Zojuist weer een echo gehad, onze kleine meid hield de hele tijd haar handen voor haar hoofdje, beentjes overkruist en verder liet ze zich niet zien aan papa en mama. Hier de ‘beste’ foto van vandaag Haha! Dat zegt al genoeg
@Vrouw1982 , ik wil ook absoluut niet dat onze zoon en dochter tijdens de bevalling thuis zijn, dus de opvang zal bij ons bij mijn schoonfamilie zijn. Dat moet geen probleem zijn. Gelukkig! Het veilige gevoel van een ziekenhuis kan ik mij aan de ene kant wel voorstellen, maar ik vind thuis zo prettig en heb wel echt vertrouwen in de ervaring en kundigheid van de verloskundige. Bij ons is het ziekenhuis ook ongeveer 25 min rijden. @Annedore , dat is dan een ''voordeel'' van een keizersnede. De datum is bekend, dus dat kun je plannen qua oppas :-D. @Lotion , waarom ben je de vorige twee keren ingeleid?
@Lotion , succes met de 20 weken echo! Hoe laat mag je? @ProudMammie en @Averna succes bij de controles. Hopelijk alles goed!
Thuis/ziekenhuis Ik heb een tijdje erg getwijfeld. Ik zou zo graag een fijne thuiservaring willen. Toch heb ik er voor gekozen om in het ziekenhuis te bevallen, wel met eigen verloskundige. De vorige keer kreeg mijn bevalling een naar staartje. Hopelijk deze keer niet maar als het wel zo is dan ben ik/zijn wij op de goede plek. Mocht de bevalling nou heel prettig lopen, dan mag ik er lastminute nog voor kiezen om thuis te bevallen. Dit hou ik in mijn achterhoofd en het hangt er helemaal van af hoe ik me dan voel en hoeveel vertrouwen ik er in heb. Leven voelen Blijkbaar hebben we een erg rustige dame, dit ben ik zó niet gewend haha! Gelukkig voel ik haar nu wel dagelijks, al is het maar heel zachtjes. Die ongerustheid is dus wat minder. 20-weken echo De eersten zijn alweer geweest, fijn dat de uitslagen goed waren. Wij mogen maandag. Ik voel me er een beetje dubbel over. Erg leuk om ons meisje weer te zien en aan de andere kant is het toch spannend. Bij mijn eerste stond ik er iets onbezorgder in geloof ik Verder ben ik nog zo ontzettend moe, zo moe dat ik nu nog maar halve dagen werk. Ik vond dit best lastig om te doen maar heb deze week al gemerkt dat het veel verschil maakt. Blij met een fijne bedrijfsarts!
@active82 beide keren een hoge bloeddruk. De 20 weken echo heb ik gehad. Alles was goed De baby is ontzettend bewegelijk en maakte er een uitdaging van voor de echoscopiste. Draaide alle kanten op Ik voel de baby ook al veel beter dan de vorige 2 op deze termijn. Alles zat netjes op 18+6 weken of 19+0 weken dus de baby groeit netjes volgens de termijn
Druk, druk, druk geweest hier. Afgelopen dinsdag 20-wekenecho gehad. Geen bijzonderheden geconstateerd, heel fijn! Ze was heel druk in de buik, ik voel er echt bijna niets van. De placenta ligt aan de voorkant, dus dat klopt wel. Ik zou haar wel graag snel vaker en duidelijker willen voelen. Bij mijn zoontje op deze termijn voelde ik hem al heel duidelijk. Ik wil ook graag thuisbevallen dit keer. Het lijkt me zoveel prettiger in de eigen omgeving. Maar we zullen zien hoe het loopt. Ik las ook goede uitslagen bij anderen, hoeraaa. Ik kan niet overal op ingaan, zit stiekem op het toilet op het werk
Fijn dat alles goed was met de 20 weken echo! En dat de kleine netjes groeit volgens de termijn. Is je bloeddruk nu tijdens deze zwangerschap ook weer aan de hoge kant?
Laatste controle was de onderdruk 85. Dus dat was al hoger dan normaal. Moet er ook vanuit gaan dat ie aan het einde zeker gaat stijgen.
Ja precies. Vervelend lijkt mij dat een hoge bloeddruk. Ik heb juist een lage bloeddruk, soms lastig voor mijzelf, maar gelukkig is dat verder niet gevaarlijk.
Meten ze bij jou dan handmatig of met zo'n automatische? Bij de automatische gaf die bij mij nu al een onderdruk van 88. Toen hebben ze hem handmatig opgenomen en toen kwamen ze op 68. Nu staat in mijn dossier dat het alleen nog handmatig wordt gedaan. De verloskundige gaf aan dat die automatische niet bij iedereen goed werken. Ik schrok al want bij de vorige 2 ben ik ook ingeleid wegens hoge bloeddruk maar dit zou wel heel vroeg zijn geweest om op te gaan spelen.
Bij de vk altijd handmatig. De gyn in het ziekenhuis ook handmatig. En op de kraamafdeling automatisch. Maar alle bloeddrukmeters geven 85 aan nu. Mijn moeder heeft een automatische en daar heb ik nagemeten en was die hetzelfde als bij de vk. Wel een verschil zeg bij jou. Das echt misleidend
Ja bizar hè. Mijn oude vk deed het altijd handmatig. Deze doet het normaal automatisch maar bij mij dus niet meer. Wist ook niet dat dat verschil zo groot kan zijn.
Ik heb ervoor gekozen om in het ziekenhuis te bevallen. Dit vind ik een prettiger idee. Mocht er iets onverhoopt niet goed gaan, dan ben ik alvast op de juiste plek. En ik zou graag pijnbestrijding willen en dat kan thuis natuurlijk niet.
Ik had vanavond ook weer controle bij de verloskundige, hier was alles helemaal goed. Wat bevallen betreft heb ik niet veel meer te kiezen, ik moet in het ziekenhuis bevallen. Vind ik ook niet zo erg. Moet alleen straks nog kiezen of ik een geplande keizersnede wil of niet. Maar ik wacht eerst eens af hoe het tegen die tijd uitziet. Wat de kans zal zijn dat een keizersnede nodig is. Ik heb vandaag de co sleeper wel al binnen gekregen. Zaterdag besteld en zou 2 tot 3 weken duren voor hij geleverd werd. Dus was wel een leuke verrassing. Als er trouwens dames zijn die een Facebook groep niet leuk vinden of geen Facebook hebben maar misschien wel mee willen doen met de Whatsapp groep.. geef maar aan.
Jippie 19 wekendansje en vandaag de 20 weken echo. Mijn moeder zit al in de auto om erbij te kunnen zijn. Ik zal vandaag ook wel eens vragen of ik een keuze heb tussen ziekenhuis of thuis bevallen. Aangezien mijn bloeddruk al wat hoger ligt en ik daarvoor al preventief medicatie heb gekregen en ik ook nog het risico heb dat mijn schildklier na de bevalling van te snel naar te traag werkend gaat (of andersom) zal ik wel in het ziekenhuis moeten bevallen. Dat vind ik ook wel een prettig idee. Hebben jullie ook zo'n trek in zoetigheid? Ik probeer maar veel aardbeien te eten, maar ik merk dat chocola (heel vervelend) meestal helpt tegen brandend maagzuur en ik pak toch makkelijker iets te snoepen dan een cracker of ander fruit terwijl ik heel goed weet dat dat niet goed is.
Fijn dat alle 20 weken echo’s van de dames die al zijn geweest, goed zijn! Heerlijk. Wij mogen volgende week zaterdag. Toch wel nerveus over. Hopelijk is alles goed met onze kleine man. Bij mij meten ze ook de bloeddruk met de hand. Het apparaat geeft altijd een valse bloeddruk. Heeft ook enorm verschil. Nog steeds hier middenin de verbouwing. Pff ben blij als het er allemaal op zit. Kan niet wachten tot 18 juni want dan gaan we lekker op vakantie. Als we dan terug komen , hoeven we nog maar een aantal dingen te doen aan de verbouwing en dan kan ik /kunnen we eindelijk beginnen met de babykamer. Laatste dagje werken en dan alweer lekker weekend! Werkse voor de meiden die moeten werken vandaag en alvast een fijn weekend.