Uitgerekend 16 t/m 31 oktober 2018

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Eendje86, 9 feb 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Klinker83

    Klinker83 Actief lid

    20 nov 2017
    487
    629
    93
    Vrouw
    Da’s goed nieuws! Maar wel minder van de hoofdpijn. Zo vervelend! Hopelijk ben je er snel vanaf!
     
  2. Saartje29

    Saartje29 Actief lid

    3 dec 2014
    319
    155
    43
    NULL
    NULL

    Goed bericht!
     
  3. Gewoonsamen

    Gewoonsamen Actief lid

    29 sep 2012
    477
    235
    43
    Voor degene met al een kindje, herkennen jullie dit? Ik kan enorm uitkijken naar het moment dat er weer een baby’tje is, maar tegelijkertijd kan het me heel erg beangstigen. Bij onze dochter, keek ik er alleen maar naar uit. Geen idee wat ons te wachten stond. Nu bij de 2e ervaar ik het toch anders. Je weet van de slapeloze nachten, de krampjes (had onze dochter extreem last van), de huiluurtjes etc etc.
    Ik heb soms het idee dat ik mijn zwangerschap daardoor ook heel anders beleef, wat ik best jammer vind.
     
  4. Saartje29

    Saartje29 Actief lid

    3 dec 2014
    319
    155
    43
    NULL
    NULL
    Gewoonsamen, zeker. Dat was voor ons ook de reden dat we wat langer hebben gewacht met een tweede.
    Ook de bevalling beangstigd mij al wat, als ik nu pijn heb denk ik meteen aan de pijn van de weeen.

    Maar aan de andere kant geeft het mij zekerheid dat ik het allemaal al heb gedaan.
    En toen leek het oneindig maar nu denk ik, ach de eerste 3 maanden doorkomen. Wat is nou 3 maanden.

    Maar ik ben zo gewend aan het doorslapen van onze oudste. Het lijktme heel wat om een baby en slapeloze nachten te combineren met een peuter.

    En die pijnlijke borstvoeding....
     
  5. angel071986

    angel071986 Bekend lid

    24 mrt 2013
    721
    113
    43
    Het doorslapen en voeding enz, dat vind ik nog niet beangstigend. Wel de bevalling, bij de eerste echt alles gegad wat ik niet wilde en was het herstel behoorlijk lang. Dus daar zie ik onwijs tegenop.

    Ook kamp ik een beetje met schuldgevoel naar de oudste toe is nu 4,5. Wij (en baby) gaan nu zijn veilige leventje op zn kop zetten. Alles loopt nu perfect, hoe gaat dat straks. Hij moet straks best veel aandacht inleveren enz. Kan er soms een beetje verdrietig van worden, van het schuldgevoel (zal ook hormonen zijn natuurlijk). En hijzelf heeft er onwijs veel zin in, en vind het wachten heel lang duren haha.
     
  6. Gewoonsamen

    Gewoonsamen Actief lid

    29 sep 2012
    477
    235
    43
    Hier was de eerste bevalling heel goed gegaan. In 5,5 uur was ze er. Maar de tijd erna vond ik heel heftig. Ze huilde ontzettend veel, kon niet poepen zonder hulp en wilde 24/7 huid op huid contact. Gelukkig allemaal goed gekomen, dus daar denk ik dan ook wel weer aan.

    Maar idd wat je zegt over schuldgevoel naar de eerste herken ik ook wel. Het zal toch een hele impact zo’n kindje. Gelukkig is je zoontje alweer wat ouder. Mijn dochter wordt in november 4, en ben toch blij dat ook zij wat ouder is. Dat ze het hierdoor wat beter begrijpt en ermee om kan gaan.
     
    angel071986 vindt dit leuk.
  7. Klinker83

    Klinker83 Actief lid

    20 nov 2017
    487
    629
    93
    Vrouw
    @angel071986 ja, heel herkenbaar dat schuldgevoel! Net hetzelfde: ze zal 4,5 zijn als haar kleine broer er is, heeft er zelf veel zin in, maar op sommige momenten durf ik me afvragen of dit allemaal een goeie beslissing is geweest. Wat niet wil zeggen dat hij niet heel erg welkom is natuurlijk!

    De rest schrikt mij niet af. Heb juist het gevoel dat we veel meer voorbereid zijn. Mijn bevalling ging heel vlot dus ik kan alleen hopen dat dat nu niet helemaal anders zal zijn en ik hoop ook dat we geen huilbaby krijgen. Dat zijn mijn enige zorgen :)
     
    angel071986 vindt dit leuk.
  8. Jajo

    Jajo Fanatiek lid

    7 aug 2015
    3.462
    904
    113
    Denk dat het logisch is dat je er een volgende keer anders in staat. Ik denk nu ook wel eens hoe moet dat met 2 kindjes, aandacht verdelen, wat als de ander huilt enz. Slapeloze nachten heb ik al bijna 2 jaar. Ons zoontje slaapt nog steeds nauwelijks door of is extreem vroeg wakker (tussen 4.30-5.30)

    Wat betreft de flesjes hier: nieuwe baby, nieuwe flesjes. I.p. Kan het geen kwaad als je ze uit kookt of in de sterilisator doet. Wel is het raadzaam om nieuwe speentjes te kopen voor in de flesjes. Die gaan maar een beperkte tijd mee. Ik heb 1 nood flesje staan, maar hoop dit maal volledig bv te kunnen geven. (Vorige keer maar 3 weken gelukt)

    Wat fijn van de goede echo’s en niet meer in suit liggen!!
     
    Klinker83 vindt dit leuk.
  9. angel071986

    angel071986 Bekend lid

    24 mrt 2013
    721
    113
    43
    Ik heb inderdaad ook maar 1 flesje gekocht. Eerst maar kijken hoe de bv gaat. Andere flesjes zijn zo bijgekocht of besteld
     
  10. Jajo

    Jajo Fanatiek lid

    7 aug 2015
    3.462
    904
    113
    @angel071986 idd dat dacht ik ook. Wil niet weer zo’n strijd van de bv maken. Vorige keer zat ik huilend te voeden, te laat een LK ingeschakeld en die zei meid je bent veel te ver gegaan. Als het nu niet oké loopt wil ik dat in de kraamweek al een LK langs komt en heb met mijn man afgesproken dat mocht het niet gaan hij zegt dat ik moet stoppen. Vorige keer moest ook iemand anders dat zeggen (de LK en mijn man) omdat ik zelf moeite HD met stoppen, maar het was wel beter voor ons beide.

    Maar goed nieuwe kansen nieuwe prijzen. Hopelijk lukt het dit maal
     
    Saartje29 vindt dit leuk.
  11. angel071986

    angel071986 Bekend lid

    24 mrt 2013
    721
    113
    43
    Bij mij inderdaad ook zo. Bv kwam totaal niet op gang, en mijn zoon wilde niet aan de borst drinken. En uiteindelijk zei de kraamhulp dat ik echt aan mezelf moest denken en het misschien door iedereen beter was om te stoppen. Wel even schuldig gevoeld, maar daarna kwam er rust. Nu merk ik dat de drempel om over te stappen wel veel kleiner is.
     
  12. Saartje29

    Saartje29 Actief lid

    3 dec 2014
    319
    155
    43
    NULL
    NULL
    Ik hetzelfde qua bv. Niet te lang mee doorzeuren ten koste van jezelf indien het met de juiste hulp niet lukt.

    Wat betreft schuldgevoelens naar de oudste hoor ik daar iedereen over. Lijkt me logisch. Maar hoe mooi is het om een broertje of zusje te hebben de hebben rest van je leven. En het leven bestaat gewoon niet uit onverdeelde aandacht. Zal wennen zijn maar mooi verdelen indien jullie de opvoeding samen doen. Met zn tweeën kan je meer aandacht verdelen.

    Vandaag groeiecho gehad. Hij wordt weer groot. Ruim 4000 gram bij 40 weken en zijn buik groeit aan de max van de grafiek. Ik moet dus weer een glucosetest doen en dieet volgen.
     
    angel071986 vindt dit leuk.
  13. Saartje29

    Saartje29 Actief lid

    3 dec 2014
    319
    155
    43
    NULL
    NULL
    Zijn jullie er al definitief uit wat de naam wordt?
    Wij twijfelen nog tussen 2.
    Nu hebben we gewoon 1 van de twee gekozen om ons op te richten. Indien we daarmee niet tevreden blijken zal de andere naam toch beter zijn.
    Hopelijk werkt deze methode om tot een definitieve keuze te komen. Maar ik denk dat we met beide namen tevreden zijn.
     
    angel071986 vindt dit leuk.
  14. Gewoonsamen

    Gewoonsamen Actief lid

    29 sep 2012
    477
    235
    43
    Waarom moet je een dieet volgen? Is er al zeangerschapssuiker geconstateerd? Hier ook een (te) groot kind. Groeiecho 2 weken geleden gehad en zit met alles net onder de bovenste lijn van de grafiek. Ook vruchtwater is boven de norm. Glucosetest gedaan en geen zwangerschapssuiker, gelukkig! Nu volgende week weer groeiecho om verschil met vorige goed te zien. Ga eens vragen waar ze het geboortegewicht op schatten. Maar er is niks gezegd over een dieet ofzo.. Dacht dat dat ook alleen nodig is als er suiker is vastgesteld?
     
    Klinker83 vindt dit leuk.
  15. Saartje29

    Saartje29 Actief lid

    3 dec 2014
    319
    155
    43
    NULL
    NULL
    Gewoonsamen, uit voorzorg. In ieder geval tot de uitslag bekend is.
    Ik begreep inderdaad dat het geen verschil meer maakt als je geen zw diabetes hebt
     
    Gewoonsamen vindt dit leuk.
  16. Pinkblossom

    Pinkblossom Fanatiek lid

    29 jun 2016
    2.042
    907
    113
    Hier maak ik me niet zo druk om dat er nog eentje bij komt, ze weten dat het druk is en schelen 1,5 jaar met elkaar.
    Ja het is een aanpassing, maar beter nu ze nog klein en flexibel zijn dan straks als we een aantal jaar verder zijn.

    Zie ook niet op tegen de bevalling, maar dat is omdat ik ook al twee goede bevallingen gehad heb, ik sta er echt relaxed in en go with the flow, we zien het allemaal wel!

    Ik ga volledig flesvoeding geven dus met borstvoeding verder geen ervaring.
     
    Jajo vindt dit leuk.
  17. Saartje29

    Saartje29 Actief lid

    3 dec 2014
    319
    155
    43
    NULL
    NULL
    Toch zwangerschapsdiabetes helaas.
    Dus mag op dieet en moet een paar keer per dag mn waardes prikken
     
  18. Klinker83

    Klinker83 Actief lid

    20 nov 2017
    487
    629
    93
    Vrouw
    Oh @Saartje29 zo vervelend! Had je dat vorige keer ook? Gelukkig is het niet zo lang meer! Is die 4000g een voorspelling die ze maken? Hoeveel weegt hij dan nu? Veel succes ermee hoor!
     
  19. Jajo

    Jajo Fanatiek lid

    7 aug 2015
    3.462
    904
    113
    He bah @Saartje29 hopelijk is het goed onder controle te houden met een dieet.

    Hier vandaag een uur aan het ctg gelegen. Hartslag van de baby bleek te laag bij de standaard controle. Ze dipte af en toe naar 90. Dat trok dan wel vlot weer bij, ze hebben geen idee waar het aan lag. Krijg vrijdag een extra groeiecho
     
  20. Klinker83

    Klinker83 Actief lid

    20 nov 2017
    487
    629
    93
    Vrouw
    Da’s ook even schrikken. Hopelijk is er niets aan de hand! Ik duim morgen voor je!
     
    Jajo vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina