Uitgerekend 16 t/m 31 Oktober 2019

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door PreciousBaby, 6 feb 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Vrouw1982

Vrouw1982 Fanatiek lid

17 mei 2012
    2.195
    464
    83
    Vrouw
    welkom @Ila, ik duim voor een mooie zwangerschap!

2. KleineLai

KleineLai VIP lid

30 dec 2017
    14.308
    28.485
    113
    Haha, goed zo :D
    Is er kans op een tweeling? Dat hoor je wel eens als je al vroeg heel donker test :p

Hebben jullie een 'voorkeur' voor geslacht?
    Ik zou wel een 2e jongen willen, vriend wil een dochter.
    (Uiteraard is dit gewoon fantaseren he, elk geslacht is natuurlijk meer dan welkom :) )

3. Ila

Ila Fanatiek lid

30 aug 2017
    1.237
    989
    113
    Vrouw
    Dankjewel! Jij ook van harte gefeliciteerd!

4. Neilia

Neilia Niet meer actief

Goed toegesproken! :p
    Ik ga mee met @KleineLai misschien een tweeling?

Wij hebben geen voorkeur.
    We willen het geslacht ook niet weten tot de geboorte.
    Wel hoopt mijn vriend een beetje op een meisje omdat we zo een geweldige (vinden wij dan) naam hebben voor een meisje :D
    Maar als ik naar mijn zoontje kijkt dan denk ik een jongen is ook zo leuk!
    Mij maakt het echt niks uit:D

5. Ila

Ila Fanatiek lid

30 aug 2017
    1.237
    989
    113
    Vrouw
    Die gedachte ging wel door m’n hoofd :roflmao:, maar ik denk dat dat wel uitzonderlijk zou zijn. Er is 1 embryo geplaatst en in theorie zou die zich zo door kunnen delen dat er 2 embryo’s ontstaan, maar die kans is wel heeeel klein. Van mezelf had ik deze cyclus 2 rijpe eitjes en we hebben het op de dag van de ovulatie gezellig gemaakt, plus het embryootje die terug is geplaatst, dus het zou ook een drieling kunnen zijn :D. Ha ha, nee hoor, volgens mij verschilt het hcg per zwangerschap (al heb ik zo donker als dit zo vroeg al nog niet eerder meegemaakt :p).

Nee, ik heb echt geen voorkeur qua geslacht. Ik werk zelf op een kdv op een groep met 0-2 jarigen en merk dat ik alle kindjes even leuk vind. Soms springt er wel eens een kindje uit waar je net iets meer klik mee hebt en soms is dat een jongen en soms een meisje. Het is super cliche, maar op dit punt vind ik het echt al een megawonder dat ik sowieso over dit soort dingen na mag denken.

6. KleineLai

KleineLai VIP lid

30 dec 2017
    14.308
    28.485
    113
    Spannend dan! :D
    En ik begrijp helemaal wat je zegt over geslacht :)

Zijn er meiden die denken misschien kans te maken op een tweeling? Door MMM, of zit het in de familie, of bijv heel vroeg al donker getest?

7. Cindy1977

Cindy1977 VIP lid

12 mei 2017
    7.933
    12.187
    113
    ...kleine kraak....

Gefeliciteerd! @Ila! Ik duim met je mee op een plakkende zuignap!

8. Vrouw1982

Vrouw1982 Fanatiek lid

17 mei 2012
    2.195
    464
    83
    Vrouw
    Donkerder testen zegt niets over meerlingen. Dat is in deze fase van de zwangerschap nog niet te merken.

Bij ons zit het in de familie aan vaderskant. Mijn opa was een deel van een tweeling, en uit zijn gezin (14 kids) 3 tweelingen. Mijn broertje heeft een zoon en is vorig jaar vader geworden van een tweeling. Dus wie weet.

KleineLai vindt dit leuk.
  9. Vrouw1982

Vrouw1982 Fanatiek lid

17 mei 2012
    2.195
    464
    83
    Vrouw
    Wij hebben geen voorkeur, al zou het wel leuk zijn om na een zoon ook een dochter te krijgen. Meisjesnaam heb ik al heel lang, dus dat zou wel schelen. Voor een jongetje beginnen zich langzaamaan wat opties te vormen.

Bij onze zoon wilde mijn man heel lang niet nadenken over de naam. Hij wilde dat pas vlak voor de uitgerekende datum. Tijdens de 20 weken echo was er echter een afwijking te zien aan de navelstreng. Daardoor doorgestuurd naar het ziekenhuis voor contrastonderzoek. In het ergste geval hadden we de zwangerschap moeten beëindigen. We hoorden dit op vrijdag en toen hebben we in het weekend de naam gekozen omdat ik wilde dat ons kindje in ieder geval een naam had gekregen, mocht het niet goed zijn. Uiteindelijk bleek dat hij ipv 3 maar 2 vaten in zijn navelstreng had. Dat kan duiden op trisomie 13/18, maar bij ons was dat niet het geval. Verder geen zorgen over gehad. We hebben het wel mogen zien na de bevalling (hadden we ook om gevraagd).

10. SamLonny

SamLonny Actief lid

7 jul 2014
    352
    122
    43
    Ik ben ook moe bah:roflmao: en heb steken in Mn onderbuik en naast Mn navel, verder met vlagen misselijk, zit nu op 10dpo

11. KleineLai

KleineLai VIP lid

30 dec 2017
    14.308
    28.485
    113
    Heftig @Vrouw1982 , dat moeten zware weken zijn geweest. Ontzettend fijn dat jullie zoontje helemaal gezond is!

Wij hebben nog echt helemaal geen idee qua namen. Mijn zoontje is vernoemd, dat wilde ik graag, dus we hebben nooit echt hoeven nadenken, haha.
    Ik denk dat we na de geslachtsbepaling gaan nadenken.

12. SamLonny

SamLonny Actief lid

7 jul 2014
    352
    122
    43
    Ja ik! Ik heb op 6dpo al positief getest, heb clomid geslikt en had daardoor 6feb 2 follikels van 19mm en donderdag zijn ze gesprongen allebei. Hihi

KleineLai vindt dit leuk.
  13. SamLonny

SamLonny Actief lid

7 jul 2014
    352
    122
    43
    Misschien kunnen we straks een besloten/geheime Facebook opstarten met iedereen hier? Als jullie dat leuk vinden? Ik weet alleen niet hoe het moet, hihi

14. ikkiee

ikkiee Bekend lid

1 aug 2013
    760
    242
    43
    NULL
    NULL
    @Ila van harte! Ik ga hard duimen voor je.

Vriendin van mij geloofde niet in action testen. Dit zag ik natuurlijk als een uitdaging

Bijgevoegde bestanden:

Ila en ElinevK vinden dit leuk.
  15. Vrouw1982

Vrouw1982 Fanatiek lid

17 mei 2012
    2.195
    464
    83
    Vrouw
    Kijk das een mooie!

Ik heb geen testen meer. Net wel even een ovutestje gedaan en dat is nog steeds een smiley en dat maakt weer een stukje zekerder.

@KleineLai, vooral dat weekend was erg heftig. We hoorden het van de vrouw die d echo deed. Ze sprak heel slecht Nederlands en ik werd, met de gel nog op mijn buik zo de gang op gestuurd. Toen terugkomen en toen mompelde ze iets over vaten en niet goed en dat vk wel zou bellen. We gingen daar weg met het idee dat ie teveel vaten had of verkeerde, maar geen enkel idee wat ze bedoeld had. Uiteindelijk belde een vervangend vk die ook nog eens zonder emotie zei dat ik er beter rekening mee kon houden dat de zwangerschap geëindigd zou worden. En dat 21 weken wel al laat was voor een 20 weken echo en dat we dan snel moest en beslissen ivm 24 wekengrens. We waren compleet uit het veld geslagen. Maar die maandag werden we heel fijn in het zkh geholpen en die arts legde alles uit, dat er ipv 3 vaten maar 2 waren, een voor heen en 1 voor terug en dat die derde eigenlijk alleen reserve is. Hij stelde ons helemaal gerust. Later sprak ik met een echoscopist die verbonden is aan het Erasmus zkh en een onderzoek had gehouden onder 100 vrouwen ivm dit euvel. Het schijnt bij 1 op de 4 zwangerschappen voor te komen, alleen omdat de 20 weken echo pas vanaf 2008 beschikbaar is voor alle zwangeren, is er gewoon heel weinig statistiek. Bij de bevalling wordt t wel genoteerd, maar dat wordt niet landelijk gedeeld. Bij de 20 weken echo kun je keuze maken om anoniem info te delen en die wordt dus onder andere hiervoor gebruikt.
    Wat het heel heftig maakte, is dat ik samen met een andere vrouw hier in een zwangerschapsclubje zat die in dezelfde maand uitgerekend was. Zij kregen hetzelfde nieuws en daar bleek na verder onderzoektrisomie 18. Zij hebben uiteindelijk de zwangerschap beëindigd. Zij vertelde het pas nadat bij ons bekend was geworden dat t goed zal. Heel erg heftig geweest.

16. ElinevK

ElinevK Bekend lid

29 jun 2016
    771
    751
    93
    Vrouw
    Jeetje wat een verhaal. Wat een spanning zeg. Gelukkig is jullie kindje gezond ter wereld gekomen!

17. ElinevK

ElinevK Bekend lid

29 jun 2016
    771
    751
    93
    Vrouw
    Ik vind voorkeur voor geslacht zo lastig, ik ben blij als we een gezond kindje mogen krijgen. We hebben nu een zoontje. Om het mee te mogen maken zou ik een meisje wel leuk vinden. Maar ik merk dat ik ook wel een jongensmoeder ben dus een jongetje zou ook erg leuk zijn.

Bij ons in de familie zitten aan beide kanten ook tweelingen, ik weet niet wat dat zegt over onze kansen haha. Mijn oma heeft een tweelingzus en mijn mans ooms zijn tweeling.

Namen hebben we hier wel op het lijstje staan. De meisjesnaam nemen we mee van de vorige zwangerschap en een paar jongensnamen die we leuk vinden hebben we opgeslagen.

Verder hier vooral moe! Iets last van mijn borsten maar vooral moe, moe, moe!

18. ElinevK

ElinevK Bekend lid

29 jun 2016
    771
    751
    93
    Vrouw
    Vind ik wel leuk, vind dat iets makkelijker dan hier :oops: heb alleen ook geen idee!

19. wolkje1994

wolkje1994 Fanatiek lid

12 aug 2013
    4.151
    6.003
    113
    Hoi allemaal! Ik zie dat er al fanatiek gekletst wordt! Graag zou ik willen aansluiten! Ik heb sinds 8dpo hele mooie testen! Morgen is nod, heb er alle vertrouwen in!

Ik ben 24 jaar en 28 oktober als uitgerekende datum:).

Ik zal mijn best doen om ook fanatiek mee te doen! Alleen wel lastig om er nu zo middenin te vallen. Heb er zin in !

Bijgevoegde bestanden:

angela22 en KleineLai vinden dit leuk.
  20. ElinevK

ElinevK Bekend lid

29 jun 2016
    771
    751
    93
    Vrouw
    Gefeliciteerd!

Deel Deze Pagina