Uitgerekend 16 t/m 31 mei 2020

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Blomma, 11 sep 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kimm17

Kimm17 Fanatiek lid

10 feb 2016
    2.513
    1.989
    113
    Ja mijn moeder, schoonouders en zusje mogen komen, verder niemand.
    Heb extra desinfectie middel in huis, extra zeep in huis haha dus dat komt wel goed!

Mb25 en prulletje2 vinden dit leuk.
  2. JuffM

JuffM Bekend lid

7 nov 2016
    810
    404
    63
    NULL
    NULL
    Lees bij meerdere nu dat jullie wel ouders etc laten komen
    Is dat komen op 1,5 meter afstand of ook gewoon vasthouden enzo ?

Qua poetsen en opruimen vind ik het echt knap dat julkieballes aan se kant hadden. Ik had dat bij eerste wel en tweede redelijk maar nubexht niet
    Hebbe ook groter huis en hoe meer ruimte hoe meer troep en schoonmaken en ruimte voor spullen
    Dat helpt niet echt

3. Kimm17

Kimm17 Fanatiek lid

10 feb 2016
    2.513
    1.989
    113
    Vasthouden miss heel even of niet lichteraan hoe mn gevoel dan is. Maar laat ze vooral met mijn andere zoontje spelen :p

4. Dielle

Dielle Fanatiek lid

18 dec 2017
    1.583
    1.160
    113
    Vrouw
    Noord Brabant
    Hihi jazeker. Ik ben vaak na de bevalling (uiteraard eerst paar weekjes bijkomen) vrij fanatiek om weer op mijn "oude" gewicht te komen.

Gnana, Elraange en JuffM vinden dit leuk.
  5. Dielle

Dielle Fanatiek lid

18 dec 2017
    1.583
    1.160
    113
    Vrouw
    Noord Brabant
    Hier mogen mijn ouders komen. Maar wel beperkt dus niet elke dag en op afstand.
    Ze gaan ook oppassen als wij naar het zkh moeten. Hoop op een thuisbevalling en miss is het dan niet nodig. We gaan het vanzelf zien

6. Mb25

Mb25 Actief lid

24 jan 2019
    463
    533
    93
    Vrouw
    Hier is het met vasthouden denk ik, het is voor allemaal hun eerste kleinkind en neefje of nichtje:rolleyes: ik hoop nog steeds dat er straks weer wat meer toegestaan is tegen de tijd dat ik bevallen ben.. ben gelukkig pas 4 juni uitgerekend dus hopelijk hebben we nog even en wordt het nog wat bijgeschaafd :)

7. JuffM

JuffM Bekend lid

7 nov 2016
    810
    404
    63
    NULL
    NULL
    Wat fijn om te lezen dat meerdere de ouders wel binnen laten en evt vasthouden
    Ik heb die neiging ook hoor ma asr dacht dat ik vrijwel enige was

Dielle en Mb25 vinden dit leuk.
  8. prulletje2

prulletje2 Fanatiek lid

20 mei 2014
    4.047
    2.039
    113
    Ik denk ook dat ik ze wel laat vasthouden. Inderdaad wel handen wassen en even checken of het kan. Mijn moeder en zusje werken wel in het ziekenhuis, dus dat vind ik nog wel lastig. Maar kan echt niet tegen mijn moeder zeggen dat het niet mag denk ik. Maar misschien zegt ze zelf wel dat ze het niet doet, kan ook. Maar dat denk ik niet. Ik heb er wel redelijk vertrouwen in dat kinderen het bijna niet krijgen of er anders weer makkelijk bovenop zijn. En ik geloof ook niet dat zij het van onze nieuwe baby zullen krijgen.
    De andere kinderen zullen wel weer naar school zijn tzt dus dat is misschien weer ietsje meer risico. Blijft lastig. Misschien zou ik banger moeten zijn, maar dat ben ik dus eigenlijk niet echt.

9. Gnana

Gnana Fanatiek lid

3 aug 2015
    1.193
    1.476
    113
    Vrouw
    Drenthe
    Wij willen sowieso mijn ouders en broertje laten langskomen. En mijn schoonouders ligt er een beetje aan, omdat mijn schoonmoeder nu nog niet durft. Maar van mij zijn ze welkom hoor! Maar met klachten natuurlijk even niet.

Zijn jullie ook zo sloom en in jezelf gekeerd? Ik word het liefst echt helemaal alleen gelaten. Zelfs als mijn vriend thuis is ben ik het liefst in mijn eentje. Poetsdrang heb ik niet meer nu mijn lichaam tegenwerkt, maar wil wel dat het opgeruimd is.

En oef die voorweeën zijn me toch een partijtje irritant. Heb ze al een aantal dagen achter elkaar, en dan vooral 's avonds en 's ochtends.

10. Kimm17

Kimm17 Fanatiek lid

10 feb 2016
    2.513
    1.989
    113
    Ik ben ook liever alleen op moment, kan ik op mn gemak dingen doen als ik wat wil doen. Geen gezeur of gezeik aan mn hoofd :p
    Met mn zoontje spelen vind ik dan wel weer leuk, lekker gek doen.

Vervelend van die voorweeën dat lijkt me niet echt prettig...

11. Gnana

Gnana Fanatiek lid

3 aug 2015
    1.193
    1.476
    113
    Vrouw
    Drenthe
    Jaaa zo heerlijk die 'me time'! :D:D:D

Ja joh, als die voorweeën nou een teken waren dat hij binnenkort komt zou het fijn zijn, maar dat is dus niet zo grrrrr :confused:

12. Kimm17

Kimm17 Fanatiek lid

10 feb 2016
    2.513
    1.989
    113
    Ja balen he dat dat nog helemaal niks zegt wanneer de bevalling gaat beginnen:cry:

Ik merk wel steeds meer harde buiken, dus ben benieuwd wanneer onze draken besluiten te gaan komen :p

13. Gnana

Gnana Fanatiek lid

3 aug 2015
    1.193
    1.476
    113
    Vrouw
    Drenthe
    Ja ik ook! Kan niet wachten! :D Maar ik zie ook wel weer gebeuren dat ik tot 42 weken door moet :rolleyes:

Kimm17 vindt dit leuk.
  14. DDucky

DDucky Bekend lid

7 jul 2014
    997
    317
    63
    Voorweeën herken ik wel ja :( Ze zijn echt gigantisch irritant en zorgen er soms voor dat ik echt even stil moet staan :( Gisterenavond schoot er een mijn bovenbeen in terwijl ik stond te koken.. Gelukkig had ik op dat moment net niets in mijn handen.. pff..

Het alleen willen zijn herken ik ook heel erg.. al had ik dat bij de andere 2 absoluut niet.. misschien een bijverschijnsel van het thuis zitten door corona.. weet het ook niet..

Wat betreft het opzwellen, dat merk ik vooral in mijn voeten, enkels en kuiten :( ik lijk s avonds wel een opgeblazen kogelvis.. of hoe zo'n ding ook heet..

Ik hoop echt dat dit niet nog 3 weken duurt.. word al een beetje down als ik eraan denk..

Bij de 2e had ik ook last van voorweeën maar dit bleken uiteindelijk wel effect te hebben waardoor t wel snel door ging nadat er eenmaal ritme in de weeën kwam.. Maar goed.. toen had mijn lichaam ook al een week lang 'voorwerk' gedaan..

Zouden ze bij 37+6 willen voelen of er al iets gebeurd is denken jullie?
    Strippen doen ze dan sowieso nog niet, dat is echt pas bij de 40w (of 39+6 zoals het bij mijn controle uit gaat komen) en dat vind ik nu ook niet nodig.. Maar het zou zo fijn zijn om te weten of er al iets gebeurd is..

#klaagmodus #sorry

15. Myrthew

Myrthew Bekend lid

13 sep 2018
    741
    797
    93
    Vrouw
    Go @Elraange en @Dielle met afvallen haha! Ik ga er ook zeker voor als die kleine er eenmaal is, maar eerst maar eens wennen aan het moederschap. Gelukkig was ik niet te zwaar voordat ik zwanger raakte, hoop dat ik genoeg tijd vrij kan maken om weer lekker te gaan sporten.

Hier heel af en toe een menstruatiekramp, maar niks noemenswaardig. Mijn verloskundige geeft steeds aan dat eerste kindjes bijna nooit eerder komen dus houd er maar rekening mee dat ik overtijd ga.

16. Gnana

Gnana Fanatiek lid

3 aug 2015
    1.193
    1.476
    113
    Vrouw
    Drenthe
    @DDucky Dat lijkt me ook vervelend zeg, dat vocht vasthouden. Tot nu toe heb ik daar nog geen last van. Maar heb genoeg andere kwaaltjes waardoor ik dat helemaal niet erg vind :rolleyes: Bij mij hebben ze nog niet gevoeld. Woensdag moet ik voor controle naar het ziekenhuis dus misschien hebben die wel een ander beleid dan mijn verloskundige.
    Maar zou er al wat gebeurd kunnen zijn als de kleine nog niet ingedaald is?? Beetje wishful thinking haha :rolleyes:

@Myrthew Ja daarom ga ik er ook vanuit dat ik overtijd ga. Maar ohhh wat kijk ik ernaar uit om weer eens lekker te gaan hardlopen of met gewichten te spelen. Maar goed, het kind optillen is ook alweer een vorm van gewichtheffen straks :D

Myrthew vindt dit leuk.
  17. DDucky

DDucky Bekend lid

7 jul 2014
    997
    317
    63
    De baby kan ingedaald zijn ;) dat kun je namelijk soms ook voelen..

Niet alleen je kind optillen.. Maar wat denk je van baby in de maxicosi ;) kleine stukjes maken nog niet zoveel uit.. Maar stiekem is dat toch best n goede oefening haha

18. Jale

Jale Fanatiek lid

8 nov 2006
    1.687
    359
    83
    Hier ook geen vocht vast houden...
    Vannacht wel serieuze voorweeen gehad die redelijk regelmatig waren maar halverwege de nacht weer afzwakte. Al 2x rond de 37 weken bevallen dus toen zeiden ze in het ziekenhuis al mocht er ooit een 3e komen is er een grote kans dat je eerder bevalt.

Hier gaat ze volgende week al verder kijken zei ze.

prulletje2 vindt dit leuk.
  19. Gnana

Gnana Fanatiek lid

3 aug 2015
    1.193
    1.476
    113
    Vrouw
    Drenthe
    Vorige week dinsdag lag hij precies voor de bekken, maar ze kon als ze wou ook nog wel een vinger onder het hoofdje krijgen. Wie weet is dat nu wel veranderd na die stomme voorweeën, maar ik denk het niet. Anders dan dat ik het gevoel heb dat mn buik op knappen staat merk ik niet echt iets anders.

Ohhh dat zijn zeker goede oefeningen haha :D

20. Kimm17

Kimm17 Fanatiek lid

10 feb 2016
    2.513
    1.989
    113
    Gaan we straks allemaal dingen proberen om de weeën op te wekken :p

Ananas, bitter lemon, pittig eten enz enz

Had ook gelezen over vrouwenmantel thee en rozenbladthee. Misschien maar eens in huis halen haha

lidu1 en Gnana vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina