Uitgerekend 16 t/m 31 Oktober 2019

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door PreciousBaby, 6 feb 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Annedore

Annedore VIP lid

17 feb 2010
    7.338
    836
    113
    Vrouw
    Flevoland
    Als je die 30 er maar na de zwangerschap af doet :D

Ik ben een halve kilo afgevallen afgelopen week. Ik heb anderhalf jaar geleden een maagverkleining gehad en ben al een lange tijd stabiel op gewicht nu. Hopelijk gaan er nu eerst een paar kilootjes af voordat er weer wat bij komen. Ben benieuwd.

Nikki15 vindt dit leuk.
  2. ProudMammie

ProudMammie Actief lid

30 jul 2017
    284
    240
    43
    Vrouw
    Administratief medewerker
    Limburg
    Ik ben helaas al 1,5 kilo aangekomen door wijzigen van medicatie... slik medicijnen voor mijn hart en bloeddruk en houd nu dus al veel vocht vast. Waarschijnlijk moet mijn lichaam wennen.

Maja ik ben me er van bewust dat die kilo’s er ook zo weer afzijn na de bevalling.

3. Annedore

Annedore VIP lid

17 feb 2010
    7.338
    836
    113
    Vrouw
    Flevoland
    Gelukkig dat je dat weet!
    Lijkt me wel zwaar om straks veel vocht mee te moeten sjouwen naast een babybuik.

4. ProudMammie

ProudMammie Actief lid

30 jul 2017
    284
    240
    43
    Vrouw
    Limburg
    @Nikki15 kwaaltjes kunnen altijd nog komen, bij mij kwam de misselijkheid ook pas na de 6w opzetten :) ben een fanatieke sporter en kan daardoor niet eens meer sporten.

Maar goed dat je je nu goed voelt! Hopelijk komt dat bij mij ook snel genoeg weer terug zodat ik weer lekker kan gaan sporten en bewegen.

5. ProudMammie

ProudMammie Actief lid

30 jul 2017
    284
    240
    43
    Vrouw
    Limburg
    Ja als ik me straks weer beter voel qua misselijkheid ga ik weer lekker sporten. Dat doet mij en mijn lichaam goed. En voor de rest moet ik het er maar mee doen haha.

Annedore vindt dit leuk.
  6. Vrouw1982

Vrouw1982 Fanatiek lid

17 mei 2012
    2.195
    464
    83
    Vrouw
    Misschien goed om hulptroepen in te schakelen? Ouders, vriendinnen, andere familie? Die even helpen? Al is het maar een wasje doen, even een stofzuiger door het huis of wat te eten brengen. Trek ook op tijd aan de bel bij de HA/VK. Loop niet te lang door met deze gevoelens. Een zwangerschap is - ondanks de kwaaltjes - iets waar je van moet genieten. Praat er ook met je man over. Zorg dat hij begrijpt hoe je je eronder voelt. Sterkte *digitale knuffel*

7. Vrouw1982

Vrouw1982 Fanatiek lid

17 mei 2012
    2.195
    464
    83
    Vrouw
    Ik voel me ronduit belabberd. Ben de hele dag weeïg, spugen (voel het helaas niet aankomen, als het komt, moet ik echt rennen), slaap amper (vannacht 2 uurtjes), terwijl ik mijn eigen ogen niet kan open houden, mijn borsten doen nog steeds verschrikkelijk pijn, kan weinig hebben en ben klaar met wachten op die echo (dat duurt nog heeeeeeeel lang). Met mijn zoontje ben ik 8 maanden misselijk geweest, hield ik 13 kg aan vocht vast, waardoor ik mijn vingers niet kon buigen en heb ik een week bedrust gehad ivm harde buiken (week 28), maar dat allemaal bij elkaar is niks vergeleken bij deze aflopen paar dagen :|

Morgen carnaval. Daar kijk ik echt al een hele tijd naar uit, maar ik vrees nu dat het niks gaat worden. Sowieso afgesproken dat ik met mijn eigen auto ga. Dan kan ik in ieder geval naar huis wanneer het echt niet gaat. Nu maar hopen dat ik vannacht een beetje slaap en morgen normaal wakker word en de dag doorkom :( Echt leuk, dat zwanger zijn :thumup:

't enige wat me nog een beetje blij stemde is dat ik in soort paniek toch maar weer een testje gewaagd heb (waarom, vraag ik me af :rolleyes:), maar ik plaste zo het teststreepje roze. Dus het ligt in ieder geval allemaal aan de hormonen :o:

8. active82

active82 Fanatiek lid

24 sep 2014
    2.178
    1.867
    113
    Ah nee wat vervelend dat jij je ook zo slecht voelt. Echt waardeloos! Hopelijk heb je aankomende nacht een goede nacht en voel je je morgen beter.

9. Dreamster

Dreamster Nieuw lid

1 mrt 2019
    1
    6
    3
    Vrouw
    Hoi allemaal,

Mag ik nog meeschrijven? Wij zijn er zaterdag achter gekomen dat ik zwanger ben van ons tweede kindje!

Ik denk dat ik rond de 24e ben uitgerekend, maar heb een onregelmatige menstruatie, dus het kan ook eerder (of iets later misschien) zijn. Volgende week 6 maart al de eerste echo voor de eerste termijnbepaling. Spannend.

Gefeliciteerd iedereen!

vierhetlevennu, ElinevK, Katjes123 en 3 anderen vinden dit leuk.
  10. Lotje111

Lotje111 Bekend lid

18 jan 2015
    666
    491
    63
    Gefeliciteeerd!! Welkom uiteraard!! :D

11. KleineLai

KleineLai VIP lid

30 dec 2017
    14.310
    28.491
    113
    Vervelend dat je je ook zo ziek voelt @Vrouw1982 , hopelijk na de 12 weken voorbij.

Ik voel me vandaag een stuk beter. Meer energie (ben nog wel moe, maar niet uitgeput) en niet meer zo emotioneel.
    Wel voel ik dat mijn buik gaat opzetten. Ik boog zojuist over het bedje van zoon en dat voelde heel naar. Dus dat moet ik gewoon niet meer doen.

Aankomen: vorige zwangerschap 25+ kilo aangekomen. Tot 40 weken heb ik mij gewogen, daarna ben ik gestopt maar in die laatste 1,5 week hield ik ontzettend veel vocht vast. Gelukkig 5 maanden na de geboorte alles er weer af. Nu hoop ik minder aan te komen maar aangezien ik in Zuid Frankrijk woon (binnenkort) en de zomers daar super heet zijn denk ik dat ik sowieso lekker ga opzwellen. Jammie!
    Ik ben nu nog niets aangekomen, maar ik begin wel al meer trek te krijgen dus ik reken sowieso op +10 kilo. (Wat op zich niet heel erg is aangezien ik randje ondergewicht zit).

active82 vindt dit leuk.
  12. Nikki15

Nikki15 Bekend lid

16 mrt 2017
    839
    377
    63
    Zou ik ook wel willen, maar is helaas ook niet geheel zonder risico. En daarbij ook wel errug duur o_O

13. Nikki15

Nikki15 Bekend lid

16 mrt 2017
    839
    377
    63
    I know, maar dan negeer ik ze gewoon! Kom nou! :roflmao::roflmao::roflmao::roflmao:;)

14. Nikki15

Nikki15 Bekend lid

16 mrt 2017
    839
    377
    63
    Randje ondergewicht...wauw...dat klinkt als muziek in mijn oren :roflmao:;)

Ik ben bij de eerste zwangerschap ruim 10jaar geleden in totaal 40kilo (Ja serieus :confused:) aangekomen en had het HELPP syndroom. Moest nog zeker 15 af toen ik weer zwanger was en 20kilo aankwam :oops:
    Heb het er nooit meer helemaal af gekregen. Nu hoeft dat ook niet meer, maar wat extra's eraf mag best. Daarnaast slik ik ook medicijnen voor voor Colitus (darmaandoening) en dat helpt ook niet, zet flink aan...

15. Neilia

Neilia Niet meer actief

Welkom! En gefeliciteerd:D
    Tellen we samen af naar de echo.. Ik mag die dag ook :)

Qua kilo's
    Eerste zs 13kg aangekomen die na de bevalling lekker bleven zitten o_O
    Tweede zs 3kg aangekomen (N woog zelf 3.6) en na de bevalling gelijk 9kg kwijt.
    Heb van de week mezelf gewogen. Ben benieuwd wat ik nu ga aankomen.

16. KleineLai

KleineLai VIP lid

30 dec 2017
    14.310
    28.491
    113
    Elk gewicht heeft zo zijn eigen problemen laten we maar zeggen :p

40 kilo, wow!! Wat is het HELPP syndroom precies?

Nikki15 vindt dit leuk.
  17. ProudMammie

ProudMammie Actief lid

30 jul 2017
    284
    240
    43
    Vrouw
    Limburg
    Gewicht is echt het laatste waar ik mij druk over ga maken.
    Een lange weg moeten afleggen om te bereiken wat er nu in me buikje groeit (3 jaar)....

Als de beebs er strakjes uitkomt zien we dan wel weer verder.

Als hij/zij maar gezond is.

:p:p:p:p:roflmao::roflmao::):):)

Lotje111, Katjes123 en Nikki15 vinden dit leuk.
  18. Nikki15

Nikki15 Bekend lid

16 mrt 2017
    839
    377
    63
    Het HELLP-syndroom is een complicatie die soms bij zwangerschap optreedt. HELLP is een acroniem van Hemolysis Elevated Liver enzymes and Low Platelets. Dit staat voor een afbraak van rode bloedcellen, een gestoorde leverfunctie en een tekort aan bloedplaatjes.

Oftewel, zeer ernstige vorm van zwangerschapsvergiftiging. Ik ben 4 weken eerder bevallen. Hield extreem veel vocht vast, eiwitten in mijn urine en een veel te hoge bloeddruk.

19. dreames

dreames VIP lid

9 dec 2007
    7.817
    4.057
    113
    Ik weet niet eens meer wat ik bij de vorige zwangerschappen ben aangekomen. Bij de eerste wel meer dan bij de tweede.

20. KleineLai

KleineLai VIP lid

30 dec 2017
    14.310
    28.491
    113
    Wow, heel heftig! Heb je daar nu meer kans op?

Deel Deze Pagina