Uitgerekend 16 t/m 31 Oktober 2019

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door PreciousBaby, 6 feb 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. dreames

dreames VIP lid

9 dec 2007
    7.817
    4.057
    113
    Kwaaltjes
    Valt hier gelukkig mee. Heel erg moe en pijnlijke borsten. Verder heel soms klein beetje misselijk. Oh ja en bijna elke ochtend diarree. Maar goed dat heb ik eigenlijk liever dan moeilijk kunnen.

2. Vrouw1982

Vrouw1982 Fanatiek lid

17 mei 2012
    2.195
    464
    83
    Vrouw
    @Annedore, volgens mij heeft het vooral ook veel te maken met het feit dat we heel vroeg testen. Bij mij is het 2x misgegaan, maar wel 2x voor 5 weken. Zonder vroege testen, had ik t niet eens geweten. En denk dat het ook te maken heeft met dat vrouwen die al iets meegemaakt hebben, in de mmm zitten, hulp zoeken, of een luisterend oor of informatie, zich sneller tot een forum wenden. Je leest ook vaak de horrorverhalen. Daarom blijf ik bijv ook weg uit het forumonderdeel bevallingen. Heel veel horror, wat echt niets zegt over je eigen bevalling.

Ik ga bij mijn mk uit van 2x ontzettend pech. En nu, hoewel ik t ook echt wel lastig vind, ga ik uit van een baby in oktober.

3. Neilia

Neilia Niet meer actief

@Annedore Ergens vind ik het deze keer zoveel enger dan de vorige keren.
    Bij N was ik totaal niet onzeker.
    Bij C wel door de miskraam daarvoor. Ik zat letterlijk trillend en klam van het zweet in de wachtkamer van de vk voor de eerste echo.
    Maar deze keer.. ben zo bang dat het niet goed is.
    Heb ook gedroomd dat ik het kindje laat in de zwangerschap verloor.
    Merk ook dat zulke verhalen me momenteel echt ontzettend raken en dat ik ze vaak niet eens kan lezen door de angst.
    Hoop woensdag een blobje te zien met een kloppend hartje maar ben nu al zenuwachtig.

Kwaaltjes:
    Misselijk met vlagen, steekjes onderin mijn buik, last van mijn darmen en nog steeds moe.
    Hebben jullie ook van die plakkerige afscheiding. Het is net alsof mijn ei elk moment kan komen. Net behangplaksel :p
    Mijn humeur is wel een stuk beter:thumup:

4. Vrouw1982

Vrouw1982 Fanatiek lid

17 mei 2012
    2.195
    464
    83
    Vrouw
    Hebben jullie trouwens al vreemde trek? Ik heb al een week trek in iets zuurs. Ik kan alleen niet goed plaatsen wat dat zou moeten zijn. Als ik moet gokken, zou ik zeggen dat t cesardressing is o_O ik ben bang dat als ik t vind, ik er heel veel van wil hebben.

Pinda(kaas) kan ik niet luchten. Word instant misselijk. Gisteren een bak nootjes verzet. Heel ver weg overigens, want ruik het op hele grote afstand. Mijn zoontje eet het liefst pindakaas op brood. Heel fijn hoot vanochtend. :|

5. Vrouw1982

Vrouw1982 Fanatiek lid

17 mei 2012
    2.195
    464
    83
    Vrouw
    Snap dat je zenuwachtig bent. Duimen dat t snel woensdag is.

6. Annedore

Annedore VIP lid

17 feb 2010
    7.338
    836
    113
    Vrouw
    Flevoland
    Oh en dan ook nog zo'n droom, dat werkt ook lekker mee :(
    Ik hoop voor je dat de dagen een beetje snel gaan tot woensdag. Mag je in de ochtend of moet je ook nog wachten tot de middag?

Ik heb wel veel afscheiding ja, vanaf vlak na bevruchting eigenlijk al. Heb tijdens eisprong niks gemerkt van meer of ander slijm, maar pas erna begon het te 'lopen' :D

7. Annedore

Annedore VIP lid

17 feb 2010
    7.338
    836
    113
    Vrouw
    Flevoland
    Ik heb de ene dag trek in ALLES en de andere dag in NIKS.
    Maar merk wel dat de geur van de snackbar weer erg aanlokkelijk is terwijl die geur mij eigenlijk sinds de maagverkleining niks meer doet.
    En ik ben niet meer zo'n koffieleut. Het smaakt me niet meer zo lekker als anders.

8. Annedore

Annedore VIP lid

17 feb 2010
    7.338
    836
    113
    Vrouw
    Flevoland
    Ja dat laatste doe ik ook. Zie ook voor me hoe ik hoogzwanger nog even een kinderfeestje ga organiseren voor mijn oudste vlak voor de herfstvakantie :D
    Maar toch.....door al die ervaringen van anderen denk ik 'waarom zou ik nu het geluk hebben om deze keer binnen 1 maand zwanger te worden en het dan ook nog eens 9 maanden te mogen dragen tot een gezonde baby in oktober?'

Maar ja rationele ik zegt 'waarom zou je dat geluk niet hebben?' De kans dat het goed gaat is immers vele malen groter dan de kans dat het misgaat. :rolleyes:

ElinevK vindt dit leuk.
  9. Kolibrie2

Kolibrie2 Fanatiek lid

9 nov 2018
    1.332
    1.135
    113
    Vrouw
    Ik ben een van de mensen die een kindje is verloren en dat is voor een deel waarom ik op het forum zit; bij mijn vorige zwangerschap was ik niet hier. Dus denk wel dat er hier een selectie is van mensen die hier komen. Op een of andere manier gaat het nu al anderhalve week goed. Ik ben niet erg angstig. Ik zou het natuurlijk vreselijk vinden om een miskraam te krijgen, maar de kans dat het goed gaat is zo veel groter, dus probeer vertrouwen te hebben en ik kan er niets aan veranderen dan netjes leven en mijn medicatie gebruiken. Ik hoop dat het jou ook helpt om minder onzekerheid te voelen. De kans dat het goed gaat gaat elke dag omhoog.

10. Annedore

Annedore VIP lid

17 feb 2010
    7.338
    836
    113
    Vrouw
    Flevoland
    Wat verdrietig dat je je kindje hebt verloren, ik zie het in je handtekening :(

Ik denk idd ook elke dag 'weer een dag dichterbij de eerste echo en een dag dat het goed is blijven gaan' Alleen maar winst tot nu toe :thumup:

11. dreames

dreames VIP lid

9 dec 2007
    7.817
    4.057
    113
    @Annedore hier ook wel veel stress dat het misgaat. Misschien ook omdat je je steeds bewuster bent van wat allemaal mis kan gaan. Wat was ik bij de eerste heerlijk naïef tegenover nu. Toen ging ij er automatisch vanuit dat alles goed ging.

Eten
    Hier ook soms alles willen eten en soms niets. Soms ontzettende trek in iets en als ik het dan eet wordt ik misselijk.

12. Annedore

Annedore VIP lid

17 feb 2010
    7.338
    836
    113
    Vrouw
    Flevoland
    Misschien komt het zorgen maken ook wel met leeftijd of zo. Ben je meer naïef als je jonger bent? En weten we nu meer. Dat is ook niet altijd goed, dat we meer weten. Minder weten is soms ook prima en een stuk rustiger. Dat zei mijn moeder gister ook.

13. ikkiee

ikkiee Bekend lid

1 aug 2013
    760
    242
    43
    NULL
    NULL
    Ik ben wel echt onzeker? Waarom? Geen idee... zit gewoon tussen me oren..

14. wolkje1994

wolkje1994 Fanatiek lid

12 aug 2013
    4.151
    6.003
    113
    Ik snap de meiden ook helemaal die onzeker zijn. Ik ben ook zo zenuwachtig voor de eerste echo, zo bang om te horen het is niet goed.

Eten
    Ik ben normaal geen vleeseter, eet nooit vleeswaren op brood. Nu opeens echt veel. Verder veel trek in ongezonde dingen, maar zodra ik een hap neem, is dat weg en ben ik zo misselijk

15. Neilia

Neilia Niet meer actief

16:15 pas. Andere kan mijn vriend niet mee.
    Moet die dag zelf tot 15:00 uur werken dus dat word een lange werkdag :eek:

16. Annedore

Annedore VIP lid

17 feb 2010
    7.338
    836
    113
    Vrouw
    Flevoland
    Ooohh dat wordt idd afzien! Arme jij!

Onzeker: best wel fijn eigenlijk om niet de enige te zijn hè ;) we zitten allemaal in hetzelfde schuitje wat dat betreft.

17. Averna

Averna Bekend lid

15 jan 2016
    980
    816
    93
    NULL
    NULL
    Onzekerheid: deze keer maar héél even last van gehad. Nu ben ik zo moe en misselijk dat ik me meer druk maak om hoe ik de dag door kom, dan dat ik nadenk over wat er mis kan gaan. Bovendien kan (en wil!) ik me niet voorstellen dat ik me zo ellendig voel, terwijl het mis kan gaan.

Eten: ik voel me de helft van de dag zo misselijk dat zelfs de gedachte aan eten genoeg is om me naar de wc te laten rennen. En als ik dan eens iets gevonden heb waar ik niet misselijk van word, dan blijf ik daar van eten, want honger heb ik wel. Stomme combinatie... :rolleyes:

Ik moet nog 2 dagen wachten voor de eerste echo. Kan wel pas dinsdagavond om 19:00 terecht, dus dat worden nog 2 lange dagen. Al voelt op dit moment elke dag lang. :roflmao:

18. Vrouw1982

Vrouw1982 Fanatiek lid

17 mei 2012
    2.195
    464
    83
    Vrouw
    Oh dat wordt een welke lange dag! Hoop dat je t flink druk hebt die dag op je werk. Wij moeten nog iets langer wachten, maar hebben wel een afspraak in de ochtend. Zoontje naar school brengen en dan door naar de VK.

19. Annedore

Annedore VIP lid

17 feb 2010
    7.338
    836
    113
    Vrouw
    Flevoland
    Zo hebben wij het ook de 18e.
    Kinderen naar school en speelzaal en dan om 9:15 de echo. Bibber de bibber ;)

En de 29ste brengen we de jongens weg naar school en oma en rijden we gelijk door naar het AMC (40 minuten) voor de echo en intake.
    Ik houd ervan mijn dag gelijk te kunnen beginnen met dit soort dingen ipv pas aan het eind van de dag. Maar dat moet maar net uitkomen met werk. Gelukkig werk ik maar 2 dagen en heeft mijn man flexibele werktijden en kan hij in principe altijd vanuit huis werken. Al gaat hij bij voorkeur wel 3 dagen in de week naar kantoor.

@Averna ik kan me jouw denkwijze goed voorstellen. Ik hoop voor je dat je je snel beter voelt!

20. Vrouw1982

Vrouw1982 Fanatiek lid

17 mei 2012
    2.195
    464
    83
    Vrouw
    Heel herkenbaar. Gisteren alleen van 16h - 20h niet misselijk geweest. Heb nog niet echt gevonden wat de boel van binnen tot rust brengt. Ga denk ik toch morgen even contacten met de ha. Thuis kan ik de dag wel doorkomen, maar op mijn werk is dat veel lastiger. Zeker bij zo’n dag als morgen. Dan zit ik echt bijna de hele dag in overleg.

Deel Deze Pagina