Voor kraamzorg heb ik bij mijn eerste wat mails de deur uit gedaan naar verschillende organisaties. Van sommige kreeg ik niet eens antwoord. Van sommige een heel standaard mailtje terug en van 1 of 2 echt persoonlijk. Ik vond toen alles heel eng en wilde per se van tevoren weten wie er kwam en wat ze zou doen. Zo heb ik haar toen gekozen, maar achteraf vond ik haar ook niet zo geweldig hoor. Ze was naar mijn idee echt een beetje te soft en ik was na een dag hersteld en kon gewoon alles zelf. Ik had er juist een hekel aan steeds iemand om mee heen te hebben die de hele tijd fruit brengt en vraagt wat ze voor je kan doen. En met de baby wilde ik alles zelf doen. Ze mocht wel poetsen haha. Maar we hebben ook nog een hulp 1x per week dus dat was ook niet heel hard nodig ofzo. Ik heb haar heel vaak eerder naar huis gestuurd. En bij de tweede zijn we voor het gemak weer voor haar gegaan, omdat ze eigenlijk zo snel achter elkaar kwamen. Maar nu bij deze wil ik haar niet meer hoor. Ik ga ook maar minimale uren afnemen. Ik denk dat ze deze keer gewoon lekker mijn andere kids mogen bezig houden. Als alles verder weer zo goed gaat natuurlijk. Laat mij maar lekker zelf met die baby keuvelen.
Hier ook al aangemeld voor kraamzorg, we hebben de voorkeur voor dezelfde als toen we hadden bij de tweede en dit is ook gelukt. Ik heb persoonlijk nog contact met mijn kraamhulp van toen dus voor ons was de keuze makkelijk. Hoeveel uren nog geen idee, bij de eerste een horror bevalling maar de kraamtijd super. Was toen snel hersteld enz. Bij de tweede een super bevalling maar een horror kraamtijd dus toen wel alle uren + extra nodig gehad. Nu ligt het er hier ook aan wanneer en hoe de tweeling komt denk ik.
Hahaha. Ik hou ook zo van carpaccio en ik heb ook al weken zin in sushi. Wij zijn al een jaar niet uit eten geweest omdat mijn man problemen heeft met eten en daarvoor bij psycholoog loopt. Nu gaat het eindelijk beter en moet hij binnenkort uit eten gaan, helaas geen sushi voor mij. We gaan dan denk ik maar wokken. Maar wel pas als de misselijkheid over is. Ik wil ook kunnen snaaien haha. Vannacht heb ik gedroomd over tosti’s dus ga er straks maar eentje maken.
Ah sushi jaaa! En carpaccio trouwens ook! Toen mijn eerste geboren was had mijn man als verrassing een heerlijk luxe vers broodje carpaccio van een broodjeszaak mee naar het ziekenhuis genomen voor me haha! In Breda (en vast nog wel op meer plekken) zit een jumbo foodmarkt, zo'n hele grote. Daar maken ze ook verse sushi en die is altijd dagvers. Dus die zou je mogen als het goed is. Maar ze hebben er ook 'cooked' varianten met garnalen bijvoorbeeld. Zo lekker! Maar ik ga inderdaad ook pas liever uit eten als ik me weer echt lekker voel. Ik las in mijn app dat de misselijkheid nu op het hoogtepunt zou zijn en dat het daarna afneemt. Ik heb het idee dat ik mijn hoogtepunt al gehad heb eigenlijk. Hoop ik. Maar weg is het nog steeds niet. Hier mijn buik ook maar eens bekeken maar ik denk niet dat het echt al zichtbaar is. Wat er zit is gewoon mijn eigen vet haha. (Hm sorry hij draait de foto)
Ik kan niet wachten tot die misselijkheid afneemt! Vanmorgen al paar keer overgegeven en als ik wat eet helpt het niet had me zo verheugd op de knakworsten maar als ik er nu al aan denk moet ik rennen naar de wc
Hallo meiden, mij ben Hela 30 jaar zwanger van ons eerste kindje als het goed is ben ik 9 weken en uitgerekend op 29 mei. Helaas is zwanger blijven bij ons niet zo makkelijk we zijn al meerdere miskramen en een bbz verder. Deze zwangerschap ben ik ook heel erg onzeker omdat ik geen last heb van symptomen de ene dag heb ik gevoelige borsten en op de andere dag helemaal niet. Misselijkheid valt ook mee eigenlijk nog geen 1 keer overgegeven en overal lees ik dat vrouwen kostend de dag door komen. Woensdag heb ik een goede echo gehad bij de gyneacoloog en op 7 november heb ik de termijn echo waar ik nu al zenuwachtig voor ben.
Gefeliciteerd met je zwangerschap en welkom. Wat vervelend dat jullie al zo’n geschiedenis hebben. Kan me voorstellen dat je je zo voelt. Wij hebben zelf in mei een miskraam gehad van onze tweeling met 10,5 week. Gelukkig heb ik zelf deze zwangerschap niet zo veel last van angst. Ik ben wel veel misselijk, maar overgeven heb ik ook nog nooit gedaan hoor, dus helemaal niet raar dat je niet hoeft over te geven. Als je het leuk vindt kan je je op de lijst toevoegen, zal de recente even naar voren halen voor je.
♡ Uitgerekend 16 t/m 31 mei 2020 ♡ 16 mei 17 mei @lidu1 - 31 jaar - 3e en 4e kindje ❤❤ 18 mei 19 mei 20 mei @Liva89 - 30 jaar - 2e kindje ❤ @Myrthew - 30 jaar - 1e kindje ❤ 21 mei @Kimm17 - 26 jaar - 2e kindje ❤ 22 mei @Kramertje - 40 jaar - 1e kindje ❤ 23 mei @Dielle - 37 jaar - 5e kindje ❤ @Elraange - 35 jaar - 5e kindje (waarvan een engeltje) ❤ 24 mei @Mb25 - 25 jaar - 1e kindje ❤ 25 mei @Innas - 37 jaar - 3e kindje ❤ @Jale - 36 jaar - 3e kindje ❤ 26 mei 27 mei @Avuna - 36 jaar - 2e kindje ❤ 28 mei @Piggy - 37 jaar - 3e kindje @Lisch - 30 jaar - 2e kindje 29 mei @prulletje2 - 34 jaar - 3e kindje ❤ @Witvlindertje - 29 jaar - 1e kindje ❤ @DDucky - 28 jaar - 3e kindje ❤ 30 mei @SingleMomToBe - 39 jaar - 1e kindje ❤ 31 mei @Lammetje91 - 27 jaar - 2e kindje ❤ ---------------------------------------------- Afspraken: Prulletje2 - 27 oktober - echo (+/- 9wk) Kramertje - 29 oktober - termijnecho Jale - 29 oktober - intake vk lidu1 - 29- oktober - verloskundige Kimm17 - 29 oktober - echo Witvlindertje - 1 november - 2e echo gyn. DDucky - 1 november - 2e echo Innas - 4 november - intake vk + termijnecho Liva89 - 5 november - termijnecho Witvlindertje -5 november - intake vk Avuna - 6 november - termijnecho Dielle - 6 november - termijnecho Jale - 6 november - termijnecho Prulletje2 - 10 november - termijnecho JuffM - 11 november - termijnecho SingleMomToBe - 13 november - termijnecho en intake Mb25 - 13 november - termijnecho lidu1 - 20 november - geslachtsbepaling Kramertje - 29 november - controle vk lidu1 - 4 december - gynaecoloog Sterretje(s): ☆ Mauzy82 ☆ Blomma ☆ Peme ---------------------------------------------- jongen (0) | meisje (0) | verrassing (3)
Wat vervelend. Ik heb het vroeger zelf gehad. Je raakt eigenlijk in een paniek doordat je weinig lucht krijgt. Hopelijk is hij er snel vanaf
Ik heb 4x hetzelfde kraamzorgbureau gehad maar maar 1x echt een goede/fijne gehad. Ik twijfel nu om een ander bureau te nemen maar ja dadelijk zijn die nog erger..lastig. Ook kreeg ik vorige keer maar 3 hele dagen en daarna 4 uurtjes per dag. Ze hadden een tekort aan kraamhulpen. Was blij dat mijn man 3 weken vrij was anders geen idee hoe te doen. Ze gaan er maar vanuit dat je mantelzorg hebt, maar dat heb ik dus niet. Ik blijf altijd de eerste week boven hihi. Heerlijk.
Verder voel ik me dus weer zwaar klote. Weeeeeer verkouden, neus zit dicht, hoofd zit vol. Bah..heb gewoon geen weerstand ofzo. Tis weinig genieten zo
Welkom Hela! Leuk dat je meekletst! Kun je na de goede echo wel een beetje genieten? Lijkt me moeilijk na zoveel tegenslagen. Maar nu gaat het vast goedkomen!
Bahh vervelend zeg! Lijkt me ook lastig als je nog 4 kindjes hebt rondlopen. Ik heb er 1 en dat vind ik soms al zo zwaar
Ohh balen zeg! Als zwangere vrouw heb je sowieso verminderde weerstand... Beterschap, hoop dat het snel weer over is.
Genieten is erg lastig. Elke kramp of steek raak ik weer in de stress. Ik vermijd zoveel mogelijk de wc omdat ik bang ben om bloed te zien. Genieten van echo’s doe ik een dagje en dan begint het piekeren weer
@Dielle oh bah zeg die verkoudheid en vol hoofd, k heb dat ook geregeld. Nu nog niet gehad, maar denk dat t er ergens wel aan zit te komen, ben al wat snotterig... Hoop t niet. @Hela30 welkom en gefeliciteerd, Je zit hier helemaal gebakken met een stelletje onzekere dames, ondanks echo(s). Al meerdere miskramen en bbz achter de rug is ook niet niets natuurlijk.. Ben je nu verder in de zwangerschap dan je eerder was? Weten ze de oorzaak? @Kimm17 hoe gaat het bij jullie, alweer thuis? @kraamzorg: ik heb 3x kraamzorg gehad en t s niets voor mij, iemand die k niet ken in mn huis... Vorige zwangerschap geen kraamzorg gehad en dat s geweldig. Ik moet sws 2 a 3dgn in zh blijven vanwege zwangerschapssuiker. Laatste x is mn zoon ook weer op dag 5 opgenomen ivm geelzien. Dus ik ga daar ook weer vanuit. Kans op verhoogd bili is hoger als je suiker krijgt en ik heb nu 2 kuds gehad die onder de lamp moesten, dus wrsch nu weer. Uiteraard hoeft t niet. Maar gewoon je eigen ding doen in huis, je hoeft niet op tijd er een beetje gefatsoeneerd eruit te zien. Gewoon in de pyjama rondlopen en rustig aan. Oudsten kunnen zelf naar school en uiteraard maak ik de broodtrommels klaar en hang k lkkr rond haha Dus nu weer geen kraamzorg. Ohja wel erbij benoemen dat mn moeder wel de eerste tijd langskwam voor de gezelligheid hihi
@Hela30 dat s al fijn 9 weekjes dan, krijg je geen bloedverdunner? Ik begreep dat ze dat nu preventief geven bij sommige vrouwen. Misschien iets om te bespreken?