Hier ook erg moe, anders moe dan door slaapgebrek moe zeg maar, beetje afwezig ook, kan me erg slecht op m'n werk concentreren, totaal geen zin ook... Ook gespannen borsten en oprispingen, dat laatste was voor mij het signaal om te gaan testen, had ik bij de andere 2 ook. Dat wordt dan op een gegeven moment een lichte misselijkheid, steeds als ik te lang niks eet. Maar wie weet blijft t nu wel hierbij... Hoewel ik de kwaaltjes ook wel weer geruststellend vind. Heb voor de eerste een vroege mk gehad met 5,5 week, dus zal blij zijn als ik dat volgende week voorbij ben. Nog steeds geen garantie natuurlijk, maar is toch weer een mijlpaal, zoals elke week eigenlijk idd, wie zei dat al eerder hier?
Ja het is zo'n spannende tijd! Hier ook wel moeite met concentreren en echt geen zin in mijn werk. Maar denk ook dat dat bij mij komt doordat ik gewoon steeds aan die zwangerschap denk en wil denken en me liever daarmee bezig houd. Terwijl ik beter gewoon op kan gaan in mijn werk, dan gaat de tijd wat sneller. Gaan jullie meedoen met moeders voor moeders?
Ik ook, ze komen dinsdag al langs. Dat was vorige keer de eerste mijlpaal: het zachte babydekentje dat we van ze kregen was het eerste deel van de babyuitzet
Ik Is echt zo hè? Hier ga ik ook meedoen met MvM. Vorige keer niet gedaan vanwege de buren (ivm de flessen ophalen etc) en omdat ik een fikse blaasontsteking had in het begin, maar nu ben ik verhuisd en nergens last van, dus let's go!
Ik twijfel nog. Heb het de eerste keer wel gedaan, maar ik vond het echt heel veel gedoe en werd ook ziek van de geur. Ik woon in zo'n gehucht waar ze het niet op kwamen halen, maar moest het dan ook nog zelf weg brengen naar de stad. Half uur rijden en totaal uit de richting van waar ik normaal naartoe moet. Bij de tweede dus toen niet meer gedaan. Later hoorde ik ook verhalen dat dat bedrijf er gewoon dikke winst op maakt en dat ze in verband gebracht zijn met zaken waarbij ze het ook gebruikten om varkens sneller zwanger te maken. En ze hebben van de zomer zelfs een zomerstop gehad omdat ze teveel hadden. Al met al kreeg ik daardoor heel erg mijn twijfels. Ik las nu wel alleen maar op de site dat het opgehaald wordt. Geen idee of ik het nu dan dus niet meer weg zou hoeven brengen. Ik neig nog erg naar dat ik niet mee ga doen.
Nu precies 4 weken! Volgens mijn eigen telling dan. Heb nog nooit gehad dat mijn test al bijna een week voor nod positief was. Zo duurt de tijd wel lang haha. Vanmorgen deze test. Hoe donker was hij bij jullie dat jullie de 3+ hadden? Ik had zondag de 1-2 (5 dagen geleden). Nu de 2-3. Zou ik dan volgende week de 3+ hebben of beter nog wat langer wachten?
Ik heb bij de eerste 2 niet meegedaan met MvM, ook een beetje vanwege onbekendheid, verwacht gedoe en verhalen eromheen, maar nu verschillende mensen in mijn omgeving de MMM ingaan en hier dan toch indirect mee geholpen zijn, dan komt het dichterbij en wordt het iets concreter zeg maar, beetje hypocriet I know... Maar wil nu dus wel mee gaan doen. Heb dat op de vragenlijst van de VK aangegeven, nemen ze nu vanzelf contact met me op? Of zou ik me ook nog zelf bij MvM moeten aanmelden?
Volgens mij moet je jezelf aanmelden dacht ik? Ja ik vind het ook echt een lastige. Voel me zo'n slecht mens als je zegt dat je niet meedoet, omdat het dan overkomt of je andere vrouwen niet wil helpen. Zelfde als met collectes aan de deur, die kan ook ook nooit weigeren. Maar ik wil dit eigenlijk gewoon niet denk ik.
Ik zou niet met moeders voor moeders mee doen als ze het niet bij mn deur zouden ophalen. Dat zou ik dan weer teveel gedoe vinden! Gelukkig doen ze dat wel bij ons, dus ik doe weer mee. Heb me net even aangemeld 2 jaar terug heb ik gebruik gemaakt van zo een spuit, dit keer niet maar wil toch mede lot genoten helpen
Wat is er veel bijgekletst. Hier begint de misselijkheid een beetje te komen, vooral als ik te lang niet eet. Daarna zakt het gelukkig wel weer, m’n borsten zijn ook erg gespannen en moeeee. Ik weet nog niet zeker of ik dit keer aan MvM mee ga doen. Bij J. wel gedaan, maar werd ook erg misselijk van de geur..
♡ Uitgerekend 16 t/m 31 mei 2020 ♡ 16 mei 17 mei 18 mei 19 mei 20 mei Blomma - 35 jaar - 2e kindje Liva89 - 30 jaar - 2e kindje 21 mei Kimm17 - 26 jaar - 2e kindje 22 mei 23 mei Dielle - 37 jaar - 5e kindje 24 mei 25 mei Elraange - 37 jaar - 5de kindje ( waarvan een engeltje) Innas - 37 jaar - 3de kindje 26 mei 27 mei Avuna - 36 jaar - 2e kindje 28 mei Piggy - 37 jaar - 3e kindje 29 mei Prulletje2 - 34 jaar - 3e kindje 30 mei 31 mei ---------------------------------------------- Afspraken: Kimm17 - 25 sept - 1e echo Blomma - 1 okt - vroege termijnecho Prulletje2 - 6 okt - 1e echo Avuna - 9 okt - 1e echo Piggy - 9 okt - 1e echo Liva89 - 9 okt - 1e echo Dielle - 11 okt - 1e echo Innas - 14 okt - 1e echo ---------------------------------------------- jongen (0) | meisje (0) | verrassing (0) ---------------------------------------------
♡ Uitgerekend 16 t/m 31 mei 2020 ♡ 16 mei 17 mei 18 mei 19 mei 20 mei Blomma - 35 jaar - 2e kindje Liva89 - 30 jaar - 2e kindje 21 mei Kimm17 - 26 jaar - 2e kindje 22 mei 23 mei Dielle - 37 jaar - 5e kindje 24 mei 25 mei Elraange - 37 jaar - 5de kindje ( waarvan een engeltje) Innas - 37 jaar - 3de kindje 26 mei 27 mei Avuna - 36 jaar - 2e kindje 28 mei Piggy - 37 jaar - 3e kindje 29 mei Prulletje2 - 34 jaar - 3e kindje 30 mei 31 mei ---------------------------------------------- Afspraken: Kimm17 - 25 sept - 1e echo Blomma - 1 okt - vroege termijnecho Prulletje2 - 6 okt - 1e echo Avuna - 9 okt - 1e echo Piggy - 9 okt - 1e echo Dielle - 11 okt - 1e echo Elraange - 11 okt - 1e echo Innas - 14 okt - 1e echo Liva89 - 9 okt - 1e echo ---------------------------------------------- jongen (0) | meisje (0) | verrassing (0) ---------------------------------------------
Een nipt bedoel je denk ik? Ja wij wel. We hebben dat bij de eerste 2 ook allebei gedaan. Toen moesten we nog naar België en zelf betalen. Nu scheelt het wel dat het hier kan en een stuk goedkoper is. Waren jullie eerdere kindjes op tijd, te vroeg of na de 40w geboren? En thuis of in het ziekenhuis? Wat willen jullie nu? Bij mij waren ze allebei voor de 40w. Mijn eerste iets te vroeg, met 36.5, maar dat mag geen naam hebben. Hoewel ze er in het ziekenhuis nogal panisch over deden . En de tweede bij 39.1. Ik ben benieuwd wat nummer 3 doet. Ik wilde beide thuis bevallen. Maar 2x niet gelukt, 2x met volledige ontsluiting alsnog naar het ziekenhuis gemoeten omdat het niet verder ging. De eerste bevalling duurde 4(!) dagen. De tweede 2 dagen. Hopelijk kan ik het nu weer halveren . Ik wil eigenlijk nu wel weer thuis proberen maar ik weet niet of dat verstandig is. Maar dat overleg ik tzt nog wel met de vk.
Mijn dochter lag in stuit, dus ik moest in het ziekenhuis bevallen. Ze kwam met 40+5, na strippen. Ongeveer 13 uur bezig geweest, maar wel een natuurlijke bevalling, dat vond ik heel belangrijk. Voor dit keer weet ik het echt nog niet. Ik vind thuis bevallen een heel prettig idee, maar mijn man vindt het eng, en dat weegt toch ook mee. Ook vond ik mijn verplichte ziekenhuisbevalling helemaal niet vervelend, zelfs wel luxe. Dus daar ga ik nog maar eens goed over nadenken. Oh, en wel NIPT. Vorige keer hebben we de combinatietest gedaan, maar NIPT lijkt me wel zo comfortabel. Jammer alleen dat je dan die extra echo niet hebt, daarbij konden ze de vorige keer al zien dat we een meisje kregen
Woow goeie dag zeg wat een bevallingen heb jij meegemaakt !! Mijn zoontje is met 36+2 weken geboren. 23.15 uur waren mn vliezen gebroken en 2.04 uur was hij geboren. Mega snelle bevalling Moest naar het ziekenhuis ivm dat hij voor de 37 weken was. Mijn vriend wilt dat ik perse in het ziekenhuis beval omdat als er wat gebeurt we meteen in goede handen zijn.