat ik wil proberen, maar wel dat ik het zoveel mogelijk natuurlijk wil proberen te doen. Oh, en ik las eergisteren dat in mijn ziekenhuis de eigen verloskundige wel weer welkom is om te begeleiden bij bevallingen, dus ik ben opgelucht
Ik krijg as donderdag een extra controle om te kijken of hij nog steeds dwars ligt. Laten we hopen dat hij toch weer goed is gaan liggen. Ligt hij toch nog dwars dan willen ze een versie (draaiing) gaan inplannen.
Hebben jullie ook dat je nu veel meer of vaker moet eten? Ik heb regelmatig gedurende de dag echt momenten dat ik honger heb en me dan ook een beetje draaierig voel.. savonds zon 3 uur na het avondeten heb ik vaak alweer honger en neem dan bijv een beetje yoghurt met vers fruit ofzo